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Was ist Light Blue?

Light Blue wurde für Fotografen – von Ein-Personen-Unternehmen bis hin zu Studios mit mehreren Mitarbeitern – entwickelt. Diese flexible Business-Management-Software ermöglicht dir, stets auf dem neuesten Stand bezüglich Shoots, Bestellungen und Kontakten zu bleiben. Es enthält viele clevere Dinge, die dir helfen, ein geschäftiges und erfolgreiches Fotogeschäft zu betreiben, und macht es dir einfach, deine Bilddateien zu verwalten, in attraktiven Webgalerien zu veröffentlichen und von ihnen zu profitieren.

Wer verwendet Light Blue?

Alle Arten von Fotografen, von Ein-Personen-Unternehmen bis zu Studios mit mehreren Mitarbeitern.

Du bist nicht sicher, ob Light Blue das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Light Blue

Light Blue

4,8 (8)
425,00 £
einmalig
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
6
Keine Integrationen gefunden
4,1 (8)
4,4 (8)
5,0 (8)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
24,90 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
14
Keine Integrationen gefunden
4,6 (67)
4,5 (67)
4,5 (67)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Light Blue

Studio Ninja
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
CRM
Projektmanagement
Tave Studio Manager
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Projektmanagement
Vertrags-/Lizenz-Management
Pixifi
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Auftragsmanagement
Veranstaltungsmanagement
ShootQ
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Auftragsmanagement
Terminverwaltung
StudioPlus
Am besten bewertete Funktionen
Für dieses Produkt wurden noch keine Funktionen durch Nutzer bewertet.
Sprout Studio
Am besten bewertete Funktionen
Leadmanagement
Reservierungs-Management
Terminverwaltung
Book Like A Boss
Am besten bewertete Funktionen
Bestätigung / Erinnerungen
Online-Buchung
Reservierungs-Management
Acuity Scheduling
Am besten bewertete Funktionen
Bestätigung / Erinnerungen
Mobiler Zugriff
Online-Buchung
vcita
Am besten bewertete Funktionen
Bestätigung / Erinnerungen
Kalender-Synchronisierung
Online-Buchung

Bewertungen über Light Blue

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,8
Benutzerfreundlichkeit
4,1
Kundenservice
5,0
Funktionen
4,6
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
75%
4
25%
Tomasz
Tomasz
Professional Photographer in Polen
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Fotografie, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Finally app instead of web page

5,0 vor 5 Jahren

Vorteile:

Using 'old school' app instead of a web page/application for business software feels more natural to me. Like it!

Nachteile:

As with the other "business software" you have to learn how to use it with your process.

Andrew
Director/Photographer in UK
Fotografie, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Complex, but better than competitors

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: All our client management, including automated workflow and communications, are done in one place - whether it's enquiry management, bookings, emails, text messages, follow-up and feedback, quoting, invoicing - we do it all in LightBlue. I operate with wedding clients and commercial and have different contracts, workflows, and comms, and that's all easy to separate and manage in LightBlue.

Vorteile:

LightBlue houses all photography client management in one box, along with finance and resource tracking, inventory, etc. The system is almost totally customisable and can be used as detailed as needed.

Nachteile:

It is complex and daunting at first. When you install LightBlue it looks hard to use vs the competition. However, a quick video call with their support team has you up and running and knowledgable in about 2 hours.

Laurence
Owner in UK
Fotografie, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great client management software

4,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Essential for managing a photo business (especially in the UK) once you have more than a few clients

Vorteile:

The ability to set up client workflows & the great customer support. There is an awful lot you can do with Light Blue.

Nachteile:

Not always easy to find how to do something

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

We use this software to keep the team updated on client inquiries and ongoing projects

5,0 vor 6 Jahren

Vorteile:

It provides a fair amount of customization. You are able to input a lot of different types of information from Contacts, Service Quotes, Invoicing and Payments and Scheduling. Really like being able to link contacts to all the data entries; including inquiries, sales, payments etc. I can easily open a contact and see the people they are linked to, the quotes/sales/payments/projects they are associated with. Assigning tasks to specific users and clearly listing the "to do" list on the main page. Lots of tutorials/webinars provided online by the company Shows history of logs of each project.

Nachteile:

No decent solution to print contacts information on envelopes (no ability to customize formatting to North American style addressing) Slight learning curve. Takes time to set up custom document templates and workflows. File sharing/document contributing could be improved. No way to add customized databases, My personal need requires me to be able to list filenames that are separated into groups. The invoices must include the list of files organized by the recipient teams for the client to be able to chargeback their teams separately. Geared heavily toward wedding photographers and print selling. I have no idea what the colour coding of records means, no legend. Not sure how shoot records are sorted. They just seem to be randomly sorted if there is no shoot date added to the record. High initial cost

Jim
Owner in Kanada
Fotografie, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Helps manage dozens of moving targets

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: My experience with the software has been very positive. The support is extremely good - best I've ever had in this field. When I do run into a question, they are quick to help.

Vorteile:

I've used several studio management platforms in the past and so far Light Blue has been the best. It helps organize all the moving parts of client management, studio assets, shoots, and sales.

Nachteile:

It sometimes takes quite a bit of time to figure out how to do what I want to do.

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