BlueFolder

BlueFolder

von BlueFolder

Wer verwendet BlueFolder?

BlueFolder is an excellent fit for medical equipment maintenance, facility management, industrial/manufacturing equipment service, or any organization needing equipment-centric field service software.

Was ist BlueFolder?

BlueFolder is a web-based maintenance management solution that offers a unique blend of ease-of-use and breadth of functionality. Along with features such as unlimited work orders, scheduling/dispatch, and billing, BlueFolder stands apart with a powerful customer portal, asset/equipment tracking, and customer notifications. Try it free for 15 days (no credit card required) and find out how easy and powerful it is to use!

BlueFolder – Details

BlueFolder

http://www.bluefolder.com

Gegründet 2003

BlueFolder – Preisübersicht

BlueFolder ist verfügbar ab 79,00 $/Monat. BlueFolder bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für BlueFolder findest du unten.

Startpreis

79,00 $/Monat

Preisinformationen

Plans start at $79/mo for three users.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Live Online

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

BlueFolder Funktionen

Auftragsmanagement Software
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragserstellung
Bestandskontrolle
Job-Management
Kundendatenbank
Routing
Terminplanung
Versandmanagement
Vertragsmanagement
Vorbeugende Wartung
Wiederkehrende Termine
Anlagegegenstand-Management
Arbeitsauftragsverwaltung
Bestandskontrolle
Besuchermanagement
Für Schulen
Geräte-Management
Gewerbliche Immobilien
Inspektions-Management
Kreditplanung
Lieferanten-Management
Raumverwaltung
Störfallmanagement
Vorbeugende Wartung
Wohnimmobilien
Zimmer-Planung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Inventarverwaltung
Kalibriermanagement
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Schlüssel & Schloss-Management
Techniker-Management
Vorbeugende Wartung
Arbeitsauftragsverwaltung
Bestandskontrolle
Garantie-Nachverfolgung
Gerätenachverfolgung
Job-Management
Wartungsplanung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Elektronische Unterschrift
Inventarverwaltung
Kontakt-Datenbank
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Online Stempeluhr
Routing
Terminplanung
Versenden
Vertragsmanagement
Zahlungseinzug im Außendienst
Arbeitsauftragsverwaltung
Auftragskostenrechnung
Geräte-Management
Gewerbliche Immobilien
Job-Management
Kundendatenbank
Routing
Terminplanung
Verfolgen von Vermögensanlagen
Versandmanagement
Wartungsplanung
Wohnimmobilien
Compliance Management
Inventarverwaltung
Kapazitätsmanagement
Korrektur-Management
Lizenzmanagement
Remote-Zugriff/-Kontrolle
Wartungsplanung
Zugriffskontrollen/Berechtigungen
Überprüfung von Vorfällen
IT-Asset-Management
Release-Management
Self-Service Portal
Service-Katalog
Serviceberichterstattung
Störfallmanagement
Ticket-Management
Vertragsmanagement
Wissensmanagement
Konfigurationsmanagement
Problem-Management
Projektmanagement
Self-Service Portal
Störfallmanagement
Verfolgen von Vermögensanlagen
Verfügbarkeit-Management
Versions- und Bereitstellungsmanagement
Vertrags-/Lizenz-Management
Veränderungsmanagement
Abrechnung & Rechnungsstellung
Arbeitsauftragsverwaltung
Inventarverwaltung
Kalibriermanagement
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Prädiktive Wartung
Schlüssel & Schloss-Management
Techniker-Management
Terminplanung
Verfolgen von Vermögensanlagen
Vorbeugende Wartung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebotserstellung
Angebotsmanagement
CRM
Dokumentenmanagement
Kundenportal
Portfoliomanagement
Projektmanagement
Ressourcenmanagement
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Zeit & Kosten Verfolgung
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
Automatisierte Terminplanung
Echtzeit-Planung
Gruppen-Terminplanung
Klassenterminplanung
Kreditplanung
Mehrere Standorte
Mitarbeitereinsatzplanung
Ressourcen-Planung
Terminplanung
Zimmerbuchungsverwaltung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Bestandskontrolle
Job-Management
Kundendatenbank
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Routing
Techniker-Management
Terminplanung
Versand
Wartungsplanung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Arbeitsauftragsverwaltung
Bestandskontrolle
Call-Center-Management
Job-Management
Job-Nachverfolgung
Kundendatenbank
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Routing
Self-Service Portal
Techniker-Management
Terminplanung
Vertragsmanagement

BlueFolder – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 21 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.8/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Kundenservice
4.9/5
Funktionen
4.8/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.6/5
Bewertet am 12.3.2018
Elger S.
Sales Manager
Computer-Software, 2-10 Mitarbeiter
Quelle des Nutzers 
Quelle: GetApp
5/5
Gesamt
Benutzerfreundlichkeit
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis

BLUEFOLDER WILL HELP YOU GROW YOUR BUSINESS

Bewertet am 6.4.2017
Paula C.
Service Manager
Verbraucherdienste
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis

Kommentare: We have been using BlueFolder for five years to schedule and manage a very, busy elevator service department. Without BlueFolder we would not have been able to grow our company by 50%, It allows us to provide the type of information that the technicians need in the field to do their job and the home office to manage all of the customers and equipment. The System has a lot of ways to customize the information specific to your company's needs. Their customer support is extremely helpful and always accessible when needed. This was the single most effective decision we have every made and I highly recommend this system.

Vorteile: The ease of data entry. The ability to manage technician's in the field and provide them with the information to do their job. The ability to integrate with QuickBooks for billing. This system has enabled our company's department to grow by 50%...

Nachteile: Would love to be able to link multiple data sets for custom reports.

BlueFolder is easy to use to manage work orders.

Bewertet am 5.9.2017
Kristy H.
Property Manager
Immobilien, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
Quelle: SoftwareAdvice
4/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: The software is easy to use and has some great functions. The best feature is being able to sort by job, property, etc. I LOVE having the search bar - I use this every time I enter a new service request. It helps being able to go back and see all the jobs for a specific property - or even all the jobs with one specific issue.

Vorteile: It's easy to look up past work orders (so I can see when something has been previously done with a property). It's very simple to set up new properties and contacts. The invoices are very professional looking and transfer nicely to QuickBooks.

Nachteile: I wish this software would integrate with Buildium - would be much easier to use if I didn't have to export to QuickBooks, download, then reupload to our management software. I also find it a pain to contact customer support to do basic functions like adding a user or removing a user.

Very easy to use and to the point.

Bewertet am 4.3.2016
Robert B.
Erholungseinrichtungen & -dienstleistungen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
Quelle: GetApp
4/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis

Kommentare: I have been a user of Blue Folder since 2009. I have always kept an eye out for other applications to make sure I was get the best bang for my buck. I have spent hundreds of hours testing other systems and I can tell you this app is the only one that makes it easy and a very short learning period on how to use the app. The best feature they have is the customer notifications. That alone is worth the price. They make it so easy to communicate to my customer and they tell me that they love it!! Our customers are aware of what is going on every step of the way.

Vorteile: Customer Notifications
Ease of use
Very pleasing to look at
The customer support team treats me like a family member and not just another customer. The get customer service beyond just being there when needed.

Nachteile: At the time there is no way to accept online payments. But they have told me that is in the works.

Antwort des Softwareanbieters

von BlueFolder an 23.3.2016

Thank you for your positive review and being our customer for the last 7 years. We are pleased that we have made such a positive impact on your business and the service you provide your customers. We hope you are enjoying all of the enhancements in the software update that we deployed last week. And thanks for your suggestions – they are helpful as we work to make BlueFolder better with each new update.

Meets our industry need like no other program

Bewertet am 17.12.2015
Deb M.
Office Manager
Unternehmensberatung
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
Quelle: SoftwareAdvice
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4.5/5
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: The website is easy to use and intuitive. We have never experienced any downtime with it and find their customer support helpful and responsive. We have a unique niche in the senior service industry and found that this software meets our needs like no other.

Nachteile: We like least the cost per user since we don't take advantage of much that the site offers. It would be nice is the fees could be based on what functions we use. The capability to upload documents and photos would also be a plus. Additionally, there is currently no access to the mobile app for our "technicians", only "administrators".