Was ist Ecolane Evolution?

Ecolane ist eine äußerst flexible, erschwingliche und zuverlässige Wahl für Transitagenturen, die nach Transit-Softwarelösungen suchen. Die einfach zu installierende On-Demand-Planungs- und Versandplattform ermöglicht es Transitagenturen, Personen, die ggf. keinen Zugang zu anderweitigen Transportmöglichkeiten und Mobilität haben, sichere, zugängliche und angemessene Transportalternativen zu bieten.

Wer verwendet Ecolane Evolution?

Versand- und Planungssoftware für Nachfragereaktion für die Paratransit- und NEMT-Branche sowie Regierungsbehörden in den USA und global. Für Transitagenturen, die zwischen 5–250 oder mehr Fahrzeuge verwalten.

Ecolane Evolution – Details

Ecolane

2002 gegründet

Ecolane Evolution – Details

Ecolane

2002 gegründet

Ecolane Evolution – Videos und Bilder

Videos zu Ecolane Evolution
Ecolane Evolution Software - 1 - Vorschau
Ecolane Evolution Software - 2 - Vorschau
Ecolane Evolution Software - 3 - Vorschau
Ecolane Evolution Software - 4 - Vorschau
Ecolane Evolution Software - 5 - Vorschau

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Startpreis

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Ecolane Evolution – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • E-Mail/Helpdesk
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Einsatz

  • Cloud, SaaS, webbasiert
  • Android (mobil)
  • iPhone (mobil)
  • iPad (mobil)

Training

  • Persönlich
  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation

Funktionen von Ecolane Evolution

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Automatisierte Terminplanung
  • Barcode / Tickets scannen
  • Benutzer-Management
  • Berichterstattung und Statistik
  • Demografische Daten
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Daten
  • Echtzeit-Simulation
  • Echtzeitüberwachung
  • Ereignisprotokolle
  • Ertragsmanagement
  • Fahrer-Management
  • Fahrer-Protokolle
  • Fahrtenbuch
  • Festes Strecken-Management
  • GPS
  • Geografische Karten
  • Historische Berichte
  • Inspektions-Management
  • Kapazitätsmanagement
  • Kilometerstand-Optimierung für Busse
  • Kommunikationsmanagement
  • Mehrfache Routen-Unterstützung
  • Mitarbeitermanagement
  • Paratransit-Management
  • Reservierung-Management
  • Reservierungs-Management
  • Risikobewertung
  • Routenmanagement
  • Routenoptimierung
  • Routing
  • Schulbus Tourenplanung
  • Self-Service Portal
  • Standortverfolgung
  • Statistiken
  • Statusverfolgung
  • Suchen / filtern
  • Supportticket-Management
  • Tagebuch-Interface
  • Terminplanung
  • Transportmanagement
  • Versandmanagement
  • Visuelle Analytik
  • Überwachung

Siehe die vollständige Public Transportation Software (Öffentlicher Verkehr) Liste

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Angebote / Schätzungen
  • Anpassbare Berichte
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Auftragsmanagement
  • Auftragsverfolgung
  • Automatisierte Terminplanung
  • Barcode / Tickets scannen
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Buchhaltung
  • Dokumentenmanagement
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Echtzeitüberwachung
  • Elektronischer Datenaustausch
  • Flottenmanagement
  • Geografische Karten
  • Integration in die Buchhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Kommunikationsmanagement
  • Kundendatenbank
  • Kundenmanagement
  • Lieferanten-Management
  • Lieferanten-Management
  • Live-Ortung des Fahrers
  • Mitarbeitermanagement
  • Rabattmanagement
  • Rechnungsmanagement
  • Routenmanagement
  • Routenoptimierung
  • Routing
  • Self-Service Portal
  • Sendungsverfolgung
  • Sendungsverfolgung
  • Standortverfolgung
  • Statusverfolgung
  • Terminplanung
  • Transportmanagement
  • Versand-Management
  • Versandetiketten
  • Versandmanagement
  • Überwachung

Siehe die vollständige Transportation-Management-Systeme Liste

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Aufgabenplanung
  • Auftragsmanagement
  • Auftragsverfolgung
  • Automatisierte Terminplanung
  • Barcode / Tickets scannen
  • Berichterstattung und Statistik
  • Buchhaltung
  • Daten-Import / -Export
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Daten
  • Echtzeitüberwachung
  • Elektronische Unterschrift
  • Fahrtenbuch
  • GPS
  • Geografische Karten
  • Geolokalisierung
  • Historische Berichte
  • Integration in QuickBooks
  • Integration in die Buchhaltung
  • Kommunikationsmanagement
  • Kraftstoff-Management
  • Kundendatenbank
  • Kundenmanagement
  • Leistungskennzahlen
  • Mitarbeitermanagement
  • Mobile Benachrichtigungen
  • Mobiler Zugriff
  • Notfall-Versand
  • Rechnungsmanagement
  • Routenmanagement
  • Routenoptimierung
  • Routenverlauf
  • Routing
  • Sendungsverfolgung
  • Standortverfolgung
  • Terminplanung
  • Transportmanagement
  • Versand-Management
  • Versandmanagement
  • Warnungen / Eskalation
  • Wartungsplanung
  • Überwachung

Siehe die vollständige Transportsoftware Liste

Alternativen für Ecolane Evolution

Mehr Alternativen zu Ecolane Evolution

Erfahrungen mit Ecolane Evolution

Alle 16 Nutzerbewertungen lesen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,4
Benutzerfreundlichkeit
4,1
Kundenservice
4,5
Funktionen
4,4
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
9
4
5
3
2

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Alex R.
Alex R.
Transit Operations Supervisor in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Staatsverwaltung, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Improved service

5 vor 3 Jahren

Kommentare: My agency has seen a huge increase in efficiency and productivity, a gain of well over 50% trip increase with no increase in resources. Reduction in customer complaints and increases in compliments.

Vorteile:

Functionality: Multiple functions under one roof all linked from: Client information Scheduling Dispatch MDT Mapping POI GEO coding Trip tracking Driver monitoring Data capture Reporting there are to many to list..

Nachteile:

very little in my opinion the biggest CON is the user and their ability to work within the software and see the many potential gains. A failure isn't necessarily a software issue I have found. Many times its a blend of agency understanding and settings, with interactions with the system playing a large role in problems

Antwort von Ecolane

vor 3 Jahren

Hi Alex, Thanks for the review. It¿s our pleasure to have you as our customer and we're happy you're getting the fullest usage out of our software.

Cathy B.
Brokerage Manager in USA
Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great Product, Great Customer Service

5 letztes Jahr

Kommentare: Converting to Ecolane dispatching software has allowed our company to provide more trips, improving our overall ridership and fare box return.

Vorteile:

I appreciate the ease of accessibility from any computer or location. The conversion from previous software was quick and the Ecolane Help Desk is a wealth of great information and training tools.

Nachteile:

I would like to see the reports option be a little more user friendly. Hard to pick the right report. However, Help Desk is always willing to get the reports I need and save them as favorites for future reporting.

Kay K.
Assistant Transportation Manager in USA
Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Ecolane

3 vor 3 Jahren

Vorteile:

The amount of data that can be pulled from Ecolane is very helpful.

Nachteile:

Changing/updating subscriptions is cumbersome.

Antwort von Ecolane

vor 3 Jahren

Thanks, Kay! We're sorry that updating and changing subscriptions is cumbersome, but we really appreciate your input. We are continually making process improvements, so any ideas you have, we definitely welcome. You can make suggestions through our Ideas Portal at https://ideas.ecolane.com/portal_session/new so that we can integrate them into our roadmap. If you¿re not sure how to submit a suggestion on the Ideas Portal, please watch the video below. You will need to log into HelpDesk to view it. https://helpdesk.ecolane.com/hc/en-us/restricted?return_to=https%3A%2F%2Fhelpdesk.ecolane.com%2Fhc%2Fen-us%2Farticles%2F115005304148-Aha-Idea-Portal-and-Feature-Request-Process-VIDEO- If you need further assistance or extra support, please feel free to reach out to us through HelpDesk at any time. Thanks.

Janelle C.
Operations Manager in USA
Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Software is efficient in scheduling and reporting.

4 vor 4 Jahren

Kommentare: The ability to produce various reports in compliance with our contractual obligations has improved tremendously with Ecolane. Eliminates alot of time and effort to manually produce necessary data. System's tracking and monitoring capabilities are satisfying and useful.

Vorteile:

The capability of producing various reports in compliance with contractual obligations and internal assessments on drivers on time performances, mapping capabilities allows for monitoring and tracking of trips and drivers.

Nachteile:

Ability to maintain a large percentage of "group" trips versus demand response trips. Program group trips from same geographic area and site appear to go array when the system notices that there are other capable drivers in the area.

Antwort von Ecolane

vor 3 Jahren

Janelle, we are super excited that your agency reports are making you more efficient in the office, but sorry to hear of your struggles with some of your trips ¿appear(ing) to go array.¿ We hope you don¿t mind, but we took the liberty of reviewing our support system to see if we could track you down since the reported struggles didn¿t strike a chord with any reported issues. We are going to have one of our team set up a time to talk through any issues you are having and get you all set. Thanks again for reaching out and being part of the Ecolane Partner community. Keep the feedback coming!

Joe R.
Director of Admin Services in USA
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Ecolane in general is a good product with some minor problems. Support has been quick and responsive

4 vor 4 Jahren

Vorteile:

General ease of use and data availability, reports. Accuracy is good for the most part. Support has been very good. Ecolane is continually working on the product to make it better.

Nachteile:

Some numbers do not seem to make sense of reports. An explanation of the formulas to get those numbers was not helpful. Could use some tweaks to make better.

Antwort von Ecolane

vor 3 Jahren

Thanks for the review Joe! We heard you and have already made steps to improve. As we are all aware, third parties, NTD and State DOTs often have different ways of calculating stats and figures. Ecolane¿s canned reports make every effort to satisfy all these requirements. We were sorry to hear you didn¿t get the explanation on the reports you wanted when you initially posted but we wanted to let you know that an updated reports definitions and descriptions document has been posted to our Support site. We hope that this answers all your questions! If not, simply send an email to support@ecolane.com, file a ticket on support.ecolane.com, or contact our support team at (844) ECO-LANE or 844-326-5263 and we¿ll make sure to make it right.