Configuration Management Database Bewertungen

von ServiceNow

Durchschnittliche Bewertung

  • Gesamt
    4,1/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4,2/5
  • Kundenservice
    4,4/5

Über Configuration Management Database

Ein CMDB-System für IT-Aufzeichnungen, das Service-Impact-Analysen, Asset-Management und Compliance vorschlägt.

Erfahre mehr über Configuration Management Database

Zeigt 12 Bewertungen

Antonio A.
ITSM Specialist
13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.2.2018

"ServiceNow CSI"

Kommentare: CMDB solution part of the ServiceNow Instance that helps the organization to consolidate in a single system of record all the benefits of having the main applications of the ITSM side totally integrated.

Vorteile: As part of the ServiceNow Instance the ServiceNow CMDB is totally integrated to the main application of the ITSM side helping the support staff to related any issue (request, incident, problem, or change) to a particular CI previosly registered in the CMDB. You can record the CIs and their relationship in order to check how was deployed in the company infrastructure an specific CI and check the Impact of having a incident, problem or change related to this Configuration Item. You can populate the CMDB using differents approachs, The graphical representation on the CI and their relationships.

Nachteile: Have some high cost concern when you try to implement discovery tools for automatic cmdb population.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.2.2018
Ritesh G.
Consultant
Informationstechnologie & -dienste, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 24.1.2019

"Servicenow -Configuration Mgmt.: Review"

Kommentare: Overall experience with this tool is great as I need all what I need for my day-to-day work requirements such as periodic notifications, reports, graphs to my e-mail.

Vorteile: This is a fantastic tool to capture all aspects of Configuration management
This tool is in line with other industry standards such as ITIL
Large variety of reports can be generated & can be scheduled to your email IDs
Customized dashboard to see your most favorite items in "One Click"

Nachteile: Integration with external software can be made more easier
The filter criteria for search selection selection can be improved

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 24.1.2019
Ryan W.
Analyst Developer
Telekommunikation, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 24.2.2020

"Solid Performance"

Kommentare: ServiceNow's CMDB application is robust and flexible if not a little to unwieldy at times when looking to customize functionality.

Vorteile: Works very will with most discovery tools. Very thorough configuration options.

Nachteile: Overall module is overly complex for new users and customization can be difficult to manage

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 24.2.2020
Verifizierter Rezensent
Associate IT Consultant
Computer-Software, 5.001-10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 9.1.2019

"Single Source of truth"

Kommentare: We maintain all our servers and databases and customers in extended tables from CMDB which helps to maintain our data integrity

Vorteile: Easy of use, everything is a table in ServiceNow and CMDB is no exclusion which makes it super easy to understand and relate things to.
Single source of truth which can visualize you all the strings attached to an item in CMDB

Nachteile: Things are not so easy to operate at scale
Performance especially degrades a bit as your CMDB grows and scales in size

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 9.1.2019
Verifizierter Rezensent
Cloud Technical Engineer
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.4.2018

"Covers a variety of functions"

Vorteile: We successfully use it in conjunction with the vRealize suite for cloud automatization. It is also a very good ticketing software with good tracking

Nachteile: It is slow when processing large amounts of data and it's not very intuitive when first working with it.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.4.2018
Pallavi T.
Developer
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 21.7.2017

"Easy to build application and customer support"

Vorteile: Building Dashboard for Customers is very easy and able to support Users with Customer Support is awesome. Tickets will be auto generated and assigned and able to track the progress easily

Nachteile: Initial level of training is needed for Admins and also to the Users to get used with the built in functionality.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 21.7.2017
Gaurav R.
Senior Consultant
Informationstechnologie & -dienste, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 12.3.2019

"SNOW cmdb capabilities"

Vorteile: The availability of features to clearly distinguish your asset inventory both hardware and software along with the SaaS offering to link with other SNOW products.

Nachteile: Nothing at the moment but may be pricing can be something which can be revised

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 12.3.2019
Verifizierter Rezensent
Change Manager
Finanzdienstleistungen, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 12.1.2019

"Great when working with Changes"

Kommentare: Being able to link and track changes based on CI's is very useful!

Vorteile: I like the integration of the CMDB with the chane module.

Nachteile: Understanding the difference when you are selecting software, application, and server can be confusing.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 12.1.2019
Chetna M.
Analyst
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 23.11.2017

"good, but could be better"

Kommentare: easy and quick implementation. TIme to market is quick too

Vorteile: there are a lot of functionalities available out of box, especially around how to categorize different configuration items, the relationship of this module with Change management etc

Nachteile: Performance when loading a large amount of data suffers badly. Also, visualization of CIs in a graphical manner could be better

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 23.11.2017
Verifizierter Rezensent
DevOps Engineer
Computer-Software, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.12.2019

"Asset Management Infomation at your finger tips"

Kommentare: Highly recommend Service Now Configuration Management Database as a tool to enable and use!

Vorteile: - Being able to import information external CMDBs and have it available for reporting an dashboarding in ServiceNow.
- Ability to use configuration items from the CM database and relate service management tickets

Nachteile: I cannot find any faults - the ability to bring in all configuration items into the Service Now Config DB is extremely powerful for any service manager in the ITSM space

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.12.2019
Verifizierter Rezensent
Service Manager
Informationstechnologie & -dienste, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 10.9.2018

"Good CMDB solution"

Vorteile: Pretty fast and responsive and ease of customisation.

Nachteile: Nothing really. Its the best CMDB system that I have used

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 10.9.2018
Vivek K.
Program Manager
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 7.11.2017

"Good but could be better"

Vorteile: Easy of use is by far the best feature. The user interface is very intuitive. There are popups or roll over texts that help the navigation.

Nachteile: The visualization of configuration items in graphical format can be improved. Performance tends to slow down when loading high volume of data.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 7.11.2017