Saba TalentSpace

Saba TalentSpace

von Saba Software

Wer nutzt diese Software?

Bietet HR-Fachkräften, Manager*innen, Mitarbeiter*innen und C-Level-Führungskräften eine konsistente und intuitive Erfahrung in allen Talentmanagementprozessen.

Durchschnittliche Bewertung

218 Bewertungen
  • Gesamt 4.2/5
  • Benutzerfreundlichkeit 4.1/5
  • Kundenservice 4.3/5
  • Funktionen 4.1/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 3.8/5

Produktinformationen

  • Kostenlose Version Nein
  • Gratis Testen Ja
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
  • Training Persönlich
    Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • Saba Software
  • https://www.saba.com
  • Gegründet 2001

Über Saba TalentSpace

Saba TalentSpace ist ideal für Unternehmen mit 200 bis 750 Mitarbeiter*innen geeignet und ist eine Hyper-verbundene Talententwicklungsplattform, die Mitarbeiter*innen und Teams die Möglichkeit gibt, ihre eigene Erfahrung voranzutreiben und gleichzeitig auf die Leistungsziele deines Unternehmens ausgerichtet zu bleiben. TalentSpace macht Lernen und Entwicklung, Anerkennung, Coaching und Feedback zu einem Teil der täglichen Erfahrung deiner Mitarbeiter*innen, damit sie ihr Bestes geben können.

Saba TalentSpace Funktionen

  • Berichterstattung / Analyse
  • Bewertungsauswahl
  • Dashboard
  • Fortschrittsverfolgung
  • Fragenkatalog
  • Self-Service Portal
  • Umfragen & Feedback
  • 360-Grad-Feedback
  • Ausfallzeit-Management
  • Bewerber-Tracking
  • Einstellungen (Personalbeschaffung)
  • Entschädigungsmanagement
  • Leistungsmanagement
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mitarbeiter-Datenbank
  • Mitarbeiterprofile
  • Personalbeschaffungs-Management
  • Self-Service Portal
  • Verwaltung von Unterstützungsleistungen
  • Zeit- und Anwesenheitsmanagement
  • 360-Grad-Feedback
  • Anpassbare Vorlagen
  • Benutzerdefinierte Bewertungsskalen
  • Beurteilungen der Kompetenzen
  • Bewertungszyklen tracken
  • Entschädigungsmanagement
  • Gewichtete Leistungskennzahlen
  • Individuelle Entwicklungspläne
  • Kollegen-Bewertungen
  • Laufende Leistungsverfolgung
  • Selbsteinschätzungen
  • Self-Service Portal
  • 360-Grad-Feedback
  • Karriereentwicklung
  • Kompetenz-Skala
  • Leistungsmanagement
  • Mitarbeiterprofil
  • Nachfolgemanagement
  • Organigramme
  • Personalbeschaffung-Management
  • Zielmanagement
  • „Was wäre wenn“-Szenarien
  • Anpassbares Dashboard
  • Feedback-Management
  • Fortschrittsverfolgung
  • KPI-Überwachung
  • Strategische Planung
  • Zielmanagement
  • Einstellungen (Personalbeschaffung)
  • Entschädigungsmanagement
  • Individuelle Entwicklungspläne
  • Kompetenzmanagement
  • Lebenszyklus-Management für Mitarbeiter
  • Leistungsmanagement
  • Nachfolgeplanung
  • Personalbeschaffungs-Management
  • Trainingsmanagement
  • Zielsetzung

Die hilfreichsten Reviews für Saba TalentSpace

An organization centric solution for talent management.

Bewertet am 15.8.2018
Alan J.
Manager of Business Development
Informationstechnologie & -dienste, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
Quelle: GetApp
5/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: Customer service and support team are very courteous and knowledgeable, they listen to our problems and promptly fix them. Coming to features, Halogen is very functional and highly customizable. Presence of a wide range of modules to achieve performance management. Rather than just concentrating on technical aspects, it also pays equal attention to personalize the features with respect to a firm’s vision and mission. The application tracks, records and engages the employees through chat and voice-enabling them to learn while they work. It has really helped us with our HR activities and boosts efficiency. Being a cloud-based system, it is a bit expensive but worth it. You can check out the evaluations and feedback along with the updates of your whole organization chart.

Nachteile: As I mentioned earlier, the cost of it is slightly on the heavier side (which is fine, because it is efficient). Also, we feel we should be able to delete certain classes because they may seem to be outdated.

Halogen is a little complex, but quite powerful.

Bewertet am 24.11.2018
Russell K.
HR Compliance Analyst
Bankwesen, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Halogen is great product but also has great customer service. I was never on hold for very long and called them often. They do not have an automated phone service. You just call the support line and you'll be talking to a real person in just a few minutes.

Vorteile: Halogen's 'comment helper' function is easily the best and most innovative feature. The comment helper makes it really easy for managers to add specific comments to their direct reports without having to come up with comments from scratch. For example, if you have a 5 point scale, manager's simply drag the slider from a level 5 comment (ie. He/she is always courteous and respectful with customers) to a level one comment (ie. He/she is rarely courteous and respectful with customers). It takes a little bit to setup, but you don't have to write them. Admins can just download the comment helpers directly from Halogen and train managers on how to use them. Halogen also has a multi-rater and a third-party rater function. This is quite nice for larger organizations. A multi-rater function gives managers the ability to combine/average out the ratings from multiple managers. The third-parter rater gives the manager the ability to forward the appraisal to another manager entirely.

Nachteile: Halogen is not intuitive. It's unlike any other software I've come across, so the back end might be confusing if you try and learn it on your own with no training. For example, administrators might be confused by the fact that there are two locations sets of user information; one called the 'user center' and the other set inside each 'appraisal process'. The user center information holds user demographic information while the appraisal process set contains user performance information.

The paradise to take trainings

Bewertet am 11.12.2019
Tomas G.
Enterprise Technical Support Engineer
Informationstechnologie & -dienste, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: now all the departments have his training in one place, making easy for everyone

Vorteile: The trainings are so organized that you only need time to search and select the courses do you want to complete.

Nachteile: Some training requires Flash, and right now that's an outdated plugin and unsupported for some web browsers

Very helpful for learners as well as managers

Bewertet am 24.10.2019
Krishnamurthy P.
Assistant Consultant
Informationstechnologie & -dienste, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: The usability of this software is very amazing, be it from the learner's point of view or manager's point of view

Vorteile: - I like the user interface which is so friendly, I can track my mandatory courses and the courses assigned to me in home page
- Also it lets me know the courses whose due dates are nearing and I need to retake the courses
- As a manager I can create a course completion report query for employees and schedule it to be sent as an email

Nachteile: I cannot think about any drawbacks of this tool. It is an amazing Learning management tool. It would have been great if I was able to connect my excel to Saba database.

Like a bad dream

Bewertet am 16.10.2018
Nancy T.
HR Director
Unternehmensberatung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
Quelle: SoftwareAdvice
2/5
Gesamt
2/5
Benutzerfreundlichkeit
2/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
2/5
Kundenbetreuung
2/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: I am disappointed in SABA. They have added an unneccessary burden to my work life and I resent it.

Vorteile: Less paper in my office - mobile platform. Some groups like being able to send kudos to each other in a public forum. If it worked, it would be great. Theoretically employees and managers would have access to prior years docs. For a small company of 200 people, with a tiny HR department, the ADMIN burden of this product outweighs any benefit.

Nachteile: The product is counterintuitive, difficult to maneuver thru, inefficient, and offers no immediate online training/support. If an employee fails to hit complete on their input or hits complete too soon, it affects the Managers ability to see the input. If a Manager fails to log in and hit the complete button after the final review mtg, then the review won't be available for viewing in next year. This is emblematic of multiple faults with the software. At review time, I become a Full Time Software Support rep trying to handling all employee inquiries relating to Saba's many limitations. I do NOT have time for this additional FT job! There is no reason this software should be so difficult to use. The fact that Training is extra adds insult to injury. It should not be an annual add-on. This is expensive software. Saba should offer a FREE generic training and offer a buy-up for customers wanting something Customized. Saba nickel and dimes customers to death. for the ridiculous price we pay, I do not think we get our money's worth.

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