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Über HubSpot CRM

HubSpot CRM ist die 100% kostenlose, flexible und intuitive CRM, die dein Verkaufsteam lieben wird.

Erfahre mehr über HubSpot CRM

Vorteile:

Hubspot is also great for start-up companies or small businesses, as the pricing is more fair and other CRM tools can be overkill for a small company.

Nachteile:

Now I am stuck with some defined items that are inaccessible.

Bewertungen zu HubSpot CRM

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit
4,4
Kundenservice
4,4
Funktionen
4,3
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3

Weiterempfehlungsquote

8,4/10

HubSpot CRM hat eine Gesamtbewertung von 4,5 von 5 Sternen basierend auf 4.129 Nutzerbewertungen auf Capterra.

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Nutzerbewertungen filtern (4.129)

Django
Django
Account Executive in Deutschland
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Sales & CRM Systeme

5,0 vor 3 Monaten

Vorteile:

In HubSpot schätze ich besonders das Segment, in dem ich alle meine Deals auf einen Blick sehen kann. Beeindruckend ist, dass ich dort genau verfolgen kann, wie lange ich nicht mehr an einem Deal gearbeitet habe und ob ich bereits Next Steps für den Deal mit oder ohne den Kunden geplant habe. Das ermöglicht es meinem Manager, einen besseren Einblick in meine Pipeline zu bekommen, und gibt mir gleichzeitig die Möglichkeit, mich nicht ständig erklären zu müssen, was ich den ganzen Tag über mache. Darüber hinaus ist die Pflege der Accounts äußerst einfach und ich kann schnell eine Cadence aufsetzen und an meine potenziellen Kunden senden.

Nachteile:

Anfangs hatte ich einige Bedenken bezüglich HubSpot, besonders da ich von Salesforce zu HubSpot gewechselt bin. Ich war der Meinung, dass HubSpot anfangs nicht so leistungsfähig sein könnte wie Salesforce. Jedoch habe ich mich geirrt. Für unsere Organisation erfüllt HubSpot vollkommen unsere Anforderungen und steht im Verhältnis zu den Kosten.

Peter
Head of Marketing in Deutschland
Personalwesen, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Früh eingeführt und nicht bereut

5,0 vor 4 Monaten

Kommentare: Ich arbeite bereits seit vielen Jahren und über mehrere Unternehmen hinweg mit Hubspot und empfehle es auch jungen Unternehmen weiter. Je eher es implementiert ist, desto früher und besser lassen sich Kontakte sammeln und Automatisierungen entwickeln, die Effizienz und Übersicht schaffen.

Vorteile:

Die Möglichkeit individuelle Einstellungen und Flags zu implementieren, sowie der hohe Grad an Automatisierung. Für den Sales Bereich ist es sehr wertvoll Aufgaben direkt an Deals zu legen und diese mit Happylines und Zuständigkeit zu belegen. Hier wäre eine Integration in den Google Calendar noch sehr hilfreich.

Nachteile:

Hubspot ist sehr preisintensiv. Dafür ist es auch umfangreich, aber gerade im Marketing Bereich fehlen hier wertvolle Funktionen im Bereich automatisierter Social Media Distribution. Es ist nicht möglich Unternehmen oder Personen zu taggen, wodurch hier weiterhin manuell Beiträge veröffentlicht werden müssen. Im Bereich der Pipeline sind die vielen Ebenen am Anfang verwirrend. Deals und Kontakte müssen auf Personen, Unternehmens und Deal-Ebene gepflegt werden.

Lars
Editor in Deutschland
Medienproduktion, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Das beste CRM mit dem ich je gearbeitet habe

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Mit dem sehr großen Funktionsumfang geht Hubspot über ein reines CRM weit hinaus und ermöglicht es, Marketing und Sales sehr ganzheitlich zu betrachten. Hervorzuheben ist der gute Support und das gute Onboarding, welches auch nötig ist, um hier erfolgreich zu starten. Dann wird man sehr lange und zufrieden mit Hubspot arbeiten.

Vorteile:

Hubspot bietet wirklich alle erdenklichen Funktionen, die man so braucht, und es gelingt, diese in einer Oberfläche unterzubringen, in der man sich nach einer kurzen Einarbeitungszeit sehr gut zurechtfindet. Ich liebe es, damit zu arbeiten!

Nachteile:

Nachdem der Start sehr einfach und auch günstig ist, ziehen die Preise dann im weiteren Verlauf (Mehr Nutzer im System, mehr Funktionen) deutlich an. Aber Hubspot ist sein Geld wert, denn es spart im Alltag viel Zeit und bringt Tools wie Social Media Planung und Newsletter-Versand gleich mit.

Julian
Founder in Deutschland
Informationstechnologie & -dienste, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

HubSpot CRM für inbound sales top nodge

5,0 letztes Jahr

Vorteile:

Insgesamt überzeugt uns HubSpot CRM vor allem durch die vielseitigen Möglichkeiten, Leads bzw. Kontakte weiterzuverfolgen. Verknüpftes Marketing, automations und workflows überzeugen einfach.

Nachteile:

Absolute Kleinigkeit, aber mega mega nervig bei HubSpot ist die Zuweisung von Ereignissen zu Kontakten Deals Unternehmen etc. HubSpot lernt nicht dazu. Heißt: macht man in einem Deal einen Call aus dem Tool heraus, muss man danach selbsständig anwählen, dass der Call sowohl für Deal, als auch Unternehmen, als auch Kontakt gespeichert wird. Von alleine speichert es Hubspot nur z.B. im Deal und wenn man über den Kontakt navigiert, wäre der Call von selbst nicht sichtbar.

Mike
Geschaeftsleitung in Deutschland
Erholungseinrichtungen & -dienstleistungen, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

Für Eventmanagement gut geeignet

5,0 vor 6 Monaten

Kommentare: Sehr umfangreich und durchdacht. Man braucht etwas Zeit um sich in das System rein zu denken

Vorteile:

Seit dem wir im Team arbeiten und Veranstaltungen organisieren, ist HubSpot das beste Tool bisher

Nachteile:

Ich finde es unglaublich Umpfangreich, was gut ist aber was die Sache auch extrem kompliziert macht

In Betracht gezogene Alternativen: Streak

Warum HubSpot CRM gewählt wurde: in der Kostenlosen Version nicht Teamfähig

Zuvor genutzte Software: Streak

Gründe für den Wechsel zu HubSpot CRM: in der Kostenlosen Version nicht Teamfähig

Heiko
CFO in Deutschland
Computer-Software, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Gutes CRM- und Salestool was seinen Preis hat

4,0 vor 9 Monaten

Kommentare: Sales funnel Management und Automatisierung von Leadgenerierung sowie Verfolgung funktioniert sehr gut. Die Workflows unterstützen gut und die Auswertungen sorgen für Transparenz.

Vorteile:

Als CFO interessieren mich natürlich stark die Auswertungen zu KPI insbesondere zu Salesfunnel und Conversion für die Planung und Kalulation. Aus Effizienzsicht ist die Sales-Automatisierung eine gute Unterstützung.

Nachteile:

Stakeholder Management und Schnittstellen zu weiteren Systemen.

Gregor
Editor in Deutschland
Medienproduktion, Selbstständig
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Für die die beste CRM-Software

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Insgesamt möchte ich Hubspot nicht missen. Es ist der zentrale Dreh und Angelpunkt meiner Kommunikation.

Vorteile:

Hubspot ist sehr schnell startklar, ist sehr einfach zu bedienen und bietet alle Funktionen, die man so braucht. Damit ist es für mich perfekt.

Nachteile:

An manchen Stellen bleiben die Funktionen sehr Oberflächig, etwa im Bereich social Media. Wer hier mehr braucht, braucht speziellere Tools, für das wesentliche reichen aber die Features.

Kajetan
Kaufmann in Deutschland
Informationstechnologie & -dienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Echt Klasse Lösung - momentan noch Optimierungsbedarf beim Datenschutz

4,0 vor 3 Jahren

Kommentare: gut und einfach zu bedienen. Auch das Preis- Leistungsverhältnis passt. Preismodell ist übersichtlich und kalkulierbar

Vorteile:

Schnell und einfach integrierbar mit sehr guten und einfach zu bedienenden Elementen.

Nachteile:

Für mich momentan einziges kleines Fragezeichen ist der DAtenschutz - soll aber durch einen europäschen Server demnächst gelöst sein.

Angela
Management Assistant in Deutschland
Großhandel, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

ganz ok

4,0 letztes Jahr

Kommentare: gut zur Übersicht der Kundendaten

Vorteile:

einfach zu installieren und zu nutzen...

Nachteile:

Keine gute Hey CTI Anbindung / Zusammenarbietkeine Telefonie Auswertung

Yozet Rafael
Yozet Rafael
Engineer in Chile
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Geschäftsbedarf & -einrichtung, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Hubspot review

5,0 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: it is a good experience with some fields missing yet in the post sale and warehouse applications that are present in salesforce

Vorteile:

it is very easy to use and setup from the beginning.

Nachteile:

For the post sale teams it it not appropiate since the SKU of all the items cannot be added to the system yet.

In Betracht gezogene Alternativen: Salesforce Sales Cloud

Warum HubSpot CRM gewählt wurde: For the post sale team requirements goals

Zuvor genutzte Software: Salesforce Sales Cloud

Ryan
Senior Account Executive in USA
Marketing & Werbung, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Hubspot CRM

4,0 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: I see the capability and how it may work but it has been a difficult costly transition. I do not know if I would recommend it to companies with many (hundreds of thousands) of companies, contacts with multiple sales service incidents.

Vorteile:

It tracks leads and pipeline ok. The Sales Prospecting dashboard is nice

Nachteile:

The Ring Central Dialer does not even give the ability to transfer a call. Calles often cant get through. Typing in a name has to be 100% correct. There is no knowledge for nicknames, no suggestions. If someone last is mann or manne or man all should pull something up. The complications of placing an order getting a quote, etc. is cumbersome and we have lost many sales. Workflow is slow for someone needing to contact various people. Notes and activity flow between contacts, companies, and deals is difficult to grasp and view pertinent info quickly. Even

Oscar
Owner in UK
Architektur & Planung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Stay Away! after 5 years they removed features to force me to pay more!

1,0 letzten Monat Neu

Kommentare: After using HubSpot for over 5 years today I have learnt they have downgraded my plan and are requesting I pay over £300 to get access to features I previously had as part of my plan.
This toxic practice is called grandfathering purposely letting you get dependant on the features provided then removing them abruptly causing devastating issues for your business.
Avoid this company at every possible turn go to anything other than these guys their support is terrible they don't care about your business and desperately want to trap you. for anyone in the same situation any new crm, provider provides migration away from them

Vorteile:

Used to be good before they sneakily revoked features

Nachteile:

Sneaky grandfathering practices removing features to force you to pay more money

Daniel
Co-Owner in USA
Kunst & Handwerk, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

A simple CRM solution that packs a big punch

5,0 vor 2 Monaten

Vorteile:

HubSpot seamlessly integrates with our website platform (Wordpress) to capture leads and automagically create a prospective customer flow. There are times when our Wordpress contact plugins become inoperable and our HubSpot integration acts as a safety net. Our business uses the free tier of service and even that provides us with a lot of power and essential components of our client relationship framework.

Nachteile:

The trickiest thing about HubSpot is figuring out exactly which options to implement because the feature set is so robust. That said, it's a snap to get things up and running with a basic setup and then scale up from there. For me, that meant utilizing it to capture new inbound leads, seeing what other options the software gave us, and then customizing a pipeline from there.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Hubspot is my go-to CRM

5,0 vor 2 Monaten

Vorteile:

Hubspot CRM is as basic as you want it to be, or as complicated as you need it to be. You can get started with really simple data collection and tasks and eventually build a multi-person workflow to keep your whole company on track.

Nachteile:

I like the pricing for the CRM but the pricing for the marketing tools is a little high

In Betracht gezogene Alternativen: Salesforce Sales Cloud

Gründe für den Wechsel zu HubSpot CRM: It's faster, easier, and cheaper. The mobile app is great. The browser extensions are great too.

SHAWN
Managing Director in USA
Immobilien, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Getting started with HubSpot

5,0 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: It's been a good experience. The few times I've had questions that were not answered in the FAQs, the support was able to get an answer in a reasonable amount of time.

Vorteile:

It was easy and straightforward to import my contacts from another system. The integration of my calendar with the appointment setting and note tracing is great.

Nachteile:

It does WAY more than I need it to and that can be confusing at times.

Agha Imran
COO in USA
Informationstechnologie & -dienste, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Great tool and Value for Money

5,0 letzten Monat Neu

Kommentare: Easy to implement
Easy to customize
Multiple feature and great value for money.

Vorteile:

Highly customizable particularly when compared to other name brand CRM.

Nachteile:

Hard to get in touch with customer service

Luiza
Owner in Rumänien
Zeitung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Definitely a good CRM

5,0 vor 2 Monaten

Kommentare: Great experience at a even greater price. HubSpot CRM is exactly what I needed for my business.

Vorteile:

The setup and importing the contacts was a piece of cake, the UI is intuitive and easy to use, my team had no problems suing it for the first time. Has a lot of great features with a free version, incredible!

Nachteile:

Can't say I found any cons for HubSpot CRM.

Julijana
Julijana
Head of Central Ops in Portugal
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Personalbeschaffung & -besetzung, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great CRM, but awful reporting

5,0 letzte Woche Neu

Vorteile:

The system is very easy to set up and use. The card population is easy and intuitive. Super easy data migration from a previous provider.

Nachteile:

During the sales calls we were shown that we could report on almost anything, however once we subscribed we saw that the customization of the reports is minimal and it is based on already pre-set measurements, hence there is no option to customize them at the end of the day. That is really frustrating as we need to know what our sales funnel is for instance. Instead we get duplicate data because the same deal is counted in the different stage it was located in.

Jake
Jake
Global Marketing Manager in UK
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

The Premium Option

5,0 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: Really good- as a marketing manager at an SME it really provides a wide range of options for launching marketing campaigns and having it centred around the CRM system you use (allowing close integration with the sales team)

Vorteile:

I haven't found anything that other CRM's have that Hubspot doesn't do or have an integration for (though this could be limited by my knowledge/ambitions)

Nachteile:

The cost- there isn't much else to dissuade you from using it but it is priced at a premium (perhaps you get what you pay for)

Josh
Manager in UK
Sport, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great free tools, with great additions in Sales Starter

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Using Sequences has saved a huge amount of time when it comes to following up leads. We can set an automated sequence of 5 personalised emails to send at different times if that customer doesn't get back in touch with us. This has increased our sales success and potential for sales, whilst saving time due to the automated process. The free knowledge transfer and recommendations from HubSpot are also really influential, especially for inbound marketing.

Vorteile:

Keeping track of the customers that we deal with is the best thing in Hubspot for us. Each customer has a contact card created where we can add all their details, but also customise our own fields like the product prospects we have (what we are trying to sell to them), then the products they have bought (hopefully). This helps us to better understand our clients and keep on top of current users and potentials. In the Sales Starter, being able to use sequences saves a huge amount of time with email follow ups and has lead to more sales as it can automate different messages going back out to the customers if they don't reply.

Nachteile:

The full integration with calendars and email is simple if you have a Gmail account, but is trickier if you have independant emails. We can get our emails synced up and use the Outlook integration well, but you can only get the Calendar integration to work if you create a full Gmail account.

In Betracht gezogene Alternativen: Salesforce Sales Cloud

Gründe für den Wechsel zu HubSpot CRM: The free tool offering of HubSpot gave a lot more features than others on the market. We then got comfortable with the tool and expanded to Sales Starter to benefit from Sequences.

Ian
Principal Account Executive & Head of Channel Sales in USA
Sicherheit & Untersuchungen, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Best CRM Hands Down

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: HubSpot CRM is the absolute best sales tool on the market....and it's not particularly close. I've, unfortunately, worked for companies that use other, clunky CRMs, making it so much harder to do my job. Whether it's reporting, pipeline management, or simply contacting a client or prospect, HubSpot gives you all the tools, and then some, to crush your sales goals.

Vorteile:

The ease of use is fantastic, making for a simple, hit-the-ground-running kind of user experience. I also really enjoy the use of reporting dashboards and report builder. This helps me evaluate deal activity on a detailed, property based level that helps improve our sales abilities.

Nachteile:

No cons really. In my 3.5 years of using HubSpot, I've yet to hit a speed bump or find something that impedes my ability to manage and sell.

In Betracht gezogene Alternativen: Neon CRM und Salesforce Sales Cloud

Warum HubSpot CRM gewählt wurde: I switched companies, and the new companies I've worked for have gone to HubSpot. It's the best CRM out there.

Zuvor genutzte Software: Salesforce Sales Cloud

Gründe für den Wechsel zu HubSpot CRM: HubSPot was chosen because it had all of the tools we needed, as well as a plethora of integrations that it allow it to connect to all other software and services we use. It's the best, plain and simple.

KEVIN M
Director of Marketing in USA
Essen & Trinken, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

HubSpot nails the basics of CRM

4,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Email Marketing (5x growth in influenced customers in year 1)
Lead Management (built scalable process for lead management with complex sales channel)
Pipeline Management (increased pipeline process adoption)

Vorteile:

CRM software is generally cumbersome for sales reps. HubSpot software focused on UX and adoption over being able to be customized to handle every possible use case. Mobile app is also solid. Workflows are easy to use and powerful.

Nachteile:

-Reporting capabilities are very limited (easy to get data in, difficult to summarize well to drive process adherence) -Company to customer relationship hierarchy lacks ability to support more complex business models - and B2B companies.

In Betracht gezogene Alternativen: Zoho CRM, Dynamics 365 und Salesforce Sales Cloud

Warum HubSpot CRM gewählt wurde: better UX, speed and mobile capabilities

Zuvor genutzte Software: Zoho CRM, Dynamics 365 und Salesforce Sales Cloud

Gründe für den Wechsel zu HubSpot CRM: Price / Value. HubSpot better match our current needs and organizational maturity. Also the benefits of running Marketing Automation and CRM from single platform.

Jon (Marc)
Jon (Marc)
Founder & CEO, Google Adwords Expert & Google Ad Grants Specialist, Needing Help Managing Your Ads? in UK
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Internet, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

HubSpot CRM - Love It

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Must-Try - A Complete No Brainer Just took the time to do a little research on the Free CRM on places Like YouTube and was pleasantly surprised at all that so many people were saying about it all So signed up on the free entry-level programme, that has all that I need, messed about with for a bit and took the time to see what is possible to implement and execute using it and fell in love with all that the the FREE CRM solution had to offer.

Vorteile:

> It is free and offers unlimited users WOW > The Training That Is Provided With The Free CRM Solution - Great Quality Of > The Number Of Things That CRM is Able to Offer within the Free Solution > The Best Free Quality CRM Software Solution Out There Hands Down

Nachteile:

I really can not say anything negative about this Free CRM at all. It has been for me a complete game-changer If they could do something a little better it could be to have a more user-friendly getting started area for the training videos

In Betracht gezogene Alternativen: Zoho One, Zoho CRM und Bitrix24

Warum HubSpot CRM gewählt wurde: Managing Clients and Prospects is a lot more intuitive for me using HubSpot CRM, it just works. It is just a better overall solution all round for me and I can add unlimited additional staff completely free of charge

Zuvor genutzte Software: Zoho CRM

Gründe für den Wechsel zu HubSpot CRM: I choose to use HubSpot CRM as it is a better all-round working solution for me and what for what I need and it is for free.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Basic plan is best value

4,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Overall, HubSpot is our go-to, all day every day. The most important aspect to us is that it allows us to keep all of our information and updates in one place easily organized and accessible across our organization.

Vorteile:

We've had both the premium and basic plans of HubSpot and for what we need/use, the basic level is more than sufficient. It's a fantastic value and gives lots of options with a very clean interface and usability.

Nachteile:

The single only premium feature we would utilize for our structure would be having multiple pipelines, however, for something this relatively small I couldn't justify the huge cost difference of upgrading just for that essentially.

In Betracht gezogene Alternativen: Salesforce Sales Cloud

Warum HubSpot CRM gewählt wurde: Better features on HubSpot, better value for what you get

Zuvor genutzte Software: Pipedrive

Gründe für den Wechsel zu HubSpot CRM: Hands down we chose HubSpot over Salesforce because of the cost/value, really no other reason as I'm a huge Salesforce fan...just not a fan of the price tag for a small organization.

Taylor
Independent Managing Technician in USA
Umweltdienstleistungen, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Everything you could need -unless you need mobility.

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Overall, I'd have to say my experience has been quite amazing. Their desktop/website side is strong and speaks for itself, but they need to work on mobility (and I know I've trashed-talked their mobile app a bit, but it does track some things, like phone calls and emails and such, which maybe that's all you need to do.. it'll do a great job there), we're in 2020 now and ain't nobody wants to be carrying around these massive laptops anymore.

Vorteile:

There's tons & tons of features to love about Hubspot. The power of the platform, even the free version of it, is undeniable. Tracking customers, managing issues, following up with loose-ends.. it's all handled seemlessly here and it's so smooth you won't even notice the undoubtedly massive amount of effort that's been put into it. - Hands-down best feature? The issue Ticketing system.

Nachteile:

As i mentioned in the title of my review here, mobility. The biggest issue i've had with Hubspot is the fact that i can't really use it outside the office, unless i pull my desktop and set it up in the back seat of my car.. because that's how bad their mobile app is right now. That being said, they have a long-running feature-request board that gets tons of comments asking them when they'll update their app to bring more amazing features to mobile, but that hasn't had a reply from them in almost a year now. - The main feature their app needs? The mobile Ticketing system.

In Betracht gezogene Alternativen: Microsoft 365

Gründe für den Wechsel zu HubSpot CRM: I was using like the contacts and calendar in 365, and I think we can all agree they're just not made for tracking hundreds of customers.. once you pass a certain point, you need a legit CRM solution, and Hubspot is the first one i came across, and i loved it, untill it tried to take it with me in the field.