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Über RoomRaccoon

Einfach bessere Hotelmanagement-Software

Erfahre mehr über RoomRaccoon

Vorteile:

Considering how easy it makes my life as a hotelier and how much time it saves me I would say the software is also incredible value for money.

Nachteile:

I found it took a while to set up and add in everything and I was a bit sceptical it was going to be intricate to use but this is not the case now.

Bewertungen zu RoomRaccoon

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit
4,3
Kundenservice
3,9
Funktionen
4,1
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,8

Weiterempfehlungsquote

7,3/10

RoomRaccoon hat eine Gesamtbewertung von 4,1 von 5 Sternen basierend auf 56 Nutzerbewertungen auf Capterra.

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Nutzerbewertungen filtern (56)

Dennis
Betriebsleiter in Schweiz
Gastgewerbe, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Fast tadellos

4,0 letztes Jahr

Kommentare: RoomRaccoon bietet wirklich kleine Häuser eine wunderbare "Rundum Lösung" mit sehr coole Funktionen und Innovationen.

Vorteile:

Ich kann sehr schnell Zimmer reservieren, Preise/Zahlungen anpassen und mit dem Gast kommunizieren. Vor das Ende vom Telefongespräch hat der Gast bereits die Bestätigung/Offerte/Stornierung erhalten.

Nachteile:

Das Repportwesen. Tagesabschluss findet mit Screenshots und keine genaue Zahlen statt. Man kann in der Vergangenheit Anpassungen machen. Schnittstelle mit Gastronovi war sehr mühsam und heute noch unbefriedigend.

Antwort von RoomRaccoon

letztes Jahr

Thank you for your thoughtful review of RoomRaccoon, Dennis. It's fantastic to know that you've been able to efficiently manage room reservations, adjust prices, handle payments, and communicate with guests seamlessly. We understand that the reporting system has been a concern for you. Your feedback is essential, and we're actively working to enhance our reporting capabilities. In fact, we have launched several new reports that should give you a more thorough breakdown of your revenue performance. If you have any more insights or suggestions, please feel free to contact our team.

Jan
Inhaber in Italien
Gastgewerbe, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Bugs überall in der Pricing Tabelle

1,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Anfangs waren wir sehr enthusiastisch da wir RoomRaccon als neues innovatives Unternehmen empfunden haben. Jetzt allerdings bereue ich nicht eine STandardsoftware ausgesucht zu haben, da mir die Nutzung sehr viel Zeit und Nerven kostet. Ich bin normalerweiser keiner der eine Rezension schreibt sondern versuche es immer mit dem Unternehmen selbst auszumachen. Da ich aber nach mehreren Anfragen mit einem Verantwortlichen zu sprechen keine Antwort erhalten habe und das Problem mit unserer Preis-/Tariftabelle nach mehr als einem Monat nicht gelöst ist, weiß ich nicht mehr was ich machen soll. Das Produkt ist nicht Marktreif.

Vorteile:

Die möglichkeitn Revenuemanagement zu betreiben war anfangs sehr spannend, hat sich jedoch als total falsch rausgestellt.

Nachteile:

- Unsere ganze Tarif- und Preistabelle war seit Saisonbeginn voller Bugs. Preise sind bis zu 50% teuerer als von uns festgelegt oder einfach gefühlt willkürlich kalkuliert, ohne nachvollziehen zu können woher es kommt. Der Kundenservice ist zwar bemüht kann aber nach mehr als einem Monat keine Lösung anbieten. Stammgäste rufen uns an und fragen warum wir plötzlich so teuer sind. - Unter drei nächte wollten wir auf keinem Buchungsportal buchbar sein. Jedoch haben Bugs in Roomraccoon dazu geführt dass wir in der Hochsaison über Bückung 1 oder 2 Nächte Buchungen reinbekommen haben. - Andere Bugs haben dazu geführt, dass "long Stay" Tarife (ab 7 Nächte) auch für kürzere Aufenthalte buchbar waren. - Diese ganzen Fakten sind mehr als nur Geschäftsschädigend bei einem kleinen Haus mit nur 11 Zimmer. - Dass wir uns auf die Preisangaben in Roomraccoon nicht verlassen können führt dazu, dass wir keine direkten Buchungen erhalten und dass bei jedem Angebot die Preise und Tarife kontrollieren müssen wodurch wir enorme Zeit verlieren. - Zudem wurde uns Ende 2020 versichert, dass gewisse Schnittstellen, die für uns in Südtirol notwendig sind (Polizei Meldung, Astat) bis Februar 2021 eingebaut werden. Wir habne jetzt Juli 2021 und bis jetzt müssen wir immer noch alles händisch eingeben. Die Polizeimeldung hat die ersten drei Tage funktioniert und danach kamen nur noch Fehlermeldungen. - Ich schätze, dass wir durchschnittlich 1h pro Tag durch diese Mängel verlieren. - Noch vieles mehr

Tina
Geschäftsführung in Österreich
Gastgewerbe, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Achtung vor diesem System

1,0 letztes Jahr

Kommentare: Leider inzwischen Katastrophal! Hier fühlt man sich inzwischen leider wirklich, als ob man auf den völlig falschen Partner gesetzt hat!Kundenservice und Zusammenarbeit sind nicht möglich! Bei Updates werden Funktionen gelöscht!

Vorteile:

Inzwischen nichts mehr! Die Cloud Lösung ist gut

Nachteile:

Leider hat der Service und die Funktionalität rapide abgenommen! Probleme werden nicht behoben, Tickets nicht bearbeitet, Mitarbeiter sind nicht erreichbar!

Antwort von RoomRaccoon

vor 11 Monaten

Thank you for your feedback, Tina. We understand how important it is to have a reliable and responsive service, and we regret any frustration this situation has caused you. Please know that your feedback is valued, and we are actively working to address the issues you've raised. We appreciate your patience and are here to assist you with any further questions or concerns. Best regards, Team RoomRaccoon

Andreas
Unternehmer in Deutschland
Gastgewerbe, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Sehr gute all-in-one Hotel Software

5,0 vor 4 Monaten

Kommentare: Roomraccoon unterstützt eure treuen Kunden, die diese Software nutzen, bezahlen und verbessern, als eine ständige Expansion voranzutreiben auf Kosten des Systems und der Kunden

Vorteile:

Viele Möglichkeiten das eigene Hotel zu verwalten. Der neue Customer Success Manager kümmert sich direkt um seine langjährigen Hotelpartner.

Nachteile:

Bugs. Aber das gesamte Team ist sehr bemüht diese zu beheben.

Antwort von RoomRaccoon

vor 4 Monaten

Wir entschuldigen uns aufrichtig für die negativen Erfahrungen, die Sie mit unserem Service gemacht haben, Andreas. Es ist enttäuschend zu hören, dass Sie Probleme mit Bugs hatten und mit unserem Preismodell unzufrieden waren. Ihr Feedback ist für uns sehr wertvoll, und wir nehmen es sehr ernst. Wir würden uns freuen, wenn wir Ihr Anliegen mit Ihnen besprechen könnten, und jemand aus unserem Team wird sich in Kürze mit Ihnen in Verbindung setzen.

Frank
Inhaber in Deutschland
Freizeit, Reisen & Tourismus, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Preis-/Leistungsverhältnis stimmig

4,0 vor 12 Monaten

Kommentare: Seit 2019 im Einsatz und alles in allem sehr zufrieden

Vorteile:

- benutzerfreundlich - 99,9% zuverlässig - im Großen und Ganzen guter Support

Nachteile:

- Softwareaktualisierungen oder Serverupdates, die meine Einstellungen beeinträchtigen, ohne daß ich vorab darüber informiert werde - teilweise wechselnde Ansprechpartner im Support

Antwort von RoomRaccoon

vor 11 Monaten

Dear Frank, First of all, thank you for your continued trust in our services since 2019! We apologise for any inconvenience caused by the product updates. We are working to improve communication in such cases. If you have further suggestions or questions, we are always happy to help. Team RoomRacoon

Sandra
Hotelkauffrau in Deutschland
Gastgewerbe, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Gut zu bedienende Hotelsoftware

5,0 vor 12 Monaten

Kommentare: Rudktion der Arbeitszeit

Vorteile:

Einfachheit der Anwendung, Aufbau des Systems

Nachteile:

Es fehlt die Möglichkeit -rechnungen zu splitten (auf einzelne Tage) und zu wenig Änderungsmöglichkeit bei Portalbuchungen

Antwort von RoomRaccoon

vor 11 Monaten

Hey there Sandra, Thank you for sharing your thoughts. We've duly noted your feedback regarding the need for invoice splitting and enhanced portal booking options. On the other hand, we're thrilled to hear that our software has reduced the time you spend with daily processes. Should you have any more questions, please don't hesitate to contact us. We're here to assist. Team RoomRaccoon

Klaus
Hotelier in Deutschland
Gastgewerbe, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Perfekte Hotelsoftware

5,0 vor 12 Monaten

Kommentare: Alles in allem sehr gut

Vorteile:

Die gezielten Einstellungen bei verschiedenen Preisen

Nachteile:

Telefonischer Support ist schwierig, es ist telefonisch keiner auf die schnelle erreichbar

Antwort von RoomRaccoon

vor 11 Monaten

Hey Klaus, Thank you for your positive feedback on our software. We're glad to hear you find it perfect, with targeted settings at different prices. We appreciate your input about phone support and will work on improving our response times. Kind regards, Team RoomRaccoon

Dane
General Manager in Südafrika
Gastgewerbe, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

All-in-One, GREAT PMS System

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Extremely user friendly and convenient to use and manage. Very customisable and adaptable to the needs of each type of hotel/guesthouse/lodge.

Nachteile:

This is a continuously improving product. If and when issues have risen, they are resolved and improved very quickly.

Antwort von RoomRaccoon

vor 2 Jahren

Thanks for sharing such a great review, Dane! We are proud to offer an innovative product to hoteliers worldwide, and your review proved that we are doing just that. We are delighted to work with you and hope our system continues to bring even more value to your business.

Kresimir
CEO in Kroatien
Gastgewerbe, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Easy to use product

5,0 vor 10 Monaten

Kommentare: Although the product has a higher price, its functionality us excellent, everything works perfectly.

Vorteile:

Product is easy and simple to use, it is very reliable, we did not experience any technical issues, booking engine and connections with OTA works perfectly.

Nachteile:

The price is higher than another product and to have the full function of product, it is necessary to use several upgrades.

Antwort von RoomRaccoon

vor 10 Monaten

Thank you for taking the time to share your feedback with us, Kresimir. We're thrilled to hear that you find RoomRaccoon easy to use and we appreciate your positive comments on the functionality of our booking engine and its seamless connections with OTA platforms. We're glad to have you as part of the RoomRaccoon community, and we're committed to delivering a product that not only meets but exceeds your expectations.

Laura
Director in Litauen
Gastgewerbe, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

IT IS A SCAM

1,0 vor 11 Monaten

Kommentare: Horrible! I wouldn't wish this kind of experience to anybody

Vorteile:

Horrible, how they treat customers is unacceptable.

Nachteile:

We entered into a contract with Room Raccoon under the main agreement that we could integrate Stripe as our payment gateway. However, during the final stages before going live, we were suddenly informed that integrating Stripe was impossible, and we were left with no choice but to use their payment gateway, incurring unexpected costs of approximately 10,000EUR based on revenue. Despite expressing our dissatisfaction and the fact that this change contradicted the terms we initially agreed upon, we were met with unresponsiveness, and unprofessionalism, and no solutions. Attempts to seek a resolution or a refund for the program we did not use for a single day were unsuccessful, resulting in the loss of 3,000EUR and months of work. After posting a negative review, we received a public response from RoomRaccon, expressing understanding and extending an invitation to discuss the matter for a potential solution: "Please contact our customer support team to discuss your situation further. We would be happy to continue to be in contact with you and seek a resolution." Encouraged by this, I promptly reached out to them for assistance, hopeful that it was a sincere commitment. FAIL AGAIN! it's been over two weeks, and I'm still waiting for a response to my email. Our experience with RoomRacoon has been extremely disappointing, and we caution others to approach this company with caution.

Antwort von RoomRaccoon

vor 10 Monaten

Thank you for taking the time to share your feedback, Laura. We apologize for the delay in response and any frustration this may have caused. Our Global Head of Customer Support did reach out to you via email last week in an effort to address your concerns and find a suitable solution. Please feel free to respond to him to discuss your situation further. Sincerely, The RoomRaccoon Team

S.
front-office in Niederlande
Gastgewerbe, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

We searched a long time for a PMS made for small hotels. Very satisfied with RoomRaccoon

5,0 vor 8 Jahren

Kommentare: We were searching for a long time to find a PMS and Channel Manager that suit the need of a small hotel.

Vorteile:

When we started looking for a PMS, we still did a lot things by hand or in Excel. This costs us a lot of time and money considering all the mistakes that were made. RoomRaccoon is developed in cooperation by small hotels and they do understand the difference in requirements between a larger and a smaller hotel. It is very flexible and there are no extra costs involved. When I contacted them they set up a fully functional demo for me pre-filled with my rooms, rates and package deals (must have taken them some time :)). This made understanding the system and using is right away was very easy. Important to me is also that I can manage everything myself without having to pay a developer or sign a service contract. There are many features just made for small hotels. The overview of your reservations, for instance, is much bigger and contains more information about the reservation. Further, it offers an integrated channel manager (yes, included in the 95,- Euro) and the commission free booking engine just looks great (on all devices). Now, we do not have to make a single invoice in Excel any longer. It simply is a matter of hitting the print button! What a change... I also like a lot that they take any suggestion to the system very serious. It is still a new system but it is already probably the best out there for a small hotels such as ours.

Nachteile:

The system is still being developed constantly. So far, the house keeping management still needs to be improved. But considering the speed that they work on any suggestion, I am sure that this feature will improve very soon.

Stephen
Director in Südafrika
Gastgewerbe, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great

4,0 vor 12 Monaten

Vorteile:

all in one hotel/lodge management. great front of house and great back office.

Nachteile:

pricing structure for small lodges like ours. Add ones like extra users which should be basic

Antwort von RoomRaccoon

vor 11 Monaten

Hey there Stephen, Thank you for your feedback. We appreciate your positive comments about our software. We understand your concerns about our pricing structure, especially for smaller lodges. Your input is invaluable, and we are reviewing our plans to ensure fairness and transparency. We aim to address your specific concern about extra user charges. We value your business and are committed to providing excellent service. If you have any more feedback, please feel free to share. Best regards, team RoomRaccoon

Wim
owner in Niederlande
Gastgewerbe, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Needs improvement

2,0 vor 3 Jahren

Kommentare: We've been working with RoomRaccoon since the beginning, but they still haven't solved all the start up issues. For smaller hotels / B&B's without a restaurant I guess it is a suitable product, but when it's a bit more complicated than just rooms to sell they unfortunately still have a long way to go.

Vorteile:

This PMS is very user-friendly and is easy to set up.

Nachteile:

The software has a lot of flaws that they are still working on, while their fee is relatively high.

Fiona
Accommodation Manager in Tansania
Gastgewerbe, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

The most user-friendly and modern platform yet!

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Room Raccoon's best features are its user-friendliness, modernity, connection to our online payment system and other platforms, as well as the constant evolution and improvement.

Nachteile:

The implementation on Room Raccoon to fit our business was not the easiest as we presented the team with new challenges they had not faced yet. I would also suggest improving their customer service for faster answers and help around the clock as hotels run 24/7 and problems, small or big, occur at all times.

Antwort von RoomRaccoon

vor 2 Jahren

Thanks for sharing such a great review, Fiona! We are happy to hear that you have had such a good experience with RoomRaccoon and that your team enjoy how user-friendly the system is. We strive to provide the best technical support to each and every customer and are sorry to hear that your experience was not up to scratch at this time. We have lots of exciting initiatives in place to help! Feel free to visit the Help Centre – a resource used by RoomRaccoon to provide you with support using a number of articles that give step-by-step guides and tutorials on how to easily navigate the PMS, booking engine and channel manager. Alternatively, sign up for one of our upcoming webinars to learn about how to use our product optimally.

Lila
Owner and Manager in USA
Gastgewerbe, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Quick Responses

5,0 vor 6 Monaten

Vorteile:

RoomRacoon does a great top of managing all of my channels and giving me a real time information. I also like how I can send confirmations, charge credit cards and send folios from my phone.

Nachteile:

When I initially on boarded with Room Raccoon I found it hard to get responses to my questions but lately they added a US manager, and I have had quick feedback on all of my questions. The support seems extremely accessible.

Antwort von RoomRaccoon

vor 6 Monaten

Thank you for sharing your feedback with us, Lila. We're thrilled to hear that you've found RoomRacoon to be effective in managing your property operations. We're also delighted to hear that our competitive pricing and hassle-free sales process were factors in your decision to choose RoomRacoon. We strive to offer value without compromising on quality. Thank you once again for choosing RoomRacoon, and please don't hesitate to reach out if you have any further questions or feedback. We're here to assist you every step of the way!

Anina
Guesthouse Manager in Südafrika
Gastgewerbe, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Room Raccoon simply the best

4,0 vor 12 Monaten

Kommentare: In general good support

Vorteile:

Easy to use and definitely good support when a problem arises.

Nachteile:

Not really. We are quite satisfied with the product

Antwort von RoomRaccoon

vor 11 Monaten

Hey Anina, Thank you for your kind words and positive feedback. We're thrilled to hear that you find RoomRaccoon easy to use and that you've had a positive experience with our support team. Your satisfaction is our priority, and we're delighted that you haven't encountered any major issues. Warm regards, Team RoomRaccoon

Lubi
Owner in Niederlande
Gastgewerbe, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

It made my administration work very easy.

4,0 vor 6 Jahren

Kommentare: I don't know yet. I don't know what's in for me;-) I just wanted to help my software supplier, RoomRaccoon.

Vorteile:

That it is accurate. I haven't got any double booking. And I can trust the system with the bookings.

Nachteile:

That it cost me a lot of time filling it with the information about my B&B. I also had to translate my text into several languages. It would be nice if the software would also be able to translate the text.

Remco
Eigenaar in Schweden
Gastgewerbe, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Slechte klantenservice trekt dit verder goede product diep dal in.

3,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Tijd om een recensie achter te laten. De klantenservice van Roomraccoon is écht een verschrikking (geworden). Alles (zowel ontwikkeling als klantenservice) is verplaatst naar Zuid-afrika. Dat op-zich is geen probleem, maar geen enkele medewerker die je spreekt lijkt inhoudelijk iets te kunnen of mogen doen. Ze zijn afhankelijk van 'product teams', 'leadership teams' of andere mensen die ze slecht zeggen te kunnen bereiken waardoor je effectief tegen een muur praat. Wekenlang. Zonder voortgang.Klantvriendelijk is Roomraccoon allerminst. Wat voorbeelden:- Ze sturen facturen waar met rode letters op staat 'betaal niet, wordt geïncasseerd' naar bedrijven in landen (Zwitserland) waar ze helemaal niet blijken te kunnen incasseren. De incasso mislukt, en vervolgens volgt er geen waarschuwing, nee, ze gooien gewoon je PMS op zwart (7 dagen na verzenden factuur!). Je kunt niet meer bij je reserveringen, je kunt geen mensen inchecken en er kan niet meer geboekt worden, totdat je betaalt. Dat kan enkel met creditcard of bankoverschrijving. Heb je geen creditcard? Gewoon een paar dagen wachten. In de tussentijd deblokkeren? Niet mogelijk.- Een gast is er in geslaagd om via het door RoomRaccoon ontwikkelde boekingsportaal een verblijf te boeken tegen een tarief dat 300 CHF te laag ligt, per nacht, voor 8 nachten. Schadepost 2400 CHF; aantoonbaar niet onze schuld. Roomraccoon is al een maand bezig om überhaupt een inhoudelijke verklaring voor hoe dat kan gebeuren, laat staan hoe lang

Vorteile:

- Functioneel compleet- Veel integraties

Nachteile:

- Totaal gebrek aan klantenservice- Significante prijsverhogingen- Geen Open API

Antwort von RoomRaccoon

vor 2 Jahren

Thank you for taking the time to share your valuable feedback with our team, Remco. We strive to provide the best technical support to each and every customer and are sorry to hear that your experience was not up to scratch at this time. We would like the opportunity to make this right, and our Global Head of Customer will be in touch with you shortly.

José Luis
Recepcion in Spanien
Gastgewerbe, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

No es oro todo lo que reluce

2,0 letztes Jahr

Vorteile:

La facilidad y vistosidad del producto!!

Nachteile:

Que no te respaldan ante reservas directas no-show y te retiran el dinero de tu cuenta sin miramientos.

Antwort von RoomRaccoon

letztes Jahr

Buenas José, Sentimos mucho que tu experiencia con RoomRaccoon no esté siendo del todo positiva. Nos gustaría ponernos en contacto contigo y poder investigar tu caso a fondo. ¿Podrías crear un ticket a soporte explicándonos la situación? Si ya lo has hecho, te contactaremos en breve. Gracias por tu honesta opinión.

Bruno
Socio-Proprietario in Portugal
Gastgewerbe, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Excelente suporte e boas funcionalidades

5,0 vor 10 Monaten

Kommentare: Como um todo, tem sido uma experiência bastante positiva. Tenho bastante suporte, resolvem qualquer pendência, o valor é justo pelo serviço.

Vorteile:

O suporte ao cliente é muito bom. As funcionalidades são bem úteis e pensadas na experiência de gestão. Bastante customizável e prático de usar.

Nachteile:

As vezes preciso clicar na reserva e depois voltar para ver alguns detalhes (número de hóspedes, valor, informações complementares) que poderiam ser visualizadas passando o cursor em cima. Seria bom que tivessem uma aplicação com algumas funcionalidades de gestão, mas o site é perfeitamente responsivo nos smartphones e tablets, então não chega a ser um problema.

Antwort von RoomRaccoon

vor 10 Monaten

Thank you for taking the time to share your detailed feedback with us, Bruno! We're delighted to hear that you've had an excellent experience with our support and find our features beneficial for your management needs. We appreciate your constructive feedback regarding the reservation details. If you have any more suggestions or if there's anything else you'd like to share, please feel free to reach out. We greatly appreciate your support and look forward to serving you even better in the future.

Arturo
Director in Spanien
Freizeit, Reisen & Tourismus, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Excelente herramienta de trabajo que agiliza y optimiza la gestion y operativa diaria.

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Mi experiencia en general es muy positiva, nos ayuda a todo el eqiupo a mejorar e identificar algunos errores rapidamente ofreciendo solucion.

Vorteile:

Su facil manejo en algunas areas y el soporte brindado. Su ayuda al entendimiento y planificacion de precios y tareas para la gestion de mi establecimiento.

Nachteile:

Los problemas de sincronozacion en algunos momentos, respuestas que se demoran mas de lo normal en algunos casos.

Antwort von RoomRaccoon

vor 2 Jahren

Buenas Arturo, Muchas gracias por tu valoración. Estamos encantados de escuchar que nuestro sistema te ayuda a agilizar la operativa diaria y a mejorar le rendimiento de tu equipo. No obstante, seguimos trabajando duro para poder ofrecer el mejor servicio posible, así que agradecemos tu sinceridad y feedback positivo. Equipo RoomRaccoon.

Nacho
Manager in Spanien
Gastgewerbe, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Gran herramienta todo en uno para la gestion de mis apartamentos

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Estamos muy contentos con el funcionamiento en general, nos ahorra tiempo y ayuda a optimizar los procesos y sacar mas partido y rentabilidad a la empresa.

Vorteile:

Usabilidad, funcionalidades, buen servicio técnico

Nachteile:

Faltan mejoras en el motor de reservas para mostrar el precio con código de descuento, falta mejoras en conectividad (por ejemplo en la notificación de reservas modificadas), añadiría un panel de gestión para que los bookers pudieran gestionar sus reservas (modificar, cancelar, añadir datos...)

Antwort von RoomRaccoon

vor 2 Jahren

Buenas Nacho, Gracias por tu valoración. Nos alegra mucho saber que nuestro sistema todo-en-uno te es útil para la gestión de tus apartamentos. Apreciamos tu feedback y tendremos en cuenta tus sugerencias para mejoras en el futuro. No dudes en ponerte en contacto con nuestro equipo de soporte a través del correo contact@support.roomraccoon.com en caos de más dudas o preguntas.  Equipo RoomRaccoon.

Philip
Director in UK
Gastgewerbe, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

A good product ruined inept development and inadequate customer support

3,0 vor 3 Jahren

Kommentare: The more you get to know it the more you start to identify the shortcomings. How on earth it has won the wards it has is beyond us. Over the past four months it has become increasingly error prone with scarcely a week passing without another problem arising

Vorteile:

The user interface is probably the best thing about Room Racoon.

Nachteile:

Unfortunately we have had an almost endless list of issues many of which Room Racoon had not identified. Their customer support is inadequate at best and non existent at worst. Their developers and managers are seemingly unable to grasp simple fundamentals of running a hospitality business. The product/company shows all the signs of growing too fast and lacking the necessary infrastructure to support that growth. If you run a simple B&B operation Room Racoon might prove to fit your needs. But in our experience as soon as it tries to meet the needs of a medium sized boutique hotel the inadequacies become all too apparent. Buyer beware.

Frikkie
Bussiness owner in Südafrika
Gastgewerbe, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

The best choice you will make

5,0 letztes Jahr

Kommentare: We had the best experience with RoomRaccoon.

Vorteile:

Innovation. Integration with Xero Accounting. Immediate reports.

Nachteile:

The ticket proses in the helpline takes to long

Antwort von RoomRaccoon

letztes Jahr

Hey there, Frikkie! Thank you for sharing such positive feedback with the community. We're thrilled to hear that RoomRaccoon brings you the innovation and efficiency you and your business need. On the other hand, our support team works very hard to get to all the tickets daily and help as many hoteliers as possible. We are sorry if that process takes a bit longer sometimes. Thanks again for your review, and have a great day further!

Patricio
proprietario in Portugal
Gastgewerbe, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Excelente software, com muito bom apoio tecnico

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Como tenho outras atividades, e muitas vez não consigo estar no alojamento para os check in. A roomraccoon dispõe do check in on line e pagamentos, o que me simplifica o processo.O envio tambem ao sef e ao ine, é uma maravilha, tal como os recebimentos das reservas

Vorteile:

recurso como o envio do relatorio do ine, envio dos email aos hospedes, faturação, Sef, muito facil depois de assimilar como fonciona, de criar reservas. Programa muito completo, o que me tira bastante preocupação e trabalho.

Nachteile:

Este software satisfaz me bastante, muito completo. O ideal para a minha estrutura de empresa. Só acho um pouco caro em relação a concorrência.

Antwort von RoomRaccoon

vor 2 Jahren

Thanks for sharing such a great review, Patricio! We are happy to hear that RoomRaccoon has elevated your property's operations with handy tools like online check-in, guest communication, and invoicing. We are delighted to work with you and hope our system continues to bring value to your business.