Wir helfen Unternehmen seit 18 Jahren,
bessere Software zu finden
Über eviivo
Mithilfe dieser Anwendung können Gastgeber und Hoteliers die Raumverteilung und Buchungen problemlos abwickeln. Für alle, die Räume vertreiben und Geschichten verbreiten.
Easy to use diary, integrated emails and channel management.
Also the templates for the customer communication emails are awkward(perhaps due to British English or British preferences) and guests are confused.
Nutzerbewertungen filtern (393)
Nutzung
Sortieren nach
Nutzerbewertungen filtern (393)
Tolle Kundenbetreuung!
Kommentare: Hilfsbereitschaft, den Nutzer kompetent und mit Geduld zu unterstützen (Telefon und auch online über die „Hilfe-Option“)! Dem Kunden gegenüber sehr lösungsorientiert.
Vorteile:
Zu den Kontaktzeiten immer ein Mitarbeiter persönlich erreichbar, der mir bisher auch immer prima weiterhelfen konnte. Mein Problem wurde jedes Mal sofort gelöst. Gute Beratung.
Nachteile:
fällt mir spontan nichts ein. ——————————
Ein sehr schlechtes Programm!
Kommentare: Von 2018 bis Sommer 2019 habe ich versucht mit EVIIO zu arbeiten. Der Testmonat wurde überschritten mit Schulungen, so dass ich für 1 Jahr das Programm an der Backe hatte. Mein Fazit: EVIÍVO ist unübersichtlich, umständlich und grottenschlecht in der Bedienung! Nach vielen Diskussionen bin ich zu einem anderen Programm gewechselt, und zwar nach der rechtzeitigen Kündigung, bereits ca. 4 Monate vor Ablauf des Vertrages. EVIIVO hatte darüber keinerlei Kenntnis und berechnete stumpf - ohne die Kündigung zu bestätigen - weitere Monate nach Ablauf der Frist. Nach meinem Hinweis, dass ich fristgerecht gekündigt hatte, wurde das Programm sofort und vollständig abgeschaltet, auch für das vorhergegangene Jahr. Ich hätte keine Chance gehabt, auf Gästeliste, Kundenkartei, erstellte Rechnungen etc. zurück greifen, die ich allerdings mit Hilfe des neuen Anbieters rechtzeitig gesichert hatte. Durch die rechtzeitige Kündigung, die ich allerdings intensiv und nachhaltig einfordern musste, konnte ich EVIIVO canceln. NIE WIEDER!!! Das grenzt an Betrug!
Vorteile:
Ich kann nichts Positives berichten. Die Kenntisnahme zur Kündigung musste sehr energisch eingefordert werden.
Nachteile:
Die Schulungen wurden über den Testmonat hinausgezögert, so dass der Folgevertrag griff. Das Aussteigen wird bei EVIIO nicht leicht gemacht!
Antwort von eviivo
vor 5 Jahren
Sehr geehrte Frau Kraak, es tut uns leid, dass es bei der Abschaltung Ihrer eviivo suite zu Problemen gekommen ist. Bitte beachten Sie, dass die direkte Abschaltung unsererseits nur auf ausdrucklichen Wunsch erfolgt. In der Kundigungsbestatigungs-Email weisen wir ebenso grundsatzlich darauf hin, zu welchem Datum diese Abschaltung erfolgt und es wird empfohlen, alle notwendigen Informationen vorher extern zu speichern. Wir werden Sie zeitnah kontaktieren, um mit Ihnen personlich die Situation zu losen. Viele Gru?e David von eviivo
Meine immer liebe & hilfsbereite "Freundin" Wallis beim Eviivo Team-immer da,wenn man Sie braucht !
Kommentare:
Ich habe mich gut eingearbeitet,obwohl ich durchaus auch mal fluche,wenn es nicht so geht,wie ich es mir vorgestellt habe.Am besten ist mittlerweile der persönliche Kontakt am Telefon, um noch mal auf meine
Wallis zurückzukommen,die sofort freundlich und kompetent weiter hilft und im Nu all meine Probleme löst.
Vorteile:
Zu Anfang die einzelnen Berichte wie ausgestellte Rechnungen,Steueraufstellung,der gesamte Überblick, so sauber und durchdacht-allerdings in manchen Bereichen auch schwer nachzuvollziehen. Zum Beispiel müßte man bei großen Gruppenbuchungen auch nachträglich die Namen der einzelnen Gäste pro Zimmer eintragen können,da diese erst von den Firmen kommen,wenn die Buchung schon abgeschlossen ist.
Nachteile:
Nein- einfach ist es auch heute noch nicht,und ich verstehe manche Gedankengänge im Buchungssystem nicht,obwohl es so einfach sein könnte.Man muß für einige Vorgänge soviel Schritte machen,damit das richtige Ergebnis herauskommt.
In Betracht gezogene Alternativen:
Toller Support, Jederzeit und schnell
Kommentare: So weit sehr gut. Aber ganz besonders möchte ich den Service - Support hervorheben, ohne den ist die beste Software nichts wert.
Vorteile:
Mit eurer Hilfe war es leicht zu integrieren und auch selbst weiter zu gestalten
Nachteile:
Es gibt schon das eine oder andere was ich gerne geändert hätte. Das sind aber Feinheiten zur Erleichterung vom Alltag und wäre kompliziert zum hier schreiben
Perfekt
Kommentare: Die tägliche Arbeit mit eviivo macht Spaß. Auch weil ein kompetentes Team hinter eviivo steht. Ein Anruf oder ein Chat genügt, falls einmal ein Problem auftaucht. Wir werden es auf jeden Fall weiterempfehlen.
Vorteile:
Die Arbeit mit der Software ist super in der Handhabung. Im Dashboard sind alle einzelnen Positionen aufgeführt. Alles für eine reibungslose Arbeit.
Nachteile:
Fällt uns nichts ein. Es ist alles von Seiten der Software gut durchdacht.
Kundenservice
Kommentare: Das Team von eviivo gibt sich Mühe allen gerecht zu werden, Sie haben Geduld für nicht PC kenner.
Vorteile:
Übersichtlich der Buchungsmaske, Funktionen zur aus Wahl, Benutzerfreundlich
Nachteile:
zu Umfangreich daher etwas schwierig zu Nutzen für nicht PC Kenner. Auch die vorgegebenen Hilfefragen geben meist nicht die richtige Hilfestellung so das man immer Chatten muss.
Super Tool
Kommentare: Wir sind froh darüber eviivo gefunden zu haben
Vorteile:
Die Einfachheit der Anwendung Klare Berichte Gute Handhabung Zuverlässig Übersichtlich
Nachteile:
Der zu langsame Kundenservice Vor allem an Wachenden
Für uns reicht es auf jeden Fall
Kommentare: Für uns klein Hoteliers genügt diese Software bestens.
Vorteile:
der Preis, mittlerweile der Support auch.
Nachteile:
nicht mit allen Portalen Kompatibel bei den Beschreibungen und Bildern.
Dank an den Support
Vorteile:
Ich möchte mich recht herzlich für die kompetente Hilfe von [GEVOELIGE INHOUD] - eviivo Support Team bedanken. Er hat mir bei all meinen Problemen sehr proffesionell geholfen. Weiter so 5 Sterne
Nachteile:
Die Preiseingabefunktion ist umständlich.
Erleichtert unsere Prozesse
Kommentare: Der Gesamteindruck ist sehr gut. Alles in allem eine tolle Software mit App, was super funktioniert!
Vorteile:
Die Integration in unseren laufenden Betrieb hat gut funktioniert, jedoch muss man sich auch sorgfältig einarbeiten. Danach funktioniert alles sehr gut.
Nachteile:
Kleine Funktionen fehlen oder sind nur über kleine Umwege zu erstellen (manche Gebühen für Zeiträume festlegen, Aufpreise für eine Nacht, etc)
Sehr gute Kundenservice!
Kommentare: Tolles Buchungsportal bzw. Channel manager, bietet eine eigene Website an und der Kundenservice ist unschlagbar!
Vorteile:
Sehr einfache Handhabung, tolle Unterstützung.
Nachteile:
Der App hat ein paar kleine (!) Fehler. Ist aber auch sehr einfach zu bedienen.
Sehr gut
Kommentare: Sehr gut
Vorteile:
Leichte Handhabung, gut verständlich. Ideal für kleine Betriebe.
Nachteile:
Mir hat alles gut gefallen. es gibt nichts zu beanstanden.
Hervoragende Software
Kommentare: Sehr übersichtlich und recht einfach zu bedienen
Vorteile:
Optimale Möglikchkeiten für meinen Betrieb
Nachteile:
es gibt nichts was mir nicht gefallen hat

Highly Recommend
Kommentare: Our overall experience with eviivo has been great so far, in the short time we have been using the system we have had a much better experience and more benefits compared to our previous system and look forward to using more of the tools and reports provided by the system which we haven't got round to using yet.
Vorteile:
I like how easy the view of the dashboard is and how there are separate categories views such as "Actions" which shows you any cancelled bookings, deposits due, cards declined or over bookings. It also has a lot of reporting tools you can use which is a bonus for us from our last system that failed us.
Nachteile:
A feature we miss having is the fact to move bookings in the system. Sometimes we have issues with a property such as a boiler break down and have to move them to another property but we can't move the booking in the system to allow our cleaners to see the changes and what needs cleaned, we need to just block it off and manually tell them.
Returned to Eviivo because of customer service
Kommentare: [SENSITIVE CONTENT] have been so helpful! I feel like I can call or email them at any time and they help me nearly immediately. Its so nice to have such wonderful service!
Vorteile:
I like that I can take credit card payments in the software and that I have more access to be able to change reservations as I need to and as guests requests.
Nachteile:
I am waiting for the mobile app to be released. In that past I found the app pretty useless. I am really excited to see how user friendly the new app is. I think I would like to be able to see the CVC number on credit cards once it is entered. there have been a few times that that card was not working and I needed to verify the information and it will not allow me to view the CVC number one entered.
Antwort von eviivo
vor 4 Jahren
Esther...thank you so much for the review. We too are excited about the updated mobile app that is coming in the next couple weeks. I think you will be quite impressed with the ease of use and functionlity. More importantly, we appreciate you calling out our team members for the helpfulness! The last 18 months have been a tough row for our industry...but hearing feedback like yours tells us we continue to make postivie differences in STR managers daily lives! Mike Weimann GM
Rude customer service
Kommentare: I used hotel.com to book a stay. I paid hotel.com and received my receipt. However, I received a 2nd receipt from Enviilvo.com and that receipt was over $20 higher than the hotel.com booking. I called hotel.com which told me the only booking they had was the 1st one & told me to call Enviilo. When I called Enviilo, I got a "customer service" rep. named [sensitive content hidden]. [sensitive content hidden] was very rude, and loud. When I tried to explain the situation, [sensitive content hidden] kept interrupting, talking over me, & refused to listen to anything I had to say. I told her that I thought she was being rude, and her only response was "Thank you." I still don't know why I was double billed, what I will be billed, or whether I will be billed twice for the same stay.
Vorteile:
Nothing - I didn't request it, but received a receipt for a bill which was more than $20 more than the same billing I got directly from Hotels.com
Nachteile:
Extremely RUDE "customer service." Actually no customer service at all only, just someone who yelled at me, refused to listen to my problem & basically talked to me as though she thought she was my superior.
In Betracht gezogene Alternativen:
great over all PMS
Kommentare: There was no PMS in place when I purchased the inn. eviivo has allowed me to run reservations much better than the previous owner.
Vorteile:
Very easy to setup and use. Intuitive GUI. Company is always working to add new features.
Nachteile:
The Group Booking function is a bit clunky to apply discounts or promotions I have to touch each individual room booked, not at a group level, yet I can attribute payment on one to cover all.
Review of Eviivo.
Kommentare:
OK, They are professional; and, courtious. I will call, upset over a seemingly impossible, task or problem and They work it out, work me through it.
Our guests are drawn to small inns and hotels and like the closeness we and our business ( systems ) project. We engage and deal with many experienced world travelers. Our guests will usually explore our Island on their own, instead of a big
structured tour. We have hiking equip, snorkle equip, and know the beaches . So what we offer I feel fits with the personality of Eviivo.
Vorteile:
People professional, helpful. Channel master does it's job. They are small and we are small, Gives a personal touch. Most of our guests from Europe, think a UK company works well.
Nachteile:
Small, computer can sometimes lag real time, We are across many time zones so it's important to respond to guests , quickly. Small , not many people , no gaint resource think tank to draw upon. Small works both ways. Hours of operation can be hard since we are in middle of Pacific ocean, We are 5 or 6 hours off Austin. Things get pushed to tomorrow,
best of all
Kommentare: We have used several channels managers and Eviivo has by far been the best we have ever used. The team is great, caring and willing to help. The system is easy to use and has many great features. I would recommend Eviivo to any one.
Vorteile:
We have used many channels managers, we have been most satisfied with Eviivo. Friendly team always willing to help. We love how easy Eviivo is to use and the many upgrades over the years. If I had to pick one thing I like the most besides the team, it is the depndable and easy to use calendar.
Nachteile:
I wish I could think of something to be critical of but there is nothing.
Eviivo saves our precious time
Kommentare: We are very grateful to everyone at Eviivo
Vorteile:
Julie who takes care of us responds promptly and is amazing and kind.
Nachteile:
Can't think of anything that has been difficult
Great property mgmt system
Vorteile:
The live support and the quick help with every question I have.
Nachteile:
No complaints. Some limitations in reporting but support helped us find a different way.
Great Product, Great People
Kommentare: fantastic support channels via chat (and phone when allowed)
Vorteile:
channel integration within Google, Hotels.Com, Expedia, VRBO, etc.
Nachteile:
software glitches in rate plan management and screens. Would also be great to activate and deactivate a plan (vs delete and recreate only)
Efficient service
Kommentare: Positive. Just a few little things to overcome as I get used to the system.
Vorteile:
Combining all the other platforms and ease of use on mobile
Nachteile:
Customer service when having an issue - left waiting in chat room for long periods of time.
THANK YOU [sensitive content hidden]!!
Vorteile:
[sensitive content hidden] saved the day for me and our couple today.
Nachteile:
Maybe allow simple editing capabilities when doing room "Block" bookings, especially for our type of venue that has two lodging properties
Review request
Kommentare: Fair
Vorteile:
Ease of use as channel manager.
Nachteile:
Somewhat behind the times with changing technology