Wir helfen Unternehmen seit 17 Jahren,
bessere Software zu finden

Über Talkspirit

Talkspirit ist die All-in-One-Software für Teamkommunikation und Zusammenarbeit. Verfügbar in 8 Sprachen. Auf jedem Gerät.

Erfahre mehr über Talkspirit

Vorteile:

Video and tchat integration. Customer support is reactive and express with courtesy.

Nachteile:

It can be difficult to get specific customization but there is always a way to get the job done.

Bewertungen zu Talkspirit

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit
4,8
Kundenservice
4,7
Funktionen
4,6
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6

Weiterempfehlungsquote

9,1/10

Talkspirit hat eine Gesamtbewertung von 4,8 von 5 Sternen basierend auf 144 Nutzerbewertungen auf Capterra.

Hast du Talkspirit bereits verwendet?

Teile deine Erfahrungen mit anderen Softwareinteressenten.

Nutzerbewertungen filtern (144)

Jean-Alain
communauty manager in Frankreich
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Immobilien, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

human in the center

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Connecting each member of the association at the same time

Vorteile:

Talkspirit lets put people at the center of the digital transformation of organizations

Nachteile:

It would be fine to distinguish current affairs from daily LinkedIn posts posts or tweets (different colored backgrounds?)

Luc
Luc
directeur Innovation in Frankreich
Telekommunikation, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

better than slack and workplace

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: talkSpirit is used to bootstrap "on demand" innovation projects with distant co-workers. It's very easy to connect your daily tools and enjoy a single interface to work from

Vorteile:

- the super easy and intuitive interface, UX: no need for a user manual, - the ability to invite for free as many guests as you want to your common workspace, - a single interface to which you can connect all your external tools (twitter, linked, facebook, rss,..) and internal productivity tools (pipedrive, zendesk, trello, github, chargebee,..), - a multidevice chat + a social network with voice and visio integrated, - high level of security, - European SaaS solution accessible through local datacenter.

Nachteile:

I would like to have more bots available on their store. I tried the FAQ bot and it's quite immediate to put in production. I would like to have the same for a wide array of domains.

Jean
Communication manager in Frankreich
Bürgerliche & soziale Einrichtungen, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Good app

4,0 vor 6 Jahren

Kommentare: Good experience, brings some new ways in corporate communication, gives voice to anyone, makes exchanges easier.

Vorteile:

Very easy to use, very intuitive. Good support.

Nachteile:

Not much actually. Waiting for the next evolutions.

Olivier
DSID / CIO-CDO in Frankreich
Immobilien, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

TalkSpirit makes it easier to exchange between our employees and partners

5,0 vor 7 Jahren

Kommentare: A true social networking company really used. A real social networking company really used.

Vorteile:

Simplicity of teamwork, ergonomics, ease of access, integration in our other applications / Simplicity of teamwork, ergonomics, ease of access, Integration with our other applications

Nachteile:

The mobile application has evolved a lot, but it is not yet totally at the level of the web application.

Benoit
IT Manager in Frankreich
Gesundheit, Wellness & Fitness, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Easy collaboration tool

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Collaboration is key and Talkspirit gives inspiration to users to post their concerns and provide their feedback to others' concerns.

Vorteile:

Talkspirit is extremely easy to use, you get an email when anyone from the community is asking for feedback and you can read and provide answer in a minute.

Nachteile:

Nothing but cosmetics which is not important.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Telekommunikation, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

A very good productivity and collaborative tool

5,0 vor 6 Jahren

Kommentare: Gain on email volume, relevant notifications and involvment per activitie

Vorteile:

We use talkspirit for more than two years. This Saas tool is an email killer and a great way to organize the teams around projects, dédicated circles and topics.

Nachteile:

The software could have a partner network for vertical custom integrations

Richard
Community Manager in Frankreich
Eventservice, Selbstständig
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Use as a working platform as a freelancer

5,0 vor 7 Jahren

Kommentare: It allowed me to sensitize my client to the interest of the platform while they were in total rejection following a bad experience on Slack.

Vorteile:

Ergonomics, intuitive, practical for novices. Integration of other tools to enrich the user experience.

Nachteile:

The fluidity of the application between my MacBook, the iPad and the iPhone. The possibility offered by the messenger (which could be integrated into the first software )

Antwort von Talkspirit

vor 7 Jahren

Thanks really much Richard for your appreciation/feedback. We are even more motivated to make talkSpirit the best platform to work better together. May you give more details about "The possibility offered by the messenger (which could be integrated into the first software )" ? In french if you want.

Rick
Security Consultant in Frankreich
Computer- & Netzwerksicherheit, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Great place to work

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: We can create groups to help each other to solve issues and bugs.
Ask for documentation easyly
Create events like after works fast and easy.

Vorteile:

Groups, instant chat, posts and comments are very intuitive and usefull. Notifications also helps to get information faster. Surveys are pretty usefull to facilitate organisation for after works, events, etc.

Nachteile:

Talkspirit is a really good platform I don't really have something to dislike.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationsdienst, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

A very good tool !, simple to use

5,0 vor 6 Jahren

Vorteile:

Easy to use, a good tool !, networking tool and how to find easy business

Nachteile:

Only some functionalities, but those existing are simple and relevant.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Versicherung, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

My feelings about TalkSpirit

4,0 vor 5 Jahren

Vorteile:

Simple use, easy access, comprehensible by everyone

Nachteile:

simple access and use for every one nice graphics interface

JeanCharles
Partner in Frankreich
Unternehmensberatung, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Un produit opérationnel efficace

4,0 letztes Jahr

Kommentare: Talspirit est un formidable outil qui me permet de travailler en asynchrone avec les équipes, de capitaliser l'information, de limiter les échanges de mails tout en permettant une bonne tracabilité. Je peux créer des groupes et en limiter l'accès très simplement.Sa prise en main est simple et intuitive.J'ai une très bonne expérience de ce produit, que je recommande.

Vorteile:

J'utilise également d'autres solutions comme Slack. Talkspirit est nettement supérieur dans les fonctionnalités. La gestion des droits est très pertinente. C'est un outil central dans le travail que je fais avec les équipes, simple à mettre en œuvre et intuitif.De plus, l'équipe technique est très à l'écoute de ses clients.

Nachteile:

On veut toujours plus d'un produit déjà bien né. La dernière remarque que je leur ai remontée est de pouvoir choisir le son de notification, car je trouve celle de base un peu agressive à mon oreille.

Florian
Chef de cabinet in Frankreich
Staatsverwaltung, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Mise en place d'un réseau social pour l'inspection des ICPE

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: La plateforme Talkspirit nous a permis de créer un espace d'échange entre nos 1500 inspecteurs, afin que ceux-ci puissent partager leurs bonnes pratiques et leurs retours d'expérience sur des cas métiers spécifiques.

Vorteile:

- l'ergonomie et la facilité de prise en main pour nos utilisateurs - la qualité et la réactivité du support technique - le "made in France", y compris pour le stockage des données

Nachteile:

- la mise en place d'une telle plateforme nécessite un accompagnement managérial fort

Florian
Chef de cabinet in Frankreich
Staatsverwaltung, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Réseau social d'entreprise pour notre communauté d'inspecteurs ICPE

5,0 letztes Jahr

Kommentare: Notre objectif était de mettre en relation nos 1500 inspecteurs des ICPE, qui sont répartis sur l'ensemble du territoire national dans une centaines d'unités régionales ou départementales, afin qu'ils puissent partager des retours d'expérience ou des documents utiles, ainsi que poser / répondre à des questions métier entre eux.Après une phase de test, nous avons déployé la plateforme Talkspirit. Les retours sont satisfaisants après 2 ans d'utilisation, avec un très fort taux d'inscription et de connexion régulière (>90% dans les deux cas).

Vorteile:

La fonctionnalité de groupes de discussion est celle que nous utilisons le plus, elle est très simple et pratique d'utilisation avec la présentation des discussions en fil d'actualités.L'administration de la plateforme est ergonomique, tant pour la gestion des groupes que celle des utilisateurs.

Nachteile:

Pas d'inconvénients majeurs identifiés à ce jour

Myriam
Chargée de communication digitale et interne in Frankreich
Staatsverwaltung, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Talkspirit : une belle (r)évolution interne !

4,0 letztes Jahr

Vorteile:

La messagerie instantanée avec vidéoconférence intégrée soulage les boîtes mail (notamment des échanges entre collèges du même service) et permet une centralisation des outils qui était plus que nécessaire. Les fonctionnalités du Fil et du Drive correspondent tout à fait aux besoins du service. L'outil est facile à prendre en main et l'équipe support est au rendez-vous.

Nachteile:

Il peut être compliqué d'embarquer l'ensemble des collaborateurs habitués à d'autres outils. Les fonctionnalités du Calendrier et des Kaban boards gagneraient à être plus flexibles (par exemple, ajouter des dates aux sous-tâches).

Antwort von Talkspirit

letztes Jahr

Merci beaucoup Myriam pour votre appréciation de Talkspirit. Que ce soient sur le calendirer ou la gestion de projets, nous allons poursuivre nos efforts pour les améliorer de façon continue. Votre commentaire nous aide!

Olivier
Olivier
Directeur in Frankreich
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

We use talkspirit, as communication/project app inside the compagny

5,0 vor 7 Jahren

Kommentare: It helps to simplify our team communication, to work on project.

Vorteile:

The software is really easy to use. Connecting thirdpart app is pretty simple et there is many connections already setup inside the app

Nachteile:

Somme functionalities are not yet available on the mobile app. You can't create recurring event / models.

Perrine
responsible for product in Frankreich
Verlagswesen, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Good experience

5,0 vor 6 Jahren

Vorteile:

Simply to use and possibility to make a group

Nachteile:

There is a lot of information and sometime that is often too complex

Nathalie
Consultant in Frankreich
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

TalkSpirit has allowed our teams to communicate better, better exchange information: perfect!

5,0 vor 7 Jahren

Vorteile:

What I prefer with this software is its ease of use and ergonomics. Many other business software can be linked to talkSpirit, so we can work serenely

Nachteile:

There are few things in the software that are not perfectly realized. Technical support is always available very quickly!

Antwort von Talkspirit

vor 7 Jahren

Merci Nathalie pour votre appréciation. Nous sommes super enthousiastes en lisant ce type de retour. Cela nous donne encore plus de motivation pour faire de talkSpirit la meilleure plateforme de travail pour les organisations.

Franck
Projects Coordinator in Frankreich
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Good business platform to exchange and collaborate with your colleagues.

4,0 vor 7 Jahren

Kommentare: I better know the projects and the colleagues of my organisation which works all over the country.

Vorteile:

Its perfect to keep in touch about what's going on in your organisation and keep aware about new projects.

Nachteile:

It is not that easy to add and set up additional apps without help from an administrator or you have to get by yourself.

Antwort von Talkspirit

vor 7 Jahren

Thanks really much Franck for your appreciation/feedback. We are even more motivated to make talkSpirit the best platform to work better together.

Arnaud
Project Manager in Innovation in Frankreich
Tiefbau, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Very efficient and simple to use.

4,0 vor 7 Jahren

Kommentare: Sharing
Speed
Knowledge

Vorteile:

Easy to use and to share information within the company. It is also very convenient to be able to chat with your colleagues, without being only a chat plateform

Nachteile:

Some functionnalities, that are usual for social networks like Facebook or Twitter are not yet available on TalkSpirit. Hope they are going to be developped soon

Lionel
Lionel
Social Media Manager in Frankreich
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Internet
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Used it first as a guest user for one of our clients. Started to use it

5,0 vor 7 Jahren

Kommentare: Easy communication

Vorteile:

I love how easy it was to integrate a team and communicate instantly The all-in-one concept is really helpful and time saving

Nachteile:

Some integrated functionality apps aren't easy to grasp or setup, some tutorials might be needed as an admin to fully understand the extent of what talkspirit can do

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Textilien, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Working under Talkspirit

5,0 vor 6 Jahren

Kommentare: We were looking for a softwear easy to use by everybody in our company to centralize our communication.

Vorteile:

It's really user friendly. For any questions we had an answer within 2 minutes maximum.

Nachteile:

Maybe not all the fonctions on the cell phone that are on Windows

Remi
Pursache manager in Réunion
Lebensmittelproduktion, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

Efficient and simple

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Communication becomes easy and efficient. The synergie between the subsidiaries of the group

Vorteile:

Allo the functions are centralized on one app

Nachteile:

We can’t change something in a file on ligne

Delphine
Consultante en recrutement in Frankreich
Informationstechnologie & -dienste, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

The use of talkspirit is quite intuitive and fluid

5,0 vor 7 Jahren

Vorteile:

The possibility of chatting with other users allows us to communicate more quickly and directly and thus avoids having to contact employees by telephone and disturb them in their work.

Nachteile:

It is not possible to make a request to be added on certain groups for which I think there are access restrictions.

Antwort von Talkspirit

vor 7 Jahren

Thanks really much Delphine for your appreciation/feedback. We are even more motivated to make talkSpirit the best platform to work better together. For private groups, you can request an access with the link "Ask for access". If it's something else, please send us a ticket to hello@

Matthieu
Matthieu
EMEA Data Center Project Manager in Frankreich
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Internet, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Really interesting soft

5,0 vor 6 Jahren

Vorteile:

The easiest way to use it and the mobile app

Nachteile:

The modularity and the integration with the other tools

Alexandre
IT Director in Réunion
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Just the right tool to replace our old intranet site and it works perfectly

5,0 vor 7 Jahren

Vorteile:

Very easy to install and deploy. The users had no difficulty to move from our old intranet to this modern tool.

Nachteile:

The mobile application isn't as reactive as the web version. The users management in the different groups are difficult to take in charge