Wir helfen Unternehmen seit 17 Jahren,
bessere Software zu finden

Was ist Ziik?

Interne Kommunikations- und Informationsplattform, die es Unternehmen ermöglicht, Personal einzubinden und Informationen mit ihm zu teilen. Kein weiteres IT-Projekt – Starten Sie heute Keine Schulung erforderlich – Unbegrenzter Support inbegriffen Keine Startkosten - Jederzeit kündbar Wie kann ich ...? Darf ich...? Wo finde ich...? Ziik hilft den Mitarbeitenden, Antworten auf diese Fragen zu finden. Dem Personal werden Handbücher, Strategiedokumente, Unternehmensrichtlinien, Newsfeeds, Schulungsvideos und vieles mehr zur Verfügung gestellt.

Wer verwendet Ziik?

Franchises, KMUs

Wo kann Ziik bereitgestellt werden?

Cloudbasiert
On-Premise (vor Ort)

Über den Anbieter

  • Ziik

Support für Ziik

Erhältlich in diesen Ländern

Afghanistan, Albanien, Amerikanische Jungferninseln, Andorra, Anguilla und 146 weitere

Sprachen

Deutsch, Dänisch, Englisch, Estnisch, Finnisch und 2 weitere

Ziik Kosten

Startpreis:

5,00 €/Monat
  • Ja, kostenloser Test verfügbar

Ziik bietet eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Ziik ist ab 5,00 €/Monat verfügbar.

Preismodelle

Über den Anbieter

  • Ziik

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Deutsch, Dänisch, Englisch, Estnisch, Finnisch und 2 weitere

Ziik – Videos und Bilder

Ziik Software - 1
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Videos zu Ziik
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Ziik Funktionen

  • Aktivitäts-/Newsfeeds
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Discussions/Forums
  • Dokumentenmanagement
  • Echtzeit-Chat
  • Einheitliches Verzeichnis
  • Engagement-Tracking
  • Filesharing
  • Kommentare / Notizen
  • Kundenspezifisches Branding
  • Live-Chat
  • Mitarbeiter-Datenbank
  • Mitarbeiterfotos
  • Mitarbeiterprofile
  • Privates Netzwerk
  • Remote-Support
  • Suchen / filtern
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wissensbasis-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Alternativen für Ziik

Workplace verbindet alle Mitarbeiter*innen einer Organisation über bekannte Facebook-Funktionen wie Chat, Videoanrufe, Posts und Gruppen.
Vereinige deine Teammitglieder mithilfe des Gruppenchat-Tools, das Dateifreigabe, Online-Besprechungen und Anrufe anbietet.
Actimo ist eine webbasierte App, die es Vorgesetzten erleichtert, mobile Mitarbeiter zu erreichen, zu verfolgen und einzubinden.
Slack bringt all deine Kommunikation an einem Ort zusammen. Es ist Echtzeit-Messaging, Archivierung und Suche nach modernen Teams.
Eine lebendige und interaktive Informationsquelle, die genau, aktuell, mobil und schnell ist.
Moderne App- und Intranetlösung für Mitarbeiter mit individuellem Feed für interne Mitteilungen, Videos, Schulungen, geteilten Materialien und App-Benachrichtigungen.
Ersetze dein veraltetes Intranet durch Communifire. Nützlich. Anpassbar. Bei über 2 Millionen Menschen beliebt.
ThoughtFarmer ist eine moderne Intranet-Lösung, die das Engagement der Mitarbeiter und steigert die Produktivität antreibt.
Arbeitsplätze sollten außergewöhnlich sein. Also machen wir etwas dafür. Unsere Mitarbeiter Engagement Plattform ist ein komplettes, intuitives Intranet

Bewertungen über Ziik

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,7
Benutzerfreundlichkeit
4,6
Kundenservice
4,8
Funktionen
4,5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
71%
4
29%
Kristin
Kristin
Daglig Leder in Norwegen
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Gesundheit, Wellness & Fitness, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great for intranet and manuals

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Very happy with the platform!

Vorteile:

Easy to update user manuals. Great for feed updates and chat.

Nachteile:

Wish there was a checklist function. But Google forms works just as well.

Niilas
Product consultant in Finnland
Informationstechnologie & -dienste, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

My go-to engagement platform solution

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Field workers, who don't have computers now have full access to intranet and communications. It's a sweet deal.

Vorteile:

The hierarchy is simple to setup. Single person, and not even a technical one, can set it up and manage the solution.

Nachteile:

Ziik has been really quick to react to missing features. Currently not really missing anything.

Gunilla
Datasamordnare in Schweden
Tiefbau, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Easy and fast set-up

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Great as an intranet for our company, the chat function is easy. It was pretty easy to set up.We now have all our crucial information gathered in one place.

Vorteile:

Easy and a fast set-up and you have a good overview. Support answers fast and high knowledge.

Nachteile:

Sometimes the notification disappeared and you missed it. I liked it better before the system update that occured 22 sept.

Teodor
CEO in Schweden
Informationstechnologie & -dienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

A great all-around solution for any company.

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Every aspect of it. There aren't many easy-to setup and use solutions that work for both small as well as big companies that allows consolidating communication and information sharing this well.

Nachteile:

We experienced some scaling problems with the displays of our Samsung Fold users, but that seems to be solved at this point.

Philip
Consultant in Dänemark
Marketing & Werbung, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Easy and effective tool for communication

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: In my past 2 roles/companies, Ziik in summary helped us archive:1. Simplicity - replacing suite of multiple and often 'heavy corporate' solutions like Microsoft with Ziik as the single and more simple solution.2. Effective employees - with all content being user targeted there's little to no 'spam' in Ziik. You know updates will be relevant and it's easy to find work relevant information in features like FAQs and Handbooks. 3. Bonding - because Ziik feels less formal than traditional corporate tools, users feel more comfortable sharing things and they also engage better with things being shared. We feel more connected.

Vorteile:

Ziik is effective because it's familiar and focussed. Familiar because the design and UX resembles that of popular Social Medias, making it intuitive to use from day 1 for any user.Focussed because you can switch all features on and off to ensure you only see and use the ones relevant to your organisation. In addition Ziik has a clever logic throughout the platform so that users - similarly to features - only see content and communication relevant to them. The result = no clutter - just information and updates needed to get work done.

Nachteile:

The chat feature doesn't feel quite as fast as it does in apps like Facebook Messenger and WhatsApp. However, it's on par with Microsoft Teams and other 'proper' business platforms.

Linda
IT Specialist in Dänemark
Rechtsberatung, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

A good solution for internal communications.

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Great. The initial contact and onboarding process was smooth and Ziik ensured that we deployed the solution with the best possible user acceptance. They recommended internal onboarding strategies and valuable feedback about our system. After deployment; we found it easy to use, and the internal statistics gives us the ability to monitor the adoption process.

Vorteile:

It solved our issue with having an affordable, and easily implementable platform for our internal communication. Acting as a social media platform, for event management and generally improving the social aspects of a work environment.

Nachteile:

Being used to other platforms that follow a similar structure, you quickly compare features from one platform to another. It is clear that Ziik is still in development and from time to time some bugs pop up. However, in my experience, the Ziik team has been quick to respond to any tickets raised.

Patrick
HR & Communications in Dänemark
Großhandel, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Ziik at the Fleggaard Group

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Overall, our summary is very positive. The preparation phase with the Ziik team was outstanding and so was the implementation. But also afterwards, the Ziik developers are very responsive to our optimization requests and get them put in their roadmap and executed when it makes sense for all parties.

Vorteile:

It is easy and intuitive to use. The barrier to entry is very low and anyone can figure out how to use it. If you can figure out other SoMe platforms, you'll also find your way around Ziik.

Nachteile:

We are quite happy with the software, although of course there are a few things we would like to see improved or developed such as a "share/repost" function for managers.

Miro
Miro
Founder in Schweiz
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Our most important tool for making qualified and quick decisions in the field

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: We are extremely satisfied with Ziik.io
In the meantime, we use it as an internal social intranet, but also as a client portal for collaboration with our customers.

Vorteile:

- The consistent "mobile first" strategy helps to have easy access to relevant company data on the go. - Clear focus on communication, knowledge transfer and employee engagement in the form of user experience.

Nachteile:

No "fancy" design options No easy switching between multiple accounts

Karin
senior redovisningskonsult in Schweden
Buchhaltung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Good

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Overall it's good. we are satisfied

Vorteile:

I think it works well to create simple manuals and events. The chat is perfectly fine but could be improved..

Nachteile:

The chat should be able to make it easier to tag a person in a group chat, and it should be easier to get a notification on the computer when someone writes in the chat. We do not use documents as it was very inconvenient that you cannot change the existing document. But have to save it and then upload it..

Jonas
CEO in Dänemark
Bürgerliche & soziale Einrichtungen, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Happy administrator

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: A crucial tool for us

Vorteile:

Its possibilities to control on The run and keep your community engaged

Nachteile:

Still some functionality and simplicity needed but its minor

John
Co-Founder in Dänemark
Computer-Software, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

An intuitive communication platform that helps us align internally

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Before Ziik we just used email. Now we can reach and communicate so much faster. Also we have a centralized place for all communication.

Vorteile:

It´s very intuitive to use Ziik. Everybody in our company from leadership, managers and employees uses Ziik and the Groups helps us quickly communicate and align with each other.

Nachteile:

I like everything. But in the future it would be great with 1-2 extra analytics functionalities.

In Betracht gezogene Alternativen: Actimo

Mark
CEO in Dänemark
Computer-Software, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Ziik is great! Everything in one place that easy to navigate.

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Really easy to navigate and find what you're looking for - which is crucial in the tool where we have everything in one place. The overall experience of having all our information in the same place and that it is easy to find and share is 10/10. We really like the manuals/handbooks function and of course the chat as well.

Nachteile:

We can't say there is anything we dislike.

Jason
Operations Manager in Schweden
Restaurants, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

We love Ziik👍

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Intuitive to set up and use with fast customer service response when necessary. Easy to set up channels for clean top down spread of information.

Nachteile:

It would be nice if you could make the links in your text reference the documents you have uploaded into Ziik.

Christian
Managing Director in Dänemark
Marketing & Werbung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Great service we use every day 🤓

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

I love the chat function and use it every day.

Nachteile:

That it needs to load browsing back in a chat.