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Über ChannelEngine

ChannelEngine erleichtert die Verwaltung von E-Commerce auf über 950 Online-Marktplätzen. Mit synchronisierten Produkteinträgen, Beständen und mehr.

Erfahre mehr über ChannelEngine

Vorteile:

We like working with ChannelEngine because it's very easy to work with. And due to the help of a fantastic Onboarding Specialist we really had a flying start on Bol.com.

Nachteile:

Limited catalogue management options. Missing global rules options.

Bewertungen zu ChannelEngine

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit
4,4
Kundenservice
4,4
Funktionen
4,3
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4

Weiterempfehlungsquote

8,5/10

ChannelEngine hat eine Gesamtbewertung von 4,5 von 5 Sternen basierend auf 44 Nutzerbewertungen auf Capterra.

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Nutzerbewertungen filtern (44)

Patrick
Project Manager eCommerce - Marketplaces in Deutschland
Großhandel, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Intuitives Tool, um Produkte auf vielen versch. Marktplätzen zu platzieren und Aufträge abzuwickeln

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Es ist sehr einfach neue Marktplätze über Channelengine anzubinden. Die Entwicklung der individuellen Schnittstellen (Produktdaten, Angebotsdaten, Bestelldaten etc.) zu den Marktplätzen wird von Channelengine übernommen, sodass selbst nur sehr geringe Entwicklerkosten für Anbindungen aufgewendet werden müssen.

Nachteile:

Channelengine ist in der Lage sehr viele Daten zu beziehen und grafisch darzutellen. Dennoch ist die Exportfunktion dieser Daten noch ausbaufähig.

Alexander
Product Owner Global E-Commerce in Deutschland
Unterhaltungselektronik, 5.001–10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Sell where people shop with ChannelEngine

5,0 letztes Jahr

Kommentare: - Very satisfied - Great team and collaboration- Very much customer-centric, looking for joint growth

Vorteile:

- User-friendly UI- Great onboarding experience- Continuous improvements on channel interfaces- Incorporating suggestions, and taking feedback seriously- Adding new features almost every month- Pioneering new channels and geographies

Nachteile:

- Beta channels come with quite some child-diseases- Reporting capabilities, notifications, and user roles can be improved

In Betracht gezogene Alternativen: Lengow, Plentymarkets und Rithum

Zuvor genutzte Software: Rithum

Gründe für den Wechsel zu ChannelEngine: - International footprint- promising roadmap and eagerness to grow together on new channels and geographies

Marit
Marketplace Manager in Niederlande
Sport, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Review

5,0 letztes Jahr

Vorteile:

The ease in using the application and the customer support.

Nachteile:

We're missing the possibility to chat to our customers in Channel Engine. The customer support now needs to log in to dozens channels to talk to the customers. Another integrator has this function.

Pepijn
Marketplace specialist in Niederlande
Marketing & Werbung, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Pepijn's review

4,0 letztes Jahr

Kommentare: I use it every day and like the system in general.

Vorteile:

Diversity of use of the system. It is integrated in a lot of system I use.

Nachteile:

The correctness sometimes. When I refund an order via CE, the portal doens't see it sometimes.

Martijn
Associate Director eCommerce and Digital Marketing in Niederlande
Geschäftsbedarf & -einrichtung, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Accelerating growth in multiple regions

4,0 letztes Jahr

Kommentare: Thanks to the support of Channel Engine we are now capable of scaling on multiple marketplace at a higher pace.

Vorteile:

Channel Engine has been essential in scaling our business on multiple platforms / marketplaces across regions: not only Amazon in the US and EMEA, but also 'local'marketplaces in Germany, The Netherlands and France. Still working on scaling to other platforms, with the full support and engagement of the customer success managers.

Nachteile:

US integrations were delayed due to some critical differences between the Euopean and US markets. This is being handled, however, a deeper understanding of the intricate details of the doing business in the US (Tax issues) should have been a known.However, CE-team is adequately following up and setting up a separate test environment for the US market.

Remco
CEO in Niederlande
Einzelhandel, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Do what they promiss

5,0 letztes Jahr

Vorteile:

- Easy to use- Easy to connect to e-commerce platforms- Great customer support- Great integration team

Nachteile:

Don't have any cons purse. As mentioned it's easy to use and has all the functionalities that we need

In Betracht gezogene Alternativen: Channable

Gründe für den Wechsel zu ChannelEngine: Way ahead of Channable regarding channels

Emmy
Operations Specialist in Niederlande
Konsumgüter, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Advanced, user-friendly and efficient software

5,0 letztes Jahr

Vorteile:

ChannelEngine is a user-friendly integrator which is understandable by almost everyone. The integration process is well guided, the level of support offered (both customer/general and technical) is high and there is a very extensive database of helpful articles. The software itself is extensive in terms of features but still manageable.

Nachteile:

The software sometimes struggles with the amount of data within a tenant/account containing many articles. However, this has already improved significantly over the past two years.

Charlotte
Marketplace Manager in Niederlande
Einzelhandel, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Easy to use and pro-active integrator for all marketplace activities

5,0 letztes Jahr

Kommentare: Great solution for external channel management, regarding orders, stock, content etc. No direct integration needed with several marketplace channels which saves us a great deal of time and custom work.

Vorteile:

Good customer service, willingness to help and proactiveness. Easy to use and nice overviews of errors, listed products etc. Documentation of all channels are available as well.

Nachteile:

There's nothing not to like to be honest.

Lisa
Marketplace Specialist in Niederlande
Möbel, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

ChannelEngine review

4,0 letztes Jahr

Vorteile:

The integrator function of ChannelEngine works best and the support of the team is fast and helpful.

Nachteile:

Big changes/updates in the back end of ChannelEngine can have a large impact on our performances. The past has shown that this sometimes is not correctly communicated or tested properly and can affect our sales too much.

Rik
Head of Commerce in Niederlande
Konsumgüter, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great tool if you want to expend your business on several marketplaces

4,0 letztes Jahr

Kommentare: Very good experience in my previous company.

Vorteile:

Large selection of marketplace channels available

Nachteile:

Extremely focus on adding new channels which are not always relevant for every seller.

Marina
Marina
President in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Internet, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

The perfect tool to expand my business online

4,0 letztes Jahr

Kommentare: I love the functionality it's so precious and the inventory management has been especially helpful as it helps me maximize my sales and keep my stock up to date in real time.

Vorteile:

I love its ease of use and its ability to integrate with different platforms, such as my online store and other sales channels.

Nachteile:

Sometimes when I have a problem or query it can take a little time to get a response from the customer support team.

Fred
Marketplace Manager in Niederlande
Einzelhandel, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Met recht een SaaS oplossing

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Door ChannelEngine hebben wij ons aantal verkoopkanalen binnen een paar maanden kunnen uitbreiden van 3 naar 12 verkoopkanalen door heel Europa.

Vorteile:

De content opties binnen ChannelEngine zijn ideaal voor ons kleine team, waarin wij niet genoeg tijd hebben om voor ieder platform zoals Amazon en Bol.com steeds content aan te leveren. Door het instellen van regels en vaste mappings kunnen met hoge snelheid nieuwe artikelen worden ingeschoten op de verschillende platforms. Dat is een tijdsinvestering in CE, die zich heel snel terugbetaalt.

Nachteile:

Niet alles gaat altijd goed via ChannelEngine, maar daarvoor hebben ze wel een zeer betrokken en snelle support afdeling om samen de juiste oplossing mee te zoeken.

In Betracht gezogene Alternativen: Channable

Warum ChannelEngine gewählt wurde: Wij zochten een partner die dichter bij ons in de buurt zit, én ChannelEngine stond hoger aangeschreven bij Bol.com.

Gründe für den Wechsel zu ChannelEngine: We werken op dit moment ook nog met Channable voor een aantal CPC en CPS kanalen die nog niet beschikbaar zijn bij ChannelEngine.

Milan
Marketplace Specialist in Niederlande
Marketing & Werbung, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

ChannelEngine review

4,0 letztes Jahr

Kommentare: Het is enorm fijn om gebruik te maken van ChannelEngine. Ik zou het elk E-commerce bedrijf gericht op marketplaces aanbevelen.

Vorteile:

De implementatiegemak van de software. Verder maakt ChannelEngine het vrij gemakkelijk om nieuwe platformen toe te voegen aan ons portfolio. Dit is mede mogelijk door de fijne begeleiding van de support teams van ChannelEngine.

Nachteile:

Helaas komt het nog wel eens voor dat data verspringt of dat er gegevens niet juist worden geïmporteerd/exporteert. Wel pakt de support deze issues snel op.

Mart
Marketplace Manager in Niederlande
Konsumgüter, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Onmisbaar voor ambitieuze Sellers!

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: We zijn tevreden met deze tool; we hadden onze gewenste marketplace roadmap nooit binnen de gestelde tijd kunnen uitrollen zonder de koppelingen van ChannelEngine. Daarnaast altijd prettig contact met onze customer success manager en de helpdesk.

Vorteile:

ChannelEngine levert koppelingen met de meeste belangrijke marketplace platformen in Europa. Na implementatie van de tool hebben we onze ambities versneld kunnen uitrollen en in een rap tempo onze aanwezigheid op marketplaces kunnen realiseren. Hadden we deze koppelingen stuk voor stuk zelf moeten bouwen (en onderhouden) dan had dit veel meer capaciteit gevraagd in de organisatie, en was het niet mogelijk geweest om in ons huidig tempo uit te breiden. De tool biedt veel functionaliteiten en kan in grote lijnen redelijk intuitief en zonder veel training worden gebruikt.

Nachteile:

De tool werkt een beetje als een Formule 1 auto; er zit meer in dan de meeste gebruikers er uit zullen (kunnen) halen. Neem aldus goed de tijd om, samen met een technisch onderlegde sparringpartner, aandachtig te onderzoeken welke functionaliteiten je allemaal wil gaan implementeren/gebruiken. Sluit ook zeker een eigen developer aan tijdens de implementatiefase.

Yossi
Directeur des opérations in Frankreich
Möbel, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Très cher pour un logiciel par performant et des interlocuteurs qui ne connaissent pas leur logiciel

1,0 vor 9 Monaten

Kommentare: Nous avons signé avec channel engine pour un prix très elevé par rapport a la concurrence mais je dois dire qu'on nous l'as bien vendu.
Une fois signé par contre ce n'est plus la même.
- L'intégration est sous traité par une société qui ne connait pas le logiciel et pas du tout réactive.
- Contrairement a se qu'on nous a vendu l'intégration avec les marketplaces est ultra complexe
- Commercial présent au début pour nous rassurer mais ensuite absent
- Account manager totalement absent qui ne prend même pas la peine de répondre.
Concrètement nous avons intégré channel engine depuis 4 mois et toujours aucune marketplace connectée. Du temps et de l'argent perdu.

Vorteile:

Contact commercial assez sympa mais bien sur on vous vend du rêve

Nachteile:

Interface et manipulation très complexe. Logiciel sous performant avec règles très compliquée a faire.

Kees
Customer Experience Manager in Niederlande
Marketing & Werbung, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Review Kees Smit

5,0 letztes Jahr

Kommentare: Channelengine is een essentiele software voor de moderne E-Commerce.

Vorteile:

Het gemak en de overzichtelijkheid wat ChannelEngine biedt is van enorm belang. Verder kunnen wij alles doen via ChannelEngine; integraties, content beheren, voorraad synchroniseren en nog veel meer.

Nachteile:

Het klantcontact van ChannelEngine kan nog verbeterd worden. Soms moet je meerdere werkdagen wachten op een reactie. Dit kan gevolgen voor de bedrijfsvoering hebben.

Geena
Online Marketeer in Niederlande
Möbel, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Review RM x CE

4,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Riviera Maison kan door het gebruik van ChannelEngine op een snelle manier verbinden met marketplaces. ChannelEngine is een betrouwbare partner en straalt echt motivatie uit. De employees bij CE zijn altijd bereidt om de juiste oplossingen te bieden. Er wordt echt geluisterd naar nieuwe ideeen.

Vorteile:

ChannelEngine is makkelijk in gebruik en iedereen zou hiermee kunnen werken. Na een soepele integratie hebben we de aanwezigheid op verschillende marketplaces snel in kunnen zetten. De ambities kunnen nu echt waargemaakt worden. Zelfs met een kleinschalig team is het mogelijk om een vliegende start te creeeren.

Nachteile:

Er is altijd ruimte voor verbetering, zo ook bij ChannelEngine. Denk bijvoorbeeld aan het instellen van lanceringsdata, informatie pop-ups of een snelle blik op vereiste wijzigingen in de mapping. ChannelEngine blijft niet stil zitten en zijn achter de schermen doorgaand bezig met vernieuwing. Dit is een goed vooruitzicht voor de toekomst.

Gertjan
Business Developer in Niederlande
Konsumgüter, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Sturdy package with a lot of functionalities

5,0 vor 3 Jahren

Vorteile:

The software is easy to use and has a lot of functionalities. We like the fact that we can use advanced mapping settings to make sure our content will fit the template of each marketplce we are selling on. It is also really easy to add new channels and their account management is great. Channelengine is growing rapidly and does a great job at developing functionalities that their customers need. They are fully aware of the fact that their customers' opinions and experiences are a key factor in their product development.

Nachteile:

Since we have a lot of products (over 400.000), the software does struggle a bit with the sheer volume of data. Some pages have long loading times and the software feels sluggish.

Matthijs
Marketplace Marketeer in Niederlande
Großhandel, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

ChannelEngine feedback

5,0 letztes Jahr

Kommentare: Amazed by the ChannelEngine features and possibilities. Also in cooperation with our success manager, we are able to easily manage different marketplaces and expand to other new channels.

Vorteile:

Content mapping, price rules, feedback why products are not published, customer care, Order management.

Nachteile:

Repricer doesn't work for all situations. We often lose to much unnecessary margin because the repricer does not increase the price when possible. For example: price gets repriced from 200 to 170 to win the buy box. Competitions offer gets offline, which makes it possible to bring the price back to 200 and still have the buy box, but our repricer does not do that (yet).It would also be a really nice feature if we could see the % of each field in de mapping stage that is correctly filled. For example: Required field X in Category Y has 97% successfully filled fields.Currently we can not see this on the mapping page. It would also be very effective if ChannelEngine shows us the products with empty fields (3%).

Daniel
Digital Director in Niederlande
Bekleidung & Mode, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

The best marketplace integrator there!

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: My team and I love working with the software and the teams at Channel Engine - true business partners.

Vorteile:

The ease of use, the continuous development (new features) and the great teams that support you along every step of the journey.

Nachteile:

They need to improve dealing with complex catalogs. They have made big steps, and have solutions in place, but it should be standard.

Elmi
Owner in Niederlande
Sportartikel, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Easy to use, quick and good support

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Quick support when there is a problem. Easy to connect a marketplace. Easy to try and when it's not working to disconnect.

Vorteile:

The possibilities to connect different marketplaces in the same environment in stead of all different modules.

Nachteile:

The inability to push a specific or scheduled task.

Ji
Business Analyst in Niederlande
Einzelhandel, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Great choice to jump-start your business

5,0 letztes Jahr

Kommentare: Overall, my experience with ChannelEngine has been positive. It enables quick business expansion without too much technical hassles.

Vorteile:

Quickly connecting to top marketplaces and jump-starting sales. The support team also offers flexible, custom solutions to meet specific business needs.

Nachteile:

The current feature efficiently manages daily sales activities. It would be fantastic if it could also facilitate promotional mechanisms with marketplaces.

Niels
Specialist in Niederlande
Einzelhandel, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great product for streamlining new sales channels

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Easy integration and easy to use product from a wonderful dutch team.

Nachteile:

More feedback on issues with mapping/getting products live on different channels

valerie
E-commerce/ marketing manager in Niederlande
Textilien, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Positieve ervaring met Channel Engine

4,0 letztes Jahr

Kommentare: Nu wij één platform hebben waar wij alle content voor verschillende marketplaces kunnen delen scheelt dit heel veel tijd in het verrijken van de content.

Vorteile:

Channel Engine is erg makkelijk in gebruik. Zowel voor het verrijken van de content als het koppelen van nieuwe marketplaces is gemakkelijk. Daarnaast is het service level ook goed.

Nachteile:

Omdat er zoveel data samengevoegd wordt in Channel Engine kan het af en toe wat langzamer werken. Daarnaast zou het fijn zijn als er meer mogelijkheden zijn met het dashboard zoals bijvoorbeeld een CSV export uitdraaien.

Noni
Marketplaces specialist in Singapur
Luxusgüter & Schmuck, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great

4,0 letztes Jahr

Kommentare: Pretty well integrations were easy.

Vorteile:

It’s very user friendly and has a great overview.

Nachteile:

If there is an error we can’t do anything since CE is connected to all of our MP’s