SMART SERVICE DESK ITSM

SMART SERVICE DESK ITSM

von SMART Service Desk

Wer verwendet SMART SERVICE DESK ITSM?

Banken, Einzelhandel, Automobil, schnelldrehende Produkte (FMCG), Universitäten, Fertigung, Pharmazie, Bauwesen, Immobilien, Behörden, alle anderen privaten und staatlichen Organisationen

Was ist SMART SERVICE DESK ITSM?

Die Software ist kostengünstig, mehrsprachig (Englisch, Französisch, Spanisch, Türkisch und Arabisch) und bietet integriertes IT-Service-Management, Governance- und Risikomanagement sowie Helpdesk-Lösungen. Mit SMART Suite ist dein Unternehmen innerhalb von Tagen einsatzbereit.

Ein umfassendes IT-Service-Management-Tool, das auf dem ITIL-Framework basiert und IT-Operationen rationalisiert, indem es Servicevorgänge wie Vorfälle, Serviceanfragen, Probleme und Service-Desk-Funktionen automatisiert. Enthält auch Module für einen vollständigen Service-Lebenszyklus.

SMART SERVICE DESK ITSM – Details

SMART Service Desk

http://smartservicedesk.com/

Gegründet 2012

SMART SERVICE DESK ITSM – Kostenübersicht

SMART SERVICE DESK ITSM bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion.

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Kostenlose Version

Ja

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

SMART SERVICE DESK ITSM Funktionen

Help-Desk-Software
Automatisiertes Routing
Dokumentenspeicher
E-Mail-Integration
Echtzeit-Chat
IT-Asset-Management
Kundenspezifisches Branding
Management von Dienstgütevereinbarungen (SLA)
Multi-Channel-Kommunikation
Netzwerküberwachung
Self-Service Portal
Ticket-Management
Verfolgung von Interaktionen
Warnungen / Eskalation
Wissensbasis-Management
Konfigurationsmanagement
Problem-Management
Projektmanagement
Self-Service Portal
Störfallmanagement
Verfolgen von Vermögensanlagen
Verfügbarkeit-Management
Versions- und Bereitstellungsmanagement
Vertrags-/Lizenz-Management
Veränderungsmanagement

SMART SERVICE DESK ITSM – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 30 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,7/5
Benutzerfreundlichkeit
4,6/5
Kundenservice
4,7/5
Funktionen
4,5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6/5
Amelita A.
Maintenance Coordinator
Grundschul- & Sekundarbildung, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 4.6.2017

"Maintenance Service Request & Resolving"

Kommentare: This is very useful in creating, monitoring, reporting and resolving service request. I suggest that they should develop more option about how it was resolved and also include it a report that can be generated.

Vorteile: Useful, accessible can be used anywhere as long as you have an internet connection. Options not complicated it's easy to understand so it's easy to create and monitor the service request. It saves time in reporting concern because of no need to talk to maintenance personnel personally. It shows also how/what the maintenance personnel works. The concerns were properly reported and monitored so it was also properly documented and can check the history of the concern. It can generate reports in so many ways.

Nachteile: Their is no option or category how it was resolved. The time & date is not synchronize to the place of the user.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 4.6.2017
Sethi B.
Senior Manager -Business Development
Informationstechnologie & -dienste, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 11.11.2016

"Great value for organizations looking for Digital Transformation of IT and HR Departments"

Kommentare: From the first time I used SMART Service Desk, I was surprised at just how simplicity and ease of use. I am not a programmer and I was able to setup for my Service Desk for in hours. It has code less form creation feature, which lets you create e-forms, which are of great value for organizations looking for Digital Transformation of IT and HR Departments.

Vorteile: Easy of use

Nachteile: None i came across, I required some special features, SMART Service Desk Global Support team was able to customize it in just 3 days.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 11.11.2016
Rashmi S.
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    2/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    2/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.9.2016

"We have been using SSD from last 1.5 years. Its been good but we are not fully using the features."

Kommentare: Our technical support process is complicated hence the tool to support the work is bit complex as well. In whole customizing it to our requirement is the challenge. Few features are yet to work on like auto reporting for which I am still working with vendor. SLA is not properly configured. Without these basic feature Service desk tool is hard to review. I appreciate SSD team support to bring back the feature when we lost it in the Q1. Its our fault I agree. We have together worked for its betterment and we are still working for its successful usage internally. Looking forward to make this a better tool to log all our incidents, SR and change request and track it to meet the SLA.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.9.2016
Hisham A.
Managing Director & Chairman
Informationsdienst, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.9.2018

"Best ITSM Service Desk for Banks and Government Organizations"

Kommentare: If you want to buy ServiceNow / Remedy / CA / HP and can't afford it. Then SMART Service Desk will offer you same features at a price which will suit your budget. It's Enterprise class software at a reasonable price point.

Vorteile: Mobile Apps on Android and IOS
Totally Web Based
Our customer love the multi-language support in English and Arabic
Over 20 modules in ITSM and GRC to choose from

Nachteile: None I am aware of
Support team in Middle East & Africa is great

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.9.2018
Salma R.
Tiefbau, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 4.10.2016

"Excellent Service Management Software Suitable for IT, HR and Operations Support"

Kommentare: We have been using cloud instance of SMART Service Desk for Managing IT and Non IT Incidents and Service Requests for more than 2 years. We have not hesitation to recommend it.
As we could not afford servicenow or remedy, we went with SMART Service Desk, for their best price performance ratio.

Vorteile: Easy of use

Nachteile: We are waiting for SMART Service Desk to release that application on Oracle Platform, Oracle RDBS is our enterprise database platform, and we prefer to have SMART HelpDesk also on Oracle. Vendor has promised to deliver in Q1 2017

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 4.10.2016