Netsmart Homecare Bewertungen

von Netsmart Homecare

3.5 / 5 17 Bewertungen
Netsmart Homecare

Netsmart

Mit Google übersetzen Bewertet am 11.1.2018
Marie P.
Administrator
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
Quelle: SoftwareAdvice
3/5
Gesamt
3 / 5
Benutzerfreundlichkeit
3 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
3 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We currently switched to DeVero when DeVero was acquired from Netsmart. Netsmart just could not give us what we wanted. I have to say they tried but in the end were unsuccessful and they let us move to DeVero

Vorteile: Customer Service
Sally Borel
Ability to create physician orders from certain parts of the patient's chart
do not need to be connected to wifi to use, only to synch

Nachteile: Must synch- not live or web based
Expensive! Must have a license for each user
alot of updates which are costly to us as we need to have our IT company facilitate these downloads
not user friendly
can not fax from the software- need to print and send

Old EMR

Mit Google übersetzen Bewertet am 7.9.2018
Arla J.
Hospice Director
Gesundheit, Wellness & Fitness, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
2 / 5
Kundenbetreuung
3 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: The feature I liked most in using Allscripts was the ability to switch back and forth from one division to another of the company without having to log into another site.

Nachteile: The worst part of Allscripts was having to sync the data at least twice daily and nothing being real time. Often during the syncing process something would go wrong and often documentation would be lost.

Allscripts

Mit Google übersetzen Bewertet am 8.1.2019
Brianna S.
Department Assistant
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Great system to use in healthcare when keeping track of thousands of patients.

Vorteile: There are ALOT of things you can do in this system. A lot of information can be found under patients and doctors, reports can be run for several different things.

Nachteile: Because there are so many things to do in this system, it is easy to get lost or to navigate around.

Easy to use

Mit Google übersetzen Bewertet am 23.5.2018
Molly B.
mlt
Gesundheit, Wellness & Fitness, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: use every day to order patient tests

Vorteile: You are able to go in and put notes on orders or visits. It is easy to go back and find the history of a patient.

Nachteile: It takes a while for the program to communicate with the lab system. It takes a while to understand all the buttons/tabs

Manage your patients

Mit Google übersetzen Bewertet am 14.2.2019
Shannan G.
Manager
Gesundheit, Wellness & Fitness, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
2 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3 / 5
Kundenbetreuung
3 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Use for major hospital transportation needs.very easy to use. Not easy to determine when someone makes a change

Vorteile: Easy to use and get reporting on statistics

Nachteile: No easy way to handle different types of trips being booked

Allscripts is a great tool to track patient's exam histories & efficiently pull up medical records!

Mit Google übersetzen Bewertet am 26.6.2018
Abigail K.
Administrative Assistant
Vermögensverwaltung
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
2 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis

Vorteile: The great pro about Allscripts is that the software is HIPPA safe. This software is trustworthy in that aspect and alleviates daily pressures for doctors and nurses who use it. This aspect also benefits the patients in the same way. The overall functionality of the program works very well and takes the space and time out of large file systems.

Nachteile: The biggest con of this software is the "status board" and its' lack of ability to automatically refresh. I may miss a critical piece of information due to forgetting to refresh the app. Another con presents itself in the software updates of the product. Frequent glitches usually always occurs in the event of a software update.

Organized file of medical info.

Mit Google übersetzen Bewertet am 21.4.2019
Celina F.
Bookkeeper
Automotive, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
3 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: I like all of my medical info being stored in one place.

Nachteile: I wish I could add medications manually, and that requesting an appointment was in real time with open appointments available to choose from.

Netsmart-NOTsmart

Mit Google übersetzen Bewertet am 9.8.2018
Angel A.
QA/ED Coordinator
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
Quelle: SoftwareAdvice
2/5
Gesamt
2 / 5
Benutzerfreundlichkeit
2 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
1 / 5
Kundenbetreuung
2 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: I have been training staff on Netsmart/Allscripts for going about 5-6 years- was part of implementation team at one agency. Would NOT recommend.

Vorteile: Can document in home without internet connection-like the scales feature in clinical monitoring-but hard to get staff to use b/c so many tabs

Nachteile: Synch time excessive -not intuitive-upgrade information comes at last minute and labor intensive- NOT easy to train new staff on.

Netsmart

Mit Google übersetzen Bewertet am 10.1.2019
Sharon S.
Operations Analyst
Groߟhandel, 5.001-10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: You can store any and all information about a patient into Netsmart. Good to use if you have hundreds of patients to keep track of, as well as Doctors too. It is very detailed and easy to use.

Nachteile: Since it is so detailed, new users can easily get lost in Netsmart. Navigating may take awhile to learn.

Was no pleased with this software compared to others

Mit Google übersetzen Bewertet am 14.3.2018
Physical Therapist Assistant
Medizinische Praxis, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
2/5
Gesamt
2 / 5
Benutzerfreundlichkeit
2 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
1 / 5
Kundenbetreuung
1 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis

Vorteile: It worked through multiple disciplines so everyone had access to all patient information and billing

Nachteile: It was hard to use, did not recognize basic medical terminology, only allowed one person to access a case at a time.

Netsmart Use

Mit Google übersetzen Bewertet am 15.12.2018
Implementation Consultant
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
3 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3 / 5
Kundenbetreuung
3 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: My overall experience with Netsmart Homecare hasn’t been terrible. It did take me a bit to get used to the funxtionality and the different quirks to it, but overall it has a fairly nice flow to it.

Vorteile: I liked that Netsmart is laid out so that you have to go in a certain order. It makes it a little easier to follow along.

Nachteile: It’s not the easiest to use right away. You definitely need to play around with it to get a good feel for it.

Useful in Health care

Mit Google übersetzen Bewertet am 24.3.2019
Julie K.
support staff
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
3 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4 / 5
Kundenbetreuung
3 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: I hear from nursing colleagues, that they like to use this for efficiency.

Vorteile: It allows for ease of electronic contact, monitoring of reviews, and ordering.

Nachteile: The learning curve, compared to other products.

Glitchy at time

Mit Google übersetzen Bewertet am 3.1.2019
Kenyetta R.
LPN
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 5.001-10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Save as you go along, I have lost all my notes several times already. Otherwise, it's neat the different things you can do without internet like the medication interaction checker.

Vorteile: you don't need internet access to do your work

Nachteile: it glitches often, if you don't save often you can lose all your work

Horrible.

Mit Google übersetzen Bewertet am 11.1.2017
Damon C.
Physical Therapist
Medizinische Praxis, Selbstständig
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
Quelle: SoftwareAdvice
1/5
Gesamt
1 / 5
Benutzerfreundlichkeit
1 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
1 / 5
Kundenbetreuung
1 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: This software leads to over a 50% attrition rate for a home health care company I contracted with. The model is simple: give away a free version with an almost intentionally poorly designed interface that is completely counterintuitive and goes against the most basic principals of software interface design. Then charge for "tech support" for implementation. Then sell the data sets that are more valuable than the person's time who put them in.

Vorteile: Not having to use it for more than 2 weeks.

Nachteile: The completely counterintuitive interface.

Poor choice for homecare

Mit Google übersetzen Bewertet am 27.11.2018
Betsy K.
Education Coach
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
1/5
Gesamt
1 / 5
Benutzerfreundlichkeit
1 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
1 / 5
Kundenbetreuung
1 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Horrible experience. I am glad I am no longer using the software.

Vorteile: There is nothing that I like about the software. There are much better options out there.

Nachteile: Very difficult to use. Took too much time documenting visits. Had to go through several steps to do one thing.

Easy to use

Mit Google übersetzen Bewertet am 10.2.2017
Julie B.
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
3 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis

Kommentare: This software is well organized and easy to use. Has some functionality I wish would work better but mostly positives.

Allscripts

Mit Google übersetzen Bewertet am 16.12.2016
Tina B.
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis

Kommentare: This software is easy to learn and easy to use. use. We were on a DOS system and still use paper charts.