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Über Cisco Jabber

Web-Conferencing-Tool, das Unternehmen mit Instant Messaging, Sprach- und Videoanrufen, Voice Messaging, Desktop Sharing und Conferencing unterstützt.

Erfahre mehr über Cisco Jabber

Vorteile:

As someone who often works out and about in the community this software is incredibly convenient and helpful.

Nachteile:

Losing ground due to lack of strong features provided by other vendors.

Bewertungen zu Cisco Jabber

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit
4,4
Kundenservice
4,2
Funktionen
4,1
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1

Weiterempfehlungsquote

7,9/ 10

Cisco Jabber hat eine Gesamtbewertung von <span class="">4,3</span> von 5 Sternen basierend auf <span class="">1.330</span> Nutzerbewertungen auf Capterra.

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Nutzerbewertungen filtern (1.330)

Chris
Chris
Assistant Director of Housing and Residence Life for Marketing and Communications and Technology
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Hochschulbildung, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Taking my office phone on the go!

4,0 vor 3 Jahren
Untertitel auf Deutsch sind im Videoplayer verfügbar
Dorothee
Senior Group Accountant in Deutschland
Industrieautomation, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

zu kompliziert

2,0 letztes Jahr

Kommentare: Ich würde immer zu Teams wechseln, das ist besser

Vorteile:

Schnell zu installieren, schnell zu begreifen

Nachteile:

Verbindungsqualität nicht gleichbleibend

Kilian
Lehrer in Deutschland
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Professionelles Training & Coaching, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Bewertung Cisco Jabber

4,0 letztes Jahr

Kommentare: Es spart sehr viel Zeit.Gute App

Vorteile:

Sehr gut fand ich den Kundensuport der wirklich immer antwortete wenn ich etwas gebraucht habe. Zusätzlich hat die App eine sehr gute Benutzer Oberfläche.

Nachteile:

Alles ist gut aber der Preis ist leider ein bisschen zu hoch.

Leyla
Consultant in Deutschland
Bankwesen, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Anstrengend

1,0 letztes Jahr

Vorteile:

Wenigstens kann man chatten und sehen, ob die Kollegen verfügbar sind

Nachteile:

unkomfortabel, nicht stabil und oft zeit verzögert. ist mir in mehreren unternehmen aufgefallen.

Barbara
Barbara
Teamleitung Debitoren in Deutschland
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Chemikalien, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

gutes Zusatzprodukt zu TEAMS

3,0 vor 2 Jahren

Kommentare: durch den Wechsel von Büro und Home Office ist diese Lösung ohne Telefon am besten

Vorteile:

man bracuht kein Telfon mehr, sobald man abgemeldet ist, ist man nicht mehr erreichbar

Nachteile:

kann nicht mit TEAMS gekoppelt werden, man kann angerufen werden obwohl man über TEAMS telefoniert. Das stört extrem

Philipp
Bürokaufmann in Deutschland
Onlinemedien, Selbstständig
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Cisco Japper

4,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Ich kann es ähnlich nutzen wie WhatsApp nur im Geschäftsbetrieb. Ich kann es nutzen zum Anrufen aber auch zum Chatten. Das finde ich sehr praktisch.

Nachteile:

Das Japper sich ab und an verselbstständigt und sich einfach im Arbeitsprozess öffnet.

Cynthia
Sachbearbeiterin in Deutschland
Einzelhandel, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Cisco Jabber

4,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Jabber ist sehr benutzerfreundlich und einfach in der Bedienung.

Nachteile:

Das Produkt hat aktuell keine Nachteile.

Florian
Sachbearbeiter in Deutschland
Einzelhandel, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Cisco Jabber

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Cisco Jabber kann man nur weiterempfehlen.

Vorteile:

Die Software ist einfach und benutzerfreundlich aufgebaut.

Nachteile:

Die Software ist grundsätzlich schon sehr gut aufgestellt

Sara
Kundenservice in Deutschland
Einzelhandel, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Sehr gute Anwendung im täglichen Gebrauch

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Kann problemlos eingerichtet werden, läuft sauber, Chat und Telefonie vereint.

Vorteile:

Sehr benutzerfreundlich, Chat sowie Telefonie sehr gut verbunden

Nachteile:

Keine Verbesserungsvorschläge, nutze das Programm täglich ohne Probleme

Debra
Debra
Director in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Hochschulbildung, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Jabbing with Jabber

4,0 letztes Jahr

Kommentare: Overall Jabber has been a great add-on to keep up with business while away from my desk. Definitely worth a test run to anyone who doesn't want to sit and wait for calls, etc...

Vorteile:

Jabber is useful when out of the office, whether on or off-site. Works about 90% of the time when off-site.

Nachteile:

Sometimes inconsistent, even when on-site with local wifi but could be an internal issue - yet to be resolved.

John
ICT Director in USA
Medizinische Praxis, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

The Suitable Approach for Meeting Management

5,0 vor 9 Monaten

Vorteile:

Cisco Jabber makes every meeting manageable, and there are friendly screen sharing ensures.

Nachteile:

Cisco Jabber is diverse and it creates suitable innovation for companies.

Athina
Product Development Manager in Luxemburg
Konsumgüter, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Would never recommend

2,0 letztes Jahr

Kommentare: My overall experience with Cisco Jabber can be described as frustrating. The platform has the potential to but it does not live up to expectations. The platform's interface is clunky and non-intuitive, making it challenging to navigate through its various features. Messaging and real-time notifications frequently suffer from delays and failures, and collaboration tools, such as screen sharing and file sharing get too many glitches. File sharing is slow and and most important of all, video conferencing suffers from really poor video quality, dropping calls, and audio-video synch issues.

Vorteile:

It can have potential. In theory it offers a comprehensive suite of communication and collaboration tools that can be valuable for businesses seeking to streamline their operations and enhance remote work capabilities. Customer service is not too bad either.

Nachteile:

It just feels old. It suffers from plenty of issues, from unreliable messaging & notifications to a simply bad user interface. Too many glitches/crashes for a tool that should be making your work-life balance better.

Darren
Systems Administrator in USA
Elektrische/elektronische Fertigung, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Cisco Jabber Solution

4,0 vor 5 Monaten

Kommentare: Cisco Jabber was very useful to all of our employees

Vorteile:

The options to talk to other employees via the app

Nachteile:

we had to have the cisco servers for it to work

Chad
Production Partner in USA
Immobilien, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Cisco Jabber Review

4,0 vor 6 Monaten

Vorteile:

Integration across the company with internal messaging.

Nachteile:

It lags sometimes which makes things difficult with speed and productivity.

Virginia
Security Specialist in Italien
Informationstechnologie & -dienste, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Very simple and basic, focus on chat collaboration

3,0 vor 8 Monaten

Vorteile:

Cisco Jabber is very easy to use and intuitive, very simple so you can immediately chat and see the status of other users.

Nachteile:

It is very basic, both in layout and in usage. There is no the opportunity of inserting images in the chat (e.g. print screen) or smiles or whatever. Also, I don't like that much the fact that you cannot see the previous chat maybe in other days since the data and the message are not saved.

Teresa
QA Anaylst in USA
Informationstechnologie & -dienste, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Jabber is a good instant messenger software

4,0 vor 9 Monaten

Vorteile:

I like the ability to have video chats while sharing my screen to talk through potential issues with an app.

Nachteile:

The only thing I found that I didn't like about Jabber is the emojis being cartoonish. I would prefer them to be a little more professional.

Jared
Jared
Marketing Specialist in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Maschinerie, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

The comprehensive unified communication solution to keep my team connected and collaborative.

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Communication between team members is more fluid and efficient, which has resulted in greater productivity and collaboration in our projects. Integration with third party applications such as Microsoft Outlook and Google Calendars has further enhanced our planning and time management capabilities. Additionally, the ability to make high-quality voice and video calls has reduced the need for face-to-face meetings, saving time and resources. Overall, Cisco Jabber has been a valuable addition to our workflow and has significantly improved the way we communicate and collaborate in our organization.

Vorteile:

Since I started using Cisco Jabber at work, I have experienced a noticeable improvement in communication and collaboration with my colleagues. I love how the app integrates instant messaging, voice and video calls, and file sharing into one platform. The presence feature allows me to easily see the availability of my teammates, facilitating fast and efficient communication. Plus, Cisco Jabber's compatibility with a wide range of devices and operating systems allows me to stay connected and collaborate no matter where I am.

Nachteile:

Although Cisco Jabber offers a wide range of features, it also has some limitations. I have occasionally experienced stability and performance issues, especially during video conferences. Also, the user interface could be more intuitive, as it is sometimes difficult to find certain features or settings. Finally, to take full advantage of the capabilities of Cisco Jabber, it is necessary to have an adequate Cisco infrastructure, which can be expensive.

Serhat
Serhat
Senior Software Developer in Türkei
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bankwesen, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Fast and Uninterrupted Communication

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Jabber is used for internal communication in our bank. All meetings are held via Jabber. I did not encounter any problems while using Jabber for all video, audio and text meetings and chats. I didn't see a problem even in fairly crowded meetings. I do screen sharing and file sharing as part of my job. I haven't encountered any problems with these. I am very pleased.

Vorteile:

We do our internal correspondence using Jabber. It provided uninterrupted communication, especially when working from home. It's great for file sharing. I don't remember ever having problems with video and audio communication. It is especially useful for mass chats. I also feel as if my friend is with me in screen sharing.

Nachteile:

I did not encounter any negative features.

Petrica
Technical Support Specialist in Italien
Telekommunikation, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

useful collaboration tool

5,0 vor 10 Monaten

Vorteile:

with Jabber I can see in real time the availability of colleagues

Nachteile:

it is managed an on-premise tool, it is not managed in cloud

Myriam
Associate in Kanada
Anwaltskanzlei, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Cisco Jabber - Good Tool That Could Be Great

4,0 letztes Jahr

Vorteile:

I liked the fact that Cisco Jabber allows me to quickly interact with my colleagues and allows me to share my screen with ease. I also appreciate the call forwarding option.

Nachteile:

I do not like how finicky Cisco Jabber's notification system is -- I often have issues receiving mobile notifications, and even experience delayed notifications.

Eddie
Peer Support Specialist in USA
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Cisco Jabber

5,0 letztes Jahr

Kommentare: It’s affordable, reliable, it helps save money over regular phone calls.

Vorteile:

It works really well like an office phone over VPN, it saves money opposed to regular phone bills & one can call anywhere.

Nachteile:

Depending on your internet provider, you can experience disconnections.

Amanda
owner in USA
Marketing & Werbung, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

great features and accessibility

4,0 letztes Jahr

Kommentare: My overall experience with Cisco Jabber has been pretty good. I dont use all the options available so my opinion is only based on one aspect

Vorteile:

I love the sound quality and array of features available. Really is a one stop for all your communication needs

Nachteile:

I found it a little difficult to set up.

Philippe
Associate in Kanada
Finanzdienstleistungen, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Does the job for work

5,0 letztes Jahr

Vorteile:

Use it as our phone software as opposed to having physical phones.

Nachteile:

I guess there could be more functionality on the standard set up.

Mohammad
Director in Jordanien
Staatsverwaltung, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Sufficient

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Nice to expose to such features

Vorteile:

Ot is good for organisations with high level of information security.

Nachteile:

It makes the daily operations a little bit difficult for end users.

Heidi
Support Specialist in USA
Staatsverwaltung, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Good for what we use Jabber for

4,0 letztes Jahr

Vorteile:

Currently, we only use Jabber to organize and take calls through the computer or when working remotely. For this use, Jabber does very well.

Nachteile:

While working from home, there is some lag, but that is to be expected.

Suzanne
RGIM in UK
Versicherung, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Robust system for conferencing

4,0 letztes Jahr

Kommentare: Used in contact centres for meetings, call listening and various activities. Happy with the system

Vorteile:

Reliability of system for routine activities, communications and conferencing. Easy to install on desktop and used throughout offices. Also good for call listening

Nachteile:

Occasional connection issues but all in all a steadfast system to be relied upon