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seit 15 Jahren bei der Softwareauswahl

Was ist ActiveCollab?

Mit ActiveCollab kannst du die Leistung deines Kreativteams erhöhen. Du wirst bessere Projekte liefern, indem du deiner Arbeit die erforderliche Struktur gibst und deinem Team eine sinnvolle Zusammenarbeit ermöglichst. Du kannst auch Kunden in deine Projekte einbeziehen – diese Art von Beteiligung kann nicht nur zu besseren Briefings führen, mögliche Unklarheiten beseitigen und eine schnellere Kommunikation ermöglichen, sondern auch die Transparenz erhöhen und das Vertrauen aller Beteiligten stärken.

Wer verwendet ActiveCollab?

Über 200.000 Unternehmen nutzen ActiveCollab, um ihre Projekte zu verwalten und die Produktivität zu steigern. Softwareunternehmen, Universitäten, Werbeagenturen und Designstudios verwenden ActiveCollab täglich.

Wo kann ActiveCollab bereitgestellt werden?

Cloudbasiert
On-Premise (vor Ort)

Über den Anbieter

  • Active Collab
  • 2007 gegründet

Support für ActiveCollab

  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Belgien, Brasilien, China, Deutschland und 20 weitere

Sprachen

Chinesisch, Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch und 10 weitere

ActiveCollab Kosten

Startpreis:

3,67 $/Monat
  • Ja, kostenloser Test verfügbar
  • Keine Gratisversion

ActiveCollab bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von ActiveCollab ist ab 3,67 $/Monat verfügbar.

Preismodelle Kostenlose Testversion

Über den Anbieter

  • Active Collab
  • 2007 gegründet

Support für ActiveCollab

  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Belgien, Brasilien, China, Deutschland und 20 weitere

Sprachen

Chinesisch, Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch und 10 weitere

ActiveCollab – Videos und Bilder

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Videos zu ActiveCollab
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ActiveCollab Funktionen

  • @mentions
  • Abrechenbare & nicht abrechenbare Stunden
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Rechnungen
  • Anpassbare Vorlagen
  • Aufgaben-Fortschrittsverfolgung
  • Aufgabenbearbeitung
  • Aufgabenmanagement
  • Ausgabenmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung / Projektverfolgung
  • Budgetierung/Prognosen
  • Budgetmanagement
  • Chat / Messaging
  • Dokumentenmanagement
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Updates
  • Erinnerungen
  • Filesharing
  • Fortschrittsverfolgung
  • Fähigkeiten-Nachverfolgung
  • Gantt-/Zeitstrahlansicht
  • Ideenmanagement
  • Kalenderverwaltung
  • Kapazitätsmanagement
  • Kommentare / Notizen
  • Kontakt-Datenbank
  • Kostenverfolgung
  • Leistungskennzahlen
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Marketingkalender
  • Meilensteinverfolgung
  • Mitarbeitereinsatzplanung
  • Mobile App
  • Mobiler Zugriff
  • Notizen verwalten
  • Online-Zeiterfassung
  • Portfoliomanagement
  • Priorisierung
  • Problemmanagement
  • Produkt-Roadmaps
  • Projekt-Nachverfolgung
  • Projektmanagement
  • Projektplanung/Terminierung
  • Projektzeiterfassung
  • Rechnungsmanagement
  • Rechnungsverarbeitung
  • Ressourcen-Planung
  • Ressourcenmanagement
  • Roadmapping
  • Timesheet Management
  • Unteraufgabenverwaltung
  • Urlaubsverwaltung
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Workflow-Management
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Zeitverfolgung
  • Zielsetzung/-verfolgung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Überstunden-Berechnung

Alternativen für ActiveCollab

Redmine hilft Teams jeder Größe, ihre Projekte stets pünktlich und im Rahmen des Budgets zu versenden.
Celoxis ist eine preisgekrönte, erschwingliche All-in-one-Lösung für Projektmanagement und Zusammenarbeit für Teams aller Größenordnungen.
Mit mehr als 15 Jahren Erfahrung im agilen Bereich bietet Jira Teams die passenden Tools und Best Practices, um einen soliden Grundstein für Wachstum zu legen. Erfahre mehr über Jira
Online-Zeiterfassungssoftware ideal für alle, die eine flexible Möglichkeit suchen, Zeit zu verfolgen, ihr Geschäft zu analysieren oder Rechnungen an Kunden zu senden. Erfahre mehr über Harvest
Intuitives und nutzerfreundliches Projektmanagement für Softwareteams, die das Gesamtbild sehen möchten.
Rationalisiere, plane und bleibe auf Kurs. Einfache Zeiterfassung, Projektmanagement und umfassende Berichte bedeuten mehr Zeit für große Ideen.
Weltweit vertrauen Millionen auf Basecamp - alles an einem Ort, was du brauchst, um deine Arbeit zu erledigen.
Preisgekrönte Online-Projektmanagementsoftware mit Projekt-Dashboards, Gantt-Diagrammen und Team-Zusammenarbeit.
Flexible Projektmanagementsoftware, mit der Agenturen eine große Anzahl an Kundenprojekten von Anfang bis Ende verwalten können.

Bewertungen über ActiveCollab

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,5
Benutzerfreundlichkeit
4,5
Kundenservice
4,4
Funktionen
4,2
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
60%
4
32%
3
5%
2
2%
1
1%
Aleksandar
Aleksandar
C# Developer in Nordmazedonien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Perfect Project management tool.

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: ActiveCollab is one of the best, if not the best project management tool that I have ever used and I have jumped from one to another tool for different projects and project types. If offers so many features, perfect dashboard, milestone preview, calendar, planner, contact details, time tracking and much more. While it is perfect for managing many different types of projects, this is still not the perfect tool for managing software development projects. The only reason for that would be, there is no (or that was not back then) an integration with Git or other version of control system. It was simply a missing feature back then.
I truly hope that nowadays the ActiveCollab team managed to improve and integrate such feature, but talking 6-7 years ago, that was the only downside that I can say about it. If for some reason that is still not available and you are into software development business, look for something else like Asana or Bitbucket.

Vorteile:

Great dashboard, different types of reports, milestone preview, calendars, time tracking tool are just a few of the features that make this software irreplaceable tool when it comes to project management.

Nachteile:

Lack of integration with Git or another version of control system.

Mohamed
Senior Engineer in Marokko
Tiefbau, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

A simple Project Manager's review

5,0 letztes Jahr

Kommentare: Overall very smooth experience for me. Fast bandwidth. Bug free experience.

Vorteile:

Project view grouping and filtering with grid and table layout. This is a killer feature for my use case.Very simple yet comprehensive overall system design. This is important for me as my coworkers came from different backgrounds.Activity View is very effective to have an overall view on what's going on without wasting a lot of time.Mobile Application gets the job done. No bugs, no unexpected behavior.

Nachteile:

The optional GetPaid (invoicing and payment management) paid add-on is honestly not for me. It's a very nice and really good addition for more simple uses case like when we just started business, but It definitely needs more attention to fit our needs. We finally opted for a more specialized product to keep track of our finance.

In Betracht gezogene Alternativen: OpenProject und monday.com

Warum ActiveCollab gewählt wurde: I tried a lot of PM systems, to the point where I was considering rolling my own. I settled a few years with OnlyOffice, which is honestly respectable and reasonably priced product. But over the years they focused on online document editing and left project management without filling the gaps. In the project management area, Active collab wins easily. It just much better designed and more featured product. Project Management was clealry not a priority for OnlyOffice team.

Gründe für den Wechsel zu ActiveCollab: ActiveCollab is honestly better than most I have used or tried. I am a bit demanding person when it comes to software, and ActiveCollab just clicked in my head. Like it's very intuitive, gets the job done quickly, Not missing important feature.

Mari-Nella
Owner in Namibia
Design, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

It is a beautiful app but not that useful

2,0 vor 3 Jahren

Kommentare: It was nice in the beginning but I just soon realised I needed something with easier to use features and no hidden costs. Onces a app like this becomes too complicated to navigate or customise - you will not use it as you need to daily because of that hassle.

Vorteile:

It is beautifully designed so initially it seemed easier to use and navigate. It had a client portal and I could track my jobs and invoice/do estimates all from one place.

Nachteile:

It has hidden fees. Everywhere it advertises itself as only 7.50 a month. - But using the MAIN FEATURES OF WHY I WANTED THIS APP is extra, like invoicing, time tracking and using the client portal. This was not made clear initially. The client service is terrible. I would ask questions but there response was really terrible english language - not what I would expect from an international app that everyone should be able to understand. Especially a client service person called Darla. Terrible and rude manners and unhelpful.!

In Betracht gezogene Alternativen: Pluto LMS, monday.com und ClickUp

Warum ActiveCollab gewählt wurde: I wanted a app that I could use to track my projects, my daily tasks, and has a timer. Plus I can send out cost estimates and invoices from and my clients can log into to track and make note of project progress and timeline.

Zuvor genutzte Software: Todoist und Asana

Gründe für den Wechsel zu ActiveCollab: Activecollab seems to be the cheapest option where I could managment my projects, finances and clients from one place.

Antwort von Active Collab

vor 3 Jahren

We appreciate your honest feedback, and we are sorry to hear you had this experience with ActiveCollab. As for the pricing, additional features such as Invoicing, Time Estimates, Workload, Availability, etc., are listed in the GePaid bundle section, which is charged additionally and is not a part of the basic paid plan. You can check out our pricing on the official site here: https://activecollab.com/pricing

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Finally a project management system small businesses can afford

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: We have been using ActiveCollab for around 4 years now and they continue to work on ways to fineness the tool for the better. The support team has always been very responsive -- although we have only had a few SOS calls they AC team reacted quickly and we were able to continue work with very little interruption.

Vorteile:

Visually easy to see what projects and tasks are priority. I also love the budget tracker which allows me to make sure projects stay on budget. This program is extremely easy to learn to use as both an administrator and a day-to-day user. I have worked with so many project management systems in my career (some at a much higher price point) and ActiveCollab is a true competitor for a fraction of the cost.

Nachteile:

When pulling invoices, I wish we had more options as to how to import the time entry notes. Because we require our team to place notes as to what they were doing for the hours logged - we do spend more time than desired editing invoices once the data is pulled in.

In Betracht gezogene Alternativen: Trello, Basecamp und monday.com

Gründe für den Wechsel zu ActiveCollab: The price point and features offered were hard to compete with --- best decision we've made.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Religiöse Einrichtungen, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Self hosted or hosted, an excellent team tool

4,0 vor 4 Jahren

Kommentare: We have a global team that work on projects together, ActiveCollab keeps us progressing them.
We also use it for collaboration, requests and idea sharing.

Vorteile:

We tried many alternatives, but the simplicity and the ability to self host won us over. Task lists, Kanban Style boards, Time tracking, Notifying and Assigning all work well.

Nachteile:

I feel the file sharing (or at least referencing a file you have already uploaded) could be simpler. Apart from that we're really happy.

In Betracht gezogene Alternativen: Trello, Basecamp und Asana

Zuvor genutzte Software: Asana

Gründe für den Wechsel zu ActiveCollab: Primarily the ability to self host, and have a large team accessing without paying by user per month.