Was ist FieldEdge?

Eine Field-Service-Management-Software für dein gesamtes Unternehmen und eine sehr hilfreiche Option für Eigentümer*innen, Büromitarbeiter*innen und Techniker*innen. Verfolge problemlos Kundenverlauf, Dispatching, Finanzen, Servicevereinbarungen und vieles mehr. FieldEdge ist führend bei Bauunternehmen und unterstützt Büromitarbeiter*innen dabei, mit einer nahtlosen QuickBooks-Integration mehr als 20 Wochenstunden einzusparen – keine Doppeleinträge mehr. Die mobile App bietet Techniker*innen alle Informationen, die sie benötigen, um einen hervorragenden Kundenservice zu bieten und effizienter vor Ort zu arbeiten.

Wer verwendet FieldEdge?

FieldEdge bietet Außendienstsoftware zu einem kostengünstigen Preis sowie hochwertigen Support. Finde heraus, warum der Anbieter seit über 35 Jahren eine beliebte Wahl bei HLK- und Sanitär-Auftragnehmer*innen ist.

Wo kann FieldEdge bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Mac (Desktop), Windows (Desktop), Linux (Desktop), Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • Xplor Technologies
  • Ansässig in La Madeleine, Frankreich
  • 2009 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Frankreich, Kanada, Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch

Über den Anbieter

  • Xplor Technologies
  • Ansässig in La Madeleine, Frankreich
  • 2009 gegründet
  • Telefon-Support
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Englisch

FieldEdge – Videos und Bilder

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FieldEdge

Nicht verfügbar
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Gratis Testen
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49,00 $/Monat
Kostenlose Version
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149,00 $/Monat
Kostenlose Version
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FieldEdge Funktionen

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebote / Schätzungen
  • Anpassbare Vorlagen
  • Arbeitsauftragserstellung
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Auftragskostenrechnung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Elektronische Unterschrift
  • Elektronische Zahlungen
  • Für HLK-Unternehmen
  • Für Schlosser
  • Für die Klempnerei
  • Für gewerbl. & industr. Elektroinstallateure
  • GPS
  • Gerätenachverfolgung
  • Integration in QuickBooks
  • Integration in die Buchhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Job-Management
  • Kontakt-Datenbank
  • Kostenschätzung
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie
  • Kundenhistorie
  • Kundenmanagement
  • Mobile App
  • Mobile Benachrichtigungen
  • Mobile Unterschriftenerfassung
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Zeiterfassung
  • Rechnungsmanagement
  • Routing
  • SMS-Nachrichtenversand
  • Schätzung
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Versandmanagement
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Vorbeugende Wartung
  • Wartungsplanung
  • Zahlungsabwicklung
  • Zahlungseinzug im Außendienst

Alternativen für FieldEdge

Verbessere mit S2K die betriebliche Effizienz, eliminiere Rückrufe und erhöhe deinen Gewinn, ohne den Aufwand zu steigern.
Baue dein Außendienstgeschäft auf und gewinne die Kontrolle über dein Unternehmen mit einer einfachen und vollständigen Plattform, die dein gesamtes Team gerne nutzen wird.
simPRO ist eine leistungsstarke Softwarelösung für das Außendienstmanagement, mit der Handwerksfirmen den Betrieb rationalisieren und den Gewinn steigern können.
Lass dein kleines Unternehmen größer aussehen. Jobber hilft Heimservice-Unternehmen dabei, Angebote zu erstellen, Termine festzulegen, Rechnungen zu erstellen und schneller bezahlt zu werden.
Commusoft ist eine All-in-one-Servicesoftware für Klempner, HLK, Elektrik und sonstige Wartungsunternehmen ab drei Mitarbeitern.
Führe mit BigChange, dem 5-in-1-System für Auftragsverwaltung, ein produktiveres, effizienteres und profitableres Serviceunternehmen.
AroFlo wurde von Branchenprofis entwickelt und ist eine vertrauenswürdige Außendienstsoftware. Es automatisiert Unternehmen und erleichtert den Arbeitsalltag.
The only field service management software that pays for itself.
Vereinfachte und vollständige Lösung für deine Kostenvoranschläge und Aufträge, Versand, Inventar, Verkaufsstelle, Buchhaltung und Echtzeitverfolgung.
Web und mobile CMMS-Lösung (Computerized Maintenance Management System) für Anbietern von Immobilieninstandhaltung
Verwalte mobile Mitarbeiter mit der Synchroteam Field-Service-Management-Software (FSM). Erstelle deine kostenlose Testversion in weniger als einer Minute. Live-Support. Erfahre mehr über Synchroteam
Verwalte deine Services und deinen Geschäftsplan, verfolge Jobs in Echtzeit, erstelle Rechnungen und Angebote und erhalte Zahlungen und Statistiken.
Tradify ist eine Auftragsverwaltungssoftware für Handwerksbetriebe und Dienstleistungsunternehmen. Angebotserstellung, Terminplanung, Nachverfolgung und Abrechnung von unterwegs.

Bewertungen über FieldEdge

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,3
Benutzerfreundlichkeit
4,2
Kundenservice
4,5
Funktionen
4,0
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,0

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
56%
4
26%
3
10%
2
3%
1
5%
Devon
Chief Operating Officer in USA
Hausmeisterservice, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

In Betracht gezogene Alternativen:

Great Customer Service

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

This product did not answer all of our answers, but FieldEdge was always willing to help! They made sure our needs and concerns were their needs and concerns. Their customer service is excellent!

Nachteile:

They are continually adding features so many features we needed at the beginning they did not have. They now do!

Irene
General Manager in USA
Verbraucherdienste, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Highly customizable - Field Edge, hands down, is the best out there

5,0 vor 4 Monaten

Kommentare: Excellent. I could not ask for better customer service. Specifically, [SENSITIVE CONTENT]
our Customer Success Manager, has been great to work with. He responds quickly, is very hands on, and is overly dedicated to our team.

Vorteile:

The customization capabilities , the program being web-based, simple to use, and works full circle for every user, regardless of role, and for each division

Nachteile:

It would be useful if the reports could be generated in all formats

Louis
President in USA
Bau, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

In Betracht gezogene Alternativen:

Great Staff and Growing Platform

3,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Overall the team at Fieldedge is willing to work with you which is something you don't often find when working with a vendor. They are flexible, friendly and generally pleasant to work with, which helps make up for some of what the service may lack. There are plenty of options out there but if you're looking for a partner instead of a rigid behemoth, Fieldedge is a great choice.

Vorteile:

The system is relatively simple to use and the support staff is almost always fantastic to work with. Grace, my CSM is practically a member of our team and goes way above and beyond to help us with anything we need. She's a big part of the reason why we're still with this system.

Nachteile:

Reporting leaves a lot to be desired, and overall, the system needs polishing along with a heavier, more focused approach to developing from the end user's needs. I feel like they'd gain 10x the insight into how to measurably improve the product if they spent some time with a company who uses it regularly.

Antwort von FieldEdge

vor 2 Jahren

We really appreciate you taking the time out of your day to share your thoughts with us, Louis! We are continually working on enhancements to our software and take all feedback into consideration. We'll be sure to pass all of your comments along to the appropriate teams :) Looking forward to continuing to support your business in any way we can.

Dan
owner in USA
Bau, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Helps manage, organize, and grow your service business.

5,0 letztes Jahr

Kommentare: I am extremely thankful for the support team at FieldEdge. They are knowledgeable, helpful, and know their application well. Although implementation took some time and we still are improving our data set, we are glad that we selected to use FieldEdge as our SMS (Service Management Software). It truly brought our company from where we were to the next level. We are now a more consistent, more efficient, and more profitable company. If you do select FieldEdge to help your company, my one piece of sage advice is to spend time building out your pricebook for your Field Service Technicians. Adding photos, detailed descriptions, and the like will help them select the right part for the job and help you make sure you are billing the customer for the right part,.....etc.... etc....

Vorteile:

FieldEdge has been instrumental in helping our business automate so many of the daily tasks of operating our service business. From tracking how marketing works, setting up new service calls through our dispatcher, informing our techs where and when they need to be at jobs, invoicing, quoting, historical work completed, and even uploading photos. By in large, FieldEdge has the service process covered and help companies that use it, become better at communicating with customers, employees, and management. I have been impressed with most every feature that they offer. The one feature which I think has helped us grow the most is the use of packages. A package is a grouping of items that are typically sold together. These packages have the individual items used to create the package as invisible to the consumer and a blank freeform data field to explain what the package is. The use of packages has grown our average sales ticket and improved the efficiency of our technicians. Customer love that they get detailed written invoices and quotes promptly emailed to them. Dispatchers love see where the techs are in the day so they can squeeze in an extra service call or two. From an owner and management side of things, I sincerely appreciate how this tool helps customer, dispatcher(s), field service technicians, and our management to all work together.

Nachteile:

Can't really think of any major cons. There are some "Wish-List" items which I have for fine tuning the software, but they are minor disadvantages. One such example is the history of customer interactions. It is visible on the mobile application, but it isn't easily viewed. For example, it may say that we had an invoices in May 2016, September 2017, February 2019, and July 2020. To find if a customer purchased a widget from us, we have to review each invoice to "hunt" for the widget and when or if it was sold by us.

Antwort von FieldEdge

letztes Jahr

Hi Dan - WOW! Thank you so much for this thorough and glowing review! We love hearing how FieldEdge helps businesses like yours grow. We work hard to meet expectations, and we're so glad to learn that we hit the mark for you. Our teams will be so happy to hear the feedback you've shared. Thanks again!

Verifizierter Rezensent
Owner in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bau, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

FieldEdge great for small to medium sized companies

4,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Fieldedge helped streamline our company and operations substantially from our paper invoice and reporting previously. The basic functions were easy enough to train someone on in a day. Some of the more integral functions were a bit confusing and required technical help. The technical help for fieldedge is outstanding.

Vorteile:

Ease of learning curve on basic functions was very manageable scheduling is straightforward and can be accomplished with a few simple clicks researching a customers history is an integrated tool and very easy to navigate

Nachteile:

Overall the software seems a bit dated some features and functions many new estimating/scheduling software packages are implementing are not included such as text notifications for customers.

Antwort von FieldEdge

vor 3 Jahren

Thank you for providing your feedback, we always appreciate our customers letting us know how we can further help them! If you contact your Customer Success Manager they will be more than happy help you troubleshoot this issue.