Was ist DELMIAworks?

Die Manufacturing-ERP-Software IQMS bietet eigenständigen und Prozesshersteller*innen eine einzige Lösung zur Verwaltung und Überwachung des gesamten Herstellungsprozesses. Die umfassende Lösung ermöglicht einen modularen und skalierbaren Ansatz und eliminiert gleichzeitig Datensilos.
IQMS ERP erhöht die Transparenz der Abteilungen effizient mit einem kompletten Echtzeit-Fertigungs-, Buchhaltungs- und Lieferkettensystem, das Qualität, EDI, WMS, MRP, Produktion/Prozessüberwachung und mehr umfasst.

Wer verwendet DELMIAworks?

Die Lösungen von IQMS Manufacturing ERP sind für die Unterstützung von Hersteller*innen mit sich wiederholenden und chargenverarbeitenden Prozessen konzipiert. 21 vorkonfigurierte Stücklisten stehen für eine Vielzahl von Fertigungsprozessen zur Verfügung.

Wo kann DELMIAworks bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Windows (Desktop), Windows (On-Premise), Linux (On-Premise), Android (mobil)

Über den Anbieter

  • Dassault Systemes
  • Ansässig in Paso Robles, USA
  • 1989 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Brasilien, China, Deutschland, Indien und 5 weitere

Sprachen

Arabisch, Chinesisch, Deutsch, Dänisch, Englisch und 21 weitere

Über den Anbieter

  • Dassault Systemes
  • Ansässig in Paso Robles, USA
  • 1989 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Brasilien, China, Deutschland, Indien und 5 weitere

Sprachen

Arabisch, Chinesisch, Deutsch, Dänisch, Englisch und 21 weitere

DELMIAworks – Videos und Bilder

DELMIAworks Software - 1
DELMIAworks Software - 2
DELMIAworks Software - 3
DELMIAworks Software - 4
DELMIAworks Software - 5
6 weitere anzeigen
Videos zu DELMIAworks
DELMIAworks Software - 1
DELMIAworks Software - 2
DELMIAworks Software - 3
DELMIAworks Software - 4
DELMIAworks Software - 5

Kosten ähnlicher Produkte wie DELMIAworks vergleichen

DELMIAworks

Nicht verfügbar
Kostenlose Version
Gratis Testen
499,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen
Nicht verfügbar
Kostenlose Version
Gratis Testen
Nicht verfügbar
Kostenlose Version
Gratis Testen

DELMIAworks Funktionen

  • 3PL-Management
  • AS2-Protokoll
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebote / Schätzungen
  • Anlagegegenstand-Management
  • Archivierung & Aufbewahrung
  • Auftragsmanagement
  • Automatisierte Terminplanung
  • Barcode / RFID
  • Berichterstattung / Analyse
  • Beschwerdemanagement
  • Bestell-Management
  • Bestückung
  • Buchhaltung
  • Budgetierung/Prognosen
  • CRM
  • Compliance Management
  • Corrective and Preventive Action (CAPA)
  • Datentransformation
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentkodierung & -kontrolle
  • ERP
  • Echtzeitüberwachung
  • Einkauf & Empfang
  • Fertigungsplanung
  • Finanzberichterstattung
  • Finanzmanagement
  • Forderungen
  • Geräte-Management
  • Hauptbuch
  • Instandhaltungsmanagement
  • Integration in die Buchhaltung
  • Integrierte Buchführung
  • Inventarverwaltung
  • Kapazitätsplanung
  • Kommunikationsmanagement
  • Kontenabgleich
  • Kostenverfolgung
  • Lagerhaus-Management
  • Leistungskennzahlen
  • Lieferanten-Management
  • LieferantenQualitätskontrolle
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Material-Rechnung
  • Mehrere Währungen
  • Mehrfache Format-Unterstützung
  • Personalmanagement
  • Planung von Materialanforderungen
  • Produktionsplanung
  • Prognose
  • Projektbuchhaltung
  • Qualitätsmanagement
  • Retourenmanagement
  • Risikomanagement
  • Rückverfolgbarkeit
  • Statusverfolgung
  • Supply-Chain-Management
  • Terminplanung
  • Trainingsmanagement
  • Unternehmens-Vermögensmanagement
  • Verbindlichkeiten
  • Verfolgen von Fehlern
  • Verfolgung von Ausfallzeiten
  • Versand-Management
  • Veränderungsmanagement
  • Wareneingangs- / Einlagerungsverwaltung
  • Was-wäre-wenn-Analyse
  • Wirtschaftsprüfung-Management
  • Workflow-Management

Alternativen für DELMIAworks

Integrierte Business-Management-Lösung, die Finanz-, Kundenbeziehungs- und Lieferkettenprozesse automatisiert.
Plex Systems, Inc.® delivers the first smart manufacturing platform that empowers innovators to make awesome products.
Software that provides user inputs and notices creation, live calculations, gauges grouping, custom export creation.
Open-Source-Set mit integrierten Geschäftsanwendungen für CRM, POS, Website, eCommerce, Vertrieb, Buchhaltung, Lager, HR, Projekt und Marketing. Erfahre mehr über Odoo
Komplette moderne ERP-Lösung – Buchhaltung, Vertrieb, CRM und mehr. SaaS oder auf deinen Servern. Mobile Option verfügbar, keine Pro-Nutzer-Preisgestaltung.
On-Demand-Business-Lösung zur Vereinheitlichung und Optimierung des Kerngeschäftes für mittelständische Unternehmen.
Die führende Buchhaltungssoftware für Kleinunternehmen. Sofortiger Zugriff auf Kunden-, Lieferanten- und Mitarbeiterinformationen.
Eine bessere Möglichkeit, Ihr gesamtes Unternehmen zu geringen Kosten und auf globaler Ebene zu verwalten.
Axelor ist ein leistungsfähiges, flexibles und einfach anpassbares Open-Source-ERP-System, das aus mehr als zwanzig integrierten Geschäftsanwendungen besteht.
QT9™ ERP is the all-in-one ERP solution with unlimited scalability, providing a flexible platform for growth. Start a Free Trial!
Ein umfassendes, webbasiertes und zu 100 % papierloses Shop-Management-System für kleine bis mittelgroße Fertigungsunternehmen. ERP/QMS/MES und mehr.
Unify quality processes with QT9's comprehensive cloud-based QMS Software Suite. Schedule a demo & start a free trial.

Bewertungen über DELMIAworks

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,1
Benutzerfreundlichkeit
4,1
Kundenservice
4,3
Funktionen
4,1
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,8

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
24%
4
58%
3
16%
2
2%
Todd F.
Todd F.
IT Manager in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Kunststoffe, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Over six years of experience with EIQ. Very happy with modules and support services.

5 vor 4 Jahren

Kommentare: Very easy to integrate as a single source solution to our business units.

Vorteile:

A wide range of modules supporting all of our business functions. Reliable front end (not many crashes at all). Solidly designed back end (tables, queries, indexes).

Nachteile:

The user interface is due for an update (supposed to be here in 2016 but due for public release shortly as I type...glad they are taking their time to test).

Felipe E.
Managing Director in USA
Medizinische Geräte, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

IQMS ERP System

5 vor 3 Jahren

Kommentare: Overall, I've had a very positive experience with IQMS as it helps drive the company's workflows for manufacturing.

Vorteile:

I chose IQMS over other ERP Systems because it brought together all the company's functional areas into a single platform (Manufacturing, Finance, Quality). I also liked it was a single company with a single tech support number to deal with.

Nachteile:

The implementation was a big project.... I wish I had been slightly more involved to prevent headaches down the road.

Brad D.
IT Administrator in
Öl & Energie, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Good and bad experiences, hoping for improvements

3 vor 5 Jahren

Kommentare: This is the second company I've worked for that is using EnterpriseIQ and despite the issues, I'm glad we have it and enjoy working with it and with IQMS. It's very impressive how many things it can do all under one database and one login. It makes a lot of sense for small manufacturers with limited IT support. I have high hopes that the software will continue to improve and would recommend it to others with caveats. Choosing an ERP/MRP system is a huge decision and I would recommend going well beyond the sales pitches and brochures to make your decision. Visit other customers and speak to actual users with manufacturing requirements similar to yours, if you can.

Vorteile:

As an IT Administrator who does my best to help my company utilize the software, I can say that I actually enjoy working with the software, learning about it, and customizing it. I enjoy designing Crystal Reports, utilizing the built-in customization features like user fields and user-defined forms, and figuring out how to use and customize the various modules of the software to meet my company's unique needs.

Nachteile:

I'd say my biggest complaint with the software is the lack of refinement. There are too many basic canned reports that were designed a decade ago seemingly only placed into the software as placeholders without much thought into what would actually be a useful report to each module. There are lots of features that seem thrown in to meet specific customer requests without enough strategic thought into how to make the feature the best it can be. One example is a CRM utility that automates the reassignment of activities to a different user. Sounds great. But the problem is, it won't work if the current owner of those activities has left the company and you deleted their account or set their termination date. IQMS has been growing by leaps and bounds over the years, and the software I think reflects that. To their credit and to their discredit, they have been responsive to their customer's requests for new features and improvements. But the frequent changes led to things not working right. I think they were pushing out features faster than they could reliably test them and they were over their ski's for a time. For example, the HR/workforce module, in a previous version, was shockingly buggy. It seems to better now, though. New management at IQMS seems to have gotten the message about their customer's demands for higher quality and reliability. I think the jury is still out though how successful their quality push has been. EnterpriseIQ is a good system but I wouldn't say it is intuitive in regards to MRP, scheduling, work orders, etc. I think it takes a sharp person to really dig into how everything fits together and how the multitude of switches and knobs throughout the software affects how things work. My fear, with the new ambitious management team, is that they'll push for new features and the latest buzzwords to win new customers but won't prioritize making the day-to-day workflow better and more intuitive for current users. The executives want the astronomical growth to continue, I'm sure, but slow and steady growth is probably more conducive to stable product development with growth based on word-of-mouth from people who have actually used the software every day.

Jarrod N.
Systems Admin in USA
Kunststoffe, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

IQMS

5 vor 3 Jahren

Kommentare: Compared with other ERP systems, it doesn't require the backend support that many competitors require. IQMS runs on an average server with out a lot of customization costs and high end hardware.

Vorteile:

Fairly intuitive. Most areas are quick to use without a deep dive. Depending on your view one of the benefits is that you can jump from module to module via right click. Multiple ways to reach the same information.

Nachteile:

Reporting is a little cumbersome unless you are well versed in Crystal Reporting or have the lead time to have a custom report built.

Jaime H.
Sales Operations Manager in USA
Sportartikel, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

IQMS Review

4 vor 3 Jahren

Vorteile:

The software is huge and more customizable to our particular business model than competitors.

Nachteile:

The system is huge, and it is impossible to learn it without ongoing training. Support is really a sales team for training, and consistently pushes customers in need of assistance to purchase training, in lieu of actually providing support.