Was ist Autotask PSA?

Autotask ist eine webbasierte All-in-one-Software, die Wiederverkäufern (VAR), Betreibermodellanbietern (MSP) und IT-Serviceanbietern dabei unterstützt, ihre IT-Produkte und -Dienstleistungen zu verkaufen, zu implementieren, bereitzustellen und abzurechnen. Zu den integrierten Modulen von Autotask gehören Service Desk, CRM/Kontaktmanagement, Auslagerung, Projekt- und Vertragsmanagement, Zeiterfassung, Abrechnung, Berichterstattung und Geschäftsanalyse. Alle diese Module werden von derselben Datenbank aus ausgeführt und sind jederzeit und überall, wo es eine Internetverbindung gibt, verfügbar.

Wer verwendet Autotask PSA?

Nicht vom Anbieter bereitgestellt

Wo kann Autotask PSA bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • Datto
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, China, Deutschland, Indien, Japan und 3 weitere

Sprachen

Deutsch, Englisch, Italienisch, Niederländisch, Spanisch

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Autotask PSA – Videos und Bilder

Autotask PSA Software - 1
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Autotask PSA

N/A
Kostenlose Version
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Nicht verfügbar
Kostenlose Version
Gratis Testen
29,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen
19,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen

Autotask PSA Funktionen

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Aufgabenmanagement
  • CRM
  • Dashboard
  • Dokumentenmanagement
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Hilfe Desk-Management
  • IT-Asset-Management
  • IT-Reporting
  • Inventarverwaltung
  • Konfigurationsmanagement
  • Kontaktmanagement
  • Leistungskennzahlen
  • Lieferanten-Management
  • Problem-Management
  • Problemmanagement
  • Projektmanagement
  • Self-Service Portal
  • Service Level Agreement (SLA) Management
  • Störfallmanagement
  • Supportticket-Management
  • Ticket-Management
  • Verfolgen von Vermögensanlagen
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Veränderungsmanagement
  • Wartungsplanung
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wissensbasis-Management
  • Wissensmanagement
  • Workflow-Management
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Alternativen für Autotask PSA

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Bewertungen über Autotask PSA

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,3
Benutzerfreundlichkeit
3,9
Kundenservice
4,0
Funktionen
4,2
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,8

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
49%
4
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3%
1
1%
Garry
Garry
Vice President in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

We use it daily and couldn't live without it!

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: We run our entire business out of Autotask. It does everything for us as an MSP.

Vorteile:

Autotask is about automation. It makes ticketing and billing processes standardized and automated. It has become our central repository for information. All service related issues, time spent, contracts, hardware, etc goes in there. I tell my team all the time, "If it doesn't exist in Autotask, it didn't happen."

Nachteile:

Autotask support has historically been difficult, but is getting much better. Reporting is very powerful, but also VERY difficult to get your arms wrapped around it. It isn't something you do on a whim. If you have time to spend with it, you'll get good data. If you don't have time to spend, make sure you pay for some Autotask consulting time to help you.

Ben
Director in USA
Informationstechnologie & -dienste, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Autotask Tops CW and other Ticket Systems

5,0 vor 8 Monaten

Kommentare: Autotask is a clean solution to IT ticketing needs that can otherwise be a complete mess to sort through.

Vorteile:

Autotask is highly customizable and sorts everything into queues easily. AT tracks more aspects of the business than other ticketing platforms I've used.

Nachteile:

Autotask has an intricate back-end with many rules and settings... sometimes the rules can overlap each other and it's not always clear where to find the solution if a taskfire is misfiring or failing.

Rob
CEO in USA
Informationstechnologie & -dienste, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Easy to use to manage customers, tickets, and service contracts

5,0 letzten Monat Neu

Vorteile:

We use Autotask all through the day and they have a reliable cloud service. API integrations to our VSA was easy to setup and has been pretty much set it and forget it. Integration with Quickbooks has changed over the time that we have used it, but with the change to using the web connector it has become not only more secure but problem free. We manage our customer contacts and tickets through the system and after initial setup it has been easy and problem free with little ongoing maintenance needed on our end.

Nachteile:

They changed to a dashboard system at login and frankly it is not that useful to us. Adding new services, email automation, or changing service queues is not intuitive and since it is not something we do that frequently I always feel like I spend more time than I needed to once I have it complete. We had to do some ticket automation on keywords to let us know when a set of reoccurring tasks has come to end when it should be a feature of the system. The outsourcing module could be more robust especially since it is a feature we pay an additional fee for.

Pablo
VP products and services in USA
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

It's a leading PSA that needs work

3,0 vor 4 Jahren

Vorteile:

The integration of multiple components (sales, ticketing, RMM, leads, quotes) is nice to have and is ideal in today's world where managed services providers need all innone solutions

Nachteile:

Every feature unfortunately seems half baked. Some examples of this are: There is no direct integration with quoting resellers like Ingram to get sales data (unless you buy a 3P module such as QuoteWerks), deleting tickets is a colossal nightmare which can't be done via their API. Their APIs in general are fairly poor as they don't let you do basic functions such as deleting configurations or tickets, setting a ticket creator or setting the name of the person that is doing a note or comment (these features are only available via their email gateway or through the portal itself. There is no ability to truly lock down a user account, help desk users are able to pull reports of other members utilization and work being performed even if they are not queue owners.

Chris
General Manager in USA
Informationstechnologie & -dienste, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

CRM, Time tracking, Support management made easy

5,0 vor 2 Monaten

Kommentare: We successfully manage most aspects of our MSP business using Autotask. The entire workflow from incoming requests, time tracking, resource management, contract management, ending with an API workflow to our billing system.

Vorteile:

From an MSP perspective, this product functions as a CRM, time tracking/management, contract management, and ticket system. You can manage all aspects of an MSP business here with billing integrations available to close the loop.

Nachteile:

It can be a bit difficult to get started, but this is more of a business process issue as opposed to a product issue. If you have defined your workflow and processes you can translate them easily into this product.