Was ist ReferenceEdge?

ReferenceEdge (SM) ist eine native, zweckdienliche Salesforce (R)-App speziell für Verwalten von Kundenreferenzen und Verbraucherinformationen und die Automatisierung des Workflows entwickelt. Verfolgen Sie, wer eine Referenz ist bzw. wofür und wie oft sie verwendet werden kann. Ausstellung- und Rücknahme-Bonuspunkte für abgeschlossene Referenztätigkeiten. Messen Sie die Auswirkungen der Programme durch umfangreiche Berichte und Dashboard-Charts. Die Verbesserung der Vertriebs- und Marketing-Effizienz verkürzt den Zeitraum, bis das Angebot eingelöst wird und erlaubt so, mehr Aufträge an Land zu ziehen.

Wer verwendet ReferenceEdge?

B2B-Unternehmen mit 50 oder mehr Verkäufern, die komplexe Produkte mit Verkaufszyklen von 60 oder mehr Tagen verkaufen und bei denen der Einblick eines Anwalts ein wertvolles Alleinstellungsmerkmal darstellt.

ReferenceEdge – Details

Point of Reference

2003 gegründet

ReferenceEdge – Details

Point of Reference

2003 gegründet

ReferenceEdge – Videos und Bilder

Videos zu ReferenceEdge
ReferenceEdge Software - 1 - Vorschau
ReferenceEdge Software - 2 - Vorschau
ReferenceEdge Software - 3 - Vorschau
ReferenceEdge Software - 4 - Vorschau
ReferenceEdge Software - 5 - Vorschau

Kosten ähnlicher Produkte wie ReferenceEdge vergleichen

Startpreis

999,00 $/Monat
Nicht verfügbar
Nicht verfügbar
10,00 $/Monat

Kostenlose Version

Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Ja

Gratis Testen

Gratis Testen Nein
Gratis Testen Nein
Gratis Testen Ja
Gratis Testen Ja

ReferenceEdge – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • E-Mail/Helpdesk
  • Telefon-Support

Einsatz

  • Cloud, SaaS, webbasiert
  • Android (mobil)
  • iPhone (mobil)
  • iPad (mobil)

Training

  • Live Online

Funktionen von ReferenceEdge

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anfragezuordnung
  • Angebotsmanagement
  • Anpassbare Berichte
  • Anwendungsmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Befragungs-/Umfragemanagement
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bonus-Management
  • Bonus-Verwaltung
  • Budgetierung/Prognosen
  • CRM
  • Dashboard-Erstellung
  • Diagramm-Erstellung
  • Dokumentenspeicher
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Marketing
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeitüberwachung
  • Erinnerungen
  • Filtern
  • Kalenderverwaltung
  • Kampagnenmanagement
  • Kampagnenplanung
  • Konfigurierbarer Workflow
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kundenaktivitäts-Tracking
  • Kundendatenbank
  • Kundensegmentierung
  • Lead-Erfassung
  • Leadmanagement
  • Mehrere Kampagnen
  • Multichannel-Marketing
  • Nachverfolgung von Referenz-Benutzung
  • Nominations-Nachverfolgung
  • Pipeline-Management
  • Programm-Hinweise
  • Rabattmanagement
  • Social-Media-Integration
  • Statusverfolgung
  • Suchen / filtern
  • Treueprogramm
  • Unterschriften-Management
  • Webseitenintegration
  • Workflow-Management

Siehe die vollständige Referenzmarketing Software Liste

  • API
  • Affiliate-Management
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Analytik / ROI-Verfolgung
  • Angebot in sozialen Medien
  • Angebotsmanagement
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Vorlagen
  • Berichterstattung und Statistik
  • Betrugserkennung
  • Bonus-Management
  • Bonus-Management
  • Bonus-Verwaltung
  • Daten-Import / -Export
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Marketing
  • E-Mail-Vorlagen
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Empfehlungsvorlagen
  • Engagement-Tracking
  • Für Kundenempfehlungen
  • Für Mitarbeiterempfehlungen
  • Gamification
  • Kampagnen-Segmentation
  • Kampagnenanalysen
  • Kampagnenmanagement
  • Kampagnenplanung
  • Kontaktmanagement
  • Konversion-Tracking
  • Kundensegmentierung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Lead-Engagement
  • Lead-Erfassung
  • Lead-Generierung
  • Leadmanagement
  • Leistungskennzahlen
  • Mehrere Kampagnen
  • Mitarbeiterempfehlungs-Management
  • Multichannel-Marketing
  • Provisionsmanagement
  • Rabattmanagement
  • Social-Media-Integration
  • Treueprogramm
  • Vorlagen-Management
  • Widgets
  • Zugriffsquellen-Verfolgung
  • Überwachung

Siehe die vollständige Referral Software Liste

Alternativen für ReferenceEdge

Mehr Alternativen zu ReferenceEdge

Erfahrungen mit ReferenceEdge

Alle 20 Nutzerbewertungen lesen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,6
Benutzerfreundlichkeit
4,5
Kundenservice
5
Funktionen
4,6
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
13
4
7

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Wendi W.
Wendi W.
Senior Customer Advocacy Manager in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

If You Use Salesforce, Then ReferenceEdge Is It!

5 letztes Jahr

Kommentare: Great experience with the software. I've used it for many years, at many different sized companies. I can't imagine doing this job without it.

Vorteile:

ReferenceEdge is a native app in Salesforce, and it works seamlessly. It's easy to install, easy and flexible to use. It makes managing customer references and customer reference content extremely easy and has powerful reporting and dashboards.

Nachteile:

I don't have any 'cons' for this software. It does exactly what it's meant to do. That said, it would be nice to have "community" functionality to interact with customers within the tool.

Jeanne T.
Jeanne T.
Director of Customer Marketing in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Must-Have Technology for B2B Marcom Stack

4 vor 11 Monaten

Kommentare: I have used ReferenceEdge at two separate companies since 2005. I'm an extremely experienced ReferenceEdge user and yet I've only scratched the surface of what's possible. ReferenceEdge is the foundation of my program. It allows me to stay organized and tightly linked to our sales goals. The team at ReferenceEdge has also been very responsive to my feature requests. I've brought many suggestions to the engineering team and many of those have made it into production.

Vorteile:

Customer evidence and advocacy is a requirement in B2B software sales, but keeping your program aligned and in sync with your account strategy is paramount. Spreadsheets just don't cut it. Integration with Salesforce is no longer optional. ReferenceEdge is a native Salesforce application so you don't have to worry about syncing data and it keeps your reference information right where your salespeople "live" ... inside Salesforce. I was an early adopter of ReferenceEdge back in 2005 and have used it as the foundation of my reference programs now at two companies - one was a Fortune 500 leader and now with a fast growing start up. ReferenceEdge is also committed to success and has assigned account directors who deliver incredibly responsive service. It's part of the offering and not an additional cost.

Nachteile:

It's a double-edged sword! ReferenceEdge is so powerful that it's sometimes difficult to administer. You've got to have an administrator who will dig into the software and get comfortable with the interface. A tight linkage with your company's Salesforce admin is also key. That will make upgrades super easy!

Valeria G.
Sr Customer Marketing Manager in USA
Computer-Software, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Customer Reference Management for the Enterprise

4 letztes Jahr

Vorteile:

ReferenceEdge is natively integrated with Salesforce which helps linking data easier. I like the search functionally because it lets me segment the data to find the appropriate reference for all sort of requests. I also like that I can keep track of all customer engagements, which you can tailor based on the activities tracked while assigning rewards for the activities participated in. I also like that I can link an activity with a sale opportunity to determine how these references help influence sales pipeline which it is so valuable when showing the benefits of the software.

Nachteile:

ReferenceEdge is not a buy, plug and play kind of software- because it is in Salesforce, you need a dedicated team of experts to deploy the product. if you need to customize a workflow, you would need professional services .

Katie L.
Sr. Customer Advocacy Manager in USA
Computer-Software, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

The best tool to optimize the reference process for sales

5 letztes Jahr

Kommentare: There may be other tools out there that draw you in with a fancier UI, but that's all you get. This tool is smart, responsive, and gives your reference program a reliable platform. Invest in a tool that gives your program a place to grow, you won't regret it.

Vorteile:

The integration into SalesForce is key to optimizing the reference process for your sales team. ReferenceEdge integrates reference prompts on the opportunity page so the sales user can seamlessly move into the request search portal to select the best reference account for their prospect. The reference portal is intuitive and precisely designed to make shopping for a reference swift, while the tool's automation significantly reduces time in the reference process. Reference tracking back to the opportunity and to the referenceable account keeps your reference process transparent and clear of reference burn out! This process simply works!

Nachteile:

A crowdsourcing feature for the times when you just can't find a match. Although it's not best practice it does still happen and it would be nice to work within the tool to find a new reference. Plus, it keeps crowdsourcing out of email and drives users back to the tool!

Barbara C.
Global Reference Lead in Frankreich
Informationstechnologie & -dienste, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Breaking down silos and transforming advocacy for a huge corporation

5 letztes Jahr

Kommentare: While we are still working on adoption, the user feedback has been great!

Vorteile:

The software/process is robust even for a very complex organization. But mostly I would like to compliment the team that has been with us through out the selection, integration, and deployment phases. Every concern or suggestion has been addressed quickly and creatively. The team has been a true partner in our journey. As it is native to Salesforce, it eliminates the need to maintain/update attributes and confidential contact information outside of our CRM which is extremely important in our changing market.

Nachteile:

Due to our complex attribute structure, we were not able to exploit all directly. This could have been the end of the deal. However, the RefEdge team acted quickly to develop nested displays, dependency mapping, special reports, and more.