Wir helfen Unternehmen seit 18 Jahren,
bessere Software zu finden

Was ist Microsoft Viva Engage?

Revolutioniere die interne Kommunikation, indem du alle Mitarbeiter*innen in einem privaten und sicheren sozialen Unternehmensnetzwerk zusammenfasst. Komme mit Menschen in deinem Unternehmen in Kontakt, um bessere Entscheidungen schneller zu treffen. Die Anwendung ermöglicht es allen Mitarbeiter*innen, das Alltagsgeschehen nachzuverfolgen und auf den Arbeiten anderer aufzubauen. Mitarbeiter*innen können Gruppen, die für die Arbeit und andere Interessen relevant sind, erstellen und entsprechende Dokumente oder Fotos aufbewahren, während sie online mit anderen sprechen.

Wer verwendet Microsoft Viva Engage?

Jedes Unternehmen, das sein internes soziales Netzwerk erweitern möchte.

Microsoft Viva Engage Software - 1
Microsoft Viva Engage Software - 2
Microsoft Viva Engage Software - 3
Microsoft Viva Engage Software - 4

Du bist nicht sicher, ob Microsoft Viva Engage das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Microsoft Viva Engage

Microsoft Viva Engage

4,2 (818)
4,20 €
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
35
7
4,3 (818)
4,2 (818)
4,2 (818)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
9,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
48
205
4,2 (15.004)
4,6 (15.004)
4,1 (15.004)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Microsoft Viva Engage

WordPress
Am besten bewertete Funktionen
Bearbeiten in Echtzeit
Website-Management
Zugriffskontrollen / Berechtigungen
Meta for Business
Am besten bewertete Funktionen
Angebot in sozialen Medien
Automatisiertes Veröffentlichen
Nachterminierung
Viber
Am besten bewertete Funktionen
Chat / Messaging
Multi-Channel-Kommunikation
On-Demand Kommunikation
Microsoft Outlook
Am besten bewertete Funktionen
Archivierung & Aufbewahrung
E-Mail-Überwachung
Inbox-Management
HCL Connections
Am besten bewertete Funktionen
Echtzeit-Chat
Kommunikationsmanagement
Videokonferenzen
Office Chat
Am besten bewertete Funktionen
Live-Chat
Real-Time Notifications
Zugriffskontrollen / Berechtigungen
Microsoft SharePoint
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenmanagement
Filesharing
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Webex Suite
Am besten bewertete Funktionen
Bildschirm teilen
Videokonferenzen
Zwei-Wege-Audio und -Video
TeamViewer Remote
Am besten bewertete Funktionen
Bildschirm teilen
Echtzeit-Chat
Remote-Zugriff/-Kontrolle

Bewertungen über Microsoft Viva Engage

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,2
Benutzerfreundlichkeit
4,3
Kundenservice
4,2
Funktionen
4,1
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
44%
4
37%
3
15%
2
3%
1
1%
Thomas
TEAM LEADER QA ENGINEERING EDGES in Deutschland
Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Gute Plattform um Neuigkeiten innerhalb einer Organisation zu teilen.

4,0 letztes Jahr

Vorteile:

Internationaler Zugriff und somit alle Bereiche und Standorte mit einbeziehen.

Nachteile:

Teilweise wirkt die Seite etwas überladen.

Monique
HR Business Partner in Deutschland
Informationstechnologie & -dienste, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Gutes Tool für übergreifende Unternehmenskommunikation

5,0 letztes Jahr

Kommentare: Verschiedene Gruppen, einfache Bedienung und viele Möglichkeiten Informationen (formelle wie informelle) in Umlauf zu bekommen. Das Tool wird von vielen Kollegen rege genutzt. Neben privaten Gruppen findet auch viel fachlicher Austausch statt, was super ist.

Vorteile:

Leicht verständliches Tool, dass alles Funktionen eines Kommunikationstools abdeckt, die man im Unternehmen benötigt.

Nachteile:

Jedes "freie" Kommunikationstool birgt wohl die Gefahr, dass öffentlich "gejammert" wird und sich eine gewisse Eigendynamik entwickelt.

Cedrik
Einkauf in Deutschland
Informationstechnologie & -dienste, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Austausch Software während des Studiums

4,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Austausch Funktionen von Dateien, sowie das möglichen Kommentiere und die Chat Funktion

Nachteile:

Es updatet manchmal nicht so schnell den Inhalt der Beiträge und zeigt manchmal einen alten Stand an, dass kommt aber selten vor.

Barbara
MTA in Deutschland
Gesundheit, Wellness & Fitness, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Meine Kommunikation mit Yammer

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Die Möglichkeiten der Kommunikation, um die Arbeiten verschiedener Nutzer optimal aufeinander aufzubauen hat mich von Yammer überzeugt

Vorteile:

Die Einfachheit der Kommunikation mit Einzelpersonen oder Gruppen sowie das Hochladen und Teilen von Fotos

Nachteile:

Derzeit gibt es nichts negatives, was mir an Yammer aufgefallen ist

Michael
It-Administrator in Deutschland
Luxusgüter & Schmuck, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Yammer

4,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Ich nutze es nur als Nachrichtenempfänger

Nachteile:

Ich benutze es nur als Nachrichtenempfänger

Mahmut
Mahmut
Product Admin. Coordinator in Türkei
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Unterhaltungselektronik, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Empowering Employees to Share Knowledge and Ideas

4,0 letztes Jahr

Vorteile:

Yammer is a great platform for improving communication and collaboration, increasing employee engagement, and enhancing knowledge sharing within a company. It can also help to streamline information sharing, improve transparency, and reduce reliance on email. Overall, Yammer is a valuable tool for companies of all sizes that are looking to improve their internal communication and collaboration.

Nachteile:

Yammer's potential drawbacks include limited integration with other Microsoft 365 applications, the challenge of achieving user adoption, and the risk of information overload. Companies should consider these limitations and implement effective strategies to maximize Yammer's benefits.

Erinn
Client Service Specialist II in USA
Buchhaltung, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Would totally recommend Viva engage!!

5,0 vor 4 Monaten

Kommentare: Overall I love Viva Engage. It kind of reminds you of a Facebook but for work space. You can make different community's to join and can share information all in one place. It also makes it a central hub for communications with co workers.

Vorteile:

What I like most about Viva Engage is that it is a space where you and your co workers are able to engage in anything you want to create. It essentially is one place where you can communicate.

Nachteile:

My least favorite thing about Viva Engage is sometimes while trying to find posts could be confusing if you don't have the feed when things are posted at first.

Thomas
Project Manager in UK
Versorgungsunternehmen, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Good for large corporate engagement and wide spread information sharing

3,0 vor 5 Monaten

Vorteile:

Good for large corporate engagement and wide spread information sharing

Nachteile:

Cultural change towards use is required in order to get best experience

Preben
Senior Advisor in Norwegen
Welthandel & internationale Entwicklung, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Real hidden gem, consistent perfect performance

5,0 vor 8 Monaten

Kommentare: Exemplary performance and very user friendly.

Vorteile:

Firstly, this tool is not limited to sizes of participants. I have executed major projects through team work especially because it has a clear communication channel. There is constant updates from the help desk which is great.

Nachteile:

I was able to overcome the few glitches which I encountered during preliminary stages. They included; difficulty in integration and customization was not so easy for me.

Tiffany
Project Interface Manager in Kanada
Elektrische/elektronische Fertigung, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Important for social engagement across multiple disciplines!

4,0 vor 2 Monaten

Kommentare: I think that this tool can be used effectively if people are properly trained on how to use it. We have some teams that use Microsoft Viva Engage a lot, and we have others that have never heard of it. Encouraging using the tool is essential, and training your team on how to use the interface would be important.

Vorteile:

It is good to stay informed about company updates. I like that we receive email updates directly about new information or posts.

Nachteile:

Since there are so many people updating the tool across a large organization, not everyone uses the tool. Some of the social engagement is not relevant to every team. It is also not very intuitive to use. The use interface is not very simple to use.

Whitney
Administrative Assistant in USA
Immobilien, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Huge Fan of Viva Engage! Its your office Facebook

4,0 vor 9 Monaten

Vorteile:

I am such a fan of Viva Engage! When I first started at my new company, coming with an extensive background in social media this really excited me. I love to keep in touch with people and to share great moments and highlights. Viva Engage is very similar to Facebook. You can like, comment and share pictures, videos and even follow other member of your company. With a company the size of over 300 people. Viva Engage keeps everyone a click away from engaging with a co-worker/friend from across the room to across the country!

Nachteile:

I really don't have any cons for Viva Engage. It is user friendly, and I like how it notifies you when someone comments or likes your post. It even sends daily updates of what's going on in the community, but you can silence it if you don't want the alert.

Gopa
Group Manager - Training in Indien
Informationstechnologie & -dienste, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Engage and spread happiness!

4,0 vor 3 Monaten

Kommentare: Its has been engaging and can easily reach all HCLites.

Vorteile:

Easy to use and can create my story. Light app.

Nachteile:

Searching for an old story or writeup is sometimes difficult. Also I want to keep them tagged at one place for later review.

Todd
Clinical researcher in USA
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Having a great time with Engage

5,0 vor 4 Monaten

Kommentare: Its been really fun engaging in communication with my coworkers and fellow managers.

Vorteile:

I love being able to connect with my coworkers on a business level as well as person level.

Nachteile:

I wish the look of the software was more customizable.

Mikolaj
Engineer in UK
Architektur & Planung, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Microsoft viva review

5,0 vor 8 Monaten

Vorteile:

Ease of integration and automated display within emails to serve as reminders.

Nachteile:

Could be used more on outlook to provide further support for user.

Ajoke
Regional Network Analyst in UK
Automotive, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Microsoft Viva Engage stands out

5,0 vor 3 Monaten

Kommentare: I enjoy catching up with what is happening in the company through Viva Engage.

Vorteile:

It is interactive and a good tool for keeping up with my work/social life.

Nachteile:

Nothing specifically at this point in time.

Figo
Human Resources Coordinator in Algerien
Personalwesen, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

very Excited experiance with Yammer

5,0 letztes Jahr

Kommentare: The perfect tool for building a work. Ease of use and the ability to create multiple different groups that can be linked via Microsoft Teams . tanks alot

Vorteile:

This Tool has helped me Reducing the number of emails and also reduce the number of meetings because we can all collaborate in meetings.

Nachteile:

All content between groups is lost, making it difficult to remember who posted something and where.

Farah
Architect in USA
Staatsverwaltung, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Yammer: A Professional Community Platform

4,0 letztes Jahr

Kommentare: I enjoy Yammer as a company platform because it allows for the creation of various interest groups and promotes social networking for our office.

Vorteile:

Yammer is easily integrated with our company's Microsoft Teams platform.Yammer allows you to tag registered users, allowing alerts/notifications to be sent to a user when that user is referenced.Yammer allows you to upload photos and other files to include with your post.

Nachteile:

Yammer is a basic platform and its functions are limited to posting.

Pippa
Knowledge & Training Coordinator in UK
Bekleidung & Mode, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Corporate Facebook!

5,0 letztes Jahr

Vorteile:

It's very akin to major social media platforms, encouraging people to share and engage.It's a central place to house and share documents too so truly a double edged sword.

Nachteile:

The search function does not always pull up information in a chronological order. Can be frustrating when you are looking for a specific recent post and don't want to scroll through everything.

Suzanne
RGIM in UK
Versicherung, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Good communication tool

4,0 letztes Jahr

Kommentare: Good all round communication platform, reliable system

Vorteile:

Easy to use has options of polls, asking questions and simple communication activities adding gifs and photos.

Nachteile:

It’s a little outdated to be fair and lacks some functionality with inserting videos etc. it’s ok but is basic in places fir engagement of colleagues

Glenda May
Finance Lead
Bau, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

How Yammer helps one to connect in the company community

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: I first saw Yammer in my work email, click it and then browse. First thing I can say is that, is this like Facebook? But when I progress browsing further, I said it is different in a good way. I can see updates from my colleagues abroad, first time seeing their faces as well. From then on, I open Yammer every day to see their updates and other company news.

Vorteile:

It's like Facebook, we can post, we comment, and we can interact not only with colleagues in our country but in other countries as well. We get to see their country updates and news. We get to congratulate everyone on their achievements well. Good thing also is the creation of community, it's like a group we can create then we can share anything on this group.

Nachteile:

So far, none. Everything's good. Easy and convenient to use. No problems encountered to date.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bankwesen, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Yammer was a game changer

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: We were able to communicate key changes in the business that my team implemented that weren’t able to be emailed to all employees, but subscribers to our updates were able to see our improvements implemented each time we made a yammer announcement

Vorteile:

Ability to create spaces and groups / teams for employee engagement was a game changer for my team. Because my team was so large and spanned over several countries and time zones, yammer improved employee engagement in the work place with the annual staff survey results showing an improvement in staff engagement with yammer being one of the key contributors mentioned by employees

Nachteile:

Nothing specifically about yammer, we were kind of pushed by higher management to use yammer and our performance is rated on how effectively we use yammer in the work place

Hayley
Marketing Manager in UK
Computer-Software, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Just never gained traction

2,0 letztes Jahr

Vorteile:

Hi product is great for building internal teams and internal communication.

Nachteile:

hard to gain traction in the organisation when conflicting priorities and new products coming out such as Microsoft Teams.

Samuel
IT manager in Kenia
Computer-Software, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

How to connect and engage like apro

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Ease to use InexpensiveOverall good performance

Nachteile:

It doesn't integrate with other softwares

Jenna
Teacher in USA
Bildungsmanagement, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Yes to Yammer!

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Overall, I would use this again in a new position or job!

Vorteile:

Yammer was so easy and a convenient app and space for all employees to interact about upcoming promotions, shift coverage, and available shifts to work. It was so quick and so helpful!

Nachteile:

Employees complained about the storage space it took up, but that really is not a huge deal.

Heather
Medical Assistant in USA
Gesundheit, Wellness & Fitness, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Fun way to connect with co-workers

5,0 letztes Jahr

Vorteile:

Can talk about different topics with co-workers from different facilities.

Nachteile:

Nothing that i dislike about this app. Its g treat