KACE

KACE Bewertungen

von Quest Software

Easy to log issues

Bewertet am 12.4.2019
Verifizierter Rezensent
Business Project Manager
Computer-Software, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: I use this software as a user to submit tickets and bugs to support and IT and have no issues as a user. I'm able to send an email to the internal IT email address and it opens a ticket for me.

Nachteile: Sometimes I know IT has issues using this to push software within our org, but I don't know much about that

Kace for service desk

Bewertet am 4.12.2018
Elizabeth S.
Electronic Documentation Administrator
Non-Profit-Organisation Management, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
3/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3/5
Kundenbetreuung
3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: My overall experience with Kace is pretty positive. There are some quirks as there is with any software, but for the most part, it is reliable for what I need to do on a daily basis.

Vorteile: I like that users can customize their tickets (how they are created and responses)

Nachteile: The View by drop downs/changing views is sometimes finiky

Great Internal Ticket System

Bewertet am 23.10.2018
Verifizierter Rezensent
Esthetician, Certified Master Pedicurist
Informationstechnologie & -dienste, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Internal ticketing system and integrates well with other support applications

Vorteile: System is used for ticketing and software pushes. Super easy to submit and manage tickets and assign to different queues

Nachteile: There isn't anything I dislike about this software

Asset Management Gold

Bewertet am 4.12.2019
Dillon K.
Service Delivery Project Manager
Umweltdienstleistungen, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: KACE has been wonderful for us for years. We did use it for full issue ticketing with the company for years but have recently moved to another program for this purpose. We still use the product daily as a software repository and asset management. The level of detail that this product provides is exactly what we need for our computer inventory.

Vorteile: I like how we can run scripts, check software on each computer and implement custom attributes and comments in our computer information

Nachteile: the GUI for Users is less than optimal. The GUI is more of an administrator view and it isnt very appealing for users to integrate with.

Easy to log issues

Bewertet am 8.5.2019
Verifizierter Rezensent
Esthetician, Certified Master Pedicurist
Verbraucherdienste, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: I can submit tickets and issues based on category and assign them to specific users. Works especially great for historical tracking and closing the feedback loop

Nachteile: i have nothing negative to say about this software

Easy to use System Management software with some drawbacks

Bewertet am 5.3.2019
Sean B.
IT Support Consultant
Hochschulbildung, 5.001-10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
2/5
Kundenbetreuung
3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We are managing all of our Windows systems on KACE. We've been able to manage systems effectively and keep an accurate inventory of all of the Windows devices we manage.

Vorteile: It's fairly easy to setup the SMA and start managing systems. The scripting and software deployment works very well. The patching mostly works with some bugs.

Nachteile: The MacOS management is lacking. We mostly had to manually create scripts to do basic MacOS management functions. The agent connection drops out on MacOS as soon as the device goes to sleep. The agent connection can break on Windows connections and it's pretty hard to fix. It often requires a visit to the computer.

A lot of features with a dated back-end

Bewertet am 25.9.2018
Verifizierter Rezensent
Senior ICT Advisor - Innovation & Security
Öffentliche Ordnung, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3/5
Kundenbetreuung
3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: The software has quite a lot of features and is also able to gather a lot of 'live' information from the clients (with agents).

Nachteile: The back-end seems a bit dated. Foreign language implementation has been an issues for years, there are options but up until now, it hasn't been working well. The GUI could use some improvement and give it a more modern look.

Another Service Desk Fish in a Big Pond

Bewertet am 19.6.2019
Verifizierter Rezensent
Systems Engineer
Baumaterial, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
3/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: They finally implemented a dark theme in 2019

Nachteile: Constant issues with memory usage on the VM, slow performance, clunky archival process... not user friendly for the technical users or end users submitting tickets.