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Was ist Autotask PSA?

Autotask ist eine webbasierte All-in-one-Software, die Wiederverkäufern (VAR), Betreibermodellanbietern (MSP) und IT-Serviceanbietern dabei unterstützt, ihre IT-Produkte und -Dienstleistungen zu verkaufen, zu implementieren, bereitzustellen und abzurechnen. Zu den integrierten Modulen von Autotask gehören Service Desk, CRM/Kontaktmanagement, Auslagerung, Projekt- und Vertragsmanagement, Zeiterfassung, Abrechnung, Berichterstattung und Geschäftsanalyse. Alle diese Module werden von derselben Datenbank aus ausgeführt und sind jederzeit und überall, wo es eine Internetverbindung gibt, verfügbar.

Wer verwendet Autotask PSA?

Nicht vom Anbieter bereitgestellt

Autotask PSA Software - 1

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Autotask PSA

Autotask PSA

4,3 (135)
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
87
36
3,9 (135)
4,0 (135)
4,1 (135)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
25,00 €
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
195
26
4,0 (18.526)
4,0 (18.526)
4,1 (18.526)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Autotask PSA

Salesforce Sales Cloud
Am besten bewertete Funktionen
CRM
Für Vertriebsteams/ -organisationen
Kundennachverfolgung
JIRA Service Management
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenmanagement
Supportticket-Management
Ticket-Management
Bitrix24
Am besten bewertete Funktionen
Kundendatenbank
Kundenmanagement
Marketing-Automatisierung
Smartsheet
Am besten bewertete Funktionen
Anpassbare Felder
Projekt-Nachverfolgung
Projektplanung/Terminierung
Exercise.com
Am besten bewertete Funktionen
Mitglieder-Datenbank
Verfolgen der Teilnahme
Zahlungsabwicklung
Wrike
Am besten bewertete Funktionen
Dashboard-Erstellung
Einzelseitenansicht
Konfigurierbarer Workflow
SolarWinds Service Desk
Am besten bewertete Funktionen
Echtzeit-Benachrichtigungen
Warnungen/Eskalation
Zugriffskontrollen / Berechtigungen
RepairShopr
Am besten bewertete Funktionen
Angebote / Schätzungen
Rechnungserstellung
Verfolgung von Interaktionen
Dynamics 365 Business Central
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Finanzmanagement
Inventarverwaltung

Bewertungen über Autotask PSA

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,3
Benutzerfreundlichkeit
3,9
Kundenservice
4,1
Funktionen
4,2
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,0

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
49%
4
33%
3
15%
2
2%
1
1%
Kavindu Githsara
Kavindu Githsara
System Specialist in Sri Lanka
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
E-Learning, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

The Inside Scoop on Autotask PSA

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: While Autotask PSA isn't perfect, it has definitely improved the way we manage our projects and services. The centralization of data, scheduling, resource management, and integration capabilities are all great features that have made our lives easier. However, it's important to be prepared for the software's complexity and occasional performance hiccups. If you can navigate these challenges, Autotask PSA can be a valuable tool for managing your professional services.

Vorteile:

I've been using Autotask PSA for some time now, and I must admit that it has made a difference in how we manage our projects and services. One of the things I appreciate the most is the centralization of all our data in one place. It has made it much easier to track and manage our projects, resources, and clients. The scheduling and resource management features have been a game-changer, helping us allocate the right resources to the right tasks and projects. I also love the integration with other software we use, like our CRM and accounting tools. It has simplified our workflows and made everything more seamless.

Nachteile:

Despite the benefits, Autotask PSA does have a few downsides. The first thing that comes to mind is the complexity of the software. It took me quite a bit of time to get comfortable with all the features and options. I wish they had more straightforward tutorials or help guides to make it easier for new users. Another issue I've encountered is the occasional slow performance, especially when generating reports or loading large amounts of data. It can be a bit frustrating when you're trying to get work done quickly.

Ravi
Ravi
CEO in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer- & Netzwerksicherheit, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Still a good product post acquisition

4,0 letztes Jahr

Kommentare: Autotask is great, billing processes and automation are top notch, it is a very mature platform.

Vorteile:

We're able to leverage heavily ticket automation in autotask resulting in a very high revenue per technical employee. Feature rich, integration rich.

Nachteile:

Reporting is so crappy it's barely usable, much of what we use is either basic dashboard level reporting (which is good) or built outside of autotask.

David
Technicien in Frankreich
Computer- & Netzwerksicherheit, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Bad tool, not user friendly

1,0 vor 2 Monaten

Kommentare: It is a tool that includes many features (sales, ticketting, billing, tracking, inventory management, time management...) but does not do any good.
Everything is heavy and complicated to use, requires many clicks and choose categories in several fields.
There are many visual and textual elements that pollute the display because they are useless.
Outlook integration is bad.
I strongly advise against this product.

Vorteile:

Includes several features Web version

Nachteile:

Not intuitive Not ergonomic Not simple, complex and heavy on a daily basis Unclear display Smartphone app even worse than the web version Not user friendly etc, etc

Bruce
CTO in USA
Computer- & Netzwerksicherheit, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Autotask PSA is an ERP for MSPs

4,0 vor 6 Monaten

Kommentare: Overall, we could not run our business without it. We use it for many of the functions that run our business. Everything from contract management, time tracking, tickets and even time off requests. It has integrations with many products that enhance the capabilities and improve our operations.

Vorteile:

Autotask is at the core of business. We use it for client tickets, scheduling and billing. It integrates quoting opportunities, project management and financials that feed integrations so we can track KPIs for our techs.

Nachteile:

In our experience, the project management and CRM modules are not great. We use the project management module because its more convenient then using a 3rd party product but its not great. We don't use the CRM because it isn't as good as other products in tracking sales leads and opportunities.

Lachlan
Director in Australien
Informationstechnologie & -dienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Business management made easy

4,0 letztes Jahr

Kommentare: Using PSA for capture issues within our IT business and simply bill time makes for much less overhead time spent.

Vorteile:

Easily record issues within tickets and allocate time to bill within one page.

Nachteile:

Layout or UI could use an update, which I believe is on the way. we make do with the reports but using the custom reports can be difficult.