Induction call

Bewertet am 12.8.2019
Rachel H.
Business Coordinator
Kosmetik, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Friendly, efficient service. Ideal for start up companies

Vorteile: Ease of booking online
User friendly
Not too much information to overload and navigating is really easy
Training Manager is really helpful and patient

Nachteile: Would like to merge the payroll with our current supplier so all in once domain

Great System

Bewertet am 1.2.2019
Aaron O.
Finacial Director
Bildungsmanagement, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: It has helped streamline or holiday system as it has often been troublesome trying to organise them around each other when you've to keep a minimum number of staff

Vorteile: It keeps all of the information in an easy to use space and helps reduce the amount of paper needed for records. The leave request system is great and being able to notify staff when you've uploaded documents removes the hassle of ensuring everyone receives the information.

Nachteile: The rota system is a little clunky. It would be great if you could copy a previous published rota or have some way to save the shift times so as you don't have to enter the start and finish time for each staff member on every day. You should also be able to change staff between fixed and variable shifts.

Great support

Bewertet am 15.8.2018
Victoria D.
HR Manager
Übersetzung und Lokalisierung, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: It's HR all in one place - great for employees, rota and payrol

Nachteile: If you don't wish to subscribe any longer your a bit lost with all your data.

Email Support can be slow/poor

Bewertet am 15.3.2019
Stuart N.
Country Manager
Medizinische Geräte, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: I've asked twice for help with Bank Holiday and leave carry over concerns and response was slow in the first case and no reply to date for the second ?
Software is easy to learn as both an administrator and user, support issues leave room for improvement.

Vorteile: Ease of booking holidays and other absences.

Nachteile: Will not automatically add in Bank Holidays or carry over unused leave to next year.

Excellent product and customer service

Bewertet am 9.3.2019
Verifizierter Rezensent
Business Manager
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: No requirement for physical calendar which is prone to errors, staff can access planner anytime and anywhere, approvals for annual leave are straight forward and managed more effectively

Vorteile: Very easy to use, straight forward setup, very quick to answer queries, customer support has been excellent so far - definitely the way forward to outsource HR for small businesses!

Nachteile: Some areas needed a bit more explanation and guidance on how best to use

Move from HR Online

Bewertet am 4.7.2019
Joanne L.
General manager
Grundschul- & Sekundarbildung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
1/5
Gesamt
1 / 5
Benutzerfreundlichkeit
1 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4 / 5
Kundenbetreuung
1 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We have requested to cancel our contract and go back to HR online which we felt was a much better platform for our needs.

Vorteile: Nothing.
There is nothig that me or any of my 75 employees like about this app

Nachteile: Everything - there is much less functionalitiy than we had with HR Online and this is supposed to be an 'upgrade'
• User interface is complicated and too many clicks needed.
• TOIL must be logged by Managers and not employees.
• Approval notifications can only be ‘all’ or ‘no one’.
• The notes section is not as detailed & does not retain historical information.
• The Managers cant see the notes.
• The salary section does not retain historical information.
• The roster is time-consuming and cumbersome.
• The reports are not as concise as they were and we have less options.
• Leave requests do not seem to take account of the weekends or public holidays as they did on HR Online.
• The app is not downloadable on ALL android phones.

Very Easy to Use

Bewertet am 11.6.2019
Gemma B.
Operations Manager
Einzelhandel, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Very smooth. From start to finish it was very easy to use, with great assistance!

Vorteile: It is very easy to use, I was able to set it up with ease. Any questions that I had and was unable to find answers to my account manager was very helpful and had answers for all my queries.

Nachteile: There are a few things which would be great to be included, for example blocking certain periods of holiday out (ie our peak trading times).

New Customer

Bewertet am 5.2.2019
David T.
Hotel Consultant
Gastgewerbe, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: The software is very simple to set up & use whilst still offering great in depth time & attendance & HR options.

Nachteile: I would like to see more cross over features where lateness/sickness etc can be identified on a rota & be recognised by the HR system with one feeding into the other. I'm informed this is all in hand & will be an update.

The new system is fine, but is lacking some functionality

Bewertet am 30.8.2017
Debbie D.
HR & Office Manager
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
3 / 5
Benutzerfreundlichkeit
2 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
3 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis

Vorteile: It looks good, our staff have had a look at it and find it more user friendly. The support I've received so far has been very quick and proactive.

Nachteile: The calendar view is not helpful - the old version in HROnline let you easily see at a glance who was away at the same time, Bright HR doesn't do this, I have to click on each individual date to see who is away, which is time consuming and I'm going to have to keep the information in a separate calendar. There is some functionality missing, the lieu bank, meaning that as a business we can't actually start using the system yet. I also can't see anywhere to carry holiday across from one year to the next, which is something we allow, so I would like to see/know if this is possible.

This makes HR a breeze!

Bewertet am 10.9.2018
Verifizierter Rezensent
Selbstständig
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
Quelle: GetApp
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: Asking for time off and coordinating the team's holiday schedules has never been easier. I like how simple it makes it for me to ask for time off and to choose which dates will be my holiday time off.

Nachteile: I don't like how sometimes there are a couple of minor glitches in the calendar when trying to go back a page.

Welcome call

Bewertet am 30.1.2019
Dan A.
Managing director
Einzelhandel, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: Customer support was very friendly and talked me through everything I needed to know. Use of the site is really easy and accessible which is what I need for my teams.

Nachteile: Too early to tell so far, but I really cannot see any cons to the software. It’s quick and simple and allows me to focus on what I need to do.

Great piece of kit

Bewertet am 7.3.2018
Dan G.
Group Reputation Officer
Rechtsberatung, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
Quelle: GetApp
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: Easy to use which allows us to focus on other aspects of work and allows employees to book holidays via the app which they find really useful.

Nachteile: Some say its limited in its features, but I find it suits my needs and we're kept up to date from the sales/service team at bright of the up and coming features.

Bright HR

Bewertet am 8.3.2019
Richard B.
Operations Supervisor
Tiefbau, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Bright HR has brought a whole new professional image to our company and as we have grown this is exactly what we needed.

Vorteile: So easy for my members of staff to book their holidays and see all of their HR files in one place.

Nachteile: no real cons as is 100 times better then our previous system.

Keeps all your HR info in one place

Bewertet am 29.12.2018
Verifizierter Rezensent
Head of Reservations
Freizeit, Reisen & Tourismus, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: I love the request holidays function, that you can store files such as employment contracts on Bright HR and that you can view the calendar for your whole company/department - all this is one place!

Nachteile: This nothing I don't like about this software!

Time Saving

Bewertet am 8.3.2019
Anne B.
Human Resources
Staatsverwaltung, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Easy to use.
I can add/change information whenever required.
It is so easy to access I can supply anyone with the information the need almost immediately.

Vorteile: All of the information is in one place and it is easy to access.

Nachteile: Nothing it is excellent software and I would highly recommend it.

Really easy to use system

Bewertet am 1.2.2019
Rachel O.
Centre Manager
Gesundheit, Wellness & Fitness, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: Everything is so intuitive and easy to navigate around. I love the idea of moving to a paperless system for my employees. Customer support is excellent - very helpful and approachable.

Nachteile: I can't think of anything that I dislike.

BrightHR review

Bewertet am 19.3.2019
Jen B.
Project Manager
Gesundheit, Wellness & Fitness, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4 / 5
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Very knowledgable team at Peninsula, system is easy once I got used to it.

Vorteile: Everything is in one place, a good reference library, and gives us confidence that we are compliant with current legislation and receive information regarding any changes.

Nachteile: There has been a huge amount of work to complete initially but when completed will ensure compliance. Loads of information, lots of consultation with our team which has been time consuming in an already busy environment, but as I complete each section I can clearly see the reason for each policy and the benefits of having them in place.

FT review of Bright HR

Bewertet am 23.7.2019
Karen B.
General Manager
Bildungsmanagement, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We currently use excel spreadsheets to record everything. Just messy. This will improve systems and save time.

Vorteile: Ease of use, everything in one place. Backed up to the cloud.

Nachteile: I have not found any cons. we are very happy with the software

BrightHR Review

Bewertet am 19.3.2019
Jeanette W.
Practice Manager
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: So far so good, not had any issues to overcome, everything has been A ok

Vorteile: Very easy to navigate, and personalize.
Support center are also very helpful.
Thumbs up all the way

Nachteile: Nothing so far, everything has been fine

Dun Laoghaire Rathdown Community Addiction Team

Bewertet am 4.2.2019
Geraldine F.
Manager
Einzel- & Familiendienstleistungen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: My experience so far has Been positive. The setting up was very straight forward

Vorteile: So user friendly ease in navigating through the system.

Nachteile: Nothing so far the support i received in setting it up was excellent

Regale

Bewertet am 8.2.2019
Marion C.
General Manager
Lebensmittelproduktion, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Have just signed-up this week so too early to fully review but looks very good so far

Vorteile: Looks easy to use. Appears good value for money.

Nachteile: Nothing so far. We are a new customer.

It is fine but limited

Bewertet am 30.8.2017
Chris L.
FD
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
2 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis

Vorteile: It is cloud based and has a mobile app

Nachteile: Your receipts don't have your VAT number on - how hard can it be?
I want to be able to export all data so that I can see what fields are missing for which employees

Initial review

Bewertet am 25.7.2019
Dominic W.
Owner
Möbel, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Good

Vorteile: The ease of use once I had been taught how to use it

Nachteile: Nothing so far that I can see. It will take a while to get used to it

BRIGHT HR

Bewertet am 13.6.2019
Stanley A.
Director
Sicherheit & Untersuchungen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: SIMPLIFIES OUR HR SYSTEM.

Vorteile: EASY TO USE, AND VERY EFFECTIVE TO OUR ORGANISATION.

Nachteile: CAN'T UPLOAD SHIFTS ON IT FOR STAFF TO BOOK.

User Friendly

Bewertet am 12.3.2019
Helen L.
Business Manager
Eventservice, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: I am now able to organise staff, records etc. in an easily accessible way. I have had some excellent advice from the HR department and I followed it to our advantage.

Vorteile: I really liked this system, which is easy to use, even for those less technical. The help staff are very knowledgeable and helpful. Its so pleasant to have someone take their time to explain both the benefits of the system and the assistance you can receive.

Nachteile: Perhaps its a little too large for my immediate needs, but I can see its future benefit.