Wir helfen Unternehmen seit 18 Jahren,
bessere Software zu finden

Über Talkspirit

Talkspirit ist die All-in-One-Software für Teamkommunikation und Zusammenarbeit. Verfügbar in 8 Sprachen. Auf jedem Gerät.

Erfahre mehr über Talkspirit

Vorteile:

Video and tchat integration. Customer support is reactive and express with courtesy.

Nachteile:

It can be difficult to get specific customization but there is always a way to get the job done.

Bewertungen zu Talkspirit

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit
4,8
Kundenservice
4,7
Funktionen
4,6
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6

Weiterempfehlungsquote

9,2/ 10

Talkspirit hat eine Gesamtbewertung von 4,8 von 5 Sternen basierend auf 146 Nutzerbewertungen auf Capterra.

Hast du Talkspirit bereits verwendet?

Teile deine Erfahrungen mit anderen Softwareinteressenten.

Nutzerbewertungen filtern (146)

Lionel
Lionel
Social Media Manager in Frankreich
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Internet
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Used it first as a guest user for one of our clients. Started to use it

5,0 vor 7 Jahren

Kommentare: Easy communication

Vorteile:

I love how easy it was to integrate a team and communicate instantly The all-in-one concept is really helpful and time saving

Nachteile:

Some integrated functionality apps aren't easy to grasp or setup, some tutorials might be needed as an admin to fully understand the extent of what talkspirit can do

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Telekommunikation, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

A very good productivity and collaborative tool

5,0 vor 6 Jahren

Kommentare: Gain on email volume, relevant notifications and involvment per activitie

Vorteile:

We use talkspirit for more than two years. This Saas tool is an email killer and a great way to organize the teams around projects, dédicated circles and topics.

Nachteile:

The software could have a partner network for vertical custom integrations

Shellard
Tourism Director in Frankreich
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Freizeit, Reisen & Tourismus, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Excellent management assistant

5,0 vor 6 Jahren

Kommentare: The team works in different places and with different schedules.
Talkspirit enables everyone to remain informed in a social nice way of what is happening in all premises.
We also have invited guests to take part in project groups, it is very user friendly.

Vorteile:

Made our everyday life much easier : notices are read and implemented immediatly. No more delay or mis-information. Ease of use, everyone - external project guest or member, connects easily, wherever he is and whatever equipment he has at hand. interactive - team rooms, chats, project groups, it has a wide range of uses and responsive : everyone using it can comment instantly

Nachteile:

It still requires one to connect himself to the software - as all mail or other media. Although on the phone I receive notices when others publish (sometimes I'd like to not receive the notices ie during vacation - need to look into that).

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

i ve got the opportunity to us TS in order to communicate with all colleague and to share , it is ok

5,0 vor 7 Jahren

Vorteile:

i ve got the opportunity to us TS in order to communicate with Colleague , and to share some inforamtion or to post some status Easy to use !! No bug and very helpfull !!

Nachteile:

i ve got the opportunity to us TS in order to communicate with Colleague , and to share some inforamtion or to post some status and i think that it : Need some update which could help to bring it up as other Social Media ,

Jean-Alain
communauty manager in Frankreich
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Immobilien, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

human in the center

5,0 vor 6 Jahren

Kommentare: Connecting each member of the association at the same time

Vorteile:

Talkspirit lets put people at the center of the digital transformation of organizations

Nachteile:

It would be fine to distinguish current affairs from daily LinkedIn posts posts or tweets (different colored backgrounds?)

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Easy to use, great addition to our tools

5,0 vor 7 Jahren

Vorteile:

I like Talk spirit beacause it i easy to use and similar to other sharing platforms like facebook and Likedin

Nachteile:

At this point there is no big issues or cons for the use of talk spirit, we would need a little more trainning to have this more integrated into or needs

Marilda
Internal Communication Manager in Frankreich
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Personalwesen, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Great Experience with Talkspirit

5,0 vor 6 Jahren

Vorteile:

The software is really easy to use and and all the employees were quickly trained in the software.It helps us a lot.

Nachteile:

Everything works great and the talkspirit team develop the software constantly

Matthieu
Matthieu
EMEA Data Center Project Manager in Frankreich
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Internet, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Really interesting soft

5,0 vor 6 Jahren

Vorteile:

The easiest way to use it and the mobile app

Nachteile:

The modularity and the integration with the other tools

Raphaël
Raphaël
Innovation Lab coordinator in Frankreich
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

A very easy-to-use interface for an effetive collaborative solution

5,0 vor 6 Jahren

Kommentare: We are using Talkspirit solution to offer our employees a collaborative and social experience within their work.

Vorteile:

- user friendly interface - document sharing within space - video and tchat integration - customer support is reactive and express with courtesy

Nachteile:

a few editing features are weirdly presented in the UI, so I had to learn how to use it. But it concerns only one or two features, nothing wrong about it.

Thibaud
Thibaud
Chef de projet collaboratif in Frankreich
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Gesundheit, Wellness & Fitness, 5.001–10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

Instant messaging - TalkSpirit, a very good application !

5,0 vor 6 Jahren

Vorteile:

A complete app, running perfectly, clearly more efficient than Slack!

Nachteile:

The design could be a bit more modern! It's still too much an old school design, looking for Skype for business.

JeanCharles
Partner in Frankreich
Unternehmensberatung, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Un produit opérationnel efficace

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Talspirit est un formidable outil qui me permet de travailler en asynchrone avec les équipes, de capitaliser l'information, de limiter les échanges de mails tout en permettant une bonne tracabilité. Je peux créer des groupes et en limiter l'accès très simplement.Sa prise en main est simple et intuitive.J'ai une très bonne expérience de ce produit, que je recommande.

Vorteile:

J'utilise également d'autres solutions comme Slack. Talkspirit est nettement supérieur dans les fonctionnalités. La gestion des droits est très pertinente. C'est un outil central dans le travail que je fais avec les équipes, simple à mettre en œuvre et intuitif.De plus, l'équipe technique est très à l'écoute de ses clients.

Nachteile:

On veut toujours plus d'un produit déjà bien né. La dernière remarque que je leur ai remontée est de pouvoir choisir le son de notification, car je trouve celle de base un peu agressive à mon oreille.

Hélène
GESTIONNAIRE ADMINISTRATIVE in Frankreich
Öffentlichkeitsarbeit und Kommunikation, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Talkspirit, un logiciel qui a de l'esprit

5,0 vor 8 Monaten

Vorteile:

Le tchat pour les conversations en multisite, le drive comme lieu de stockage de documents (supports de formation, guide de l'animateur, quiz de fin de formation.....), le fil d'actualités des différents sites de notre société, les notifications visibles rapidement

Nachteile:

La mise en visibilité des événements qui demande selon moi de l'amélioration

Raphaël
Gestionnaire Informatique et Télécom in Frankreich
Bürgerliche & soziale Einrichtungen, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

L'efficacité à la française !

5,0 vor 4 Monaten

Kommentare: Talkspirit est un véritable réseau social d'entreprise. A ce titre, il nous permet d'être plus efficaces et réactifs dans la gestion de nos projets.

Vorteile:

- Un logiciel 100% français. Les données sont hébergées en France. - La simplicité d'utilisation. L'interface est intuitive et permet une rapide prise en main. - Regroupe les fonctionnalités essentielles de collaboration et de suivi de projets tels que le calendrier partagé, la visioconférence intégrée, l'assignation et la gestion des tâches ainsi qu'une suite bureautique. - Permet une gestion simple et efficace des fichiers (drives).

Nachteile:

Le manque de personnalisation dans la gestion des notifications et des alertes. Cependant, les équipes sont à l'écoute, réactives et tiennent compte des remarques des utilisateurs.

Christophe
DG in Frankreich
Freizeit, Reisen & Tourismus, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Un excellent outil à tout point de vue.

5,0 letztes Jahr

Vorteile:

L'efficacité, la fiabilité, la valeur ajoutée.

Nachteile:

l'ergonomie des drives au démarrage est perfectible

Fanny
Frontend developer in Frankreich
Telekommunikation, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Intuitive product that honors collaboration by facilitating information sharing.

5,0 vor 8 Jahren

Kommentare: A better collaboration, adapted tools for each shared element.

Vorteile:

The central timeline seems to me to be the most interesting tool of this product. It allows sharing various elements (files, links, events, questionnaires ..) and visible to all.

Nachteile:

Too many notifications for my taste, especially on mobile, but the latest updates have helped mitigate and better manage them.

Antwort von Talkspirit

vor 8 Jahren

Merci Fanny pour votre appréciation / commentaire. Nous sommes super enthousiastes en lisant ce type de retour. Cela nous donne encore plus de motivation pour faire de talkSpirit la meilleure plateforme de travail pour les organisations.

francois
ingénieur linux & virtualisation in Frankreich
Informationstechnologie & -dienste, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

very easy to use & quite fast

5,0 vor 7 Jahren

Kommentare: very good internal communication & friendly relationship with colleagues even from other offices in other towns.

Vorteile:

chat & posts the functionality we use the most in our company possibility to add pictures & links in the posts

Nachteile:

new features are often useless, and may slow down the software For the way we use this software, that's all

Mojtaba
Business Developer in Frankreich
Informationstechnologie & -dienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Communicating, sharing documents and having an overal overview has never been easier before!

5,0 vor 8 Jahren

Kommentare: This software replaces the old-fashioned way of communicating with all of the people both internally and externally. Thanks to talkspirit, there is no more need to use dropbox, sending emails, sharing files etc etc.

Vorteile:

The ease of use and the amount of features including the numerous integration possibilities with other tools are extraordinary!

Nachteile:

Perhaps one tiny thing I could mention is the possibility to delete a chat bar on the right side.

Perrine
responsible for product in Frankreich
Verlagswesen, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Good experience

5,0 vor 6 Jahren

Vorteile:

Simply to use and possibility to make a group

Nachteile:

There is a lot of information and sometime that is often too complex

Christophe
Support Engineer in Frankreich
Informationsdienst, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

So good !

5,0 vor 6 Jahren

Vorteile:

Super support, permanent addition of functionality, ease to use

Nachteile:

I have no problem with it. I love talkspirit!

Samuel
Responsable Innovations & Méthodes in Frankreich
Architektur & Planung, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Simple operation; Easy settings;

4,0 vor 8 Jahren

Vorteile:

Ergonomic and customizable interface; On-line support service rather reactive; Keyword searches in documents; Rather broad integration choices; Attractive costs

Nachteile:

Chat not related to groups; The desktop version does not include automatic opening function when starting up

Antwort von Talkspirit

vor 8 Jahren

Merci Samuel pour votre appréciation. L'alignement du tchat avec les membres d'un groupe est inscrit dans notre roadmap. Idem pour la fonction d'ouverture automatique au démarrage qui est en cours de réalisation en ce moment.

Didier
Systems & Networks Manager in Frankreich
Non-Profit-Organisation Management, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Simplified Collaboration

4,0 vor 8 Jahren

Vorteile:

We use talkSpirit to replace an intranet realized with google site. It is easy to use, it has made it possible to make actions more interactive, also our communication as well as feedbacks on the projects and obviously the daily life of our company.

Nachteile:

No possibility of tagging the people in the photos (as on facebook) We must add the persons in a comment

Antwort von Talkspirit

vor 8 Jahren

Merci / thank you for your appreciation.

Isabel
business engineer in Frankreich
Informationstechnologie & -dienste, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Recent experience but very positive, on a daily basis, very accessible via the smartphone

4,0 vor 8 Jahren

Kommentare: A facilitated daily exchange, whatever the medium and information in real time, the chat is also perfect to save time!

Vorteile:

Simply intuitive and accessible even to the uninitiated Easy to handle, nice and colorful graphic interface

Antwort von Talkspirit

vor 8 Jahren

Merci beaucoup Isabel. Cela nous motive et encourage pour faire de talkSpirit la meilleure plateforme de travail collaboratif pour les organisations qui ont décidé de travailler autrement.

Anthony
Relationship Advisor in Réunion
Versicherung, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

I use Talkspirit every day, it is a very useful tool for the employees of the company.

5,0 vor 7 Jahren

Kommentare: It is a very good communication tool that makes it possible to keep in touch with all colleagues at any time of the day.

Vorteile:

Talkspirit is very useful because it makes it easier to communicate with other members of the company. it also allows all members of the company to know what is going on within the company and all the news about the company.

Ronan
Controleur de gestion in Frankreich
Buchhaltung, 5.001–10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Best Company social network

5,0 vor 6 Jahren

Vorteile:

talkspirit team is really connected with the needs of customer. They are really proactive and interested on improving the product

Nachteile:

It's sometimes hard to find information in specific subject in a newfeed

Eric
Economist in Frankreich
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Use to communicate and socialize

5,0 vor 7 Jahren

Vorteile:

The discussions, the event planning, I receive communication and it gets filtered as long as I am subscribed to the correct groups.

Nachteile:

The color codes could be improved, also it is not so easy to write long article and make reference to some.