Dealertrack

Dealertrack

von Dealertrack

Wer verwendet Dealertrack?

Webbasierte Autohändlerlösung für Franchise-Kfz-Händler, die bei digitalen Vertragsabschlüssen, Produktstornierungen auf dem Anschlussmarkt, Leistungsmanagement und mehr hilft.

Was ist Dealertrack?

Dealertrack DMS bietet eine cloudbasierte Lösung, mit der Händlerbetriebe mit einfach zu bedienenden, vernetzten Prozessen und offener Integration wachsen können. Die intelligente Plattform, unterstützt von Cox Automotive, ist für Franchise-Händler geeignet, die den Zugriff auf Opentrack für Drittanbieter ermöglichen, sodass deine Daten wann und wo du sie brauchst ohne zusätzliche Gebühren verfügbar sind. Dealertrack ist mehr als nur ein Technologieanbieter und ein engagierter Partner für den Erfolg von Händlern.

Dealertrack – Details

Dealertrack

http://www.dealertrack.com

Gegründet 2001

Dealertrack – Preisübersicht

Dealertrack bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für Dealertrack findest du unten.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Persönlich

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

Dealertrack Funktionen

Autohandel Software
Buy-Here Pay-Here Händler
Dokumentenmanagement
Finanzierungsmanagement
Gebrauchtwagenverkäufer
Inkasso-Management
Kontakt-Datenbank
Kundendienst
Mietvertragsverfolgung
Neuwagenverkäufer
Rechnungsführung
Webseitenintegration

Dealertrack – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 73 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.3/5
Benutzerfreundlichkeit
4.2/5
Kundenservice
4.2/5
Funktionen
4.3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.3/5
Benjamin L.
Director Maintenance Operations
Automotive, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 31.3.2019

"Dealertrack DMS"

Kommentare: I use this software daily to help keep the productivity at my company flowing. It allows us many great options to manage our operations. I would recommend this to those that are looking at the product for a complete solution.

Vorteile: The software offers a true variety of options when it comes to daily operations. The team at Dealertrack is always on top of updates and communication and the system rarely if ever has any issues.

Nachteile: There aren't many cons from my standpoint, it provides a tool to help get things done in an efficient manner. The only issue you may run into is when you have people setting up others accounts, they can either give too much or too little to the user in terms of options. I would advise training the HR or whomever you will have set the program up to be very specific to each persons roll in the company, again this is a user issue not the program itself

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 31.3.2019
Michael S.
Finance Director
Automotive, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.11.2019

"The Gold standard "

Vorteile: Before Dealertrack, trying to get credit applications over to banks was a tedious and monotonous process in which created a lot of tension for customers. The reason? Because to wait for a disposition for a customer could take quite some time. Enter Dealertrack! With Dealertrack, getting approvals was quick and easy.

Nachteile: Nothing to report. During the time that I used it, I don't ever recall having any issues or having to call them up for either training or technical support. This is a true testament to how easy their software is to use.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.11.2019
Britney M.
Digital Advertising
Marketing & Werbung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.12.2019

"Second Best of Lender Submission Platforms"

Kommentare: Overall, it is an easy to use, And more importantly, easy to train platform. However, it lacks in the overall non pay-to-play capability in relation to it's peers.

Vorteile: It is very easy to train employees to use and is esthetically appealing. Also, its integration with other products, specifically its DMS, is second to none.

Nachteile: It is limited. You have to pay for everything. It has limited internal capabilities. Very expensive. No captive has partnered with them to mitigate said costs.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.12.2019
Verifizierter Rezensent
Quality Assurance Analysts
Automotive, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.12.2018

"When it works it is acceptable."

Vorteile: When it is up and running it is useful and would be great, the idea of what it can do is exactly what you would want. If I want to see the service history from the last year I couldn't get all the information I needed. Not sure if this is because we didn't have the software integrated correctly or what.

Nachteile: Had problems logging on in the morning when I first got to work. The Vin scanner doesn't always read on the first try, have to scan and scan to get it to read. The mobile application just didn't work fast enough. I often had to go back to my desk to get all the data I needed and by then it was too late to capitalized on the initial interaction with the customer.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.12.2018
Adam K.
Finance Manager
Automotive, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 18.12.2019

"Good tool but not great"

Kommentare: Dealertrack is mandatory for my job. The dealership has been using it since before I started working here. Its old school and could use a facelift. I hear they're coming out with a unify system but we'll see if it is much of an improvement.

Vorteile: It allows me to accomplish most of my daily tasks without much headache

Nachteile: The user interface isn't great. It could be so much better. Some parameters should be automatic. In the forms section the scroll function is weird and everything seems very old school.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 18.12.2019