Was ist PencilPay?

Growth software for product businesses. PencilPay transforms the way suppliers deal with their wholesale customers.

To increase efficiency, we automate your wholesale account applications, trading terms and payments in one place.

Integrate your cloud accounting and inventory systems and we link your supply agreements or credit applications to workflow, quotes, deposits, invoicing, payment processing and reconciliation; saving accounts team hours and helping sales sign-up more accounts.

Wer verwendet PencilPay?

Wholesale product suppliers with payment terms. Including Health Products, Food & Beverage wholesalers, FMCG, Coffee Roasters, Breweries, Distilleries, Wine Distributors, Clothing & Apparel.

Wo kann PencilPay bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert

Über den Anbieter

  • Pencil
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch

Über den Anbieter

  • Pencil
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch

PencilPay – Videos und Bilder

PencilPay Software - 1
PencilPay Software - 2
PencilPay Software - 3
4 weitere anzeigen
Videos zu PencilPay
PencilPay Software - 1
PencilPay Software - 2
PencilPay Software - 3

Kosten ähnlicher Produkte wie PencilPay vergleichen

PencilPay

49,00 AU$/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen
499,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen
20,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen
Nicht verfügbar
Kostenlose Version
Gratis Testen

PencilPay Funktionen

  • ACH Zahlungsabwicklung
  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebote / Schätzungen
  • Artikelverwaltung
  • Auftragserfassung
  • Auftragsmanagement
  • Auftragsverfolgung
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandsoptimierung
  • Bestandsverfolgung
  • Bestell-Management
  • Check-in/Check-out
  • Datensicherheit
  • Debit-/Kreditkartenverarbeitung
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Commerce-Management
  • Einkauf & Empfang
  • Elektronische Zahlungen
  • Integration in die Buchhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Kundenkonten
  • Lagerhaus-Management
  • Lieferanten-Management
  • Marktplatz-Integration
  • Mehrere Zahlungsmöglichkeiten
  • Online-Zahlungen
  • PCI-Compliance
  • Prävention von Zahlungsbetrug
  • Rechnungsmanagement
  • Suchen / filtern
  • Supply-Chain-Management
  • Teilzahlungen
  • Verkaufsberichte
  • Verkaufspunkt POS
  • Zahlungsabwicklung

Alternativen für PencilPay

Konzipiert für kleinere KMUs (kleine und mittlere Unternehmen). Führe dein GESAMTES Unternehmen in einer einzigen Cloud-Suite.
Digitalisiere und automatisiere deine Prozesse mit der passgenauen ERP Software (Enterprise Resource Planning) speziell für Händler und Dienstleister. Erfahre mehr über Vepos
AccelGrid is a business management suite that helps distribution and manufacturing companies become more efficient and profitable.
Geeignet für Unternehmen in den Bereichen Einzelhandel, Großhandel, Produktion und Lebensmittelproduktion mit einem gewissen Anspruch an die Verwaltung ihrer Lagerbestände.
Raptech SaaS ERP is the business management platform for organizations to automate business processes and get real-time analytics.
Cin7 bietet Bestandverwaltung und Automatisierung von Bestellungen und Produktion über das Lager/3PL bis hin zu jedem von dir verwendeten B2B-/B2C-Vertriebskanal.
POS software that allows retail, trade and wholesale businesses to handle price, stock, general ledger, payments processing, and more.
Eine Cloud-ERP-Lösung (Enterprise Resource Planning), die erschwinglich und einfach zu bedienen ist. Sie konzentriert sich auf Unternehmen in den Bereichen Außendienst, Vertrieb und professionelle Dienstleistungen.
ERP-Software für mittelständische Unternehmen: bis zu 50 Anwender, schnell einsatzbereit, einfach erweiterbar, Miet- oder Kaufversion
RockSolid MAX integrated point of sale is easy to use and helps retailers grow their business at one affordable monthly price.
Retail Express by Maropost Founded in 2004
MYOB Advanced business management software is tailored to mid-sized businesses & integrates real-time data across your entire business.
Manage your complete Supply Chain digitally with Expand smERP. It is specially designed for Exporters and Manufacturers in Midmarket.

Bewertungen über PencilPay

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
5,0
Benutzerfreundlichkeit
4,7
Kundenservice
5,0
Funktionen
4,7
Preis-Leistungs-Verhältnis
5,0

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
100%
Chequita A.
Administration Manager in Australien
Bau, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Great for on boarding

5 vor 3 Monaten

Kommentare: In this industry we tend to have new customers want to make a booking on just a name and number on the fly. With Pencil, it has been good to direct customers to the link on our website to complete the on boarding form. We have also been able to email the link that has been then forwarded to the correct person so we can gather critical information of who is to pay the bill. Many customers enjoy the convenience of hitting the pay button embedded in our Xero invoices making payment quick and easy.

Vorteile:

Pencil has made our on boarding process much easier and more efficient. Information about our account contacts, directors and other company information, including payment details are all safely collected and stored for our records. We can run credit checks on new company customers and process account applications with ease. For me, the support I have received from the Pencil team has been second to none. Their response time has been awesome and they have been a pleasure to work with.

Nachteile:

Not all customers welcome a digital platform like Pencil and don't want to use it. If there are any technical issues, customers can become quickly impatient. Not a problem with the software, but a reality we have experienced. I am still learning how the program can be used best in the context of our company, however, I would like to see more fields populated in Xero from the data entered in Pencil by the customer. Maybe this could be set up to fill only blank fields in Xero such as the ABN and credit limits for example.

Nate F.
Managing Director in Australien
Automotive, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

It's easy, quick and saves time!

5 vor 3 Monaten

Kommentare: Very happy and would highly recommend.

Vorteile:

it integrates into our back end systems and saves so much manual entry time. I authorise and invoice and in no time at all, its processed, paid and in our accounting system.

Nachteile:

The learning process was a little to get my head around, but not ultra difficult. The guys were where every step of the way answering any questions that I had and helping sort out any issues.

David C.
Cofounder & CEO in Australien
Finanzdienstleistungen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Pencil is fantastic

5 vor 3 Monaten

Kommentare: Overall we're very happy. PencilPay has simplified a complex process and allowed us to focus on our business.

Vorteile:

Integration with our existing systems, and the support from Pencil was superb

Nachteile:

Our unique model created challenges with reconciling PencilPay with our accounts system. This required deeper diving with our accountants.