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Über Treatwell

Treatwell Pro ist ein All-in-one-Salonsoftwaresystem, das dir hilft, jeden Tag für Schönheit zu sorgen.

Erfahre mehr über Treatwell

Vorteile:

How it is easier to book as a costumers and a salon. I no need to get worried about to be a good on internet as it help as English isn’t my first language.

Nachteile:

It has done the occasional weird thing where it was synced up with an external calendar and has then randomly un-synced.

Bewertungen zu Treatwell

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit
4,7
Kundenservice
4,5
Funktionen
4,5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2

Weiterempfehlungsquote

8,4/10

Treatwell hat eine Gesamtbewertung von 4,6 von 5 Sternen basierend auf 266 Nutzerbewertungen auf Capterra.

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Daniela
Shiatsu Praktikerin in Deutschland
Gesundheit, Wellness & Fitness, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Gute Betreuung, einfaches Handling für Kunde und Unternehmen

5,0 vor 11 Monaten

Vorteile:

Die wichtigsten Einstellungen, um das Buchungstool an den eigenen Unternehmensauftritt anzupassen, sind bereits vorbereitet, so dass keine Programmierkenntnisse erforderlich sind. Ebenfalls läuft der technische Support im HIntergrund - es passieren also fast keine Pannen. Und wenn doch hilft der Kundenservice blitzschnell, freundlich und kompetent, so dass es für mein Klientel rund um die Uhr möglich ist Termine zu buchen, wann und wo sie wollen, mit der Möglichkeit sofort mit dem Zahlungsmittel ihrer Wahl zu bezahlen oder auch erst direkt bei mir vor Ort :-)

Nachteile:

Laut Kundenaussage funktioniert manchmal die Zustellung der Erinnerungs-SMS nicht, lässt sich jedoch beheben, wenn ich beim Support anrufe. Meine KundInnen verlassen sich jedoch darauf, dass sie erinnert werden, das ist manchmal etwas ungünstig, wenn die SMS vorher nicht kommt.Einigen Kunden ist der email Ansturm, wenn sie online buchen zu viel.Und ich persönlich würde sehr gerne die Möglichkeit haben einen speziellen Kundenkreis aus der Datenbank anzuschreiben. Bisher ist mir das jedoch noch nicht gelungen, so dass ich mir die Kundendatenbank exportieren muss, dann aussortieren und danach erst die emails versenden kann - das ist etwas umständlich. Aber im zweiten Schritt kann ich diese emails auch nur dann so personalisieren, wie ich es mir vorstelle. Das könnte eventuell verbessert werden, ist jedoch jammern auf hohem Niveau...

Carrie
Kosmetikerin und Permanent Make-Up Artistin in Deutschland
Kosmetik, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Bin sehr zufrieden

5,0 vor 4 Monaten

Kommentare: Mein Gesamteindruck : Treatwell ist sehr gut beim Kundenservice, vor allem uns Geschäftskunden gegenüber.

Vorteile:

Das Treatwell eine große Platform haben.

Nachteile:

Einige Software Probleme und die Grundgebühr ist viel. Dass ich meine Bewertungen ( ca 420 fünf Sterne) nicht auf Google oder andere Programme zeigen kann!

Ardalan
Kosmetiker in Deutschland
Kosmetik, Selbstständig
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Treatwell Bewertung

4,0 vor 4 Monaten

Kommentare: Insgesamt finde ich Treatwell super und ich wurde immer wieder damit arbeiten.

Vorteile:

Es bringt viele Kunden und man kann gut damit den Business starten.

Nachteile:

Zu Höhe Provisionen und Kundendienst weiß nicht über alles Bescheid. Die Mitarbeiter sind gut aber ich denke die sollten noch besser geschult werden. Man sollte immer eine Antwort auf die Fragen geben. Die Bewertungsystem ist schlecht da die Kunden direkt in dem Email auf den Stern drucken und wenn sie ausversehen auf 4 oder 3 Sterne klicken diese Bewertung direkt abgegeben wird.

Achim
Geschäftsleitung in Deutschland
Erholungseinrichtungen & -dienstleistungen, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Schlechte Betreueung

4,0 vor 2 Monaten

Kommentare: Vernachlässigung der Lizenznehmer, immer schlechtere Erreichbarkeit und Vernachlässigung der Kundenbetreuung.

Vorteile:

Gute Präsenz im Netz. Einfache Buchung für Kunden.

Nachteile:

Sehr schlechter Support, keine telefonische Erreichbarkeit! Dadurch keine schnelle Hilfe, wenn es Probleme gibt, durch die Zeit verzögerung via Mail.

Arzu
FriseurIn in Österreich
Kosmetik, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Super effektive App

5,0 vor 5 Monaten

Kommentare: Es ist günstig, fair, Mitarbeiter sind sehr nett.

Vorteile:

Terminplanung ist super leicht für das gesamte Team

Nachteile:

Das man Kommentare nicht löschen kann, wenn manche Kunden dich schlecht bewerten, obwohl es nicht stimmt.

Ines
Chef in Deutschland
Animation, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Einfach Handhabung, übersichtlich

5,0 vor 5 Monaten

Kommentare: Einfach, übersichtlich, schöner Auftritt

Vorteile:

unkompliziert, grosse Verbreitung, gute Werbung

Nachteile:

Der Preis für Neukunden, Kunden, die vor einem Jahr im Salon gewesen sind, wrden als Neukunden gehandelt

Silvia
Kosmetikerin in Deutschland
Kosmetik, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Sehr positive Erfahrungen

5,0 letztes Jahr

Kommentare: Sehr zufrieden für mich und Kunden

Vorteile:

Gut strukturierte und praktische Onlinterminierung

Nachteile:

Alles in Ordnung und keine Reklamationen

Nebojsa
GF in Österreich
Kosmetik, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Treatwell - Hairstyle by N

5,0 vor 3 Monaten

Kommentare: TOP und sehr zum weiter Empfehlen vorallem für Neugründer

Vorteile:

Sehr gutes Marketing und beingt viele Neukunden

Nachteile:

Keine, Alles ist sehr gut gemacht , super software

Nicole
Chef in Deutschland
Kosmetik, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Immer wieder

5,0 vor 6 Monaten

Kommentare: Super immer zur Seite und helfen wo sie können

Vorteile:

Das beste was ich machen konnte ich währe heute nicht da wo ich bin

Nachteile:

Das Kunden falsche Daten abgeben falsche Tele ne falscher Name und einfach buchen können

Esra
Inhaberin in Deutschland
Kosmetik, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Es hat mir sehr geholfen

5,0 vor 5 Monaten

Vorteile:

Ich kann ganz in Ruhe meine Arbeit nachgehen, während meine Kunden ganz bequem von zuhause aus buchen können

Nachteile:

Dass ich die Behandlungen nicht Manuel ändern kann.

Susanne
Kosmetikstudio in Deutschland
Kosmetik, Selbstständig
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Insgesamt ok.. aber verbesserungswürdig

5,0 vor 6 Monaten

Kommentare: Eigentlich gut. Was mich stört ist dass meine Behandlung dort nicht so benannt werden können wie sie auf meiner seite heißen

Vorteile:

Schnell auf dem handy und Benachrichtigung

Nachteile:

Die Funktion von pro. Das davor war wegen der Behandlungsbezeichnung besser.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Gesundheit, Wellness & Fitness, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Gets me bookings that otherwise I would not have had

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: It’s been a positive experience in general

Vorteile:

The software functions fairly well from the client booking side and the clients tend to be a good calibre.

Nachteile:

My least favourite part of the software is a lack in featured which sends clients marketing promotions, newsletter, events etc. Also there is very limited space to provide client history. It would be great if it could have client record cards, consultation forms and pre & aftercare forms to allow clients to complete online. The problem I have is because Treatwell is very basic here, it is not possible to intergrate with another diary system.

Santiago
Director in UK
Gesundheit, Wellness & Fitness, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Grow your business with Treatwell

5,0 vor 8 Monaten

Kommentare: Been with them for over a year and can’t fault them. It’s there something to be resolved they are always attentive and willing to help. Great way to run your business remotely from anywhere, phone, laptop or tablet.

Vorteile:

How they helped and support my business grow. The team are friendly and always on the other side of the phone to help you with any issues.

Nachteile:

I love all of its features and how they are actively improving their system and bringing new things to it to make your salon management life easier

Katarzyna
Owner in UK
Gesundheit, Wellness & Fitness, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Clients think I work for treatwell

3,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Connect is now very annoying with all bookings to check out and penalties for cancelling appointments even though client emailed me to cancel it.

Vorteile:

It has a calendar online, that is about it.

Nachteile:

The whole process is standardised to a point where clients thinks that I am just a branch of treatwell salon and demand procedures done in other 'branches'. There is no option to block bookings without preparing or taking deposits, that is extremely annoying. Recently treatwell allowed cancellations in hours notice and no payment for those lost bookings made by not serious people. I can't block unwanted clients, another annoying thing. If treatwell wouldn't be that aggressive on on marketing to a point where competition on Google doesn't make financial sense, I would go away. Still, I dislike every moment I have to use it to make My Business going

Antwort von Treatwell

vor 5 Jahren

Hi Katarzyna, Thanks for taking the time to leave a review. We're sorry to hear customers have seen you as a branch of Treatwell. Salons are the heart of our business and we are proud to have a diverse range of partners on the site. We aim to ensure that salons show their own identity through photographs, menu and the 'about' section. The new cancellation policy aims to help salons open up slots if a customer can't make an appointment. This means instead of a customer not showing up , they can cancel so that you are aware you will have a gap. We have also introduced the functionality that customers can reschedule, this means that instead of losing the booking, they will come to your salon at another time. With the new policy, you should encourage customers to cancel directly on the app if they are unable to attend , so that your 'successful bookings score' is not impacted. Please reach out to your Account Manager if you have any further questions. Best, Treatwell

Mary
Hairdresser in UK
Gesundheit, Wellness & Fitness, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Great customer service

4,0 vor 8 Monaten

Kommentare: I have been using it for a few years. Now but find it quite expensive. Other competitors are cheaper. The main thing stopping me moving is I have good reviews which I don’t want to lose. However this is under review as I am trying to keep cost down.

Vorteile:

Great customer service and easy to use. Great feature with too rated

Nachteile:

High commission AND high monthly fees. Other platforms such as Fresha are much cheaper. The only reason I have stayed so long is because of my reviews.

Chloe
Holistic Therapist in UK
Gesundheit, Wellness & Fitness, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Happy business customer

5,0 vor 6 Monaten

Kommentare: Really happy overall with the impact its had on my business, customer service team are good, only downside is they take a high commission for bookings

Vorteile:

I like the marketing efficiency for my local area

Nachteile:

It regularly crashes in its app format using a Samsung phone

Palak
Beauty in UK
Freizeit, Reisen & Tourismus, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Treatwell is the best

5,0 vor 6 Monaten

Kommentare: I’ve been using Treat Well for more than two years and then never had any problem with it to all be super perfect and the website always work

Vorteile:

It’s very great website. I can book any time anywhere with my favourite salons.

Nachteile:

Always remind me, when is my appointment and send me a message a day before my appointment as a reminder

Tania Borges
Beauty therapist in UK
Lagerung, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Treatwell is a 5 star

5,0 vor 5 Monaten

Kommentare: All experience I had a salon menber or as a treatwell users to treatments was very good.

Vorteile:

How it is easier to book as a costumers and a salon .I no need to get worried about to be a good on internet as it help as English isn’t my first language

Nachteile:

I think they could show more often market it more

Karishma
Beauty therapist in UK
Kosmetik, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Good customer service

5,0 vor 4 Monaten

Kommentare: Very good overall. Been with treatwell since 2018

Vorteile:

That it’s very self sufficient. Very easy to navigate around and great with the notifications. It’s become my personal diary as well as my work diary.

Nachteile:

Sometimes the app does freeze a bit when it’s due a software update.

Gulzara
Beauty therapist in UK
Gastgewerbe, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great platform

5,0 vor 6 Monaten

Vorteile:

Easy booking system. Great platform to gain customer satisfaction.

Nachteile:

High percentage on first client booking. Monthly fee. Don’t have package or treatment course options

Yeliz
Director in UK
Gesundheit, Wellness & Fitness, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Opinioin on treatwell

4,0 vor 6 Monaten

Vorteile:

Diverse of people use treatwell so you will get a varried clientele

Nachteile:

Payments sometimes are not on the accurate date think on the 16 or 17th regardless we should be paid. And treatwell needs to stop bombarding customers with booking reminders for example if i tap a client by accident and move thir appointment down by 5 mins they will get a text stating your booking has been changed this is unnecessary

Emma
Beauty & Holistic Retreat Owner in UK
Gesundheit, Wellness & Fitness, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Great platform

4,0 letztes Jahr

Vorteile:

Fantastic features with amazing SEO included I’d never get my website at the top. I’m a top rated salon due to great reviews so feature high on the listings in my area. Booking payments taken and paid out with no hassle.

Nachteile:

Need consultation forms linked to bookings and a reminder to confirm no changes to medication etc before attending another appointment is essential! Charges for clients returning after two years when they originated via the salon not Treatwell is harsh!

Caroline
Salon Owner in UK
Gesundheit, Wellness & Fitness, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Treatwell Connect

4,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Treatwell Connect has definitely increased clients to my salon which was the aim in getting it. However the cost has crept up just recently and a monthly fee over and above commissions was not what I signed up for, and would have made me think differently.

Vorteile:

It's ease of use. Easy to see appointments.

Nachteile:

There are some things I can't do myself on my page and so have to contact Treatwell Customer Services.

Antwort von Treatwell

vor 5 Jahren

Hi Caroline, Thanks so much for taking the time to leave us a review. We are so pleased that you find the software easy to use and that we have helped you get new clients. Sorry to hear that you feel that Treatwell has become more expensive. Our commission model was changed as a result feedback from salons wanting to pay different commission for new and repeat bookings. This means that you don't have to pay for customers who you have worked hard to keep coming back. If you want to talk through how you can make the most out of our new commission model, please contact your Account Manager. Best, Treatwell

Suman
Beauty salon owner in UK
Einzelhandel, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

very easy to use but have very high fees for new clients

3,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Treatwell is a good platform for gaining new clients however their customer service is quite poor and their fees are very high

Vorteile:

Very easy to use and understand. The dash board is very easy to use and has great features

Nachteile:

I find creating the treatment menu difficult and time consuming

Antwort von Treatwell

vor 5 Jahren

Hi Suman, Thank you so much for taking the time to leave a review. We are so pleased to hear that you find Treatwell Connect easy to use. We are sorry to hear that you find the treatment menu difficult to create, if you reach out to your Account Manager, they will be more than happy to walk you through this. Best, Treatwell

Andreea
Owner in UK
Gesundheit, Wellness & Fitness, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great for business

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Best thing ever , made my salon visible on the market from the beginning. Is only in your hands to keep up your ratings

Vorteile:

Easy to use , very easy to access it from phone or laptop .

Nachteile:

Can’t block clients , preventing the to rebook if you don’t want them in your salon

Antwort von Treatwell

vor 5 Jahren

Hi Andreea, Thanks so much for taking the time to leave a review. We are so pleased that you find the software easy to use and enjoy the visibility that Treatwell gives you. Thanks for being a great Treatwell partner. Best, Treatwell