Über Rooftop

Kollaborationsplattform für E-Mail-Management, Kundenbetreuung und Aufgabenmanagement.

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Vorteile:

Nicht verfügbar

Nachteile:

Nicht verfügbar

Bewertungen zu Rooftop

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit
4,4
Kundenservice
4,8
Funktionen
3,9
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,0

Weiterempfehlungsquote

8,1/10

Rooftop hat eine Gesamtbewertung von 4,3 von 5 Sternen basierend auf 9 Nutzerbewertungen auf Capterra.

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Preston
Service Dept. Manager in Belgien
Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Very pleased

5,0 letztes Jahr

Kommentare: We have been able to bring our KPI of open topics from 30% down below 15% in less than one year after launching RoofTop in our After Sales Service department.
I get contentious remarks from team members of the ease of use and remarks of 'how did we work before?'

Vorteile:

Improved proactive follow-up & productivity. More detailed analysis on closure delay of tasks & other details.

Nachteile:

Speed of the internal search engine needs improvement. Mobile app functions can be improved with push notifications to function more like a mailbox for persons on the move. It would be nice to have a more After Sales Service approach with functions like machine ID tags & checklists for team members.

In Betracht gezogene Alternativen: Jira, Vision Helpdesk, SolarWinds Service Desk, monday.com, Keap und Wrike

Gründe für den Wechsel zu Rooftop: User Interface - easy to use and quick start up Local company with quick service support

Antwort von EASI

letztes Jahr

Hi Preston, thank you so much for your review and for your precious feedback!

Musliah
Musliah
Human Resources Executive in Malaysia
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Hochschulbildung, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Rooftop is savior for project collaboration

4,0 letzten Monat Neu

Kommentare: It has it pro and cons, but overall, it helped us with our project in the communication and collaboration aspect without fail.

Vorteile:

Helped me and my coworker manage our projects and tasks with Rooftop's aid. Conferencing and a communication system are essential features for a collaborative project, and they has both built-in. It makes it easier for us to contact one another.

Nachteile:

It was challenging to use this software since it requires a steady connection to the internet to download all of the necessary materials. The emailing services on my smartphone also constantly malfunction whenever I attempt to modify the template.

Louis
Field service technician in Deutschland
Pharmazeutika, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Most of the options are really useful, this app allows a very professional customer support

3,0 letztes Jahr

Vorteile:

Clarity, the fact that any user can have access to all the email, and especially the attachements (this is very important in technical fields). The fact that anyone can answer the emails, this help us to have quick feedbacks and professional supports.

Nachteile:

Waiting time when charging a discussion.

Linda
Service coordinator in Belgien
Maschinerie, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Mon quotidien a changé

4,0 letztes Jahr

Kommentare: Expérience plus que positive vu que mon travail au quotidien a largement été améliorer grâce à Rooftop

Vorteile:

L'utilisation de Rooftop dans le département de service après-vente dont je fais partie a radicalement changé mon travail au quotidien: rapidité, amélioration du suivi des dossiers, clarté. Mon travail a largement gagné en efficacité. L'interface est conviviale et facile à utiliser

Nachteile:

Le chargement de certaines tâches est parfois lent dû probablement à la quantité d'information à charger.

Mohamed
Service Technical Support in Belgien
Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Bon outil

5,0 letztes Jahr

Kommentare: Mais en générale il fonctionne très bien , et très pratique pour gérer des emails

Vorteile:

simplicité, efficacité. bon support technique

Nachteile:

petit bug parfois , après les mises a jour parfois il y a des données ou choses manquante

Simon
syndic in Belgien
Immobilien, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

.

5,0 letztes Jahr

Vorteile:

- Facilité d'utilisation - Interface web - Evolution du logiciel dans le temps

Nachteile:

Rien pour l'instant

Verifizierter Rezensent
Self Employed in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Lagerung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Rooftop, Is it for you?

4,0 vor 12 Monaten

Kommentare: This was one of our first experiences with this type of software. overall we were happy with this choice and it taught us a lot about what we needed so we were able to increase our workflow and keep everyone up to speed.

Vorteile:

All liked that I could see all of my email accounts in one simple application. I like how you can set it up so every time you send an email to a particular client you can also automatically send it internally to only the people you need it to go to without all that cc and bcc. That really helped to streamline our flow of information.

Nachteile:

It can be a little slow to load and I would like it to have more mobile function

Sean
Field Service Engineer in Malaysia
Maschinerie, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Overall it is quite useful, but sometime it maybe quite slow.

5,0 letztes Jahr

Kommentare: No comment from me, it is very useful overall

Vorteile:

The product is easy to use and the most important, me and my colleague will able to look at the same topic while we are having discussion.

Nachteile:

Some time it might very slow in terms of loading

Chris
Support Specialist in Puerto Rico
Maschinerie, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Great tool to capture every step of the journey

4,0 letztes Jahr

Kommentare: Ability to track interactions with clients and quickly revert to previous discussions or promises.

Vorteile:

One location to stare and document your daily interaction with clients

Nachteile:

Find that the dates do not reflect properly when making changes.