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Über Witco

Besorge dir die Toolbox, um sinnvolle soziale Verbindungen im Büro zu pflegen.

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Bewertungen zu Witco

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit
4,4
Kundenservice
4,5
Funktionen
4,1
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,8

Weiterempfehlungsquote

8,1/10

Witco hat eine Gesamtbewertung von 4,4 von 5 Sternen basierend auf 16 Nutzerbewertungen auf Capterra.

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Nutzerbewertungen filtern (16)

Stefanie
Business Development Managerin in Deutschland
Bau, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Hält leider nicht was es verspricht bzw. wir uns erhofft haben.

3,0 vor 3 Monaten

Kommentare: Die Funktionalitäten und Möglichkeiten wurden überzeugend präsentiert und passen grundsätzlich ideal zu unserem Konzept. Jedoch hat die sehr zeitintensive Set-up-Phase (nicht ausreichend auf den deutschen Markt angepasst) und Nutzung über 6 Monate gezeigt, dass im Detail Limitierungen vorhanden sind, die für uns dauerhaft hohen administrativen Aufwand verursachen und die UX so einschränken, dass nur 10% unserer Coworker*innen die App regelmäßig nutzen.

Vorteile:

Grundsätzlich klingen die Möglichkeiten der Raumbuchung, Shop, Verwendung von Credits und automatische Abrechnung absolut passend für unseren Anwendungsfall, jedoch...

Nachteile:

.... ist das System auf den französischen Markt ausgelegt. Während des Set-Ups und auch heute noch limitiert uns dies sehr. Keine Nutzung von PayPal möglich, Belegung der Räume nicht intuitiv vergleichbar, Credits werden nicht auf den Monat limitiert. Alle Rechnungen müssen von uns manuell geschrieben werden. Unsere Coworker*innen nutzen die Software kaum, da nicht intuitiv genug. Gebunden an einen 2 Jahresvertrag. Zahlungen eingefordert mit Auslieferung des Systems obwohl es für unserer Coworker*innen aufgrund von System-Fehlern noch nicht nutzbar war.

Sebastien
Sebastien
Manager conseil in Frankreich
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

A very good Saas workplace application

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: The customers I had the opportunity to accompany the deployment of Witco are globally satisfied with the application and it allows them to offer an innovative and integrated quality workplace experience

Vorteile:

The interface is clear and efficient. The proposed functionalities are well thought out and evolve regularly. The ecosystem of integrated partners is growing rapidly. The team is a real asset for this company: all those I had the opportunity to meet are of good level.

Nachteile:

Statistics can be improved, lack of customization (with regard to the SAAS model)

Manon
Transformation project manager in Frankreich
Immobilien, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Nice solution, easy to use.

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Overall, Witco has been a great partner for the past 3 years.
Witco teams are very agile and always eager to improve the product or find solutions.
Their roadmap is clear and their software super easy to use for both clients and admins.

Vorteile:

Easy to use software for both administrators and clients. Many available features and a good ability to integrate new apps.

Nachteile:

Guest-management can be improved and more connected to the meeting room booking feature.

Gilles
Manager in Frankreich
Eventservice, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Witco for le Connecteur

3,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Booking Rooms & Spaces is possible with billing solutionSalto integration for access control is esay to use

Vorteile:

Integration are possible with others appsEase of useSaaS Solution and good pricing politics

Nachteile:

Billing interface is perfectibleIntegration specifications need to be shared with users

xavier
Head of international Asset management in Frankreich
Immobilien, 5.001–10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Great reporting capabilities and easy tool to centralize all office services

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Space planning & management, guest management, service requests to improve property management and tenant satisfaction

Vorteile:

Witco allows us to get valuable data insights to optimize our space management and pinpoint how we can enhance our tenants’ satisfaction thanks to KPIs on service requests and services in the building. The fact that Witco easily integrates our tech stack in their platform makes the lives of our property managers so much easier.

Nachteile:

A bit of training and commitment from the administrators is necessary to make sure the tool is used properly but customer support is very involved in helping our property managers, receptionists and tenants get properly onboarded

Alexandre
COO in Frankreich
Immobilien, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Managing Coworking Spaces with Witco

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Witco is easy to use and fit with our needs

Nachteile:

Witco is not completely bespoke for our company

vanessa
Community Manager in Frankreich
Immobilien, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

1st review for METAL 57

3,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

THE SOFTWARE is pleasant and rather easy tu use

Nachteile:

I can't program in advance my posts, when I have a meeting.... I can't post

Laurie
Chief Transformation & IT Officer in Frankreich
Immobilien, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Easy and client centric

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Very easy, a robust partner

Vorteile:

Easy to implement and add more partners / services Easy to connect and use for our clients Clear roadmap

Nachteile:

The full integration of space occupancy with digital signage and flex office management can be a feature to promote more

Pierrick
Pierrick
Consultant in Frankreich
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Witco review

5,0 letztes Jahr

Vorteile:

Easy to use, a lot of features available

Nachteile:

A good internet connection is required.

Balazs
Product Owner in Ungarn
Pharmazeutika, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Review

4,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

I liked the "My Day" module most which is a one-stop shop of various features allowing you to have info at a glance of all your current bookings, significantly speeding up end-user' booking processes.

Nachteile:

The reporting features could be improved to allow more insight on utilization trends of each module.

Sophie
Experience Manager in Frankreich
Gastgewerbe, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Review as the gestionnaire for booking

4,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

not possible to have an accidently double booking

Nachteile:

really hard to get new users ( process too long)

Patricia
Direction Opérations et Qualité in Frankreich
Gewerbeimmobilien, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Vivement l'intégration d'un outil de facturation externe

4,0 vor 3 Wochen Neu

Vorteile:

Accompagnement de l'équipe Witco pour implémenter l'outil Ajout progressif de modules Intégration dans des groupes de développement pour intégrer nos demandes d'amélioration Suivi régulier par le Customer succes manager

Nachteile:

Intégration Witco et Papercut Décalage de l'intégration du l'outil de facturation externe Gestion des catalogues difficile lorsqu'on a plusieurs immeubles

Fatiha
gestion technique in Frankreich
Gewerbeimmobilien, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

outil attractif

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Cet outil permet de communiquer entres les occupants de la tour et les gestionnaires. Les demandes d'intervention se font via cette interface et permet une réactivité des agents concernés

Vorteile:

Facile d'utilisation et attractif, cet outil facilite les échanges possibles entres les occupants de la tour et les intervenants, les réservations de salle...

Nachteile:

Certaines fonctionnalités devraient être plus développées

Shérazade
Formatrice - Change Manager in Frankreich
Gewerbeimmobilien, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Adoption lors du déménagement de notre nouveau siège !

5,0 letztes Jahr

Kommentare: Expérience globale satisfaisante, prise en main rapide autant pour les utilisateurs admin que les utilisateurs finaux. Permets d'avoir toutes les fonctionnalités dans la poche 🚀👍🏼

Vorteile:

L'adoption de l'application servicielle a été assez simple, les fonctionnalités proposée utiles : Réservation de salles de réunion, déclaration des incidents etc...

Nachteile:

Doit-être utilisé avec Bluetooth activé

Zambetti
Global Head of REFM Applications and Technologies in Frankreich
Pharmazeutika, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Ambitious deployment, still ongoing...

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: So Far so Good

Vorteile:

The interface is user friendly, and provides a "social network" experience that eases community management. It fosters the user experience and helps increasing their on site experience. The project team involvement is really appreciable.

Nachteile:

The analytics (dashboard capabilities) can be improved

Pauline
Partnership Manager in Belgien
Immobilien, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Successful collaboration and product integration for Covivio

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Overall, Witco is a trusted and key partner to work with. It is a pleasure to collaborate with them on a regular basis. They are a dynamic company, eager to innovate and create synergies with other companies to deliver the best experience and product to the clients. I would highly recommend to work with them.

Vorteile:

The quality of the integration they did with our solution (in webview) is really great, providing a smooth and optimal user experience. As a user, you have the feeling to use a single platform, rather than 2 separate solutions. They delivered this integration for one of our biggest client, Covivio which is a key player in the real estate sector. The client was very satisfied with the integration and it definitely helped us foster this relationship with them. On top, throughout the process, the product team was very efficient and proactive in the communication.

Nachteile:

There's nothing wrong about the software itself.