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Über SAP Concur

SAP Concur führt dich über die Automatisierung hinaus zu einer vollständig vernetzten Ausgabenmanagementlösung, die mit deinem Unternehmen wächst.

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Vorteile:

It is super straight forward process when adding your expenses from any work trip and once you hit submit getting your money refunded is typically smooth.

Nachteile:

We were told that our cards would sync up, but they didn't and the customer service was bad. We really didn't even get to use the software as we never got through the whole onboarding phase.

Bewertungen zu SAP Concur

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit
4,0
Kundenservice
4,1
Funktionen
4,2
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1

Weiterempfehlungsquote

7,9/10

SAP Concur hat eine Gesamtbewertung von 4,3 von 5 Sternen basierend auf 2.081 Nutzerbewertungen auf Capterra.

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Mark
Owner
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Concur

5,0 vor 2 Jahren
Untertitel auf Deutsch sind im Videoplayer verfügbar
Matthias
Matthias
Diplom Ingenieur in Deutschland
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bau, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung
Quelle: GetApp

Arbeitszeitraubendes, bürokratisches, Softwaremonstrum für Dienstreisende!!

1,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Eine Booking App und eine monatl. RK-Excel iVm. eingescannten Belegen bzw. ggf. eine Firmenkreditkarte zur Vermeidung der Barauslagen ist wesentlich Zeit und Kostensparender sowie MA freundlicher.

Vorteile:

Hotelkosten müssen unter Umständen nicht mehr verauslagt werden. (Gilt nur sofern das Hotel auf den Prozess eingestellt ist und am besten 1 Tag vorab bereits gebucht wird, was leider häufig gar nicht der Fall ist, das ist der einzige Vorteil für den Reisenden!)

Nachteile:

Jede Reise muss über ein Concur eigenes Portal gebucht werden welches dem anderer Plattformen einfach nicht gewachsen ist, es werden immer nur wenige Hotels angezeigt Preise erst nach Bedienung einer unnötigen Schalter "Preis anzeigen" keine Bilder (Zimmer), das macht den Vergleich sehr mühsam und führt zur paradoxen Situation dass der MA weiter über Booking auswählt und dann das Hotel umständlich auf der Concur Plattform sucht um es dort zu buchen. Der BuProzess dauert dann ebenfalls wesentlich länger. Im Hotel ist dann ft kein Einchecken möglich da Hotels nicht auf die Kostenübernahme vorbereitet sind eine Vorabzahlung ist dann weiterhin durch den Mitarbeiter notwendig, weiterhin führt das zu Diskussionen mit der Rezeption und längeren Wartezeiten. Jede Reise muss im Nachgang über das Portal nachgepflegt werden, Belege einscannen ablegen hochladen mit den Vorgang wieder verknüpfen ect. bishin zur steuerlichen Trennung (Aufschlüsselung) jeder einzelnen Ausgabe Beispiel Frühstück 10 € davon 3 € 19% MwSt. 7 € (7% MwSt.), die Eingabe der Tagespauschalen ist eine Klasse für sich man verzichtet dann lieber auf das Geld.. Dieser Tätigkeit schließen sich weitere Prüfvorgänge durch Vorgesetzte und Buchhaltung an schließlich werden Tagespauschalen wesentlich später gezahlt als vor der Einführung oft nur auf Nachfrage. Für die Eingabe einer Abrechnung bezahlt das Unternehmen übrigens für jede Abrechnung einen 2 stelligen Betrag in Euro abgesehen von der investierten Arbeitszeit. :(

David
IT Administrator in Deutschland
Informationstechnologie & -dienste, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Effizientes Reise- und Ausgabenmanagement für Unternehmen

5,0 vor 12 Monaten

Vorteile:

SAP Concur bietet eine ganzheitliche Lösung für das Management von Geschäftsreisen und Ausgaben. Es ermöglicht Unternehmen, Reisen zu planen, Ausgaben zu verfolgen und Compliance-Richtlinien einzuhalten.

Nachteile:

Aufgrund seiner umfassenden Funktionen kann die Einarbeitung in SAP Concur und die Anpassung an die individuellen Anforderungen eines Unternehmens komplex sein

Andreea Daniela
Ing. in Deutschland
Automotive, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

SAP Concur

5,0 vor 12 Monaten

Kommentare: Es ist sehr einfach zu bedienen, die Benutzeroberfläche ist sehr benutzerfreundlich, aber gleichzeitig ist die Software sehr komplex

Vorteile:

Ich habe vor kurzem begonnen, diese Software zu verwenden, und bin sehr begeistert.

Nachteile:

Bisher habe ich keine Nachteile bei der Verwendung dieser Software gesehen.

Jerome
Technischer Vertrieb in Österreich
Baumaterial, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Nervenraub auf höchstem Niveau

1,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Die Rechnungen können fotografiert werden und anschließend hochgeladen und mit einer Ausgabe der Kreditkarte zu einem Datensatz verbunden werden.

Nachteile:

Dieses Programm ist das Gegenteil von Intuitiv. Wenn Du beim -Abrechnung absenden- einen Fehler in der Zeile hast, lässt er dich nicht weiter aber sagt dir auch nicht wie du dieses Problem behebst oder WO der Fehler zu finden ist. Sehr frustrierend. Wenn ich bei einem Anmeldeformular im Internet etwas nicht ausgefüllt habe, macht mich das Programm sofort darauf aufmerksam. Wieso schafft es SAP Concur nicht?? Wenn man keinen Support bekommt, sucht man stundenlang oder muss warten bis einem geholfen wird. Ansonsten kannst Du deine Abrechnung einfach nicht abschicken, weil das Programm es nicht zulässt.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Reisekostenabrechnung leicht gemacht

5,0 vor 6 Monaten

Kommentare: Insgesamt eine sehr gelungene und wertvolle Software

Vorteile:

Das System ist recht intuitiv die Belege können wunderbar eingescannt und hochgeladen werden. Damit hat man jederzeit eine Übersicht über den Stand der Auszahlung und es wird auch gleich angezeigt falls noch etwas fehlen sollte.

Nachteile:

Leider ist das System bei uns nicht in die Entgeltabrechnung integriert. Die Zahlungen laufen daher separat über die Buchhaltung. Eine Integration wäre ja sicherlich möglich aber wird bei uns nicht gewünscht.

Luca
Systemintigrator in Deutschland
Computer-Hardware, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Concur

5,0 letztes Jahr

Vorteile:

Die simpel gestaltene Oberfläche, die einfache Online Bookings Funktion, Auftrags Verfolgung

Nachteile:

Die Darstellung unter IOS oder Android

Veronika
Angestellte in Deutschland
Gastgewerbe, 5.001–10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Etwas unübersichtliche Software

3,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Es ist eine Software für Anwender, die diese häufig nutzen. Wenn man seltener unterwegs ist, ist es zu kompliziert aufgebaut.

Vorteile:

Mit gefällt zum Beispiel, dass ich bei der Reisebuchung auch eine Kartenansicht in der Hotelauswahl habe und unter mehreren Optionen bei der Hotelauswahl wählen kann

Nachteile:

Die Abrechnung einer Reise finde ich nicht ausreichend strukturiert und unübersichtlich, wenn man es nicht täglich macht. Es ist leider nicht selbsterklärend und man wird nicht durch ein Abrechnungsmenü geführt.

Davide
IT Administrator in Deutschland
Informationstechnologie & -dienste, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

SAP Concur Reisekostenabrechnung

5,0 letztes Jahr

Vorteile:

Mit SAP Concur kann jeder Mitarbeiter leicht und unkompliziert seine Reisekostenabrechnung machen.

Nachteile:

SAP Concur hat eine nicht so moderne Oberfläche und sieht somit etwas veraltet aus.

Federico
Federico
CFO in Brasilien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bankwesen, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Great solution to Manage your Expenses

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Our experience with SAP Concur was excellent, we are really looking forward to keep using it for future projects

Vorteile:

We needed an app to approve hundreds of consultant's expenses and match our accounting. SAP Concur solved this for us. We loved the remotely review and approve, solved 90% of our previous issues. One of the best user friendly UX we ever tried. The import into our accounting ERP was flawless.

Nachteile:

The only issue we have with this app is the price, if they would offer an affordable plan for small businesses, that would be great.

Aaron
Sales and Inventory Analyst in USA
Konsumgüter, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Love Concur as an End User

4,0 vor 4 Wochen Neu

Kommentare: I think concur does a very good job for our organization! There are a few minor headaches with the software, but all in all, it has been a great product to manage our company cards and provide the proper checks and balances needed in our organization!

Vorteile:

Concur makes it very simple to fill out expense reports, upload receipts even by sending them straight to an integrated email. I love the simplicity of filling out reports as a user!

Nachteile:

Concur was slightly difficult to map at the account level within our ERP. It took a lot of manual work to get implemented and accurate. Post implementation, everything has been smooth, but was a slight headache when implementing it!

Nick
Senior Accountant in USA
Bau, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Not Worth The Cost

2,0 letzten Monat Neu

Kommentare: My overall experience was not great. Though it has nice features, it seemed to limit quite a bit of customization. This could have been from how things were originally setup with the companies file prior to my working with it, but I can't say for sure.

Vorteile:

Our field users did not have a hard time logging into SAP Concur.

Nachteile:

It wasn't easy for us to update our own information in SAP Concur without it de-syncing the export. There were also extra fields that users had to select N/A for on many transactions. Adding extra clicks and time, which lowered employees ambitions in completing their expenses.

Lorna
IT Service Desk Manager in UK
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 5.001–10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Good solid expense and travel application

4,0 vor 4 Monaten

Kommentare: Moving from an excel based, far more manual process this has been a welcomed change.

Vorteile:

The integration with corporate traveller, allowing users to claim expenses and book accommodation / travel in one application, reports / analytics are therefore available on spend across all these areas. Support is readily available, always responsive and prompt in resolving any issues. It is quite straightforward to use as an end user, most team members pick it up quite quickly.

Nachteile:

I would prefer the option, of being logged into SAP for the day and not having to re-log in throughout the day when I need to re-access. Search facility as an admin only allows to search on first name or surname, not both names. The inability as an admin to easily move a 'group' of users to a new approver

Jane
Real Estate Agent in USA
Immobilien, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Expense Manager in Real Estate Industry

5,0 vor 2 Monaten

Kommentare: Real-time reporting on expenses is the main benefit that I gain.

Vorteile:

SAP Concur eradicate fraud by managing travel and spend expenses automatically.

Nachteile:

SAP Concur has not yet posed any challenge in my line of duty.

Enrique
Enrique
Vice President, Human Resources and Administration in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bau, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Good luck trying to get support

3,0 vor 10 Monaten

Kommentare: Generally positive experience during the sales process, in implementation, and while an active customer/user. Absolutely awful experience post-disconnect, which would keep me from ever considering SAP Concur as a partner again in the future. Unfortunately can't recommend SAP Concur for expense reporting.

Vorteile:

SAP Concur has long been the industry standard for expense reporting and travel management, and so it was the natural choice when we were looking for a new expense platform several years ago. The sales process was straightforward (no negotiation or haggling needed as their price is their price), and implementation was planned and handled well by the assigned Concur team and our internal resources. Adequate training was provided for both administrators and end-users, so rollout and adoption of the new platform was pretty seamless. User experience was generally positive even if the platform was somewhat dated and not as user-friendly as competing options.

Nachteile:

Unfortunately SAP Concur's customer support, particularly during the disconnect process, was abysmal. When we requested the disconnect, we were offered no guidance or information from our customer success team re: how/when to download archived data, even after multiple requests by phone and in writing. Concur ended up disconnecting our site prior to making the download available, making it impossible for us to get to this critical data. We had to jump through countless hoops to get our site reactivated, download all the data, and then request another disconnect. In total, this debacle lasted almost five months. Could all have been avoided if the customer success team had communicated, responded to inquiries, and simply followed what I have to believe are well-documented Concur procedures for assisting clients through the disconnect process.

Mrima
Accounts Clerk in USA
Gastgewerbe, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Invoicing and Payments Automation Tool

5,0 letzten Monat Neu

Kommentare: 2- & 3- way POS, receivables and invoices matching eradicate errors hence reducing loses.

Vorteile:

SAP Concur is used in few selected departments in my organization, my business unit being the main. I like that it offers iOS and Android mobile apps which makes it easy to carry out accounting tasks on the go.

Nachteile:

However, the mobile app has limited features compared to cloud-based.

Obi
Director General in UK
Kunst & Handwerk, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

My Experience with SAP Concur

5,0 vor 3 Wochen Neu

Vorteile:

Unlike most alternative online accounting tools, SAP Concur has a well functioning mobile application. 2 and 3 way matching tools enables me to detect discrepancies rapidly when paying vendors.

Nachteile:

I have been using this tool for almost four years now and I have never experienced drawbacks.

Ibrahim
Grants Writer in UK
Non-Profit-Organisation Management, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

AP and AR Automation Software

5,0 letzten Monat Neu

Kommentare: Matching POS, invoices and receivables reduce financial errors.

Vorteile:

SAP Concur has a mobile application that enables me to automate AP and AR on the go for 24/7.

Nachteile:

SAP Concur has never posed any drawback ever since I implemented it.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Elektrische/elektronische Fertigung, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

SAP Concur User review

4,0 vor 3 Wochen Neu

Vorteile:

What I most liked about SAP Concur was the expense reporting and easy receipt photos upload.

Nachteile:

I can’t recall anything I least liked about SAP Concur

Angelo
Associate Product Manager in Benin
Internet, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

A Comprehensive Review of SAP Concur

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: SAP Concur is a great tool for managing expenses, as it has a lot of features and is highly customizable. The platform can be complex to learn, however, and customer support can be slow to respond. However, once you get the hang of the platform, it is an effective tool for managing expenses.

Vorteile:

SAP Concur simplifies the expense management process, making it quick and easy to track, approve, and book expenses. It also offers a great deal of customization options, allowing users to tailor their experience to their particular needs. The user-friendly platform also has a wide range of integrations with other software and services, making it easy to sync up with the solutions you already use.

Nachteile:

The learning curve of SAP Concur can be steep for some users, as the platform is quite complex and has a lot of features. Additionally, the customer support team can be slow to respond, and there can be a lack of transparency when it comes to certain processes.

Eliud
SHE Manager in Deutschland
Verbraucherdienste, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

All in one dashboard,all invoicing processes are now simplified.

5,0 vor 7 Monaten

Kommentare: We've experience a five star experience.Its the true definition of greatness, you should all go for it.

Vorteile:

It's a secure and very straightforward tool which simplifies all traveling costs and invoicing.It is basically created to sustain all it's users even for the one with the small business.It reduces paper work and it saves alot of time.You can clearly see all your expenses data in one place.With SAP Concur you can submit and approve your expenses reports.

Nachteile:

Everything about this software is incredible .No cons.

Mohamed Salah
Project Manager in Tunesien
Unternehmensberatung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

A Comprehensive Review of SAP Concur

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Overall, I have been very pleased with SAP Concur. It is a great tool for managing our employee expenses, and I would recommend it to any business looking for an easy-to-use solution.

Vorteile:

SAP Concur has been a great tool for our small business, allowing us to easily manage employee expenses, invoices, and travel. It's easy to use, and the customer service is top-notch.

Nachteile:

The user-interface can be a bit clunky at times, and sometimes it takes a while to find the right feature.

Courtney
Courtney
System Administrator in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

SAP Concur allows us to make better financial decision

4,0 letztes Jahr

Kommentare: Our company uses SAP Concur to handle all of its travel and expense requests. It's unique to each trip and gives the Accounts team lots of specifics to double check. Total distance can be calculated using a margin calculator that displays the shortest route using Google Maps.

Vorteile:

In order to keep track of company expenditures, we have adopted SAP Concur. Keeping tabs on costs is greatly simplified. It records every purchase made with our credit cards, notifies its users, and prompts them to submit an expenditure report.

Nachteile:

It's important to note that there are obstacles or restrictions I face when utilizing SAP Concur. For example, the learning curve involved with implementing new software can be steep.

Carey James
Carey James
IT Director in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Vernetzung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung
Quelle: GetApp

In Betracht gezogene Alternativen:

refused to cancel after failing to deliver working product

1,0 vor 3 Jahren

Kommentare: The concur setup person wasted weeks of corporate assets and CPA time attempting to set up. Getting a working setup failed.
We begged for help and a better setup representative, no response.
After giving up and needing to move on because we had wasted corporate resources to get the portal working with the app., we found that having the corporate CPA match transactions directly from corporate bank accounts was faster than the failed concur system.
We notified Concur many times via phone calls and emails that we wished to cancel because we never got a working product.
They continued to send collection notices no matter how many times we notified them that we never received a working product.
Now they are suing the corporation for the year they decided to keep billing us after we canceled. We, of course, are planning on vigorously countersuing.
Thankfully the corporate policy retains all phone call recordings and emails in our retention vault.
So the jury will get to sit through hours of corporate employees begging for help and sending notices to cancel after failure to launch.

Vorteile:

we liked NOTHING. they actually only added extra work for our corporate CPA, they were supposed to make it easier. ha! #FAIL

Nachteile:

they treated us like we simply did not matter. horrible support.

Kristen
Executive Assistant to CEO in USA
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Streamline your expense reporting

4,0 vor 6 Jahren

Kommentare: At my previous employer, I was the administrator of Concur and the person who set up the software. It revolutionized the way we processed expenses (which had previously been a manual paper and pen process). It integrates beautifully with multiple banking entities, automatically importing charges as they are posted to your card. It can accommodate e-receipts if the vendor supports those -- car rentals, airline tickets, and hotels being the most common. And if you set the software to require receipts for a type of expense or a dollar limit, users will not be allowed to submit the expense report without attaching a receipt to the line item. It saves so much time from an administration point of view, and the interface is very user-friendly. I would give this five stars and recommend it to anyone, from a small to enterprise level organization. Now, on the downside, my current employer also uses Concur, but they upgraded recently to the beta version, and it is full of bugs. Some of the best and most convenient features have been removed, such as the ability to perform batch changes on expense items and the ability to see at a glance which expense line items contained comments. Support has been completely non-existent for the beta version and we get nothing but run-around and excuses. I have been extremely disappointed with the entire upgrade process and the level of response we have received. Thus, my less than five star review. I hope that they resolve these issues.

Vorteile:

Straightforward administration setup wizard Ease of importing receipts Integration with our corporate bank account, credit cards, and purchasing cards Ability to customize limits and alerts Ease of administering multiple profiles for executives Integration with Expense-It so that users can take a picture of receipts with their phones and have them automatically uploaded to their expense reports

Nachteile:

The Beta version is full of bugs Developers refuse to support the beta version Does not adequately track users who have used their corporate cards for personal charges and owe the company money

Rose
Full Charge Bookkeeper in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Not what was described but useful in some aspects for invoice processing

3,0 vor 6 Jahren

Kommentare: It keeps all of our invoices in one place.

Vorteile:

Concur keeps all of our invoices in one place and allows all of our teams to review them without the hassle of invoices getting lost in the abyss of never-ending emails. Allows for comments from each user which can be viewed by all who receive the inv. Inv PDF can be downloaded and replaced, Inv extract captures each invoice line in excel which is useful. Duplicate inv. feature works great when OCR gets inv number right. Ability to edit invoices is great and we can see who changed what and the date using the audit trail but we can't export or capture this info.

Nachteile:

It takes a min of 2 days to get an inv into the system but often takes longer and has taken up to 8, system often duplicates invoices or does not ever show up even though we get confirmation so we can't have them sent directly to concur, OCR sftw is not good, requires manual review. PO's don't work if you have to revise them. PO import also doesn't fully work and retains old info after updated. Thus PO/inv matching is useless. Does not offer inv. tracking so we still manually track them. No way to determine inv time w/ each employee or turnover time in a rept or export due to "system limitations." No useful/functional reporting. Auto routing does not work on project basis so we must manually route. No way to capture approvals w/ inv so we must screenshot every one and attach to PDF download. Can't use approval flows for projects and have to approve through comments and manually route. Employees can't see invoices after passing them to next person so finance still has to manually send copies upon request. System offers restrictions but all employees can access and change these settings eventhough they are not set as an admin and are supposed to have restrictions, which means they could bypass final review by accounting. Employees often chance currency type for other countries not knowing we pay in USD only, we can't lock this so the export fails if we don't catch it and finally; it took almost 4 months to get up and running w/ concur so we didn't even get to use free trial.