Was ist CloudBlue?

CloudBlue hilft Unternehmen, in der As-a-Service-Wirtschaft erfolgreich zu sein und die Zeit bis zum Umsatz zu verkürzen, indem Abonnements und Abrechnungen, Lieferanten- und Produktinformationen sowie das Partner-Onboarding über mehrere Kanäle hinweg verwaltet werden. Durch seine führende Ökosystem-Orchestrierungsplattform versetzt CloudBlue Unternehmen in die Lage, ihre eigenen Ökosysteme zu erstellen sowie Lieferanten- und Markteinführungsökosysteme zu verbinden und den Vertrieb traditioneller und digitaler Produkte und Dienstleistungen über Partner hinweg zu automatisieren.

Wer verwendet CloudBlue?

Mittelständische und große Unternehmen. SaaS, IaaS (Infrastructure as a Service), PaaS, länderübergreifende, mehrstufige Marktplätze, Abonnementhandel, Telekommunikation, Managed-Services-Anbieter, Distributoren und Technologieanbieter.

Wo kann CloudBlue bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert

Über den Anbieter

  • Ingram Micro
  • 2006 gegründet
  • Telefon-Support

Erhältlich in diesen Ländern

Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch

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  • Ingram Micro
  • 2006 gegründet
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349,00 $/Monat
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CloudBlue Funktionen

  • Abonnementverwaltung
  • Angebotsmanagement
  • Anmeldung / Onboarding
  • Auftragsmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Content-Management
  • Einkaufswagen
  • Für B2B
  • Individuelle Anpassung
  • Inhalt-Bibliothek
  • Katalogerstellung
  • Katalogisierung / Kategorisierung
  • Kategorisierung / Gruppierung
  • Kundenmanagement
  • Kundenprofile
  • Mahnwesen-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Multi-Vendor
  • Nutzungsverfolgung/-analyse
  • Onlinekatalog
  • Preismanagement
  • Produktkatalog
  • Rabattmanagement
  • Self-Service Portal
  • Stornierungsmanagement
  • Suchen / filtern
  • Wiederkehrende- / Abonnement-Abrechnung
  • Zahlungsoptionen

Alternativen für CloudBlue

Fusebill bietet eine flexible Abonnementabrechnungs- und Verwaltungssoftware, mit der Unternehmen jede Wachstumsphase skalieren können.
Konzipiert für kleinere KMUs (kleine und mittlere Unternehmen). Führe dein GESAMTES Unternehmen in einer einzigen Cloud-Suite.
B2B Collaboration solution that simplifies your Supply Chain processes: Marketing, Sales, After Sales, Fulfillment, Invoicing.
Salesforce Subscription Management streamlines and unifies customer buying experiences across any self-service channel.
Führende Buchhaltungssoftware und Finanzmanagementlösung. Von Finanzexperten*innen für Finanzexperten*innen entwickelt
All-In-One eCommerce Solution for Instant Start and Fast Growth. Launch within a week, One time cost!
Manufacturing X Sales Platform ist eine All-in-one-Lösung, die CRM, CPQ und Vertriebsportal in einer innovativen Plattform vereint. Erfahre mehr über In Mind Cloud
SaaS billing platform offering more flexibility and help to manage subscribers in real-time.
Webbasierte Anwendung für wiederkehrende Abrechnungen und Zahlungen, die Unternehmen dabei hilft, Zeit zu sparen, schneller bezahlt zu werden und Umsatzberichte zu erstellen.
Cin7 bietet Bestandverwaltung und Automatisierung von Bestellungen und Produktion über das Lager/3PL bis hin zu jedem von dir verwendeten B2B-/B2C-Vertriebskanal.
Steigere die Anzahl der Registrierungen und deinen Umsatz und führe deine Veranstaltungen mit einer vollständigen Palette von Online-Registrierungs- und Zahlungstools aus.
Subscription Management & Recurring Billing - Made in Germany for Europe Erfahre mehr über billwerk
Erstelle einen erfolgreichen Marktplatz, der eine gute Nutzererfahrung durch die White-Label- oder vollständig anpassbaren Plattformen von Fiare gewährleistet.

Bewertungen über CloudBlue

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,7
Benutzerfreundlichkeit
4,0
Kundenservice
4,4
Funktionen
4,5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
70%
4
25%
3
5%
Sasa
Sasa
Cloud Consultant in Serbien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

The most feature-rich Cloud Commerce platform on the market

5,0 vor 9 Monaten

Kommentare: Our experience with CloudBlue dates back to the product's early versions, and we have had the benefit of following the platform's development and enhancements as well as growing with the CloudBlue ecosystem. For the past 8 years, we have been assisting CloudBlue customers in accelerating GTM and achieving a faster ROI through our partnership with CloudBlue.

Vorteile:

As a system integrator, our company has been dealing with various cloud commerce platforms and marketplaces. Across the market, CloudBlue, with both Connect and Commerce products, represents one of the most mature platforms out there. Feature wise, the most versatile platform for selling and distribution of cloud services, providing all features needed by the service providers.

Nachteile:

With high level of features, onboarding and learning period is longsome, which can be a challenge for companies that are starting to use CloudBlue. On the other hand CloudBlue Connect provides a subset of the Commerce features with emphasis on the simple integration and flexibility for adoption by the service providers, distributers and vendors.

Cristina
Product Manager in Spanien
Telekommunikation, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Cloudblue in Telefonica

4,0 vor 9 Monaten

Kommentare: Cloudblue platform allows our company to sell customers a portfolio of cloud, cybersecurity and IoT products in 9 countries in Europe and America. It reduces the complexity of managing different vendor provisioning interfaces, CRM and billing systems.

Vorteile:

The features I value most of the product are: - Ease to integrate new products - Flexibility in configuring business models - Multitenant capability, one global catalog that can be customized for operator, segment or reseller - Open interface that allows to integrate with legacy billing and CRM systems

Nachteile:

- Catalog and prices are not easy to configure and it is a very manual task - There is no multicurrency support yet

Magda
IT Business Relationship Supervisor in Griechenland
Computer-Software, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

cloudblue review

3,0 vor 9 Monaten

Vorteile:

supports various functionalities, coverring multiple use cases

Nachteile:

often technical issues and difficulties in onboarding new products

Ben
Cloud Sales Manager in Israel
Geschäftsbedarf & -einrichtung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

CloudBlue 10 Year Review

4,0 vor 9 Monaten

Vorteile:

we have been working with CloudBlue for 10 year now. we could not get to where we are today if not with a platform that combines all of the following features: 1. Billing system. 2. Provision system. 3. Subscription managment. The platform give the providers the option of giving the costumer a CP a manage is whole IT . We also provide ISP service via the system and managed 10s of thousends of costumers with ease.

Nachteile:

Every change of the platform is not smooth and some of the new APIs is having trouble. Feature request is long and sometimes there is no solution. Dong give the option to change the CP and the Marketplace beyond what is provided.

Rik
Cloud Services Director in UK
Informationstechnologie & -dienste, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

CloudBlue for Cloud Distribution

5,0 vor 10 Monaten

Kommentare: Overall we are very happy with the platform. The customer facing features are really good and it helps us to simplify the customer experience from purchasing licences to managing billing.

Vorteile:

The platform provides a great interface for our customers to be able to buy software licences, manage customers and view their invoices. The design is clean and intuitive so new users are able to get up to speed quickly with limited training from us.

Nachteile:

The back end of the platform is less easy to use which can make administration difficult. This particularly impacts the deployment of new vendors to the marketplace as there are many steps which need to be followed which aren't always logical.