Was ist FootPrints?

Leicht zugängliches, zu verwendendes und zu erweiterndes IT-Service-Management für mittelständische Unternehmen. Erstelle personalisierte Erfahrungen für dein Personal, um die Produktivität zu steigern. Administrationsfachleute können End-to-End-Unternehmensdienste für IT und darüber hinaus schnell konfigurieren. FootPrints lässt sich in andere Systeme wie BMC Client Management, Active Directory, SQL Datenbanken und mehr integrieren. Konfigurierbare Funktionen rationalisieren die Automatisierung der Servicebereitstellung und verbessern die Zufriedenheit des Personals sowie den Ruf der IT unter deinen Geschäftsnutzern.

Wer verwendet FootPrints?

Kleine bis mittlere Unternehmen, die von der Rationalisierung und Automatisierung ihrer Service Desk- und ITSM-Prozesse in einer vollständig anpassbaren ITIL-verifizierten Service Desk-Lösung profitieren würden.

Wo kann FootPrints bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Windows (Desktop), Windows (On-Premise), Linux (On-Premise)

Über den Anbieter

  • BMC Software
  • 1998 gegründet
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch

Über den Anbieter

  • BMC Software
  • 1998 gegründet
  • Telefon-Support
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Englisch

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FootPrints

1.000,00 $
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19,00 $/Monat
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42,00 $/Jahr
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FootPrints Funktionen

  • Konfigurationsmanagement
  • Problem-Management
  • Self-Service Portal
  • Störfallmanagement
  • Verfolgen von Vermögensanlagen
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Veränderungsmanagement
  • Warnungen / Eskalation
  • Wissensbasis-Management

Alternativen für FootPrints

Valuemation ist eine modulare, vollständig ITIL-konforme Software-Suite zur effizienten Unterstützung deines operativen IT-Service-Managements.
Alloy Navigator ist eine praxisorientierte Lösung, die für praxisorientierte Kunden entwickelt wurde und von praxisorientierten IT-Leuten wie dir entwickelt wird.
IT-Service-Management-Anwendung, speziell für multinationale Unternehmen und Dienstleister.
A Complete Unified Infrastructure Monitoring Suite for IT, Networking, Cloud, App and IoT devices.
Ermöglicht dir die vollständige Kontrolle über deine IT-Prozesse und bietet einen außergewöhnlichen Kundenservice.
Angeboten sowohl in der Cloud als auch vor Ort; SysAid kombiniert all das Wesentliche, damit du all deine Help-Desk-Aktivitäten leicht verwalten kannst. Erfahre mehr über SysAid
Auf ITIL ausgerichtete Servicemanagementsoftware mit KPI-Dashboard, mit der du die Arbeitsbelastung für jeden Mitarbeiter verfolgen und Aufgaben effizient zuweisen kannst. Erfahre mehr über TOPdesk
Die nächste Generation eines PSA-Tools. Komplettes professionelles Services Automation-Paket für Software- und Service-Unternehmen.
Intelligente, integrierte und innovative ITIL-2011-zertifizierte, einheitliche ITSM-Plattform für Service-, Asset-, Verfügbarkeits- und Projektmanagement.
Efecte ITSM allows your services, people, and assets to easily be consolidated and managed from one solution.
TeamDynamix is a no-code ITSM solution that offers integrated Project Portfolio Management with enterprise integration and automation.
Die BOSS Solutions Suite ist eine vollständig integrierte ITSM-Lösung, die sowohl in der Cloud als auch On-Premise verfügbar ist.
A ticket management and RMM solution helps in productivity and control of IT assets for service providers and internal

Bewertungen über FootPrints

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
3,4
Benutzerfreundlichkeit
3,3
Kundenservice
3,5
Funktionen
3,4
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,3

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

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Alessandro
Alessandro
IT Governance Consultant in Brasilien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Excellent process and project support tool

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: We acquired Footprints at the bank where I worked in 2004, and they still use that system today. It is used for Basically helping in IT Demand Management processes (Incidents, RFCs, RFSs, etc.). And we quickly discovered
that the tool would be useful to support other business processes as well.
We then use Footprints in IT Project Management (Footprints forms are super customizable and this was very useful for registering and monitoring projects). It was a happy surprise when we were able to implement Footprints in other departments besides IT, we had not planned this, the IT department won many points for that. Because we had a fast implementation solution and we became one of the main suppliers of operational performance reports (from the different sectors of the company). So we start to used Footprints in the area of Internal Controls and Compliance, where we made forms specialized in these activities and methodologies (5W2H for example). Our Legal department has also adopted the tool. Because the alert configuration features (based on elapsed time or status) worked very well to support their activities, in addition to the feature of recording time spent by activity, for billing of lawyers' hours to be separated by cost center, this was very cool.

Vorteile:

Extremely easy customization of support forms page; We use it in several sectors of the company, such as: IT Infrastructure, IT Projects, Internal Controls, Legal, Compliance, Accounting, Administrative, Customer Service and HR; Low cost due to the possibility of using named licenses and shared licenses; Low hardware cost, you don't need anything dedicated. So, to complete the pros. A good administrator of the tool must know the company's processes, once this professional knows the company's processes, he will have in hand a quick implementation solution (Footprints) to control processes and projects, without having to wait for the development of a software to support such a need.

Nachteile:

As for cons, we can note that the tool is not so easy to integrate and the support team is not very good at suggesting solutions for this. It is important to have a well-trained person who knows the business processes of the company to be able to make the most of Footprints' features. If the company does not have this type of professional, there is a risk of not being able to make good use of the tool. Don't expect Footprints support to offer you a super solution, they usually have a vision limited to technical aspects of the tool, the ideal technical profile to manage this system is someone with some background in IT and who knows business processes well.

Verifizierter Rezensent
Application Support Analyst II in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Hochschulbildung, 5.001-10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Dependable

4,0 vor 4 Wochen Neu

Kommentare: Footprints is reliable and does its job, even if it's a bit old-fashioned and clunky.

Vorteile:

I liked that we could configure forms to request needed information based on request type and details, as well as configure automatic routing to correct teams. Fields and routing were automatically filled out upon selecting specific details. It was nice that we could automatically create tickets from incoming emails to service account mailboxes. Tickets could track time spent working on the issue. Notifications were automatically sent to stakeholders based on status.

Nachteile:

Unable to resend attachments from previous ticket updates. Inadequate size limit on attachments; failure to update by email if attachment exceeded limit. Instructions to reply by email are unclear; if reply message was not precisely formatted, response text is cut from ticket update. Have to take the system down to publish changes or apply updates.

Fonta
Apple Support in USA
Hochschulbildung, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

FootPrints

3,0 letzten Monat Neu

Kommentare: Overall experience is functional for day to day usage

Vorteile:

How you can customize your layout for productivity

Nachteile:

Assigning tickets to users sometime don't function properly

Verifizierter Rezensent
Renewals Team Leader in Venezuela
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

A complete ITSM solution for Enterprise Companies

5,0 vor 4 Jahren

Vorteile:

FootPrints is the ITSM Solution Ferrari, as it may be adapted not only for IT processes but also for any other not IT process such as HR, Legal, Field Services, etc. configuring as many instances or workspace as you need in your organization for every of these processes. Its licensing is adaptable to the customer needs. It also has Mobile and web browser access, Graphical Workflow designer to configure your processes in an easy and fast way.

Nachteile:

For asset management it is necessary the integration with BMC Client Management which means to pay for additional licensing in terms of number of assets and it increase the investment in comparison with other solutions that has asset management included.

Verifizierter Rezensent
Network Admin in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Restaurants, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Solid Ticket Tracking Solution

4,0 vor 3 Jahren

Kommentare: We have used this software to track helpdesk tickets, system access requests, and change management for many years now and it's overall worked very well with very little trouble. Support when needed has always been great too.

Vorteile:

I like that we've been using it for over 10 years now with not 1 major issue with it.

Nachteile:

The licensing cost seems a little steep I feel like there should be some sort of a discounted price for use over time as well.