ConnectWise Manage

Wer verwendet ConnectWise Manage?

Entwickelt für Unternehmen, die Technologie verkaufen und Service sowie Support dafür bieten – von Managed-Services-Anbietern und Cloud-Dienstanbietern bis hin zu Managed Print, VOIP und VARs.

Was ist ConnectWise Manage?

Optimiere deine Kundenserviceprozesse mit ConnectWise Manages leistungsstarker Helpdesk-Plattform. ConnectWise Manage nutzt das proprietäre und marktführende Ticketing-System, mit dem Technologielösungsunternehmen ihren Kund*innen erstklassige Unterstützung bieten können. Mit der Helpdesk-Plattform und dem Ticketing-System von ConnectWise Manage kann dein Team Serviceanfragen schnell und effizient empfangen, verarbeiten und beantworten.

ConnectWise Manage – Details

ConnectWise

http://www.connectwise.com

Gegründet 1982

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ConnectWise Manage – Preisübersicht

ConnectWise Manage bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion.


Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

ConnectWise Manage – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • 24/7 (Live Vertreter)
  • Support während der Geschäftszeiten
  • Online

Einsatz

  • Cloud, SaaS, Web
  • Installiert - Windows
  • Mobile - iOS Native
  • Mobile - Android Native

Training

  • Persönlich
  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation

ConnectWise Manage Funktionen

  • Automatisiertes Routing
  • Berichterstattung / Analyse
  • Call-Center-Management
  • Dokumentenspeicher
  • E-Mail-Integration
  • Echtzeit-Chat
  • IT-Asset-Management
  • Kundenspezifisches Branding
  • Makros/Antwortvorlagen
  • Management von Dienstgütevereinbarungen (SLA)
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Netzwerküberwachung
  • Remote-Zugriff/-Kontrolle
  • Self-Service Portal
  • Social-Media-Integration
  • Ticket-Management
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Warnungen / Eskalation
  • Wissensbasis-Management
  • Workflow-Konfiguration

Siehe die vollständige Help-Desk-Software Liste

  • Compliance Management
  • Inventarverwaltung
  • Kapazitätsmanagement
  • Korrektur-Management
  • Lizenzmanagement
  • Remote-Zugriff/-Kontrolle
  • Wartungsplanung
  • Zugriffskontrollen/Berechtigungen
  • Überprüfung von Vorfällen

Siehe die vollständige IT-Management-Software Liste

  • IT-Asset-Management
  • Release-Management
  • Self-Service Portal
  • Service-Katalog
  • Serviceberichterstattung
  • Störfallmanagement
  • Ticket-Management
  • Vertragsmanagement
  • Wissensmanagement

Siehe die vollständige IT-Service-Software Liste

  • Konfigurationsmanagement
  • Problem-Management
  • Projektmanagement
  • Self-Service Portal
  • Störfallmanagement
  • Verfolgen von Vermögensanlagen
  • Verfügbarkeit-Management
  • Versions- und Bereitstellungsmanagement
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Veränderungsmanagement

Siehe die vollständige ITSM Software (IT-Service-Management) Liste

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Backup und Recovery
  • CRM
  • Dashboard
  • Fernzugriff
  • Help-Desk
  • Korrektur-Management
  • Live-Chat
  • Problemmanagement
  • Projektmanagement
  • Terminplanung

Siehe die vollständige MSP Software (Managed Services Provider) Liste

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebotserstellung
  • Angebotsmanagement
  • CRM
  • Dokumentenmanagement
  • Kundenportal
  • Portfoliomanagement
  • Projektmanagement
  • Ressourcenmanagement
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Zeit & Kosten Verfolgung

Siehe die vollständige PSA-Software (Professional Services Automation) Liste

ConnectWise Manage Alternativen

Mehr Alternativen zu ConnectWise Manage

ConnectWise Manage – Nutzerbewertungen

Alle Bewertungen lesen

Gesamtbewertung

4,1/5

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit 3,6
Kundenservice 3,9
Funktionen 4,1
Preis-Leistungs-Verhältnis 3,9

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Jared M.
NOC Manager
Informationstechnologie & -dienste, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 29.10.2019

"CRM for the Best in the Biz!"

Kommentare: With ConnectWise Manage behind us, we've spent the last 6+ years blazing a trail in our local market. Taking on client for year over year growth. And not enough thanks can be given to the tools that helped us get there. With a friendly (now giant) team behind it, ConnectWise Manage integrates with, and has truly become a standard in the industry. You've been with the rest, now get with the best.

Vorteile: ConnectWise Manage has enough features to essentially run your entire business out of! When it comes to tracking issues, maintaining inventory and documented details across many partners/clients/sites - this is THEE tool. Abundant resources to learn the tool exist including certification learning courses. (You're going to want to take them).

Nachteile: Interface has been ignored for a long time - its universally uglier than ALL of its competitors. This has been massively improved over the last year and continues to get better as it is finally a focus for them after the many recent developmental hurdles they need to address from the various M&A from the last 4 years. Some more advanced features really require some 'higher' learning to understand and best implement. Thankfully they have many MANY resources for this.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 29.10.2019
Verifizierter Rezensent
System Administrator
Informationstechnologie & -dienste, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3 /5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 28.8.2019

"Good Ticketing System for MSP and IT companies"

Kommentare: I wish they would get Rich text right. TeamSupport has this perfectly and they are a much smaller company. Another downer is the integration with ITGlue I think it's a bit clunky and if you add the Automate integration it almost loses it's mind. I wish there was a better way to integrate all these platforms. But mainly the rich text could go a long long way for visual users.

Vorteile: There are a lot of features on this platform that would be of interest to MSP's. The time entry, calendar ease, global search. Asset and configuration and contact addition is great.

Nachteile: One thing i strongly dislike about Manage is that you can't add rich text to the ticket entries not drop images which make things easier for tech just picking up on tickets.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 28.8.2019
Verifizierter Rezensent
Network Supervisor
Informationstechnologie & -dienste, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 12.10.2020

"MSPs need to know about Connectwise Manage"

Kommentare: We have saved a lot of time and have increased logged tickets and time for clients.

Vorteile: Ikke the ability of Connectwise Manage to log tickets and that it allows my team to add pictures and documents for better tracking. I also like the mobile app so my team can add and update tickets on-site

Nachteile: Leaning the new ticketing system as well as integrating with Automate was a bit of a challenge. ConnetWise support was able to assist us and get it setup.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 12.10.2020
James V.
Director
Computer-Vernetzung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    2 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    1 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3 /5
  • Kundenbetreuung
    2 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    2 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    0/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 1.11.2019

"OVeral shocking experience"

Kommentare: We have literally had zero benefits working with Connectwise. Its cost us £000's and we have wasted so much time since using Connectwise..... its the single worst decisions we have ever made as a business.
We spent and invested a lot of time ensuring we would get the most out of it, but it just hasnt happened... the issues are too frequent, support to slow and overal a very bad experience. Reaching out to Connectwise with a long list of issues has resulted in 4 people calling to say how sorry they are, any they WILL definaltey help but then the next update is the ticket closing - thanks.

Vorteile: The end of the ady when i can log out of Connectwise.
The Contract part and some automation is good.

Nachteile: Practically everything else:
Slow - keeps hanging when doing tasks such as save a ticket, send and invoice, close tickets - you know really important tasks which should be almost instant. absolute zero support from CW. Been told its a programming issue with bulk tasking and it will be fixed - still waiting, much like when using ConnectWise manage - always waiting.
Then there is the general support - lacking to say the least.
Then the onboarding - they say we get you completely up and running. What they should have said is You'll want to be running away by the time you come to use the product. Unless you learn it all in the onboarding process your on your own or you have to pay a huge amount more for help. They literally just churn you out and get the next lot of sheep in.
Sales team lied about how it would interact and sync with Xero. Told me the same way as Quickbooks does and then showed me how QuickBooks Desktop syncs, saying just like this.... IT DOESNT you have to pay someone else to move your data from your PSA to your accounts package REALLY @ $245 extra per month. Didnt tell me that before i signed up.
Cloud console which was supposed to save time by synchronising Office 365 licenses to contracts was often wrong, very clunky and then stopped working - another paid feature of Connectwise that didnt work.
I could go on, but you get the picture. Its not all smooth sailing and is causing lots of issues in our business. We tried to reach out to CW but they're not helping

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 1.11.2019
François B.
Architect DBA
Bau, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    4 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    6/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 6.8.2020

"Very complete product"

Kommentare: It has a wide range of features and is configurable, but sometimes slow and never really user-friendly.

Vorteile: A lot of features, from ticketing to timesheet entries with project and activities management, user-secured access to features.

Nachteile: The visual interface is in need of an overhaul, it is cluttered and not particularly user-friendly. There has to be a way to simplify timesheet entry to clicking in a box at the intersection of a day and activity and just punch in a number of hours, instead of having a whole window open where you specify start and end time, which is way too cumbersome!

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 6.8.2020