Saba TalentSpace

Wer verwendet Saba TalentSpace?

Bietet HR-Fachkräften, Manager*innen, Mitarbeiter*innen und C-Level-Führungskräften eine konsistente und intuitive Erfahrung in allen Talentmanagementprozessen.

Was ist Saba TalentSpace?

Saba TalentSpace ist ideal für Unternehmen mit 200 bis 750 Mitarbeiter*innen geeignet und ist eine Hyper-verbundene Talententwicklungsplattform, die Mitarbeiter*innen und Teams die Möglichkeit gibt, ihre eigene Erfahrung voranzutreiben und gleichzeitig auf die Leistungsziele deines Unternehmens ausgerichtet zu bleiben. TalentSpace macht Lernen und Entwicklung, Anerkennung, Coaching und Feedback zu einem Teil der täglichen Erfahrung deiner Mitarbeiter*innen, damit sie ihr Bestes geben können.

Saba TalentSpace – Details

Saba Software

https://www.saba.com

Gegründet 2001

Saba TalentSpace – Kostenübersicht

Saba TalentSpace bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion.

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Saba TalentSpace video
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Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

Saba TalentSpace Funktionen

360-Grad-Feedback Software
Berichterstattung / Analyse
Bewertungsauswahl
Dashboard
Fortschrittsverfolgung
Fragenkatalog
Self-Service Portal
Umfragen & Feedback
360-Grad-Feedback
Ausfallzeit-Management
Bewerber-Tracking
Einstellungen (Personalbeschaffung)
Entschädigungsmanagement
Leistungsmanagement
Lohn- und Gehaltslisten-Management
Mitarbeiter-Datenbank
Mitarbeiterprofile
Personalbeschaffungs-Management
Self-Service Portal
Verwaltung von Unterstützungsleistungen
Zeit- und Anwesenheitsmanagement
360-Grad-Feedback
Anpassbare Vorlagen
Benutzerdefinierte Bewertungsskalen
Beurteilungen der Kompetenzen
Bewertungszyklen tracken
Entschädigungsmanagement
Gewichtete Leistungskennzahlen
Individuelle Entwicklungspläne
Kollegen-Bewertungen
Laufende Leistungsverfolgung
Selbsteinschätzungen
Self-Service Portal
360-Grad-Feedback
Karriereentwicklung
Kompetenz-Skala
Leistungsmanagement
Mitarbeiterprofil
Nachfolgemanagement
Organigramme
Personalbeschaffung-Management
Zielmanagement
„Was wäre wenn“-Szenarien
Anpassbares Dashboard
Fortschrittsverfolgung
KPI-Überwachung
Negatives Feedback Management
Strategische Planung
Zielmanagement
Einstellungen (Personalbeschaffung)
Entschädigungsmanagement
Individuelle Entwicklungspläne
Kompetenzmanagement
Lebenszyklus-Management für Mitarbeiter
Leistungsmanagement
Nachfolgeplanung
Personalbeschaffungs-Management
Trainingsmanagement
Zielsetzung

Saba TalentSpace – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 90 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,4/5
Benutzerfreundlichkeit
4,1/5
Kundenservice
4,6/5
Funktionen
4,1/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1/5
Alan J.
Manager of Business Development
Informationstechnologie & -dienste, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 15.8.2018

"An organization centric solution for talent management."

Vorteile: Customer service and support team are very courteous and knowledgeable, they listen to our problems and promptly fix them. Coming to features, Halogen is very functional and highly customizable. Presence of a wide range of modules to achieve performance management. Rather than just concentrating on technical aspects, it also pays equal attention to personalize the features with respect to a firm’s vision and mission. The application tracks, records and engages the employees through chat and voice-enabling them to learn while they work. It has really helped us with our HR activities and boosts efficiency. Being a cloud-based system, it is a bit expensive but worth it. You can check out the evaluations and feedback along with the updates of your whole organization chart.

Nachteile: As I mentioned earlier, the cost of it is slightly on the heavier side (which is fine, because it is efficient). Also, we feel we should be able to delete certain classes because they may seem to be outdated.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 15.8.2018
Abby S.
Workforce Development
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 27.6.2017

"Amazing customer service from implementation to successful utilization"

Vorteile: One of the greatest features of Halogen/Saba is their people. The implementation team, the customer representatives, and the technical service support all make sure to answer every question to help in the best way possible in finding a solution to your problem.

Nachteile: Some of the administrator features are not as user friendly as the end user technology. I do find myself wishing for some additional customization features in how the forms and processes run. However, that being said, Halogen/Saba has always taken their client feedback into consideration and often will try to include the features you request in the last version roll-out. It looks promising that many of the things we would like to see could be part of a future version.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 27.6.2017
Eric B.
Sr. Training & Development Specialist
Medizinische Praxis, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 21.3.2018

"Customer Support has taken a nosedive since the Saba acquisition"

Kommentare: One of the things that sold us on Halogen was the fantastic customer support, but I feel like since Saba acquired Halogen, the customer support has taken a nosedive. I've had three Customer Success Managers (essentially an Account Manager) in the last two years, and I think they've reached out to me once in that period of time, right around the time of contract renewal. The tech support team used to be able to answer questions and resolve issues on the first phone call 99% of the time, and the phone would be answered within 2-3 rings. Now it's not unusual to be on hold, or have to log a support ticket and have a Tier 2 support person step in on nearly every call.

Vorteile: Generally it is easy to use, once you get the hang of it. I like that it is customizable to a large extent.

Nachteile: The administrative portal can be challenging to use, and it seems that most of the updating has taken place on the front end. Adding users, documents, and profile photos is very time-consuming and requires too many steps.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 21.3.2018
Julie G.
HR Generalist
Strafverfolgung, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 13.3.2017

"Halogen and Law Enforcement"

Vorteile: Halogen has the best customer service I have ever had the pleasure of working with-Hands down. They are knowledgeable, quick and efficient and so pleasant. The site is intuitive and good looking. The employees love that we moved from a computer based program to a web based program as most of our staff work out of the office/in their patrol vehicles. Feedback central is the best thing ever. It has completely shifted our culture from performance evaluation to performance management.

Nachteile: Halogen is a bit bulky on the back end for law enforcement specific items. We have very specific procedures that required Halogen to develop some work arounds for us. Even still there are some things that we need that Halogen just cannot do yet. However, they are constantly updating so we are hoping they integrate some of our wish list into future updates.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 13.3.2017
E. jay H.
Senior Director, Network Practice
Informationstechnologie & -dienste, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    Nicht bewertet
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 4.3.2016

"After one year, still going strong..."

Kommentare: Following 9 months of development, we had our first annual review process completed by April 2015. It went well, but required some significant back end administration due to process issues we had built in. This wasn't the fault of the tool, but more due to the development. We really had to go through one iteration to get better at it and learn how it works. The major issue I had with the software was lack of appropriate reporting - there was not a built-in report for simple things I wanted to see, and I have not been able to set up a report for all managers to use to give them data on their employees.

Vorteile: Customer support has been great. I wasn't able to pull reports and contacted the team. They walked me through setting up the reports and identified that what I was trying to do would not work in any browser other than explorer. Software works as planned very well, which is what the long development cycle helped with.

Nachteile: Reporting still remains an issue. Useful reports are not built into the system and I am not able to set these up for my managers. I have highlighted this to the Halogen team but have seen no updates - it's still a manual process for each manager to set up their own reports.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 4.3.2016