Was ist simPRO?

simPRO ist eine leistungsstarke Softwarelösung für das Außendienstmanagement, die von Handwerksfirmen für Handwerksfirmen entwickelt wurde. Wenn du mit der Angebotserstellung, Verwaltung mehrstufiger Projekte, Bestandsverwaltung, Verknüpfung des Büros mit dem Außendienst oder anderen Bereichen deines Workflows kämpfst, bietet simPRO eine optimierte Plattform, um diese dringenden Herausforderungen zu bewältigen und gleichzeitig die Produktivität und den Gewinn zu steigern. Mehr als 120.000 Fachexperten im Handwerk vertrauen für das Workflow-Management auf simPRO.

Wer verwendet simPRO?

Enterprise wurde von Handels- und Dienstleistungsunternehmen für die Handels- und Dienstleistungsbranche entwickelt, einschließlich Sanitärunternehmen, Elektrik, Datennetzwerke, Solar, HLK und Sicherheit.

Wo kann simPRO bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Mac (Desktop), Windows (Desktop), Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • simPRO Software
  • Ansässig in Brisbane, Australien
  • 2002 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Irland, Kanada, Neuseeland, Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch, Spanisch

Über den Anbieter

  • simPRO Software
  • Ansässig in Brisbane, Australien
  • 2002 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Irland, Kanada, Neuseeland, Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch, Spanisch

simPRO – Videos und Bilder

simPRO Software - 1
simPRO Software - 2
simPRO Software - 3
simPRO Software - 4
simPRO Software - 5
6 weitere anzeigen
Videos zu simPRO
simPRO Software - 1
simPRO Software - 2
simPRO Software - 3
simPRO Software - 4
simPRO Software - 5

Kosten ähnlicher Produkte wie simPRO vergleichen

Nicht verfügbar
Kostenlose Version
Gratis Testen
Nicht verfügbar
Kostenlose Version
Gratis Testen
85,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen
149,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen

simPRO Funktionen

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebote / Schätzungen
  • Anlagegegenstand-Management
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Vorlagen
  • Arbeitsauftragserstellung
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Artikelverwaltung
  • Asset Lifecycle Management
  • Aufgabenmanagement
  • Auftragnehmer-Datenbank
  • Auftragnehmer-Management
  • Auftragskostenrechnung
  • Auftragsmanagement
  • Auftragsänderungsmanagement
  • Automatisierte Angebotserstellung
  • Barcode / RFID
  • Benutzer-Management
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung / Projektverfolgung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandskontrolle
  • Bestandsoptimierung
  • Bestandsverfolgung
  • Bestell-Management
  • Budgetierung/Prognosen
  • Budgetmanagement
  • CRM
  • Check-in/Check-out
  • Compliance Management
  • Daten-Import / -Export
  • Datenvisualisierung
  • Dokumentenspeicher
  • Drag-and-Drop
  • Dreidimensionale Analyse
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Planung
  • Elektronische Unterschrift
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Filesharing
  • Finanzmanagement
  • Formular-Automatisierung
  • Formularverwaltung
  • Fortschrittsbericht
  • Fortschrittsverfolgung in Prozent
  • Für HLK-Unternehmen
  • Für die Klempnerei
  • Für gewerbl. & industr. Elektroinstallateure
  • GPS
  • Garantie-Nachverfolgung
  • Gebot-Management
  • Geräte-Management
  • Gerätenachverfolgung
  • Inspektions-Management
  • Instandhaltungsmanagement
  • Integration in QuickBooks
  • Integration in die Buchhaltung
  • Integrierter Geschäftsbetrieb
  • Inventarverwaltung
  • Job-Management
  • Job-Planung
  • Kalender-Synchronisierung
  • Kalenderverwaltung
  • Kartenerstellung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Kosten-Datenbank
  • Kostennachverfolgung
  • Kostenschätzung
  • Kostenverfolgung
  • Kreditplanung
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie
  • Kundenhistorie
  • Kundenmanagement
  • Kundenportal
  • Kundenspezifisches Branding
  • Lagerhaus-Management
  • Leadmanagement
  • Lieferanten-Management
  • Materialforschung
  • Mehrere Standorte
  • Mitarbeitermanagement
  • Mobile App
  • Mobile Benachrichtigungen
  • Mobile Unterschriftenerfassung
  • Mobiler Zugriff
  • Nachbestellungen verwalten
  • Online-Abrechnung
  • Online-Buchung
  • Online-Zahlungen
  • Online-Zeiterfassung
  • Preis- / Margen-Management
  • Preismanagement
  • Produktkennzeichnung
  • Prognose
  • Projekt-Abrechnung
  • Projekt-Nachverfolgung
  • Projektmanagement
  • Projektplanung/Terminierung
  • Prozessmodellierung & Design
  • Prädiktive Wartung
  • Qualifikations-Tracking
  • Rabattmanagement
  • Rechnungserstellung
  • Rechnungshistorie
  • Rechnungsmanagement
  • Regelbasierter Workflow
  • Reservierungs-Management
  • Ressourcenmanagement
  • Routenoptimierung
  • Routing
  • SMS-Nachrichtenversand
  • Schätzung
  • Standortverfolgung
  • Subunternehmen-Management
  • Suchen / filtern
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Timesheet Management
  • Verfolgen von Vermögensanlagen
  • Verfolgung der Kosten bis zur Fertigstellung
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Verfügbarkeit-Management
  • Versandmanagement
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Vorbeugende Wartung
  • Wartungsplanung
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Workflow-Management
  • Zahlungsabwicklung
  • Zahlungseinzug im Außendienst
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Zeitverfolgung
  • Zimmer-Planung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Alternativen für simPRO

Die schnellste, einfachste und preiswerteste Service-Management-Software, mit der du vom ersten Kundenkontakt bis zur Bezahlung alles automatisieren kannst.
Helpdesk von ConnectWise Manage: leistungsstarkes Ticketsystem mit zentraler Kommunikation; lässt sich in Tools integrieren, die du derzeit verwendest.
Tradify ist eine Auftragsverwaltungssoftware für Handwerksbetriebe und Dienstleistungsunternehmen. Angebotserstellung, Terminplanung, Nachverfolgung und Abrechnung von unterwegs.
Gehen Sie neue Wege im Vertrieb – mit der weltweit führenden CRM-Lösung. Verwalten Sie jede Phase Ihrer Kundenbeziehun. Erfahre mehr über Salesforce Sales Cloud
Fieldpoint offers flexible solutions for medium/large size businesses as well as customized robust solutions for enterprise companies.
Am besten geeignet für Unternehmen mit mehreren Standorten, die mehr als 500 Arbeitsaufträge/Monat für Wartung, Reparaturen und Neugeräteinstallationen verwalten.
Intuit FSM ES ist eine End-to-End-Field-Service-Management-Software, die mit deinem Unternehmen mitwachsen kann.
All-in-one-Außendienstmanagement-App mit umfassenden Funktionen zum Ausführen und Erweitern von Vorgängen jeder Größe. Fakturierung, Zahlungen und mehr!
Die Cloud-basierte, auf Mobilgeräte ausgelegte Software bietet hohe Leistung, Benutzerfreundlichkeit und absolute Flexibilität für ein besseres Außendienstmanagement.
ServiceNow Customer Service Management wurde für die digital vernetzte Dienstleistungswirtschaft entwickelt.
Mit Accelo, der flexibelsten, leistungsfähigsten und automatisiertesten Plattform für Servicebetriebe, behältst du die Kontrolle.
Automatisierte Online-Banking-Downloadtransaktionen von deiner Bank oder Kreditkarte direkt in dein QuickBooks-Online-Unternehmen.
Bietet in Echtzeit automatisierte Disk-Backups, Disk-Imaging, Datei-Level-Backups und Bare-Metal-Wiederherstellung für Windows Server und Arbeitsstationen. Erfahre mehr über Kaseya VSA

Bewertungen über simPRO

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,2
Benutzerfreundlichkeit
3,9
Kundenservice
4,1
Funktionen
4,0
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,0

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
57%
4
25%
3
7%
2
4%
1
7%
Lori M.
President in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Öffentliche Sicherheit, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Best overall Service/Project Software on the Market

5 vor 3 Jahren

Kommentare: It has saved us money overall by bringing all employees into the same software program eliminating unnecessary phone calls and conversations internally to determine job status, order status, etc. Customer service is amazing from the training, hand holding during implementation and customer support after the sale. simPRO believes in relationships with their clients. They don't sell you then disappear.

Vorteile:

simPRO allowed us to bring all of our employees together into one software package from lead to quote to job management to invoicing and receiving payments. It even tracks field personnel time. This allowed us to cancel several other software programs that we were using and got everybody on the same page saving time which saves money.

Nachteile:

It takes some time to learn all the nuances of the program to become fluent in "simPROese".

Antwort von simPRO Software

vor 3 Jahren

Hi there Lori. Great to hear feedback from you, and to hear that you, and your business, are happy with the service that we provide. As always, if you require ongoing support with simPRO¿s solutions, we encourage you to contact your local Support Team to voice your feedback so we can assist. For our contact details, follow this link and scroll to the bottom of the page for our contact information across the globe: http://helpguide.simprogroup.com/Content/Welcome.htm From Team simPRO

Pippa T.
Director in UK
Sicherheit & Untersuchungen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Excellent Product & Support

5 vor 2 Monaten

Kommentare: From the first contact with Simpro, they were excellent. [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] who was great, came to see us and showed us what it could do for us, so having to consider very carefully following a failed software implementation with another provider, we decided to proceed with them. They weren't the cheapest but we got a good feel for the company and we haven't been disappointed. It wasn't an easy task transferring our data to Simpro and was very time consuming but has been completely worth it now it's up and running.

Vorteile:

It's very user friendly and just works for our business

Nachteile:

Occasionally we find there is no fix for something we want to change to suit our needs but there is usually a way around it and support are very helpful with suggestions. I am able to submit suggestions to a forum in which they consider putting changes in place if they can.

Antwort von simPRO Software

vor 2 Monaten

Hi there Pippa, we cannot thank you enough for your kind words and feedback! Success stories like this inspires our team everyday. We look forward to continuing our partnership. Wishing you all the best!

Russell T.
Partner in Kanada
Bau, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Customer Service is horrible, lots of broken promises.

2 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: Our experience with Simpro started out great. The sales person promised us the world and we bought in. The onboarding process was partially hampered by Covid so the whole process was done online. We worked our way though that and started to use the program. We even switched our accounting software to one that was compatible with their system. A lot of the features that they promised to be seamless were not and I kept getting told that it would get better and that they would work on it. The tax features were not compatible in Canada, even though we were assured numerous times that they were and when they finally admitted that they weren't they promised they would fix the issues. We limped along with the software for about 6 months all the while being promised that the issues were being fixed. During this time we saw a definite drop in revenue, that corrected itself when we cancelled the software. We eventually got in contact with upper management, they promised to work with us and make things right. Unfortunately that is all it was, promises that were never followed through on. After cancelling Simpro we were promised that they would keep in contact and even potentially talk about refunding some money. From that point on they refused to reply to emails or phone calls. Stay away. They only care about collecting your money and will say whatever they need to to do this.

Vorteile:

The Quote features and catalogue worked well.

Nachteile:

Time entering, looking back on jobs, live time costing

Rob H.
Vice President in USA
Bau, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Robust and intuitive field management software

4 vor 3 Jahren

Kommentare: Overall, this has been an amazing experience for us. The software feels like just what the doctor ordered and we are very happy with the choice. The simPRO team has been rock solid, supportive, knowledgeable, and fun to work with from day 1.

Vorteile:

When it comes to field service management this is custom software which is hard to beat. simPRO is bringing a new level and caliber of organization and efficiency to our business and we are still implementing all that it offers. Our field techs now have vastly more relevant information at their fingertips than ever before which is empowering them to be more productive, efficient, and professional.

Nachteile:

There are a few confusing aspects of the contacts database and how it relates and connects to jobs, quotes, customers, etc. There are a number of static fields which do not populate from the existing customer database when it seems they should. For instance, if we have an existing contact, we can not simply lookup and connect it to a site contact or invoice contact without some hoops and hurdles.

Antwort von simPRO Software

vor 3 Jahren

Hi Rob, thanks for taking the time to review simPRO! We're glad to hear that simPRO is helping your business become more organized and efficient. We encourage you to submit your ideas in regards to the contacts database to the Ideas Portal (go to "Help > "Suggest an Idea" in your simPRO build). Our dedicated product development team uses customer suggestions to regularly enhance simPRO features. If you need any other assistance, visit the simPRO Helpdesk (https://helpdesk.simprogroup.com/) to contact Customer Support or to access our Help Guide resources. Best, Team simPRO

Robert S.
Owner in USA
Sicherheit & Untersuchungen, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

SimPRO and ProSec Integration

4 vor 3 Jahren

Kommentare: SimPRO is a great tool to use for the type of business we operate. It helps us manage material and labor costs very effectively. Once you are properly trained and understand how the system works, preparing quotes is quick and the documents are professional looking.

Vorteile:

Job costing is an important concern for us and SimPRO does an excellent job of tracking job costs. We are hoping for continual development in the ease of use for tracking labor and time on the job, but overall, SimPRO does a great job of job cost management.

Nachteile:

Seems clunky and non-intuitive at first and training from SimPRO after the initial roll out is not complimentary and quite costly. Also, there are some features that I wish could be improved, such as contract / agreement integration and a more intuitive way to find / locate jobs on the fly using the mobile app. I am looking forward to the rollout of the new SimPRO Mobile app, which may address the later concern.

Antwort von simPRO Software

vor 3 Jahren

Hi Robert, thanks for your feedback. We're glad that simPRO has helped your business with job costing. Regarding searching for jobs, the new simPRO Mobile app not only eases tracking of labor time, but it also allows users to search for jobs that are scheduled or assigned to you and all pending and progress jobs. Check out this page for more details: https://www.simpro.us/solutions/simpro-mobile. We also appreciate your feedback on the initial implementation and training. We understand it's a time and financial commitment. Because simPRO touches every area of your business, allowing 4-5 days of training means we can work through your unique workflow to customize the content to specifically align with your business goals. We ensure everyone on your team understands how to get the most from simPRO, so you can get up and running as quickly as possible. Best, Team simPRO