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Über SumUp

SumUp ist ein mobiles Kartenterminal und POS-System

Erfahre mehr über SumUp

Vorteile:

I love traveling with my SumUp reader knowing I will always be able to very easily make in-person sales. The card reader is very easy to use and keeps the customer flow moving very quickly.

Nachteile:

One thing I do dislike about this app is that I am not able to link a new business. When I sign into another device it does not transfer my coupons over to my new account.

Bewertungen zu SumUp

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit
4,6
Kundenservice
4,4
Funktionen
4,4
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4

Weiterempfehlungsquote

8,5/10

SumUp hat eine Gesamtbewertung von 4,5 von 5 Sternen basierend auf 1.398 Nutzerbewertungen auf Capterra.

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Michael
President
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Essen & Trinken, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Fivestars works sometimes

4,0 vor 2 Jahren
Untertitel auf Deutsch sind im Videoplayer verfügbar
Milan
Tattoo piercing in Deutschland
Einzelhandel, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Mittlerweile nur Probleme

2,0 vor 3 Monaten

Kommentare: Werde kündigen. Der Kundenservice macht mich irre. Seit einer woche nur kompliziert ohne lösung

Vorteile:

Mobilität. Kann das gerät überall einsetzen

Nachteile:

Ständig Fehler , Geräteprobleme. Schon 3. AUSTAUSCHGERÄT . BEI PROBLEMEN mieser kundenservice . Super nervig

Manuel
Einkauf in Deutschland
Gastgewerbe, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Schlechteste Kassensystem was wir je erlebt haben

1,0 vor 10 Monaten

Kommentare: Schlechteste Kassensystem aller Zeiten 🙈 in über 30 Jahren Gastronomie haben wir so ein beschissenes System und so einen miserablen Service noch nie erlebt und wir führen einige Betriebe.Wir sind sowohl auf die Werbung wie auch auf den telefonischen Berater rein gefallen, da alles so gut aussah und sich auch so gut anhörte. In der Realität ist alles anders und stört täglich unser Geschäft. Leider ist niemand richtig erreichbar beziehungsweise greifbar. Es gibt keinen direkten Ansprechpartner.Der Chat Service hilft einem auch nur bedingt und dies nur bis 18:00 Uhr. Wie wir alle wissen geht da die Gastronomie erst richtig los. Mit anderen Worten hast du ein Problem während des Geschäfts, hast du keine Lösung und keiner, der dir hilft.Im Chat werden dir auch nur Auszüge aus der Betriebsanleitung zu gesendet bzw. link‘s, mit anderen Worten du bist auf dich alleine gestellt.Finger weg, denn hier steht im Vordergrund Verträge in Massen zu schreiben ✍️ auch wenn diese noch im 1. Jahr gekündigt werden.Wir geben unser Angelegenheit jetzt zu unseren Rechtsanwälten, Damann auf Reklamationen nur und professionelle Antworten bekommt von Support Mitarbeitern, die anscheinend selbst keine Ahnung vom System haben. Aus dem Management oder der Geschäftsführung meldet sich niemand, wenn man sich beschwert.Eigentlich ist ein Stern schon zu viel

Vorteile:

Das Design und das es wenig Platz nimmt

Nachteile:

Ganze System, Schlechter Service, Support Chat nur bis 18:00 Uhr und keinen direkten Ansprechpartner

Liz
Kosmetikerin in Luxemburg
Kosmetik, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Gutes Preis-Leistungs-Verhältnis für kleinere Unternehmen

4,0 vor 7 Monaten

Kommentare: Sehr gutes Preis-Leistungs-Verhältnis für kleinere Unternehmen, die nur wenige Zahlungen pro Tag annehmen.

Vorteile:

- schnelle und unkomplizierte Zahlungsabwicklung - gut zugängliche Bereitstellung aller benötigten Belege und Übersichten - es können Zahlungslinks erstellt werden, über die Kunden von zuhause aus per Kartenzahlung Rechnungen begleichen können - Keine Fixkosten

Nachteile:

Ich hatte anfangs desöfteren Verbindungsschwierigkeiten mit den älteren Geräte-Modellen (3G- und Bluetooth-Verbindung), was längere Wartezeiten für den Kunden mit sich zog. Mittlerweile nutze ich eines der neueren Gerätemodelle und habe per WLan-Verbindung keinerlei Verbindungsprobleme mehr.

Dipl.-Ing. Konstantinos
GF in Österreich
Import und Export, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Preisgünstig aber Qualität und Support teilweise mangelhaft

3,0 vor 2 Monaten

Kommentare: Preisgünstige Lösung und wichtig für uns, dass sie in der Cloud sitzt, da wir uns vom alten Windows Rechnungsprogramm wegen Migration auf Linux wechseln mussten. Support allerdings katastrophal und Qualitätssicherung der neuen Versionen zwischen mangelhaft und fahrlässig.

Vorteile:

Man kann relativ einfach Angebote und Rechnungen erstellen.

Nachteile:

Bei jedem Release funktionieren grundsätzliche Sachen nicht: alle unsere Bilder und Artikelnummern sind verschwunden. Lösung seitens Support: diese neu eintragen!

Christina
Geschaeftsfuehrer in Deutschland
Sport, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Unterirdische Kommunikation und kein Service!!!!!!

5,0 vor 6 Monaten

Kommentare: War eigentlich von der Nutzung begeistert. Aber für so einen Aufwand habe ich keine Zeit!!!

Vorteile:

……………………………………………………………………………………………………..

Nachteile:

Der Kundenservice ist unterirdisch. SumUp hat es nach 3 Wochen nicht geschafft die neue Firmenadresse zu hinterlegen. Es wurden um die 25 Emailsverschickt. Dann wurden sämtliche Unterlagen angefordert. Irgendwann kam ein Anruf man solle wieder eine Email schicken und dann hinterherrufen damit es geändert wird. Es wurde von SumUp einen neue Email Adresse verifiziert. Dann wird gesagt diese wurde nicht richtig hinterlegt?! Finde den Fehler….

Tatiana
Geschäftsführerin in Deutschland
Gesundheit, Wellness & Fitness, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Wir bekommen das Geld seit Monaten nicht ausgezahlt.

1,0 vor 12 Monaten

Kommentare: Jeglicher Versuch mit dem Support scheitert. Es gibt nur Standart Texte als Antwort. Keine Möglichkeit einen persönlichen Kontakt aufzunehmen. Man kommt einfach nicht voran und unseres Geld wird weiterhin zurückgehalten.Ich würde niemandem diesen Dienst empfehlen! Man fühlt sich schlicht und einfach betrogen!

Vorteile:

Es gibt nichts, was ich als Vorteile bezeichnen könnte.

Nachteile:

Bei der Einrichtung scheint es alles unkompliziert zu sein, aber dann wenn man sein Geld monatelang nicht ausgezahlt bekommt, stellt sich heraus, dass man mehr Unterlagen als bei jeder Bank, bei Kontoeröffnung, vorliegen muss. Es werden sogar Unterlagen angefordert, die überhaupt nicht existieren.

Nurul Iman
Nurul Iman
Information Technology Assistant in Malaysia
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bankwesen, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Loyalty program manager in easy steps

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Not only did FiveStars help us design and sustain our loyalty scheme, but they also kept an eye on consumer experience to ensure that each new client becomes a recurrence. In other words, it's a snap to use. Consumers utilize tablets to sign up for our loyalty program, and when they do, we can send them upscale offers and deals to encourage them to purchase with us again and again.

Nachteile:

A monthly subscription price is offered. The installation kit is included in the price, although it's not frugal. Actual results may not be presently apparent if you aren't proactive in your marketing efforts.

Musa
System Engineering Technical Specialist in Südafrika
Bankwesen, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Newbies can learn the simple way now. FiveStars is there to help.

5,0 vor 7 Monaten

Kommentare: Go for the best. FiveStars has all the ingredients to a successful career. Learn quick.

Vorteile:

FiveStars goodness spreads out too far beyond explanation. Listing a few: 1. Quite easy to use. Has easy to understand set up needed. 2. Very affordable. 3. Customization process is effortless and smooth. 4. Easy to deploy in any industry type and size. I have benefited first-hand from FiveStars goodness. I highly recommend it.

Nachteile:

Purely perfect. FiveStars has no dark side. No disappointments.

Sharath
Finance Manager in USA
Elektrische/elektronische Fertigung, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

A Great SOlution For Payment Processing

5,0 vor 2 Wochen Neu

Vorteile:

I like that it easily prevents fraud It makes payment processing and invoice creation and management easy I like the security features of SumUp

Nachteile:

Zero bad experiences with SumUp. It is the very best.

Jennifer
Manager in USA
Einzelhandel, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Terrible system and bad service

1,0 letzten Monat Neu

Kommentare: Would never recommend. They signed me up, took my money, and left me hanging with nothing but problems. This company needs to just shut down as a POS

Vorteile:

The way the pos looked on the counter. I liked the white

Nachteile:

It gave away extra money It didn’t properly record my sales tax Customer service is sub par

Jenny
Bookkeeper in UK
Automotive, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Sum Up - A user-friendly solution

5,0 vor 4 Wochen Neu

Kommentare: Excellent. The solution works everytime and can be operated by two people with aren't tech-savvy. Just what the business needed!

Vorteile:

It was VERY easy to set up and the online dashboard gives you all the information you could ever need.

Nachteile:

The online support chat function was lacking but I only had to use it once as the system as so user-friendly.

Shanna
Designer / Owner in UK
Einzelhandel, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Easy to accept mobile payments

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Love it! I take it with me whenever I do markets

Vorteile:

I love traveling with my SumUp reader knowing I will always be able to very easily make in-person sales. The card reader is very easy to use and keeps the customer flow moving very quickly.

Nachteile:

Sometimes the reader stalls when processing a lot of quick transactions but is easy to re-start it to get it going again.

Manuel
Founder in Deutschland
Fotografie, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

One of the most important tools for every company

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: It's really fast, easy to use and since I am using it, I really like to write invoices. Before I did code my own system to create pdf invoices automatically, then I used word-files and an excel sheet to write down anything I need for the month, but I really hated doing it because it was so much work and it took me so much time. The most awesome feature I love about Debitoor is the option to import my business account so that I can go through it and use the incoming and outgoing payments as a todo list.

Vorteile:

At first I found it very hard to get started with invoices and all that stuff that comes with starting your own company. I tested a lot of different softwares and I decided to go with Debitoor because it was the most easiest tool to use and I love that everything works out so quickly with just a few clicks, because I really want to focus on my business and not on the invoicing.

Nachteile:

I would love to see more AI improvements that maybe automatically do or suggest stuff for me to reduce the amount of time I need to spend with Debitoor, but besides that I love using it.

Jack
HR & Operations Manager in UK
Gastgewerbe, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Revolutionised our business pretty much

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Very happy - this is a very versatile and powerful product.

Vorteile:

The slick integration between EPOS and card payments, stock control, goodeats and reporting. The customisation options and intuitive interface are a lot slicker than other systems we've used.

Nachteile:

We've found that some of the custom payment and cheque options including custom service charge amounts is slightly clunkier than other systems we've used.

Phoebe
Phoebe
Private Tutor in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
E-Learning, Selbstständig
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Not just for your normal businesses.

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: As I mentioned before, Fivestars has enabled me to engage with my clients and their parents without having to make them spend a lot of money for other tutors and learning academies. They are able to enjoy the coupons and rewards while having the feeling that they can trust my abilities in teaching and tutoring. Fivestars has been easy to use and very important to my business.

Vorteile:

I like being able to implement rewards for students that I work with to encourage them to keep on attending tutoring sessions while saving a significant amount of money compared to other starting prices for other private tutors. It is also an incentive for parents or students to push their kids to keep on developing their skills while supporting my own tutoring business.

Nachteile:

There is nothing wrong with this software. I have enjoyed every feature and I am excited for new updates and ways to engage with my clients.

Christopher
Self employed in Deutschland
Internet, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Easiest software I’ve ever seen

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: I love their customer services. They respond always super fast!

Vorteile:

Easy to use, even for people who have their troubles with computer stuff

Nachteile:

Sometimes the bank stuff could be a little less strict.

Lexie
digital marketing in Australien
Design, Selbstständig
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Do not buy if you’re in Australia

1,0 vor 6 Monaten

Kommentare: Do not get this if you’re in Australia. Buy square instead. I purchased 5.5 weeks before my market event for Christmas, where I had purchased a lot of stock to sell. The device came quickly, I’ll give them that. I set it up, loaded all my products on the back end and did the verification process. The reader sat there for the rest of the time until two days before my event, I turned it on just to make sure it was working. Everything seemed fine but something in the app said I needed to verify myself, which I had already done (sent my drivers license etc), so I did it again and it said it should only take a few hours to verify, which was fine because I still had two days until the event. The day before it was still not verified but in the app it tells you that it’s connected and working, so I assumed it would be ok after going through the verification process twice already! There’s also no number to call, so you don’t have a lot of options or support on a weekend. I got to the event and the reader declined ALL payments because of a security issue. I lost thousands of dollars in sales because nobody caries cash anymore. I sent a support ticket with all of this info and I get a response THREE days later saying that my account is now verified and I can start taking transactions. Bit late and I can’t get rid of this Christmas stock now until Christmas 2024. 6 months of planning down the drain because I decided to give SumUp a go, when I should have just gone with Square.

Vorteile:

It’s relatively low cost upfront and cheaper transaction fees but I never got to use it!

Nachteile:

Customer service is non existent. You have to verify yourself multiple times and then it’s likely it won’t accept payments on the day you need it most

alex
Owner in USA
Einzelhandel, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

We been with five stars for over four years now. Minus a few quirks, we'd do it all over again!

4,0 vor 6 Jahren

Kommentare: I cannot stress how valuable a solid email list is. Combine that with selective marketing and Five Stars continues to strive for my business.

Vorteile:

It has been so long that I am really not sure but I think, the box doesn't even come with instructions. It's one of those things that really is that simple. When we first subscribed to the service I was like, what's up with the cost? I love being wrong, I was way wrong. This does the job of three employees and doesn't have "a family emergency" every Sunday. It gets down to the core of marketing. Gather your data base and learn from your customers. We really enjoy being able target specific emails or sms to your allocated groups. If someone hasn't been through your doors in a while. The dang computer sends them a sweet old "come back and see us message on it's own!" Come on!

Nachteile:

Okay, let's talk about it. It's more expensive than some of it's competitors. (After having s few, I'd rather pay the extra.) And dang it guys. Please someone in the IT department schedule updates during non-business hours. Pretty, pretty please.

Mohamed
Mohamed
President in USA
Unterhaltung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Love local fivestar drive my business

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: I use Fivestars at Hideout, for calculating daily sales, use it as a tool for marketing and drive the sales thought multiple dimensions.

Vorteile:

Loyalty program, low cost and convenience

Nachteile:

No yet has the customer pay by phone option.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Forschung, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Great paperless platform for rewards

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Fivestars gets rid of the hassle of bringing my rewards cards to the vendor/small business each time I order something. Usually I forget to bring my physical reward card, or lose it. It'd be cool if users could transfer their stars/rewards to other users through the software (from user to user, not just from company to customer).

Vorteile:

I like that I can easily gain rewards from multiple small businesses that I frequent through the same platform. All of my credit cards and information are tied to the same account, so that if I happen to use a different card, I still will accumulate benefits from the business.

Nachteile:

The layout of the FiveStar software is a bit different at Urban Ritual compared to what I'm used to at other businesses. Finding how many stars I have is more difficult at Urban Ritual, since the screen is crowded with other information such as how many stars it takes to get 'x' reward vs. 'y' reward. It would be nice to highlight how many stars you have vs. how many stars you need for rewards on a uniform graph, such as a progress bar of sorts.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Einzelhandel, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

The good and the bad.

4,0 vor 6 Jahren

Vorteile:

Fivestars is an excellent software that is easy to use and is great for rewarding current clients. You can customize the rewards you give to current clients very easily. The text out feature is also nice to get your current promotions out.

Nachteile:

When you sign up for the program they sell you on the business matching (marketing) for people that are on the app and near your business. You can create specials that pop up when people that use the app are near by. The problem is they don't switch on business matching for you unless you sign up 20 new fivestars members a week. I operate a spa that sees a lot of repeat clients and we don't always have 20 new clients a week which makes it very hard to be able to utilize this part of the service. I think smaller businesses should know this before they pay the big price tag for the hardware and service. Or they should find a way to include smaller businesses more effectively.

Trey
Owner in USA
Einzelhandel, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Excellent Loyalty Rewards Program for Small Businesses

5,0 vor 8 Jahren

Kommentare: The pros: We are a large consignment clothing store and are fairly new to formal loyalty programs. The Fivestars program has been immensely popular and has definitely resulted in revenue increases. Out flash sales have transformed into buzz-worthy events where, before, they were hardly noticed. We strongly recommend Fivestars if you are looking into a rewards/loyalty program for your small biz. Retention has been very high as reward points/spiffs have become a valuable commodity for our shoppers. Now for the (minor) cons: There does not seem to be much crossover between our business and others that use Fivestars based upon our anecdotal eveidence. I wish it was more of a local movement. Maybe one day it will be. Also, as far as the technical underpinnings, the API should be exposed to worthy customers (or those willing to pay a modest fee) so that they might integrate it with lesser-known point-of-sale platforms or databases; the company essentially refuses to do this, even though it would benefit both parties. Also, the tablets provided are nice but not without the difficulties associated with wi-fi enabled Android devices. Sometimes they go haywire and we are shut down inexplicably. Let's hope hardware improvements come. ( i'd bet Apple iPads, for instance, would probably provide a huge boost to the overall system reliability.)

Vorteile:

See review.

Nachteile:

See review.

Lindsey
Massage therapist in UK
Gesundheit, Wellness & Fitness, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Good all round payment system, highly recommended

5,0 letztes Jahr

Kommentare: Very good and easy use for first time users.

Vorteile:

Good all round payment system, highly recommend for small/first time business owners. Also larger business owners too. Charges are inexpensive and the system is small, compact, easy to use and the battery is good and lasts me about 3 days before needing a recharge.

Nachteile:

Not really many cons to look at unless you are paying for both this system and a booking system which also takes payment.... Then it's double charges. Other than this all good.

Zack
Director in USA
Computer-Software, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great way to engage customers and get detailed behavior metrics

4,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Overall great for consumers and very valuable data for the restaurants to understand the customer.

Vorteile:

Fivestars is a quick way to setup a loyalty program if you don't already have one. You don't need to be the size of a chain store to provide one and this has better customer marketing than the traditional punch card / stamps. Set your loyalty reward (i.e. 10 trips = 1 free item) and start seeing the repeat business. It's very frictionless to setup and in most cases, the customer just needs to quickly key in their phone number to log a visit. The real key is understanding the pattern of customers and being able to tweak loyalty rewards to increase business. The mobile app is great for consumers to track their trips and points.

Nachteile:

Pricing is subscription based, per month pricing. It's not inexpensive but they do provide the install kit. It may take some time at first to see real benefits if you are not aggressive with promotions.

Carlos
Owner in USA
Automotive, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

1200 dolls s rip off

1,0 vor 4 Jahren

Kommentare: I was with this company for around a year, it didn’t work for me, the equipment was never working, always turning off by itself, I had only one tablet, they sent me another tablet to replace the first one, it didn’t worked for me, So i canceled, I didn’t had a contract at that time already, then, a month later I get hit with a 1200 hundred dollars, So I called to ask why , they told me I had 5!! Tablets!, wich was not true at all!! They didn’t wanted to to anything about their mistake!, they told me that’s what it was showing on their computer and that’s what it was, I had to call my bank to dispute the transaction!! I would never recommend this company to anyone!!

Vorteile:

None, it wasn’t even working , i had it for like a year and it never worked properly, so I have no pros for this company, equipment

Nachteile:

No idea, I didn’t like anything about it