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Über Sendcloud

Sendcloud ist Europas #1 Multi-Carrier-Versandplattform. Mehr als 23.000 Onlineshops sparen Zeit und Kosten, indem sie ihren Versand mit Sendcloud automatisieren.

Erfahre mehr über Sendcloud

Vorteile:

How clear, easy to use, easy to find information.

Nachteile:

No option for sending letters, the price for small customers are sometimes higher.

Bewertungen zu Sendcloud

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit
4,4
Kundenservice
4,0
Funktionen
4,2
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1

Weiterempfehlungsquote

7,8/10

Sendcloud hat eine Gesamtbewertung von 4,2 von 5 Sternen basierend auf 89 Nutzerbewertungen auf Capterra.

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Nutzerbewertungen filtern (89)

Anke
Shop Händlern in Deutschland
Kunst & Handwerk, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Früher gut inzwischen eine mittlere Katastrophe

3,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Vor 2 Jahren sehr gut - inzwischen absoluter Saftverein. Ich werde nun zum Ende meines Vertrags wechseln.

Vorteile:

Einfache Anbindung ans System und leichte Bedienung bis 2022.

Nachteile:

Inzwischen ist der Kundenservice eine Katastrophe. Erstellte Tickets zur Probleme dauern zum Teil Wochen - bei sehr akuten Problemen. Man wird immer wieder vertröstet & hingehalten. Viele Einstellungen sind inzwischen durch noch mehr merkwürdige Prozesse nur komplizierter geworden. Dinge wie Lieferscheine, sind im Basispreis von über 500 Euro nicht mehr enthalten.Zu Beginn hatte ich noch eine Ansprechpartnerin inzwischen weiß niemand mehr irgendwas. Als kleinere Firma wird man gefühlt nicht mehr ernst genommen und fällt hinten runter.2023 war und ist mein Maß voll. Ständig werden Labels nicht mehr gedruckt. Das System zeigt immer wieder Fehlermeldungen, wofür sich dort niemand verantwortlich fühlt. Und dann bekommt man noch Rechnungen über die Tickets welche nicht mal abgeschlossen oder behoben worden sind.

bart
engineer in Belgien
Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen, Selbstständig
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

sendcloud i'm loving it

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: i recommend it to all my friends, starting webshops, small and big businesses it's just soooo much better to have everything in one place

Vorteile:

Massive time saver, where i used to have multiple accounts at different shipping services i have almost all of them at one place, can combine labels (saves a lot of paper!) overview of all shipment statuses, automatic C23 paperwork, it works like a charm and if it doesn't the team is there to help you asap even with the free account

Nachteile:

I wish that small businesses could use the benefits of the larger ones as well that's a bit of a downside for me but hey let's stay realistic, it's already a winner compared to what i used to have to do when making labels, better pricing and most of all speeeeed another small thing is the hidden costs that sometimes might arise (i blame you Bpost!) they charge 70 cents if you bring a package to a pickup point instead of paying them for the pickup service or bringing everything to a sorting centre yourself, this does not show up when calculating the cost and leaves you with a surprise of 70 cents, if you do 50 packages before you notice that and switch to DPD you already lost. And the whole Brexit thing could go a bit smoother when making shipping labels I guess, but I'm sure that will be sorted with time (DPD NP and DP stuff, a bit confusing)

Ingrid
Owner in Niederlande
Essen & Trinken, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Sendcloud will save you time & money while keeping it personal

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: -We saved time efficiency.
- we have the best shipping rates.
- Finally we can have an organized administration.
- integrated to our webshop and can be integrated to other platforms.
- sends personalized and detail information to my customers.
- gives me peace of mind

Vorteile:

The biggest issue I was having with my business is that we did everything manually. We used an excell sheet to keep track of addresses, names, shipping companies -pricing and we even created a formula to sort them per country. This was time consuming, because after costumers would place an order, we would have to, AGAIN, send a manual email with all the info. Once we had shipped orders, again our minds would have to remember to send the shipment information to each customer. Because of this super antique method, we spent hours and wasted mornings and nights trying to send the purchase and shipping details to our customers. We were exhausted 😞 With sendcloud, not only did we get the most competitive price out there, I also got praise from my customers across Europe since now they have better prices and more "weight freedom" with their shipment (up to 20 kilos keeping the same price). Also, all customers receive a notification once the labels are created. Yes, labels that are made by sendcloud (included in my webshop) I don't have to send manual emails anymore 👏🏻 . And wait, there's more: sendcloud will tell you if our customers have written a wrong address, by typo or just forgottent any detail. It will let you know immediately so we can fix it before shipping. Sendcloud also allows us to print all labels at once, even if they're not from the same provider (e.g PostNL or DHL). My customers are happy, I am happy! I’m spreading the word now! 😃

Nachteile:

I’d like to have an app to use on my phone so I can track all orders with more ease. Once I have shipped all orders, I take a rest and use my phone only, so an APP would be nice.

David
CEO/Owner in Deutschland
Computer-Hardware, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Good software, Awful delivery of the service they market.

2,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Been using Sendcloud for 3 years
Been using Sendcloud for 3 years, have been putting recently over 12,000 EUR of shipping fees per month to their company, the service for such customer size is a joke. This service was clearly meant for smaller fish in the sea.
I have had issues with pick up reliability since 1.5 years, we have had daily pick ups planned via contract on Monday, Tuesday, Thursday and Friday. We have had to contact them nearly every week, about the fact that DPD is not picking up, and everytime they do their awful process of asking how many packages there are, and they would even sometimes ask if we have a regular pick-up (which used to work for 1.5 years before) where we explain we do Monday to Friday even though we have been contacting them every week. Absolutely crazy. The next best part is that everytime we contact them it is some random in chat that always just does the same thing, ask us the same questions, and then call DPD and then nothing happens anyways. I am sure we have cycled through each live-chat customer supporter that is available at Sendcloud. The more worrying part is that only at a higher monthly fee does one get a personal advisor which makes 0 sense if we are putting such high monthly sums of shipments into the company, for 30 EUR more a month we get a personal contact person but at 10k-ish a month we do not?

Vorteile:

Software worked well and there were no IT problems

Nachteile:

Disconnection from the courier, denying responsibility for all cases possible.

Luuk
Webshop Manager in Niederlande
Konsumgüter, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Great way of sending goods!

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: We have not experienced any problems yet, I work with it every day! I am very satisfied.

Vorteile:

The easiest way to ship. It works in sync with the API (Bol, Amazon, Real etc)

Nachteile:

Everything works fine!! smooth and easy

Danie
CPO in Deutschland
Kosmetik, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

My daily dose of labeling

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: It labels and tracks our shipments.

Vorteile:

It is all what we need. Easy to use and integrate. This is my main point for the shipment.

Nachteile:

Simplicity and integration. It is not necessary to be a developer and everybody can use it daily.

Linda
Owner webshop in Niederlande
Konsumgüter, Selbstständig
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

Makes my work as a webshop owner easier

4,0 vor 3 Jahren

Vorteile:

I own a webshop and SendCloud makes my work a lot easier. I use it as a plugin for WooCommerce so when a customer places an order in my shop, all I have to do is go to SendCloud, print the label, stick it on the package and it's ready to go.

Nachteile:

I have had to install a plugin from another company because I wanted to use a different shipping method. One price for orders between € 0,- and € 39,-, another price for orders between € 40,- and € 79,- and free shipping over € 80,-. And I wish it was cheaper to send via SendCloud but it costs the same as when I go to the postoffice.

Rick
Owner in Niederlande
Essen & Trinken, Selbstständig
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

Sendcloud good system!

4,0 vor 4 Jahren

Vorteile:

Sendcloud is very easy to intergrate with your webshop. Its done in a few clicks. Making sending labels is very easy.

Nachteile:

I am using this software only a few days now and I don't have anything that I don't like at this moment.

Angels
Eigenaar in Niederlande
Großhandel, Selbstständig
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Very good and easy to use

4,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Very easy using system. Till now no problems

Vorteile:

I was looking for a good system . Then I discover send cloud. I am very happy with it. So i surely recommend it.

Nachteile:

Sorry nothing till now. Maybe it will come. But I am really satisfy.

Dorine
administration in Belgien
Lebensmittelproduktion, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

easy to use

4,0 vor 4 Jahren

Kommentare: easy to print labels
payments easily arranged
until now, no dislikes.
We have been using several times, maybe we still have to discover

Vorteile:

easy to print labels payments easily arranged

Nachteile:

until now, no dislikes. We have been using several times, maybe we still have to discover

Jana
Jana
Business Development in Belgien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Essen & Trinken, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Essential tool for every organization who wants to ship goods!

4,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Very useful tool that makes it easy to manage the chipment of your goods in your region as well as around the world.

Vorteile:

Very stable and reliable interface that links your sales DB and CRM with the shipment providers in your region. Also the auto-creation of labels works very well and speedy!

Nachteile:

Although the UX interface is already quite good, the process to create tickets and send packages could be a bit more intuïtive.

Pierre
directeur in Niederlande
Automotive, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Support is ver te zoeken, problemen oplossen ook!

3,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Telefonisch totaal niet bereikbaar.
Wij vinden het te belachelijk voor woorden dat alles over mail moet worden besproken.
De support is een afschuifsysteem voor problemen die niet opgelost willen worden!
Als er bijkomende kosten voor de klant worden gemaakt, wil Sendcloud daar niet in tegemoet komen.
Alles wordt afgeschoven op de vervoerders. Zelf wordt geen verantwoordelijkheid genomen!
Onze samenwerking eindigt per direct!

Vorteile:

Als alles naar behoren werkt, is de keuze van vervoerders makkelijk.

Nachteile:

Moeilijk te bereiken en telefonisch al helemaal niet bereikbaar! Support niet naar behoren.

Antwort von Sendcloud

vor 4 Jahren

Goedemiddag Pierre, Wat vervelend om te horen dat je de samenwerking stop wilt zetten. Dat vinden we uiteraard erg jammer! We zijn direct even gaan kijken naar de betreffende case. Voor zover wij kunnen zien is alles netjes afgehandeld; alle via Sendcloud gemaakte kosten worden namelijk gecrediteerd. Onze collega van Customer Service is verder in jullie case gedoken en heeft afgelopen dinsdag contact opgenomen met je collega. Hieruit bleek dat de communicatie over de mail helaas niet volledig duidelijk was voor jullie. We hebben de case opnieuw toegelicht en samen gezocht naar een oplossing. Hopelijk kunnen we in het vervolg alsnog de samenwerking naar tevredenheid voortzetten! Namens ons excuses voor de ontstane verwarring. - Senna

Jordi
CEO in Niederlande
Konsumgüter, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Zeer slechte klantenservice

1,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Probeer al 3 maanden een case opgelost te krijgen m.b.t instabox pickup kosten die worden berekend terwijl we hier niet om hebben gevraagd. Klantenservice is heel slecht wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

Vorteile:

Probeer al 3 maanden een case opgelost te krijgen m.b.t instabox pickup kosten die worden berekend terwijl we hier niet om hebben gevraagd. Klantenservice is heel slecht wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

Nachteile:

Probeer al 3 maanden een case opgelost te krijgen m.b.t instabox pickup kosten die worden berekend terwijl we hier niet om hebben gevraagd. Klantenservice is heel slecht wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

Olivier
Gérant in Frankreich
Einzelhandel, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Beaucoup de problème

2,0 letzten Monat Neu

Kommentare: Pas trop de problème en général, sauf que si ça arrive, vous devez recommencer tout à zéro, leur seule solution est la désinstallation complète et ré-installation... bof assez moyen comme réponse.

Vorteile:

Plus beaucoup d'avantages en fait.... les belles années ont passés, Sendcloud n'est plus comme avant. Beaucoup moins embêté avec une assurance externe

Nachteile:

Beaucoup de perte de colis et de retard, réponse très génériques du service client, avec un certaine ignorance pour d'autres questions, remboursement extrêmement long (6 mois en moyenne) pour les colis gérés sans assurance par sendcloud malgré une responsabilité à 100%, désolant !

Juliana
Juliana
SEO Manager in Spanien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Konsumgüter, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Un avance para la logística de una pequeña tienda online

5,0 letztes Jahr

Kommentare: En general la experiencia ha sido buena hasta el momento para gestionar envíos de una pequeña tienda en Prestashop.

Vorteile:

Que se integra fácilmente en plataformas como Prestashop, y ha permitido reducir tiempos y costes en la gestión de los envíos.

Nachteile:

Aun faltan opciones a la plataforma para hacerla más funcional, como personalización de etiquetas, filtros en el listado de pedidos y la atención al cliente.

Marieke
CEO in Belgien
E-Learning, Selbstständig
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Easy to use, love it

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: I like that it's easy to set up with my woocommerce shop, that the prices are a lot cheaper for sending and that it's so easy to use. I use it daily, works and integrates perfect and I love it.

Vorteile:

It is so easy to set up and use. Like, really easy.

Nachteile:

It took a while to figure out what the best printer was to use with it and how to set it up.

Kees
Director in Niederlande
Konsumgüter, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

easy to use software

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: I have a webshop and use Sendcloud for all my shipments

Vorteile:

Works really fast, easy to use and cheaper than my previous vendor

Nachteile:

have not found anything negative on this product

Lindsay
Manager in Belgien
Supermärkte, Selbstständig
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Easy to use top product

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: i use sendcloud 5-10 sending in a week

Vorteile:

Easy to use and fast sending package the choice for sending is big

Nachteile:

cant work with one.com for shop syncro .

Cathy
DGA in Niederlande
Einzelhandel, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Easy to use

5,0 vor 4 Jahren

Vorteile:

Easy to use and helpful. Would definitely recommend.

Nachteile:

So far, nothing. I have been using it since a month and haven’t come across any diffuculties.

Arlinda
Owner in Niederlande
Einzelhandel, Selbstständig
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Nice service for easy sending of your packages

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: I can easily send my orders with sendcloud, the address of my customers are automatically appearing at my sendcloud dashboard.

Vorteile:

Free for small companies, and easy integration in webshop

Nachteile:

No option for sending letters, the price for small customers are sometimes higher.

Sjoerd
Sjoerd
Owner in Niederlande
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Einzelhandel, Selbstständig
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Nice integration tool with your webshop and easy printing labels

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Very easy to use tool. This will save me time and money.

Vorteile:

Easy to use is the installation and api integration with your webshop. Also easy printing labels

Nachteile:

Least I like the comparison of the shipping rates in one overview. So from all the forwarding agents. But the rates are in the solution.

Michael
Director in UK
Essen & Trinken, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Excellent Service & Integration

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Time saving - Not having to manually update each order with shipping confirmation and tracking numbers.

Vorteile:

The integration with Wix. Saving of time

Nachteile:

Nothing to report as yet. The service has no issues.

Marek
CEO in Deutschland
Design, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

Nice support in onboarding

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Very good!

Vorteile:

Great support in the beginning. Personal approach and explanation. Onboarding offered.

Nachteile:

Nothing, we were impressed by personal contact and approach explaining how it works and answering all our questions

Aymie
Shop owner in UK
Einzelhandel, Selbstständig
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Very good service

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Very good 10/10

Vorteile:

It was really easy to use. Found my way around the site extremely easy

Nachteile:

Nothing it was really easy to use especially doing it from a phone

denise
owner in Niederlande
Großhandel, Selbstständig
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Sendcloud

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: great, quick en good price

Vorteile:

easy to work with, the prices ar good and quick sending

Nachteile:

i have nothing to mention, everything is good