Was ist Factors.ai?

Factors.AI ist eine Marketinganalyse- und Attributionsplattform, mit der du die Auswirkungen deiner Aktivitäten auf den Umsatz verstehen und nachweisen kannst.

Alle Daten deiner Customer Journeys werden erfasst und verarbeitet. Du kannst Kennzahlen über Web, Kampagnen und CRM hinweg überwachen, um deinen Umsatz zu steigern.

Mit einer einfachen Selfserviceoberfläche, Multi-Touch-Attributionsmodellen, KI-gestützter Analyseengine und Vorlagenbibliothek erhältst du alle Antworten auf häufige Marketingfragen.

Wer verwendet Factors.ai?

Factors.AI wurde für digitale Marketingteams entwickelt, um Kennzahlen über Web, Kampagnen und CRM hinweg zu überwachen und den Umsatz zu steigern. Eine ideale Lösung für wachstumsstarke B2B-SaaS-KMU, D2C-Marken und Agenturen

Wo kann Factors.ai bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert

Über den Anbieter

  • SLASHBIT
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Indien

Sprachen

Englisch

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Factors.ai – Videos und Bilder

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Factors.ai

99,00 $/Monat
Kostenlose Version
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N/A
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399,00 $/Monat
Kostenlose Version
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Nicht verfügbar
Kostenlose Version
Gratis Testen

Factors.ai Funktionen

  • Aktivitäts-Dashboard
  • Benutzerinteraktion-Nachverfolgung
  • Cross Channel Attribution
  • Customer Journey Mapping
  • Dashboard
  • Daten-Identifizierung
  • Datenvisualisierung
  • Engagement-Tracking
  • KPI-Überwachung
  • Kampagnen-Tracking
  • Kampagnenanalysen
  • Kampagnenmanagement
  • Konversion-Tracking
  • Leistungskennzahlen
  • Mehrfache Datenquellen
  • Multi-Channel Attribution
  • Multi-Touch-Attribution
  • Multichannel-Datenerfassung
  • ROI Tracking
  • Suchen / filtern
  • Trichter-Analyse
  • Visualisierung
  • Website-Analytik
  • Zeit auf der Website nachverfolgen
  • Zielsetzung / Nachverfolgung

Alternativen für Factors.ai

Singular ermöglicht End-to-End-Marketingwachstum mit einem einfachen, ganzheitlichen System für Attribution, Analytics und Betrugsschutz der nächsten Generation. Erfahre mehr über Singular
Voll funktionsfähige digitale Marketing-Plattform für Marketingagenturen
FullStory hilft Unternehmen, das digitale Erlebnis auf Websites und in Anwendungen zu verstehen, zu messen und zu verbessern. Erfahre mehr über FullStory
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Synerise is an AI Growth Ecosystem for B2C & B2B that provides 360 Customer view and cutting-edge personalization.
User Experience (UX)-Analyse- und Optimierungsplattform, die Conversion-Raten verbessert und ideale Customer Journeys ermöglicht.
Kurzbeschreibung: Mit Solitics können Marketingfachleute das Kundenengagement durch die Nutzung und Analyse von Daten für Echtzeit-Interaktionen steigern. Erfahre mehr über Solitics
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Bewertungen über Factors.ai

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,8
Benutzerfreundlichkeit
4,7
Kundenservice
5,0
Funktionen
4,6
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
78%
4
22%
Chandra Shekar
Chandra Shekar
Manager - Analytics in Indien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Verbraucherdienste, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

All in one marketing attribution and analytics tool

5,0 vor 11 Monaten

Vorteile:

Problem Statements: 1.) Distributed marketing and sales data (GA for website visitor, Salesforce for CRM data, individual ads platforms and Search Console for organic search data). 2.) Time+effort to access to marketing+sales funnel metrics with required breakdowns and filters. 3.) Analysing impact of an intermediate lead state on final conversion: E.g., Pre-qualified funnel. 4.) Gauging time taken (TAT analysis) from one lifecycle stage of a lead to another. E.g., TAT analysis. 5.) Measuring marketing activities' impact on value/quality of leads and sales. Solutions: 1.) Factors integrates with the website visitor, CRM, Ads platform and Search Console data bringing all data in a single place. Eliminated need to hop across tools to track marketing KPIs. 2.) Analysts at Design Cafe track the following funnel on a regular basis in order to determine the efficacy of marketing and sales activities-> Leads to Meeting Schedule (i.e., Qualified Leads) to Meeting Done (i.e., Opportunity) to Sign Up (i.e., Customer). During this they end up access 2 or more reports in Salesforce as they want to breakdown this by city, source, channel, campaign and segment. Using the Salesforce integration, Factors pulls all CRM updates at a lead and opportunity objects level. And all these updates are further available for reporting in a choronological order as events with all the Salesforce properties like city, source, channel, etc. Using these update events, analysts were able to create any marke

Nachteile:

Data loading is little slow and factors is working on the issue

Krubakar
Head of Analytics in Indien
Medienproduktion, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Factors helped in improving the accuracy of our Web Analytics data

4,0 vor 11 Monaten

Kommentare: Having a very good experience with the platform and the team. I could see good improvements in the product and data sanctity from the day we started. Looking forward to a fruitful experience in the future as well

Vorteile:

The feature we liked the most about Factors is the accuracy at which our KPIs were measured. Using GA we were getting only an estimate of Page Time, Session Time sampled on 10% of users, and factors helped in weeding out this inaccuracy. Unsampled data availability and the precision at which they track user engagement metrics like scroll depth and cursor movements were big positives. It met and exceeded most of the expectations we had in comparison to GA

Nachteile:

Being an early stage startup certain integrations were not available (Netcore etc). Also our use case was more of Web Analytics and they were built for marketing analytics hence custom dashboard creations were not straight forward. However all our requirements were met as they helped us with these custom issues and solved all our problems. Their customer support team is quick in addressing and solving any issues

Verifizierter Rezensent
Co-Founder and CEO in Indien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

The best platform for website marketing attribution

5,0 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: We had a fabulous experience using Factors.ai

Vorteile:

Loved the accuracy of marketing attribution to channels for lead generation of websites

Nachteile:

Nothing in particular. The onboarding could have been slightly smoother but that is just a minor gripe.

Bhavuk
Bhavuk
Marketing Manager in Indien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Versicherung, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

It's a good tool for Marketing Campaign analysis and Improve ROI

4,0 vor 10 Monaten

Vorteile:

We used the Factors.ai tool for Marketing analytics, to analyze our Google, FB campaigns daily & weekly performance data. Really liked the way the overall data is represented with proper actionable insights.

Nachteile:

More features are required related to Demographic, search term related analysis.

Balajee
Co-founder in Indien
Finanzdienstleistungen, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Great for Marketing Insights

5,0 vor 4 Monaten

Kommentare: We were looking for a tool that we could use to track our marketing event analytics without the sampling problems that GA introduces. Of course, we use were using a more big name analytics product for product analytics for a specific subset of our users to cut costs. However, for marketing campaigns we wanted to measure the conversions across all our traffic sources which would have been prohibitively expensive for us on the aforementioned big name analytics product. We got in touch with Factors.ai and their [SENSITIVE CONTENT] got on a call to walk us through how we could integrate it in our product. He even helped us streamline our analytics pipeline so that we were not locked in to one analytics pipeline. Overall, Factors.ai has been a fantastic pick for us. We have all our campaign conversion stats in one place.

Vorteile:

Simple marketing reports. None of the cruft. Immediate, actionable data only.

Nachteile:

The UI can probably use a bit more polish, but I expect they'll get there considering how fast they're moving