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seit 15 Jahren bei der Softwareauswahl
Über eviivo
Mithilfe dieser Anwendung können Gastgeber und Hoteliers die Raumverteilung und Buchungen problemlos abwickeln. Für alle, die Räume vertreiben und Geschichten verbreiten.
Easy to use diary, integrated emails and channel management.
Also the templates for the customer communication emails are awkward(perhaps due to British English or British preferences) and guests are confused.
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Ein sehr schlechtes Programm!
Kommentare: Von 2018 bis Sommer 2019 habe ich versucht mit EVIIO zu arbeiten. Der Testmonat wurde überschritten mit Schulungen, so dass ich für 1 Jahr das Programm an der Backe hatte. Mein Fazit: EVIÍVO ist unübersichtlich, umständlich und grottenschlecht in der Bedienung! Nach vielen Diskussionen bin ich zu einem anderen Programm gewechselt, und zwar nach der rechtzeitigen Kündigung, bereits ca. 4 Monate vor Ablauf des Vertrages. EVIIVO hatte darüber keinerlei Kenntnis und berechnete stumpf - ohne die Kündigung zu bestätigen - weitere Monate nach Ablauf der Frist. Nach meinem Hinweis, dass ich fristgerecht gekündigt hatte, wurde das Programm sofort und vollständig abgeschaltet, auch für das vorhergegangene Jahr. Ich hätte keine Chance gehabt, auf Gästeliste, Kundenkartei, erstellte Rechnungen etc. zurück greifen, die ich allerdings mit Hilfe des neuen Anbieters rechtzeitig gesichert hatte. Durch die rechtzeitige Kündigung, die ich allerdings intensiv und nachhaltig einfordern musste, konnte ich EVIIVO canceln. NIE WIEDER!!! Das grenzt an Betrug!
Vorteile:
Ich kann nichts Positives berichten. Die Kenntisnahme zur Kündigung musste sehr energisch eingefordert werden.
Nachteile:
Die Schulungen wurden über den Testmonat hinausgezögert, so dass der Folgevertrag griff. Das Aussteigen wird bei EVIIO nicht leicht gemacht!
Antwort von eviivo
vor 3 Jahren
Sehr geehrte Frau Kraak, es tut uns leid, dass es bei der Abschaltung Ihrer eviivo suite zu Problemen gekommen ist. Bitte beachten Sie, dass die direkte Abschaltung unsererseits nur auf ausdrucklichen Wunsch erfolgt. In der Kundigungsbestatigungs-Email weisen wir ebenso grundsatzlich darauf hin, zu welchem Datum diese Abschaltung erfolgt und es wird empfohlen, alle notwendigen Informationen vorher extern zu speichern. Wir werden Sie zeitnah kontaktieren, um mit Ihnen personlich die Situation zu losen. Viele Gru?e David von eviivo
Meine immer liebe & hilfsbereite "Freundin" Wallis beim Eviivo Team-immer da,wenn man Sie braucht !
Kommentare:
Ich habe mich gut eingearbeitet,obwohl ich durchaus auch mal fluche,wenn es nicht so geht,wie ich es mir vorgestellt habe.Am besten ist mittlerweile der persönliche Kontakt am Telefon, um noch mal auf meine
Wallis zurückzukommen,die sofort freundlich und kompetent weiter hilft und im Nu all meine Probleme löst.
Vorteile:
Zu Anfang die einzelnen Berichte wie ausgestellte Rechnungen,Steueraufstellung,der gesamte Überblick, so sauber und durchdacht-allerdings in manchen Bereichen auch schwer nachzuvollziehen. Zum Beispiel müßte man bei großen Gruppenbuchungen auch nachträglich die Namen der einzelnen Gäste pro Zimmer eintragen können,da diese erst von den Firmen kommen,wenn die Buchung schon abgeschlossen ist.
Nachteile:
Nein- einfach ist es auch heute noch nicht,und ich verstehe manche Gedankengänge im Buchungssystem nicht,obwohl es so einfach sein könnte.Man muß für einige Vorgänge soviel Schritte machen,damit das richtige Ergebnis herauskommt.
In Betracht gezogene Alternativen:
Toller Support, Jederzeit und schnell
Kommentare: So weit sehr gut. Aber ganz besonders möchte ich den Service - Support hervorheben, ohne den ist die beste Software nichts wert.
Vorteile:
Mit eurer Hilfe war es leicht zu integrieren und auch selbst weiter zu gestalten
Nachteile:
Es gibt schon das eine oder andere was ich gerne geändert hätte. Das sind aber Feinheiten zur Erleichterung vom Alltag und wäre kompliziert zum hier schreiben
Tolle Kundenbetreuung!
Kommentare: Hilfsbereitschaft, den Nutzer kompetent und mit Geduld zu unterstützen (Telefon und auch online über die „Hilfe-Option“)! Dem Kunden gegenüber sehr lösungsorientiert.
Vorteile:
Zu den Kontaktzeiten immer ein Mitarbeiter persönlich erreichbar, der mir bisher auch immer prima weiterhelfen konnte. Mein Problem wurde jedes Mal sofort gelöst. Gute Beratung.
Nachteile:
fällt mir spontan nichts ein. ——————————
Perfekt
Kommentare: Die tägliche Arbeit mit eviivo macht Spaß. Auch weil ein kompetentes Team hinter eviivo steht. Ein Anruf oder ein Chat genügt, falls einmal ein Problem auftaucht. Wir werden es auf jeden Fall weiterempfehlen.
Vorteile:
Die Arbeit mit der Software ist super in der Handhabung. Im Dashboard sind alle einzelnen Positionen aufgeführt. Alles für eine reibungslose Arbeit.
Nachteile:
Fällt uns nichts ein. Es ist alles von Seiten der Software gut durchdacht.
Kundenservice
Kommentare: Das Team von eviivo gibt sich Mühe allen gerecht zu werden, Sie haben Geduld für nicht PC kenner.
Vorteile:
Übersichtlich der Buchungsmaske, Funktionen zur aus Wahl, Benutzerfreundlich
Nachteile:
zu Umfangreich daher etwas schwierig zu Nutzen für nicht PC Kenner. Auch die vorgegebenen Hilfefragen geben meist nicht die richtige Hilfestellung so das man immer Chatten muss.
Super Tool
Kommentare: Wir sind froh darüber eviivo gefunden zu haben
Vorteile:
Die Einfachheit der Anwendung Klare Berichte Gute Handhabung Zuverlässig Übersichtlich
Nachteile:
Der zu langsame Kundenservice Vor allem an Wachenden
Für uns reicht es auf jeden Fall
Kommentare: Für uns klein Hoteliers genügt diese Software bestens.
Vorteile:
der Preis, mittlerweile der Support auch.
Nachteile:
nicht mit allen Portalen Kompatibel bei den Beschreibungen und Bildern.
Dank an den Support
Vorteile:
Ich möchte mich recht herzlich für die kompetente Hilfe von [GEVOELIGE INHOUD] - eviivo Support Team bedanken. Er hat mir bei all meinen Problemen sehr proffesionell geholfen. Weiter so 5 Sterne
Nachteile:
Die Preiseingabefunktion ist umständlich.
Erleichtert unsere Prozesse
Kommentare: Der Gesamteindruck ist sehr gut. Alles in allem eine tolle Software mit App, was super funktioniert!
Vorteile:
Die Integration in unseren laufenden Betrieb hat gut funktioniert, jedoch muss man sich auch sorgfältig einarbeiten. Danach funktioniert alles sehr gut.
Nachteile:
Kleine Funktionen fehlen oder sind nur über kleine Umwege zu erstellen (manche Gebühen für Zeiträume festlegen, Aufpreise für eine Nacht, etc)
Sehr gute Kundenservice!
Kommentare: Tolles Buchungsportal bzw. Channel manager, bietet eine eigene Website an und der Kundenservice ist unschlagbar!
Vorteile:
Sehr einfache Handhabung, tolle Unterstützung.
Nachteile:
Der App hat ein paar kleine (!) Fehler. Ist aber auch sehr einfach zu bedienen.
Sehr gut
Kommentare: Sehr gut
Vorteile:
Leichte Handhabung, gut verständlich. Ideal für kleine Betriebe.
Nachteile:
Mir hat alles gut gefallen. es gibt nichts zu beanstanden.
Hervoragende Software
Kommentare: Sehr übersichtlich und recht einfach zu bedienen
Vorteile:
Optimale Möglikchkeiten für meinen Betrieb
Nachteile:
es gibt nichts was mir nicht gefallen hat

In Betracht gezogene Alternativen:
Simple to use. Value for money.
Kommentare: 99% of the time it works flawlessly. Good support but not the fastest in responding to queries.
Vorteile:
Simplicity. There is a free trial!! Their preauthorisation of credit cards is a key feature leading to us staying with them. It will flag failed cards I your booking calendar allowing you to cancel via booking.com if card not update within 24 hours. This feature saves money and offsets the cost of the software as failed cards have a much higher no show rate.
Nachteile:
Outages - system has had a number of outages I last two years one of which lasted over 12 hours making processing payments for departing guests impossible via the system. Bookings received via OTAs impacted and needed to be verified. Outages are a concern and have triggered my review if alternative platforms.
In Betracht gezogene Alternativen:
Eviivo does what I need it to do
Kommentare: eviivo was not easy to get up and running in my opinion. There are still things I don't understand. However, the chat feature enables me to get timely answers to my questions and the customer representatives are friendly and helpful. I haven't found eviivo to be responsive to phone calls or emails. A lot of the problem is due to my not knowing how to input information - set up rates, promotions, etc. but in the end the struggle was worth it. The system has been running smoothly for over a year now and I am happy with it.
Vorteile:
In my opinion, syncing calendars is the most valuable aspect of the eviivo software. I no longer need enter reservations on multiple platforms as they come in - thus alleviating worry about double bookings. Also, I like having the financial reporting and calendars available for three properties in one place. I like having an historical record of guest information and reservations.
Nachteile:
The learning curve was pretty steep and very stressful for me. My old software, Webervations, ended and I had to find software to takes its place. It took a long time to get eviivo operating the way it should. eviivo uses terms and wording that is European centric. Room titles and descriptions are not expressed in terms that would be typical for American travelers. Also eviivo does not permit syncing VRBO calendar, so my VRBO reservations must be manually entered on eviivo.
Antwort von eviivo
vor 3 Jahren
Hi Peggy. I manage the US operation for eviivo. We very much value your feedback and your patronage of our All-in-One eviivo suite. I am very much aware of what happened with the migration of more than 2k users in 2019. To say there were hiccups would be an understatement. Also...as eviivo suite actually provides so very many more capabilities than your old platform, and our platform at the time leveraged a more European nomenclature, your feedback about a bit of a steep learning curve then is understandable. The good news is that in the 13 months since your migration...a lot has happened with the platform. For one all of our modules now have very universal naming conventions. For example, the booking calendar that was previously labelled the Diary, is now the Property Manager. But, the most important statement you made is about your practice of inputting your VRBO reservations manually. You absolutely do not need to do this. I will have a member of team reach out to help.
Not a good product - try ResNexus if you want a cheaper price and a MUCH better product
Kommentare:
We were forced to use them when our previous service was acquired. Why, why did I wait so long to switch.
Just go with ResNexus and forget you even heard the name of Eviivo.
Vorteile:
Collects CC charges without much of a hitch.
Nachteile:
Horrible user interface for guests European lodging paradigm is difficult for most to understand Editing/updating a reservation is a chore and sometimes impossible Clunky, old software - get used to calling customer support Will charge you through the nose if you decide to switch
In Betracht gezogene Alternativen:
Really pleased with the solution and most importantly the customer service and communication
Kommentare: My sales and onboarding team were exceptional and appreciated the proactive communication, quick turn around with responses and commitment to help get us set up in the best way to support our business.
Vorteile:
Eviivo covers the majority of our use cases: -Vacation rental reservation with individual home and property calendars -Rate management with multiple seasons for 3+ years (clunky implementation) -Venue calendar management -OTA integration with all major platforms -Quickbooks online integration for payment processing and accounting They are also very open and welcomed my feedback and enhancement requests/suggestions.
Nachteile:
A little challenging to configure for our unique business model, vacation homes and wedding venues on a private resort/estate, but overall really pleased. They started in the UK and are set up to support an international market including the US so there are features and terms that don’t really apply to our market. A US product manager would greatly benefit them. They also need to provide the option to configure some key details at a system global level vs at each property as we needed to repeat entering details individually for every home. We only have 8 homes right now but this could be a challenge for larger vacation home businesses. However, it’s relatively easy to navigate through these. -Need centralized inbox within the application to handle all OTA communication and internal direct guest communication -Can’t support group bookings with our vacation home model of unique calendars vs hotel room types -Need calendar to show holidays for ease of rate setting -Need e-sign capability for vacation rental contract agreement and allow attachments with reservations -Need customized cleaning checklist -Need damage communication and billing process beyond the pre-auth for the deposit
Ease of Use
Kommentare: Pretty good ...I am happy with eviivo suite..just some changes would be so much better. Thanks
Vorteile:
I find the most difficult thing about this software is that it is not designed for dummies like me. I have to get help from the Eviivo team and get shown the path. Once I see the path I can follow through, however it is not intuitive. I find uploading photos very cumbersome and the way you have to save them...lengthy. That whole platform needs to be upgraded? I think the whole thing needs to be a bit simpler to use...as mentioned it doesn't jump out at you. I like the price point, availability of help, and the result of the booking system though. Thanks Michele
Nachteile:
As mentioned above..sorry put the "least" in the paragraph above
In Betracht gezogene Alternativen:
Robust, Comprehensive Features and Easy To Use
Kommentare: Booking/Diary and Content integration with all the primary OTA's is both efficient and very time-saving for a busy owner/operator. Eviivo's Customer Service is excellent and a key differentiator cf their competitors.
Vorteile:
Relatively easy to us for PMS and Channel Management software, very reliable and supported by excellent customer service: By phone, chat and via informative webinars.
Nachteile:
Form design and printing options are somewhat limited, and the basic reporting function is somewhat 'basic'. Though there are add-on, chargeable features which are far more comprehensive.
In Betracht gezogene Alternativen:
Software with a lot of options!!!
Vorteile:
I became associated with this software when the previous software company REZOVATIONS sold to Eviivo. The transition was a bit bumpy at first but over time Eviivo has become enjoyable to use. It has a lot of capability with a lot of options. Customer service is sometimes right on with help, other times I struggle to get a solution or a satisfying answer to my question or concern. I would like to see an improvement to the the ability to send email confirmations and correspondence to our customers.
Nachteile:
I would like to see an improvement to the ability to send email confirmations and correspondence to our customers. It would be nice to be able to preview or edit the email before you send it to your customer. Some times it becomes this software makes it difficult to change the price of a room when you book it.
In Betracht gezogene Alternativen:
great over all PMS
Kommentare: There was no PMS in place when I purchased the inn. eviivo has allowed me to run reservations much better than the previous owner.
Vorteile:
Very easy to setup and use. Intuitive GUI. Company is always working to add new features.
Nachteile:
The Group Booking function is a bit clunky to apply discounts or promotions I have to touch each individual room booked, not at a group level, yet I can attribute payment on one to cover all.
Great product
Kommentare: Eviivo is our main business tool. Without it we would have to manage our bookings and payments on a variety of different software. Eviivo simply makes it simple.
Vorteile:
One calendar to view all our bookings - that's brilliant! One place to update our property information, again brilliant. Alert messages when someone books or cancels is helpful too. The support i received from [sensitive content hidden] when setting up Eviivo was truly exceptional. When the going got tough and the questions got stupid, he never faltered but politely and promptly responded. When there was an issue relating daily rates that he could not solve instantly, he sought technical assistance and came back to me with the answer and solution. He was just so helpful throughout and even worked with me in English language. Hard to fault him!
Nachteile:
Having to amend OTA websites and accounts as well as Eviivo is a pain. Maintaining accounts with VRBO, Booking, AirBnB etc is difficult. This is not really a fault of Eviivi i know.
Good customer support
Kommentare: Helps us centralize the management of our hotel
Vorteile:
The Live Chat support is fairly quick and helpful. There are also lots of resources to learn how to use the software and free classes to learn with an expert.
Nachteile:
1. It would be beneficial if eviivo had a dedicated account manager for users to contact direct for that added personal support. 2. More third party integrations / a site where users can vote and see upcoming integrations to be added to eviivo.
In Betracht gezogene Alternativen:
Best Customer Service
Kommentare: When I was notified that eviivo would take over Rezovation which I used for 13 years, I was worried. however, all agents of eviivo I came in contact with have performed better than I could have imagined. it is just comforting to know that a team of eviivo has your back . thank you, I love you all.
Vorteile:
The easy use was important for me and the continuing of records I had developed by using the software which eviivo took over.
Nachteile:
nothing, I cannot say any negative word about this product. i am a completly satisfied customer. At 72 i need a lot of support when it comes to software.
Great Customer support
Vorteile:
We are new to the software but so far the support has been great. The support team takes their time answering my questions.
Nachteile:
Nothing so far, I am working on getting the auto emails to go out like I like it but so far it is going OK