Wir helfen Unternehmen in Deutschland
seit 15 Jahren bei der Softwareauswahl

Was ist Onsite HQ?

Onsite HQ bietet digitale Inspektions-Checklisten für Immobilienverwalter, Bauträger und Inspektoren.

Onsite HQ erkannte die Ineffizienzen bei der Verwendung von Papier-Checklisten für Gebäudeinspektionen. Mit dieser Software können Nutzer Inspektionen mithilfe der digitalen Checkliste durchführen, die Daten automatisch in Echtzeit synchronisiert, auf die Bedürfnisse des Unternehmens zugeschnittene Checklisten bereitstellt, durch die Offline-Funktion von überall aus arbeitet und die Kommunikation zwischen Nutzer und Management ermöglicht.

Wer verwendet Onsite HQ?

Onsite HQ arbeitet schon lange mit Immobilienverwaltern, Bauentwicklern, Masseneinzelhandelsanbietern und Unternehmen zusammen, die die Standardisierung von Inspektionen und Sicherheitsprotokollen in Unternehmen verbessern möchten.

Onsite HQ Software - 1
Onsite HQ Software - 2
Onsite HQ Software - 3

Du bist nicht sicher, ob Onsite HQ das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Onsite HQ

Onsite HQ

4,8 (18)
20,00 CA$
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
28
Keine Integrationen gefunden
4,9 (18)
4,8 (18)
4,9 (18)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
150
Keine Integrationen gefunden
3,9 (81)
4,1 (81)
4,4 (81)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Onsite HQ

Benchmark Gensuite EHS
Am besten bewertete Funktionen
Compliance Management
Dokumentenmanagement
Störfallmanagement
QT9 QMS
Am besten bewertete Funktionen
Archivierung & Aufbewahrung
Compliance Management
Document Capture
Spacewell
Am besten bewertete Funktionen
Arbeitsauftragsverwaltung
Berichterstattung / Analyse
Warnungen/Eskalation
Common Areas
Am besten bewertete Funktionen
Für dieses Produkt wurden noch keine Funktionen durch Nutzer bewertet.
Corrigo
Am besten bewertete Funktionen
Mobiler Zugriff
MaintainX
Am besten bewertete Funktionen
Arbeitsauftragserstellung
Arbeitsauftragsverwaltung
Mobiler Zugriff
Simpro
Am besten bewertete Funktionen
Job-Planung
Projektplanung/Terminierung
Wartungsplanung
FORM OpX
Am besten bewertete Funktionen
Mobiler Zugriff
Offline-Zugriff
Terminplanung
VelocityEHS
Am besten bewertete Funktionen
Compliance Management
Dokumentenspeicher
Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Bewertungen über Onsite HQ

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,8
Benutzerfreundlichkeit
4,9
Kundenservice
4,9
Funktionen
4,9
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
83%
4
17%
Austin
Austin
Marketing and Sales Assistant in Kanada
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Personalwesen, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

A Clever and Innovative Product!

5,0 vor 3 Jahren

Vorteile:

I really enjoyed how the product came with an "offline mode." It also has an autosave feature. My team and I could access and retain information at any time and anywhere. Customer support is also very responsive and helpful!

Nachteile:

I love everything about it so there aren't any negative things.

Antwort von Onsite HQ

vor 3 Jahren

Thanks for the review Austin!

Fito
Building Operator in Kanada
Gewerbeimmobilien, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Building Operations

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: As a result of the use of this software I have been able to easily collect data required to submit for applications to awards for the building. Most importantly, I am now able to easily recognize changes in parameters that may lead to future issues and schedule fixes of a preventative nature to keep my systems optimized to the maximum. I can't say enough about how this software has improved my day to day operations.

Vorteile:

This software allows me to keep records of every piece of equipment in my building, which is a valuable asset to the operations team. It is easy to use and it is 100% customizable for my use. Changes required are done quickly and I have come to depend on it.

Nachteile:

There is nothing I find unappealing about this software.

Antwort von Onsite HQ

vor 3 Jahren

Hey Fito, we are pleased to hear that you find the software easy to use. Our initial goal was to provide a facility management inspection software that was user friendly and tackled many operational needs. We look forward to continually working with you.

Ethan
Sales Associate in Kanada
Bekleidung & Mode, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Inventory Made Easy

4,0 vor 3 Jahren

Vorteile:

Onsite HQ lets myself and the rest of the sales associates consolidate tasks we need to complete before the end of our shift, and the fact that it's so streamlined means everyone has a clear idea of what's been completed, what we need to prioritize, and what we might potentially have to leave for a worker coming in at a different time.

Nachteile:

I understand the functionality that location access provides for facilitating productivity, but off of work hours, I find myself disabling location permissions which is tedious after every day. I would like to see a feature implemented where location tracking is automatically disabled outside of work hours.

Antwort von Onsite HQ

vor 3 Jahren

Hey Ethan, Thank you for your review ! The application only takes a GPS location upon submitting a checklist to verify you are submitting at the location specified by the manager, we will never track you while using the application. Hope that helps, feel free to contact me if you need anymore information or clarification

Jeff
western Canada Sale Manager in Kanada
Bau, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Money Save

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: We couldn't be happier [SENSITIVE CONTENT] and his team have been super helpful with the onboarding and we look forward to working with Onsite HQ for years to come.

Vorteile:

Our team loves that fact that all our paper checklist are obsolete. out with the old, in with the new. With all the new protocols put into place due to Covid, we wanted to eliminate all paper tails and store them on one cloud so we can refer to them when we need to. who wants boxes of files sitting in an office for 7 years? not us, that's why we reach out to [SENSITIVE CONTENT] and his team for a demo. We started a proof of concept in our Calgary location and now will be rolling it out Onsite HQ across Canada.

Nachteile:

Trying to implement new tech in the construction industry has been challenging, especially for the baby boomers during a pandemic. but with some TLC, we have started to get great feed back.

Antwort von Onsite HQ

vor 3 Jahren

Hey Jeff, we really appreciate you taking the time to write this review. We are blessed that we can have a positive impact in the construction industry especially during these tough times.

Cody
Operations Manager in Kanada
Bau, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Moduloc Fence Rentals Review

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Very professional. [SENSITIVE CONTENT] was really easy to work with, and took care of everything that we reviewed for our current check lists and look forward to hopefully implement more with our company.

Vorteile:

Very user friendly, simple to go through and instruct how my employees need to use it. Easy to update/change anything if needed.

Nachteile:

Nothing, so far everything is working excellent.

Antwort von Onsite HQ

vor 3 Jahren

Hey Cody, we appreciate all the support you and your team at Modu-loc have been showing us. We will continue to listen to feedback and provide the best user experience possible.