ServiceM8

ServiceM8

von ServiceM8

Wer nutzt diese Software?

ServiceM8 ist für Elektro-, Sanitär-, Landschaftsbau-, IT-, Reinigungs-, HLK-, Schädlingsbekämpfungs-, Schlosser-, Immobilien-, Sicherheits-, Solar-, Hausverwaltungs- und Reparaturunternehmen geeignet.

Durchschnittliche Bewertung

280 Bewertungen
  • Gesamt 4.7/5
  • Benutzerfreundlichkeit 4.6/5
  • Kundenservice 4.7/5
  • Funktionen 4.5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4.8/5

Produktinformationen

  • Startpreis 9,00 $/Monat
  • Kostenlose Version Nein
  • Gratis Testen Ja
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
    Mobile - iOS Native
  • Training Persönlich
    Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung 24/7 (Live Vertreter)
    Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • ServiceM8
  • http://www.servicem8.com
  • Gegründet 2010

Über ServiceM8

ServiceM8 ist für kleine Dienstleistungsunternehmen mit weniger als 30 Mitarbeiter*innen geeignet. Leistungsstarke Verwaltung von Schätzungen, Terminplanung, Fakturierung, Wartungsplänen, Sicherheitsberichten, Kund*innen und vielem mehr. Reduziere die Verwaltungszeit drastisch, indem du Rechnungen direkt zu QuickBooks Online oder Xero sendest. ServiceM8 ist einfach zu bedienen, schnell zu erlernen und es gibt eine kostenlose Testversion.

ServiceM8 Funktionen

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Für gewerbliche und/oder industrielle Elektroinstallateure
  • Kundenmanagement
  • Mobiler Zugriff
  • Terminplanung
  • Vertragsmanagement
  • Zeitverfolgung
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Elektronische Unterschrift
  • Inventarverwaltung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
  • Mobiler Zugriff
  • Online Stempeluhr
  • Routing
  • Terminplanung
  • Versenden
  • Vertragsmanagement
  • Zahlungseinzug im Außendienst
  • Automatische Nachbestellung
  • Bau-Tracker
  • Franchise-Intranet
  • Job-Planung
  • Online-Shop
  • Provisionsmanagement
  • Website-Manager
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Chemikalien-Management
  • Kundenmanagement
  • Mobiler Zugriff
  • Routing
  • Terminplanung
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Bestandskontrolle
  • Job-Management
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
  • Mobiler Zugriff
  • Routing
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Versand
  • Wartungsplanung
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Inventarverwaltung
  • Job-Management
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
  • Mobile App
  • Routing
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Versandmanagement
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Bestandskontrolle
  • Flottenmanagement
  • Immobilien-Layout
  • Kundendienst-Historie
  • Mobiler Zugriff
  • Pestizidengebrauch-Nachverfolgung
  • Schädlings-Aktivitäten-Nachverfolgung
  • Terminplanung
  • Versandmanagement

Die hilfreichsten Reviews für ServiceM8

I love this product. I am a daily user and use it for all of my online invoicing for my business.

Bewertet am 12.12.2017
Timothy S.
Owner
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: A real time-saver and great for monitoring all invoice statuses -

Vorteile: My favorite feature is the way you can send via email, a past due notice for your invoices and how easy it is to customize all email templates. Customize your quotes, estimates, invoices, past due invoices, and schedule the past due invoice notice date

Nachteile: Only that you can only schedule one follow-up past due invoice. I would like to send past due notices every 15, 30, 45 days and send demand for payment emails at 60 and 90 days and then a notice for collections notice at 112 days stating past due account goes into collection at 120 days - Then it is out of our hands -

A must have for trades

Bewertet am 20.5.2019
Katherine B.
Director
Bau, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We have only been using the platform for a month

Vorteile: - The pricing structure is something that initially drew our attention. Instead of being per user it is a monthly fee (plus add-ons).
- The job scheduling is very easy to use and with a team scheduler add-on you can select multiple team members for the same job.
- the phone app is extremely useful. You can select to text a customer when you are on route (providing you've set it all up before hand).
- You can take payment in the field as well as invoices generating a link that customer's can click on to make payment. Payments are shown in the job diary.
- job diaries are autogenerated so you can see a good audit trail from creation to closure. You can add to existing jobs from the inbox feature.
- the network request add-on is really useful for our business where we use contractors who don't require a logon to our system but complete jobs on our behalf. We have set our templates up with forms and questions that need completion and when these are done it shows up on our portal which says time having to manually enter data in from emails.

Nachteile: - Sometimes the navigation functions can be time consuming. It would be handy to raise a job from within the client module window (i.e. when you open a client you can view current and past jobs but you cannot raise a new one and therefore have to go to dispatch board).
- It would be good to have a shortcut to raise a new job on the main menu rather than having to select dispatch board.
- the asset scanning only appears to work with purchase stickers from ServiceM8 (unless we haven't discovered correctly how to do this with other ones...)
- It is limited to IOS so we have had to purchase iPad minis to sync with our android devices.

Great Software

Bewertet am 16.10.2019
Derrick F.
Owner
Bau, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Great software , I have not had any real problems

Vorteile: The software has a lot of hidden things that are untapped like location of techs, signature, photos, tells you when to leave to arrive at your next appointment on time

Nachteile: Not been able to talk to tech support everything is done via chat which can be a pain, the suggestion needs to be where you can more than 3 suggestions

Needs More Customer Focus For Future Improvement

Bewertet am 11.8.2016
Lauren M.
Office Manager
Hausmeisterservice, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
3/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3/5
Kundenbetreuung
3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Overall it has great features but lacking one major feature for us which would cut down our admin time for invoicing and that is batch invoicing. Customer service unable to help with timelines for this upgrade or indication if it will be implemented?

Vorteile: Stability in remote areas where signal is poor, Servicem8 holds up and we've tried them all

Nachteile: Invoicing more than one job for one client during the month, no ability to combine jobs into one invoice? Feature requested in 2012 for batch/bulk invoicing and still nothing....

Best Service Managing software I have used!

Bewertet am 4.5.2019
Julio e M.
Partner
Verbraucherdienste, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Ease to schedule, invoice, quotes and payments.

Vorteile: It is a very well rounded software. Every year they add new features at no cost that improve the interaction with it.

Nachteile: Wish they mad a version for Android. Most of my team uses Android and we have to provide them with an Apple device in order to use the software.

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