Wer verwendet Ganttic?

Unternehmen aus den Bereichen Engineering, professionelle Dienstleistungen, kreative Dienstleistungen, Bergbau, Vermietung, Architektur, Fertigung und Bauwesen.

Was ist Ganttic?

Ganttic ist eine Software für die Ressourcenplanung und das PPM Software (Projektportfoliomanagement), die sich auch hervorragend für die Planung von Personal, Projekten, Einrichtungen und Ausrüstung eignet. Du kannst Zeitpläne einfach durch Ziehen und Ablegen von Aufgaben erstellen. Die Anpassung von Ganttic an deine Bedürfnisse ist dank der flexiblen Nutzeroberfläche einfach. Die Software eignet sich für die Planung und Berichterstellung, die Verfolgung von Meilensteinen und die Kapazitätsauslastung. Du kannst Ganttic mit Google Calendar synchronisieren und Notizen in der App hinterlassen, um mit deinem Team zusammenzuarbeiten.

Ganttic – Details

Ganttic

http://www.ganttic.com

Gegründet 2010

Ganttic – Kostenübersicht

Ganttic bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Ganttic ist ab 25,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis

25,00 $/Monat

Kostenlose Version

Ja

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

Ganttic Funktionen

Betriebsmittelverwaltung Software
Berichterstattung/Projektverfolgung
Drag-and-Drop
Fähigkeiten-Nachverfolgung
Kapazitätsmanagement
Nutzungsberichte
Prognose
Ressourcen-Planung
Ressourcenzuordnung und -planung
Suchen / filtern
Anforderungsmanagement
Aufgabenmanagement
Budgetmanagement
Dashboard
Kollaboration
Meilensteinverfolgung
Portfoliomanagement
Problemmanagement
Projektplanung
Ressourcenmanagement
Statusverfolgung
Zeit & Kosten Verfolgung
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
Automatisierte Terminplanung
Echtzeit-Planung
Gruppen-Terminplanung
Klassenterminplanung
Kreditplanung
Mehrere Standorte
Mitarbeitereinsatzplanung
Ressourcen-Planung
Terminplanung
Zimmerbuchungsverwaltung

Ganttic – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 131 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,2/5
Benutzerfreundlichkeit
4,2/5
Kundenservice
4,4/5
Funktionen
3,9/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3/5
Juan carlos R.
Socio - Servicios a Industria Química, TS&DDD
1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.1.2018

"It is a easy to use platform, fast to open and update. "

Kommentare: I prefere no to provide details here.

Vorteile: Easy to use and access, several users on the same process, excelent to share schedulling. Easy to add resources and filters, new users are easily added as well. Edition rights are very customizable for every user.

Nachteile: Still trying to master the views specially when you have long list of resources and change the date, you have to scroll down again to find the resource you are interested on.

Antwort des Softwareanbieters

von Ganttic an 10.10.2018

Hi Juan Carlos!

Thank you so much for the positive feedback.

Just one trick to avoid scrolling would be to use the filtering function and filter out the resource name without scrolling down.

I hope this helps.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.1.2018
Jeremy H.
Supervisor
Metallabbau, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.1.2020

"Ganttic Review"

Kommentare: saving time with live updates to the technician workloads and not requiring to send them schedules and amended schedules

Vorteile: changing required details for large job scales and rescheduling small jobs between technicians

Nachteile: restricted options in views to see technicians workloads together

Antwort des Softwareanbieters

von Ganttic an 20.1.2020

Hi Jeremy!

Thank you for your feedback.

To be honest, I believe that we have the functionality you are looking for:
A) For seeing technicians workload together, we would advice to group your technicians with the help of resource custom data fields: https://www.ganttic.com/helpdesk/features/resources/resources-custom-data-fields
B) Maybe you do not have the permissions to see that information?

Either way, if something remained confusing, feel free to write us at anytime from info@ganttic.com or book a free demo from here: https://www.ganttic.com/personal-demo

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.1.2020
Chris Z.
Montasjeleder
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.1.2018

"Easy to use ERP, cheap and efficient, great to customise to your company needs. "

Vorteile: Easy to use
nice task/calendar overview
Sharing and app function
Customise user rights
Customised to with own specifics

Nachteile: Would be really nice to add files to a task ( pdf, jpg, sheets etc)
Would be nice to customise app notifications. Now it's just a on/off function, this leads (in my case) to a notification every time a user as much as views a task.

Antwort des Softwareanbieters

von Ganttic an 12.10.2018

Hi Chris!

Thank you for the feedback you provided.

One option to add tasks would be to use the task custom data field (Type: Link) and attach via link the files you need.

Karl

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.1.2018
Kiri G.
Team Leader
Verbraucherdienste, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.1.2020

"Ganttic Review"

Kommentare: Overall good and easy to use

Vorteile: Visibility of all resources is and able to filter per resource

Nachteile: The search function is a bit long winded to use - can this be made easier to search within Ganttic

Antwort des Softwareanbieters

von Ganttic an 6.1.2020

Hi Kiri!

Thank you so much for your feedback. I guess in the beginning our search function might get a bit time to get used with. However, in Ganttic you can filter out almost everything. Thus, there is always this thin line inbetween providing as many functionalities as possible and UX.

However, we appreciate your feedback and I will foward this to our team.

PS. Attaching a short article about filtering: https://www.ganttic.com/helpdesk/features/customization/filtering-1 I hope this helps.
PPS. If you need additional help you can at any sign up for a demo: https://www.ganttic.com/personal-demo

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.1.2020
Scott K.
Director of Operations
Bau, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.12.2016

"Love Ganttic"

Kommentare: As someone who is in charge of 14 technicians working throughout the country, remote communication is critical to our success. Ganttic allows me to manage an ever-changing schedule while automatically communicating the details of projects with technicians in the field. It's easy to use and customer support has been good so far. The only recommendation I would give is to provide tutorials on setting up the sync function with Google Calendar as soon as you sign up for Ganttic. It was a little trial and error at first until I was able to get in touch with customer support. A few short tips allowed me to get synced with my employees' calendars. I recommend it.

Vorteile: The visual scheduling for my technicians in the field and managing an ever-changing (daily and sometimes hourly) schedule. As things change, I can see who's available.

Nachteile: Training or tutorials could be improved. I know there is a lot more functionality than what I use, but it isn't obvious where to find the training. Report functions could be improved. When I run reports, I have a hard time filtering the reports for only the information I desire. One function I wish they had is a daily summary of how many people and jobs are scheduled. Right now, I have a separate Gant chart in excel that I use to list projects and ID my personnel demand per day. This would be beneficial in forecasting employee utilization and growth demands.

Antwort des Softwareanbieters

von Ganttic an 17.10.2018

Hi Scott!

Thank you so much for your feedback. I am glad to tell you that we have worked with our helpdesk a lot and now we have tutorials with videos and text available in our homepage. In addition, we have added the charts option to reports that should also help you with the problems you had.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.12.2016