Was ist LawnPro?

Professionelle Business-Software für Gärtner und Rasenpflege. LawnPro macht es dir leicht, den Überblick über dein Rasenpflegegeschäft zu behalten.

Wer verwendet LawnPro?

Rasenpflege-Tool für kleine bis mittlere Unternehmen, das bei der Terminplanung, automatisierten Textnachrichten, Rechnungsstellung, Kostenvoranschlägen, Online-Zahlungen, Kundenportal und mehr hilft.

LawnPro – Details

LawnPro Software

2003 gegründet

LawnPro – Details

LawnPro Software

2003 gegründet

LawnPro – Videos und Bilder

LawnPro Software - 1 - Vorschau
LawnPro Software - 2 - Vorschau
LawnPro Software - 3 - Vorschau
LawnPro Software - 4 - Vorschau
LawnPro Software - 5 - Vorschau

Kosten ähnlicher Produkte wie LawnPro vergleichen

Startpreis

29,00 $/Monat
35,00 $/Monat
47,00 $/Monat
Nicht verfügbar

Kostenlose Version

Kostenlose Version Ja
Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Nein

Gratis Testen

Gratis Testen Ja
Gratis Testen Ja
Gratis Testen Nein
Gratis Testen Ja

LawnPro – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • E-Mail/Helpdesk
  • FAQ/Forum
  • Wissensdatenbank
  • Telefon-Support
  • Chat

Einsatz

  • Cloud, SaaS, webbasiert
  • Android (mobil)
  • iPhone (mobil)
  • iPad (mobil)

Training

  • Dokumentation

Funktionen von LawnPro

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebote / Schätzungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Aufgabenplanung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandsverfolgung
  • CRM
  • Dateispeicherung
  • Dokumentenspeicher
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Elektronische Unterschrift
  • Erinnerungen
  • GPS
  • Historische Berichte
  • Integration in die Buchhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Job-Management
  • Job-Nachverfolgung
  • Job-Planung
  • Kalenderverwaltung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie
  • Kundenhistorie
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Zeiterfassung
  • Rechnungsmanagement
  • Routing
  • Schätzung
  • Standortverfolgung
  • Statusverfolgung
  • Terminplanung
  • Versandmanagement
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Wartungsplanung
  • Workflow-Management
  • Zahlungseinzug im Außendienst

Siehe die vollständige Field Service Management Software Liste

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebote / Schätzungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Vorlagen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Aufgabenplanung
  • Auftragskostenrechnung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandskontrolle
  • Bestandsverfolgung
  • Bewässerungs-Nachverfolgung
  • Daten-Import / -Export
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Elektronische Unterschrift
  • Elektronische Zahlungen
  • GPS
  • Geografische Karten
  • Grünflächenmanagement
  • Integration in QuickBooks
  • Integration in die Buchhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Job-Management
  • Job-Nachverfolgung
  • Job-Planung
  • Kalenderverwaltung
  • Kundendatenbank
  • Kundenportal
  • Landschaftsdesign
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mitarbeitermanagement
  • Mobile Unterschriftenerfassung
  • Mobiler Zugriff
  • Rechnungsmanagement
  • Routing
  • Schätzung
  • Self-Service Portal
  • Terminplanung
  • Timesheet Management
  • Versandmanagement
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Wartungsplanung
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Zeitverfolgung

Siehe die vollständige GaLaBau Software Liste

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Angebote / Schätzungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Vorlagen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Aufgabenplanung
  • Automatisierte Terminplanung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandsverfolgung
  • CRM
  • Chemikaliengebrauchskontrolle
  • Daten-Import / -Export
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Daten
  • Elektronische Unterschrift
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Für die Gartenpflege
  • GPS
  • Geräte-Management
  • Integration in QuickBooks
  • Integration in die Buchhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Job-Management
  • Job-Nachverfolgung
  • Job-Planung
  • Kalenderverwaltung
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie
  • Kundenhistorie
  • Kundenmanagement
  • Kundenportal
  • Kundenportal
  • Mitarbeitermanagement
  • Mobiler Zugriff
  • Rechnungsmanagement
  • Routenoptimierung
  • Routing
  • SMS-Nachrichtenversand
  • Schätzung
  • Terminplanung
  • Timesheet Management
  • Versandmanagement
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Zeitverfolgung

Siehe die vollständige Gartenbau Software Liste

Alternativen für LawnPro

Mehr Alternativen zu LawnPro

Erfahrungen mit LawnPro

Alle 160 Nutzerbewertungen lesen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,7
Benutzerfreundlichkeit
4,6
Kundenservice
4,5
Funktionen
4,5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
117
4
39
3
4

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Lindsey A.
Lindsey A.
Project Manager in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Immobilien, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Comprehensive Lawn Care Software - Constantly Evolving

5 vor 2 Jahren

Kommentare: As a startup we purchased a lifetime membership/subscription for an incredibly reasonable price. We started one property at a time and have well over 350 clients. Some clients, of course, are one timers, but we have the ability to access all of their information.

Vorteile:

Our biggest use of this software has been for the preparation and follow through of estimates. The system allows the users to be at a property, complete quotes, send them to homeowners or clients, and recieve a response. You can save commonly used items or services to make it easy to estimate accurately. For example if you install black mulch constantly, you can save the material price for 1 cu yd mulch, the install price, or delivery price. There is a lot of flexibility. It also makes it easy to track through the system and to create quotes for homeowners that are consistent over time. We also use it for accounting and we can see payments, overdue notices, and all kinds of financial transactions. We connect our quickbooks and we run payroll from the software as well.

Nachteile:

We signed up many years ago and the features were kind of rough. There are a lot of features that I don't think have much use. There are things like chemical sprays, a map feature which we've never utilized and some other kinds of reporting that we NEVER use. That may just be specific to our company and other companies may find it helpful, but for us, I'd rather improve the accounting and estimate part of the program. I also think it's hard to search within the system. Let's say you know you installed mulch and planted pansies and those notes are in your system. There is no way to find that homeowner unless you sort by date, know their name or address, or know the estimate number and find your way to them. I have blanked on a client and it's taken me quite a while do dig them up. I often have to go back between emails and our software. Other than estimates, I don't email directly from the software.

Sean F.
Managing member in USA
Umweltdienstleistungen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Excellent CRM software for new landscaping business

5 letztes Jahr

Kommentare: My experience with whoever is behind the chat bot has been exceptional. I’ve never had to call them and can do everything from the app or computer. They even get back to me within a couple hours on weekends.

Vorteile:

It’s inexpensive and fairly simple to use. There are a lot of services on here that I don’t understand and would probably need someone to teach me how to use it. Customer service does get back to me quickly and the software engineers are quick to fix issue when they arise. Overall it’s a fine product for what I need right now.

Nachteile:

It took some time to get used to navigating. I would like to see an estimate button at the top of the dashboard on the mobile app because that’s what I mainly use this software for.

John H.
Owner in USA
Erneuerbare Energien & Umwelt, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Ok for the price

3 vor 2 Jahren

Vorteile:

Fairly easy to use. They keep added features that help with daily scheduling and service options.

Nachteile:

Absolutely no phone tech support. You have to text them if you have any questions or issues. They will not talk to you on the phone ever. No matter what the issue. There have been several software updates that have caused major issues in the program itself that had detrimental results in the billing system. As in services showing up on my copy of the invoice but not on the client's copy they received. It took months for them to resolve that problem after they said twice they fixed it. It cost me clients because they thought I was adding on service charges to the invoices after sending them. Three separate times this happened in one season.

Jack H.
Owner in Australien
Verbraucherdienste, Selbstständig
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Great Starting Business software

5 vor 2 Monaten

Kommentare: It is great software i love using it overall , just the lack of australian support still lets this product down for me,

Vorteile:

i love almost all functions of this program it is versitile keeps me organised and easy to use

Nachteile:

i don't like that it does not sync with ANY book keeping software here for the Australian market which really really lets it down, it creates a costly double entering process which is unnecessary for my business. Long term i would love to see a sync opportunity with XERO the leading book keeping software here in Australia, if this was to happen i could see it really taking off over here in Australia as it would be the only option for any user looking to find CRM capable of such great uses.

Kenneth O.
Owner in USA
Verbraucherdienste, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Powerful System for tracking

5 vor 2 Jahren

Kommentare: Very positive. It has helped with everyone being able to access and see what is on the schedule and where the crews are in their daily route.

Vorteile:

I like the fact you can track overall time at a specific customers property for the whole season. I like the heads up of the schedule for the week and month. Its also got a ton of great features for tracking customer relationships as well as for tracking maintenance.

Nachteile:

The only downside I have found is for the financials it does not go in as much depth as Quickbooks, but I am still learning so I may have missed something that gives me more information that I am looking for.