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Was ist FieldEdge?

Ermögliche es deinen HLK- und Sanitärtechniker*innen, Kundenbesuche schneller zu erledigen, unterstütze Disponent*innen bei der Verwaltung der Kundenbesuche und verschaffe dir einen klareren Überblick über die Arbeitsauslastung des Tages mit FieldEdge Service Dispatching. Durch die Vereinfachung der Planung und effizientere Bereitstellung von Techniker*innen können täglich mehr Aufträge abgeschlossen, die Kundenzufriedenheit gesteigert und mehr Gewinn erzielt werden. FieldEdge ist bei HLK- und Sanitärauftragnehmern sehr beliebt und bietet dir die Dispatch- und Außendienstfunktionen, die du benötigst und die dein Geschäft verbessern.

Wer verwendet FieldEdge?

FieldEdge bietet Außendienstsoftware zu einem kostengünstigen Preis sowie hochwertigen Support. Finde heraus, warum der Anbieter seit über 35 Jahren eine beliebte Wahl bei HLK- und Sanitär-Auftragnehmer*innen ist.

FieldEdge Software - 1
FieldEdge Software - 2
FieldEdge Software - 3
FieldEdge Software - 4
FieldEdge Software - 5

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FieldEdge

FieldEdge

4,2 (301)
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
109
10
4,2 (301)
3,9 (301)
4,4 (301)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
40,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
81
9
4,7 (1.897)
4,7 (1.897)
4,8 (1.897)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu FieldEdge

ClockShark
Am besten bewertete Funktionen
Mobiler Zugriff
Online-Zeiterfassung
Timesheet Management
Buildertrend
Am besten bewertete Funktionen
Arbeitsauftragsverwaltung
Budgetverfolgung
Mobiler Zugriff
Microsoft Excel
Am besten bewertete Funktionen
Daten-Import / -Export
Offline-Zugriff
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
SAP Business One
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Bestandskontrolle
Inventarverwaltung
Housecall Pro
Am besten bewertete Funktionen
Arbeitsauftragsverwaltung
Rechnungshistorie
Terminplanung
DATABASICS Expense
Am besten bewertete Funktionen
Belegmanagement
Kontrolle des Genehmigungsprozesses
Kostenverfolgung
Service Fusion
Am besten bewertete Funktionen
Arbeitsauftragsverwaltung
Kundendatenbank
Versandmanagement
ServiceM8
Am besten bewertete Funktionen
Integration in die Buchhaltung
Kontakt-Datenbank
Terminplanung
Davisware
Am besten bewertete Funktionen
Für dieses Produkt wurden noch keine Funktionen durch Nutzer bewertet.

Bewertungen über FieldEdge

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,2
Benutzerfreundlichkeit
4,2
Kundenservice
4,4
Funktionen
4,0
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,9

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
55%
4
25%
3
10%
2
3%
1
7%
Irene
General Manager in USA
Verbraucherdienste, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Highly customizable - Field Edge, hands down, is the best out there

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Excellent. I could not ask for better customer service. Specifically, [SENSITIVE CONTENT]
our Customer Success Manager, has been great to work with. He responds quickly, is very hands on, and is overly dedicated to our team.

Vorteile:

The customization capabilities , the program being web-based, simple to use, and works full circle for every user, regardless of role, and for each division

Nachteile:

It would be useful if the reports could be generated in all formats

Dan
owner in USA
Bau, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Helps manage, organize, and grow your service business.

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: I am extremely thankful for the support team at FieldEdge. They are knowledgeable, helpful, and know their application well. Although implementation took some time and we still are improving our data set, we are glad that we selected to use FieldEdge as our SMS (Service Management Software). It truly brought our company from where we were to the next level. We are now a more consistent, more efficient, and more profitable company. If you do select FieldEdge to help your company, my one piece of sage advice is to spend time building out your pricebook for your Field Service Technicians. Adding photos, detailed descriptions, and the like will help them select the right part for the job and help you make sure you are billing the customer for the right part,.....etc.... etc....

Vorteile:

FieldEdge has been instrumental in helping our business automate so many of the daily tasks of operating our service business. From tracking how marketing works, setting up new service calls through our dispatcher, informing our techs where and when they need to be at jobs, invoicing, quoting, historical work completed, and even uploading photos. By in large, FieldEdge has the service process covered and help companies that use it, become better at communicating with customers, employees, and management. I have been impressed with most every feature that they offer. The one feature which I think has helped us grow the most is the use of packages. A package is a grouping of items that are typically sold together. These packages have the individual items used to create the package as invisible to the consumer and a blank freeform data field to explain what the package is. The use of packages has grown our average sales ticket and improved the efficiency of our technicians. Customer love that they get detailed written invoices and quotes promptly emailed to them. Dispatchers love see where the techs are in the day so they can squeeze in an extra service call or two. From an owner and management side of things, I sincerely appreciate how this tool helps customer, dispatcher(s), field service technicians, and our management to all work together.

Nachteile:

Can't really think of any major cons. There are some "Wish-List" items which I have for fine tuning the software, but they are minor disadvantages. One such example is the history of customer interactions. It is visible on the mobile application, but it isn't easily viewed. For example, it may say that we had an invoices in May 2016, September 2017, February 2019, and July 2020. To find if a customer purchased a widget from us, we have to review each invoice to "hunt" for the widget and when or if it was sold by us.

Antwort von Xplor Technologies

vor 3 Jahren

Hi Dan - WOW! Thank you so much for this thorough and glowing review! We love hearing how FieldEdge helps businesses like yours grow. We work hard to meet expectations, and we're so glad to learn that we hit the mark for you. Our teams will be so happy to hear the feedback you've shared. Thanks again!

Leon
Service Manager in USA
Bau, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

FieldEdge is okay at a lot of things

3,0 letzten Monat Neu

Kommentare: A lot of our issues honestly probably came from the initial setup. Things weren't done properly then we could never seem to get it set up correctly afterward due to poor customer support. We left FieldEdge for ServiceTitan a few years later and never looked back.

Vorteile:

Ease of use for technicians in the field and office staff.

Nachteile:

Support. We got almost no support from field edge while using their software. We were often left to figure things out on our own.

Josh
Accountant in USA
Versorgungsunternehmen, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Private Review

5,0 vor 3 Monaten

Kommentare: Experience was good but we moved on to Service Titan.

Vorteile:

[sensitive content hidden] - Our implementation specialist was great.

Nachteile:

User friendliness and functionality of the site.

Antwort von Xplor Technologies

vor 2 Monaten

Thanks for the wonderful testimonial!

Devon
Chief Operating Officer in USA
Hausmeisterservice, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

In Betracht gezogene Alternativen:

Great Customer Service

5,0 vor 4 Jahren

Vorteile:

This product did not answer all of our answers, but FieldEdge was always willing to help! They made sure our needs and concerns were their needs and concerns. Their customer service is excellent!

Nachteile:

They are continually adding features so many features we needed at the beginning they did not have. They now do!