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Was ist Clio?

Die besten Kanzleien nutzen Clio: Die Case-Management-Software, die pro Woche Anwälten und Juristen 8 Stunden spart. Mit intuitive Zeiterfassung, Rechnungsstellung, Fall-Management und vieles mehr, rationalisiert Clio alles, was Du tust, um Deine Praxis auszuführen, von Aufnahme bis zur Rechnungstellung. Clio ist Cloud-basiert, so dass Du sicher Deine Praxis verwalten kannst, von jedem Ort und auf jedem Gerät. Und mehr als 70 Rechts- und nicht-Rechts-Tools und Services integrieren direkt mit Clio. Probiere es kostenlos bei clio.com.

Wer verwendet Clio?

Juristen, die eine robuste Praxis-Management-Lösung suchen. Clio bietet verschiedene Preispläne und eine ganze Plattform von Werkzeugen, so dass Clio für Firmen jeder Größe oder Spezialitäten geeignet ist.

Clio Software - 1
Clio Software - 2
Clio Software - 3
Clio Software - 4
Clio Software - 5

Du bist nicht sicher, ob Clio das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Clio

Clio

4,7 (1.599)
39,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
109
15
4,6 (1.599)
4,6 (1.599)
4,7 (1.599)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
24,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
19
14
4,8 (36)
4,4 (36)
4,4 (36)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Clio

Uptime Cloud Monitoring
Am besten bewertete Funktionen
Echtzeit-Benachrichtigungen
Echtzeitüberwachung
Verfügbar
CARET Legal
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Kostenverfolgung
Zeitverfolgung
CaseFox
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Kostenverfolgung
Zeitverfolgung
TimeSolv Legal Billing
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Kostenverfolgung
Zeitverfolgung
Lexis for Microsoft Office
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenerstellung
Volltextsuche
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Actionstep
Am besten bewertete Funktionen
Fall-Management
Kundenmanagement
Rechtsfall-Management
WORLDOX GX
Am besten bewertete Funktionen
Document Capture
Versionskontrolle
Volltextsuche
MyCase
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Kundenmanagement
Rechtsfall-Management
AbacusLaw
Am besten bewertete Funktionen
Fall-Aufzeichnungen
Kundenmanagement
Zeitverfolgung

Bewertungen über Clio

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,7
Benutzerfreundlichkeit
4,6
Kundenservice
4,7
Funktionen
4,5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
76%
4
18%
3
3%
2
1%
1
2%
Joshua
Joshua
Attorney
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Anwaltskanzlei, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

The best option for our firm

5,0 vor 4 Jahren
Untertitel auf Deutsch sind im Videoplayer verfügbar
Sven
Rechtsanwalt in Deutschland
Rechtsberatung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

Nicht empfehlenswert

1,0 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: Die Software ist ganz okay, aber für den deutschen Markt nicht geeignet.

Vorteile:

Ich habe Clio getestet. Clio Grow darf man nur testen, wenn man vorher ein Test Abonnement kostenpflichtig abschließt. Es hat mir nicht zugesagt. Es ist praktisch unmöglich, das Produkt zu kündigen. Die buchen einfach weiter von der Kreditkarte ab, also Vorsicht! Das ist eine Falle.

Nachteile:

Betrügerische Abo Abzug Falle. Es gibt keine Möglichkeit, dass einmal abgeschlossene Abonnement zu kündigen. Faxnummer ist nicht angegeben. Meine E-Mails wurden zwar bestätigt, trotzdem wird weiter abgebucht.

Heather
Heather
Office Manager in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Anwaltskanzlei, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

CLIO for Efficiency

5,0 letzten Monat Neu

Kommentare: Overall I see much more pros than cons. It is absolutely worth the money. I have been able to restructure certain areas of the firm to be more effective and our production has been going up annually since using CLIO.

Vorteile:

Ease of use, e-signing with ease, invoices can be unique to our firm with templates for each client, cleaning up others time entries are simple as admin, and it just overall makes my job more efficient and enjoyable.

Nachteile:

It needs work on adding my state laws and guidelines into the calendar. For example if I have a CT slip and fall case, it would be nice if the calendar prompted me to enter all my scheduling order dates, remind me when discovery is due per statute, etc… also an in office chat feature would be nice too! When we save emails from outlook the organization is not helpful for some attorneys and we cannot edit that. Also we need AI integrations!

Daniel G.
Daniel G.
Attorney in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Rechtsberatung, Selbstständig
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Solo Practitioner Recommends Clio

5,0 vor 3 Monaten

Kommentare: My experience with Clio has been excellent. Although Clio was not intuitive at first, it became so after a few months. The support has been excellent. Also, I have found Clio responsive to suggestions for improvement.

Vorteile:

For a reasonable price, Clio includes a number of useful features in one package: DocuSign capacity, billing, trust accounting, document creation, hourly billing tracking, and of course management of cases and case loads.

Nachteile:

Clio's method of running credit card or ACH fees and then tracking them is a bit frustrating. I do appreciate the fact that the fees are not taken from the trust fund.

Lee
Attorney in USA
Anwaltskanzlei, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

I shouldn't have to call support every time I use a feature of the product.

2,0 vor 7 Jahren

Kommentare: Once started I was committed to use it until I have time to find a better alternative. Capterra.com was the primary tool I used to find Clio. I have concerns that the positive reviews are all fake.

Vorteile:

Clio has the features I needed. I was fooled by the initial trial into thinking it would be a good fit for my firm. What use is a feature that is so complicated to find, use, and enable that I have to call support or Google how to make it work.

Nachteile:

Nothing is intuitive, at first it seems like everything is going to work. Clio has all the features I wanted, or at least it seemed like it did. Once I used it for more than just the trial period, using it to manage my trust account, client billing, client communication, it just does not work. After using it for any length of time, the navigation gets tiresome and then frustrating. At every turn I find myself having to Google how to make it work. Sharing a document with a client requires several steps including typing in the client's contact info; instead of just clicking a button for share. Now my client can't enter a partial payment. What the heck? Prior to becoming an attorney I was a software engineer; I would have been embarrassed to put my name on such a product. Frankly, I don't trust the myriad of positive reviews for this product, they can't be true.

Antwort von Clio

vor 7 Jahren

Hi Lee, First of all, I wanted to thank you for taking the time to share your honest feedback with us. Hearing from our less-than-satisfied customers helps us determine what the best course of action is when improving our product. I wanted to let you know that in a little over a month we'll be launching the first ground-up redesign of Clio in the 8 years since launch. The redesign will aim to improve customer experience and app navigation as a whole, and introduce a design built almost entirely off of our customer feedback. Lastly, I wanted to assure you that all the reviews on this site are 100% accurate and come from real customers (such as yourself). Every customer's experience using Clio is bound to be different, but we encourage our customers to share honest and open feedback with us at every turn so that we can continue to evolve the world's most popular practice management software. Thanks again for your feedback! Derek Bolen Clio Community Manager

Steven
Owner in USA
Automotive, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Clio has changed my business model

4,0 vor 3 Monaten

Kommentare: First thing first. Clio's customer and technical support is top notch. They are excellent at getting you started and set up. It only takes a few clicks to get connected to support and once you are connected it is secured using your support code. Clio has helped generate and speed up my intake, processing and document creation dramatically compared to where I was before.

Vorteile:

Having my client information, cases, documents, templates and invoicing under one system is a dream come true.

Nachteile:

I wish Clio had more in-house created integrations with apps versus using services like Zapier to make the connections and send data from apps or services to Clio. Zapier can be very clumsy and if something gets updated in Clio's software you sometimes have to rebuild the Zapier.