Was ist Kaseya VSA?

Kaseya Backup und Disaster Recovery (BUDR) bietet in Echtzeit automatisierte Disk-Backups, Disk-Imaging, Datei-Level-Backups und Bare-Metal-Wiederherstellung für Windows Server und Arbeitsstationen. Im Gegensatz zu herkömmlichen dateibasierten Produkten, erstellt Kaseya BUDR ein Bild des gesamten Systemstatus - einschließlich Betriebssystem, Business-Anwendungen, Benutzereinstellungen, Treiber und Daten - so dass Administratoren schwer beschädigte Systeme in weniger als einer Stunde wieder aufbauen können.

Wer verwendet Kaseya VSA?

Kaseya VSA wurde für MSPs und IT-Profis erstellt, die neue Tools bereitstellen möchten, die ihnen bei der Skalierung von Vorgängen und dem Erlangen von Einblicken in die wichtigsten System-Informationen helfen.

Wo kann Kaseya VSA bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Mac (Desktop), Windows (Desktop), Linux (Desktop), Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • Kaseya
  • Ansässig in Miami, USA
  • 2004 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Deutschland, Indien, Irland, Kanada und 7 weitere

Sprachen

Deutsch, Englisch, Französisch, Niederländisch

Kaseya VSA Kosten

Startpreis:

Nicht vom Anbieter bereitgestellt
  • Ja, kostenloser Test verfügbar
  • Keine Gratisversion

Kaseya VSA bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion.

Kostenlose Testversion

Über den Anbieter

  • Kaseya
  • Ansässig in Miami, USA
  • 2004 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Deutschland, Indien, Irland, Kanada und 7 weitere

Sprachen

Deutsch, Englisch, Französisch, Niederländisch

Kaseya VSA – Videos und Bilder

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Videos zu Kaseya VSA
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Kaseya VSA Funktionen

  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Aufgabenmanagement
  • Automatische Patch-Implementierung
  • Automatische Scans
  • Backup und Recovery
  • Bandbreiten-Überwachung
  • Baseline-Manager
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bildschirm teilen
  • CPU-Überwachung
  • Compliance Management
  • Compliance-Verfolgung
  • Dashboard
  • Datenvisualisierung
  • Diagnosewerkzeuge
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Chat
  • Echtzeit-Warnungen
  • Echtzeitüberwachung
  • Ereignisprotokolle
  • Filesharing
  • Für MSPs
  • IP-Adressen-Überwachung
  • IT-Asset-Management
  • IT-Betriebsmittelverwaltung
  • IT-Reporting
  • Individuelle Anpassung
  • Internet-Benutzungsüberwachung
  • Inventarverwaltung
  • Kapazitätsmanagement
  • Konfigurationsmanagement
  • Korrektur-Management
  • Leistungskennzahlen
  • Management des kompletten Netzwerks
  • Mobiler Zugriff
  • Netzwerküberwachung
  • Problem-Management
  • Problemmanagement
  • Remote-Monitoring und -Management
  • Remote-Support
  • Remote-Zugriff/-Kontrolle
  • Richtlinien Managemen-
  • Sanierungsmanagement
  • Schwachstellen-Scannen
  • Schwellenwert-Warnungen
  • Self-Service Portal
  • Server-Überwachung
  • Service Level Agreement (SLA) Management
  • Simple Network Management Protocol (SNMP)
  • Sitzungsaufzeichnung
  • Störfallmanagement
  • Terminplanung
  • Unbeaufsichtigter Zugang
  • Uptime-Berichterstattung
  • Verfolgen von Vermögensanlagen
  • Veränderungsmanagement
  • Warnungen / Eskalation
  • Wartungsplanung
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wirtschaftsprüfung-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Überprüfung von Vorfällen

Alternativen für Kaseya VSA

Zoho CRM bietet Unternehmen eine komplette Lösung für das Kundenbeziehung-Lebenszyklus-Management Erfahre mehr über Zoho CRM
Die anpassbare Lösung umfasst Projektmanagement, CRM und Service Desk mit integrierter Zeit und Abrechnung, die von derselben Datenbank aus laufen.
MSP Anywhere ist eine schnelle, zuverlässige ferngesteuerte Software, dank welcher du erstklassigen Remote-Support für deine IT-Services bieten kannst, um deinen Kunden zu helfen. Erfahre mehr über Take Control
ConnectWise Automate, früher LabTech, ist die einzige RMM-Plattform, die von Systemingenieuren mit Erfahrung in der IT-Services-Branche entwickelt wurde.
Die Fernüberwachungs- und Verwaltungsplattform SolarWinds® N-central® ist darauf ausgelegt, die Verwaltung komplexer IT-Netzwerke zu vereinfachen. Erfahre mehr über N-central
Lade die kostenlose IT-Helpdesk-Software für IT-Profis und -Systemadmins herunter, die weltweit und in allen Branchen nutzbar ist. Kundendienst und mobile Apps sind ebenfalls kostenlos.
Reduziere Netzwerkausfälle und verbessere die Leistung mit fortschrittlicher Netzwerküberwachungssoftware.
Apteriks offers hosted IP Address Management (IPAM) software, which is currently being expanded into CMDB space.
Fernüberwachungs-Management (Remote Monitoring Management – RMM), professionelle Service-Automatisierung (PSA) und Fernzugriff – IT-Glück an einem Ort. Erfahre mehr über Atera

Bewertungen über Kaseya VSA

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,0
Benutzerfreundlichkeit
3,6
Kundenservice
3,5
Funktionen
4,1
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,7

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

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1
2%
Rj E.
Rj E.
Owner in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great Product

5 vor 3 Jahren

Kommentare: I have been using Kaseya VSA for about 10 years now. It has transformed my business. I travel less and less to clients sites and do most if not all work remotely for them. Their customer support is top notch and they work hard to help you. Their billing department could be improved, but they're working on it. They have Kaseya Connect every year in Las Vegas. I wish they would hold it somewhere other than casinos and strip clubs. Kaseya is a must for your business. They can scale with you as you grow your business too.

Vorteile:

Kaseya is awesome in the automation department. I am able to set scripts in place and have them run in the middle of the night. No more staying up after hours pushing out patches and fixes. I can set the patch management to scan for new updates, then push them out on a schedule that I determine.

Nachteile:

The product works great on Windows machines, but updating a Mac can be tricky. I would like to see them move into the Android field more too. There are more and more Android devices coming into the work sphere that having an option to remotely fix androids would be great.

Andrey G.
Kaseya and Server Adminsitrator in Kolumbien
Informationstechnologie & -dienste, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

increasing helpdesk staff productivity

5 vor 3 Jahren

Kommentare: -- Tactical Responsibilities
Use remote monitoring and management tool KASEYA to deliver pro-active remote support
Establish monitoring and maintenance necessary for new and existing clients
Monitors Server Windows Operating System performance and takes action to resolve problems
Monitors the Microsoft Exchange Service and resolved any issues regarding the email systems
Monitors Workstation Windows Operating System performance and escalate actions
Monitors network Devices status and performance and escalate actions
Monitors Storage Devices health and takes action to resolve problems
Monitors VMware Infrastructure performance and takes action to resolve problems
Prepare and present service and monitoring reports to management regularly
Documents problems and resolutions on production servers
Completes scheduled audits and provides reports to customers periodically

Vorteile:

Kaseya is one of the best RMM (Remote Monitoring and Management) tools in the market we have moved from REACTIVE to PROACTIVE and now we are moving to SERVICES related to "Service Management Maturity model" thanks to Kaseya we achieved 1. Analyze trends 2. Set thresholds 3. Predict problems 4. measure applications availability 5. Automate (highly appreciable when you handle hundreds of devices) 6. Mature Problem Configuration, change, asset and performance management 7. Increase Security in multiple layers 8. Manage the entire Windows updates process 9. Remote Control 10. Compliance and audit Reports

Nachteile:

unfortunately using kaseya core modules, it is not stronger to manage network devices

In Betracht gezogene Alternativen: ConnectWise Control

Gründe für den Wechsel zu Kaseya VSA: integration with internal and third party products

Verifizierter Rezensent
Manager IT in Indien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Pharmazeutika, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Best Tool for Remote Monitoring and management : Kaseya VSA Pro.

5 vor 2 Monaten Neu

Vorteile:

With Overall experience Kaseya is the best tool for IT helpdesk and Asset management solution. I'm very happy and satisfied customer with the outcomes from Kaseya. Kaseya is the best Solution with the Commercial part and the Services from Kaseya support always quick and fast.

Nachteile:

Not really. Still Kaseya is always helpful for me and my team. And never found this with any issue. t

In Betracht gezogene Alternativen: Zoho CRM

Gründe für den Wechsel zu Kaseya VSA: Kaseya is very good with the commercial side. And multiple features with single windows.

Alexander B.
Project Manager in USA
Immobilien, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

A powerful engine marred by lazy, ongoing GUI problems

3 vor 3 Jahren

Kommentare: We took on Kaseya largely for remote control of clients and Windows/Office patching. We quickly made use of its Agent Procedures and reports modules and then continued on, slowly integrating module after module.

Vorteile:

Many powerful modules: - I would not even consider Windows patching without Kaseya: it is granular, easy to use, pretty complete - Agent Procedures and Policies allow enormous customization in what you can do - practically any script you can think of can potentially be run through here - LiveConnect is smooth and fast and provides a wealth of tools - Reports, Alerts, and Audit modules are clear (once understood) and provide tremendous detail and customization

Nachteile:

Persistent, unfixed, obvious GUI issues spanning years and years after being reported: - screens not refreshing; - inconsistent filtering; - misleading word choices in scheduling boxes; - selecting multiple is a chore; - "View" is powerful to *use* but clumsy and unwieldy to *manage/administer* The way installation packages are created is terrible. If you have more than about a dozen OUs, you will see what I mean: you must create a new install package for each OU. We have 90. EVERY ONE OF THEM must be updated every time there is a new Kaseya client release (about four times a year). There should be one package that asks the user its OU based on a database that IT sets up. Kaseya Anti-Virus and Kaseya Anti-Malware (which we used to use) frought with problems, in accurately reporting what was out there & in reliably installing or uininstalling packages. KAM in particular was so broken it caused us to dump the entire thing and switch to Webroot (though the Webroot integration module is a bad joke: it looks like an alpha product, nowhere near beta). Patch rollback is difficult and usually impossible (though this may not be Kaseya's fault).

Verifizierter Rezensent
President in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer- & Netzwerksicherheit, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Powerful RMM Solution, if a bit complex.

4 vor 2 Monaten

Vorteile:

Kaseya VSA pulls together a powerful suite of tools for RMM. Scripting is extremely powerful, but you'll need to learn the "VSA way" instead of being able to easily pull a PowerShell script from some other source. The reporting capabilities allow us to easily report on almost any data collected for monitored devices.

Nachteile:

VSA's interface really needs a modern web UI overhaul. The company seems to be making progress to at least provide a consistent look with fonts, icons and imagery, however progress is slow and it needs a lot more "love" from the design team. In this same process, there is a TON you can do with the solution, however data is often scattered across multiple tabs and sections in order to find everything you need. Often when working with clients, I'd have to move to several sections to find all needed details for a single device. It is all there, but I would love to see it streamlined.