Wir helfen Unternehmen seit 17 Jahren,
bessere Software zu finden

Über Kontainer

Kontainer DAM und PIM – eine sichere, elegante und nutzerfreundliche Produktdaten-Verteilungszentrale und Bilddatenbank auf einer cloudbasierten Plattform.

Erfahre mehr über Kontainer

Vorteile:

The ease of use of the service provides is perfect for us, as it allows us to offer the platform for a variety of clients, with a very short deployment timeline.

Nachteile:

More storage at lower price. Nothing further right now.

Bewertungen zu Kontainer

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit
4,6
Kundenservice
4,6
Funktionen
4,3
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5

Weiterempfehlungsquote

8,7/ 10

Kontainer hat eine Gesamtbewertung von 4,5 von 5 Sternen basierend auf 218 Nutzerbewertungen auf Capterra.

Hast du Kontainer bereits verwendet?

Teile deine Erfahrungen mit anderen Softwareinteressenten.

Nutzerbewertungen filtern (218)

Hendrik
Junior Marketing Manager in Deutschland
Sport, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Bewertung Kontainer

5,0 vor 4 Monaten

Vorteile:

An Kontainer gefällt mir am besten, dass wir unseren Kunden alle unsere Marketing Materialien übersichtlich, wie auf einer Website zu Verfügung stellen können!

Nachteile:

Ich würde denke, dass es keine Unterscheidung zwischen dem PIM und dem DAM Paket geben sollte, sondern beides in einem System integriert sein sollte!

Christian
Content, Brand & Communications Manager in Deutschland
Eventservice, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Tolles Produkt und großartiger Service

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Kontainer bietet genau die DAM-System-Lösung, die wir gebraucht haben. Wir haben jetzt eine intuitive Ablage für das gesamte Unternehmen für all unsere Daten. Für unsere Zwecke (fast) die eierlegende Wollmilchsau.

Vorteile:

Wir sind von einer Datenablage über mehrere Tools hinweg zu Kontainer gewechselt, da für unsere Kolleg:innen der Aufwand Dateien zu finden zu hoch war. Kontainer bietet tolle Funktionen (z. B. Smart Folder) und ist sehr intuitiv in der Bedienung (besonders für reine Nutzer). Großartig ist vor allem der Support. Anfangs noch rein Englisch, gibt es nun auch deutschsprachige Ansprechpartner. Die Reaktionszeiten auf Anfragen, bei Problemen oder auch während des Aufsetzens des Projekts waren super schnell und es gab immer einer Lösung. Neue Funktionen werden gemeinsam erarbeitet und zeitnah umgesetzt.

Nachteile:

Für Admins war die Einarbeitung etwas schwieriger, aber die Erfahrung macht es ohne Probleme nutzbar. Die Dokumentation von Funktionen hat sich ebenfalls in den letzten Monaten verbessert.Die KI-gestützte Verschlagwortung von Bilder ist noch in den Kinderschuhen und daher aktuell für uns noch nicht interessant.

In Betracht gezogene Alternativen: Canto

Warum Kontainer gewählt wurde: Dezentrale Ablage war nicht benutzerfreundlich und zu aufwendig. Außerdem mussten alle Vorlagen mit Passwörtern versehen werden.

Zuvor genutzte Software: Microsoft SharePoint und Vimeo

Gründe für den Wechsel zu Kontainer: Preis-Leistung im Angebot von Kontainer war attraktiver. Außerdem wollten wir, dass die Server zu 100% in der EU stehen.

David
David
Online Marketing Manager in Deutschland
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Großhandel, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Eine überzeugende DAM-Tool-Lösung für Kunden und Kollegen

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Unser Unternehmen verfügt über eine komplexe Struktur mit einer Vielzahl unterschiedlicher interner und externer Anspruchsgruppen. Mithilfe der durchdachten Benutzer- und Gruppenverwaltung von Kontainer können wir diese Anforderungen erfolgreich bewältigen. Besonders hervorzuheben ist die außergewöhnliche Effizienz und Übersichtlichkeit der Gruppenrechteverwaltung von Kontainer. Diese Funktion ermöglicht es uns, wertvolle Zeit einzusparen und dennoch den Überblick über die Zugriffsrechte zu behalten. Fazit: modernes Tool, zahlreiche Funktionen, sehr guter Service.

Vorteile:

Wir haben im Vorfeld mit zahlreichen Anbietern von DAM-Tools gesprochen und deren Lösungen intensiv getestet. Letztendlich hat uns Kontainer durch seine umfangreichen Funktionen, den herausragenden Service und insbesondere die intuitive und moderne Benutzeroberfläche vollständig überzeugt. Wir suchten eine Lösung, die nicht nur von unseren Kunden genutzt wird, sondern vor allem auch von unseren Kolleginnen und Kollegen aktiv angewendet wird. Mit Kontainer haben wir genau das erreicht. Aus diesem Grund sind wir von Kontainer außerordentlich beeindruckt.

Nachteile:

Die AI-Verschlagwortung der hochgeladenen Assets funktioniert gut, allerdings ist sie derzeit nur in englischer Sprache verfügbar. Um unseren Anforderungen gerecht zu werden, wäre es wünschenswert, auch eine deutsche AI-Verschlagwortung zu haben. Zusätzlich wäre es von Vorteil, wenn die AI-Verschlagwortung auch in anderen Sprachen verfügbar wäre.

Johannes
Projektleiter in Deutschland
Eventservice, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Genau richtig für unsere Anforderungen

4,0 vor 2 Monaten Neu

Vorteile:

Mir gefällt die Intuitive Benutzeroberfläche

Nachteile:

DIe fehlende Zoom-Funktion in der Vorschauansicht von Bildern

Katrine
Katrine
Brand Manager in Dänemark
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bekleidung & Mode, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Intuitive and to the point

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Kontainer is available to answer questions every day and they take the time to do so.

Vorteile:

Fast integration and great support doing process. The software solved our frustrations about sharing assets and content to more people, still ensuring a level of authorisation for users. We choose Kontainer as it is a simple platform, very intuitive to use and easy to graphically make it unique for our brands.

Nachteile:

There are a few functions we are not super happy about such as the PDF viewer inside Kontainer where we hope that a new version will be rolled out shortly.

In Betracht gezogene Alternativen: Acquia DAM (Widen) und Bynder

Gründe für den Wechsel zu Kontainer: Price.... Kontainer also has fewer functions than these competitors but it fulfilled the needs we had. The features of Kontainer gave us value for money.

Travis
Creative Manager in USA
Landwirtschaft, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Digital Asset Management Software

5,0 vor 6 Monaten

Vorteile:

I love how easy it is to organize our files with tags, making it incredibly efficient to locate and manage our assets. The ability to create landing pages for sharing with external users is fantastic, simplifying the process of collaboration and sharing resources. Managing permissions is straightforward, allowing us to control access effectively. Additionally, setting up templates to empower others to download their needed file type and size is a powerful feature that enhances productivity and ensures consistency across our assets.

Nachteile:

I dislike that some of their features are locked behind different payment levels. This tiered pricing can be frustrating, especially when some essential features require a higher payment plan. It would be more user-friendly if more features were accessible without additional costs.

In Betracht gezogene Alternativen: Brandfolder und Bynder

Warum Kontainer gewählt wurde: Lack of features that made it challenging to manage our content.

Zuvor genutzte Software: Box

Gründe für den Wechsel zu Kontainer: Cost, Customer Service, Features, Ease of Use.

Anonymer Rezensent
Kosmetik, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Very user friendly platform

5,0 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: Kontainer is a great tool for us. We work with two assortments a year and therefore have a lot of packshots and content. With Kontainer we are able to keeo everything in one place and divide into assortments in different folders. Kontainer has always been great at helping whenever I've needed some guidance.

Vorteile:

That you can have all your visual material in one place and either send out a link to customers or they can have their own login. Makes it user friendly for all parties.

Nachteile:

I don't have anything bad to say about Kontainer.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Sportartikel, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Reliable management system

3,0 vor 3 Jahren

Kommentare: I use Kontainer to arrange marketing campaigns, and sharing that content with my colluges arond the world. That gives me a asset in terms of securing that we make the same impact at the same time.

Vorteile:

I like the easy upload and the fact that you can create either folders or albums. This is really helpful in terms of keeping all pictures in the correct folder and then just adding them to albums.

Nachteile:

Somehow I find it really difficult to get an overview of permissions for each user, and I seem to always have problems sharing links with external partners. I don't like that shared folders can't be udated with new content without having to share a new link to the same folder.

Morten
Art director in Dänemark
Essen & Trinken, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

A powerful solution

4,0 vor 2 Monaten

Kommentare: We are very happy with Kontainer in our company. It helps us keeping things organized and easily accessible

Vorteile:

I like the interface that is simple yet packed with functionality. And how you're able to customize the look of subpages within Kontainer to different contexts like a website. It's also very handy to be able to mark several images and crop them to specific dimensions in one simple flow. The customer support is very help as well and gets back to you quickly.

Nachteile:

I miss more ways to search your images easily; for example filtering with/without people, landscape/portrait format etc. It could be an AI scanning the database to propose obvious ways to filter the images. I also miss a better and faster way to view and edit video material

In Betracht gezogene Alternativen: Brandfolder

Gründe für den Wechsel zu Kontainer: We didn't have a big budget and Kontainer had a lower price tag and it is a danish company

Antwort von Kontainer

vor 2 Monaten

Hi Morten, thanks a lot for your positive feedback! Regarding the advanced search filters, we're more than happy to get them set up for you. Feel free to send us an e-mail with the desired adjustment: support@kontainer.com

Justin
CEO, Founder in USA
Marketing & Werbung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

3 years in, still going strong!

5,0 vor 2 Monaten

Kommentare: Overall we've been very happy with Kontainer. We've been using it for 3 years to house and share all of our finished assets with clients - thousands of photo and video assets. The permissions and user control couldn't be easier and it enables us to not only share files, but to give appropriate access to our partners so they can upload/tag files as well.

Vorteile:

Ease of use, intuitive design, aesthetic experience control.

Nachteile:

Minimal AI integration and pricing models.

In Betracht gezogene Alternativen: Brandfolder, Bynder und Canto

Gründe für den Wechsel zu Kontainer: The simplicity of the UI, ability to customize the experience for my customers, it wasn't overly complicated, the price was more competitive.

Antwort von Kontainer

vor 2 Monaten

We really appreciate your fantastic review and feedback, Justin! Thank you

Caroline
Projektansat in Dänemark
Sport, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Easy to use and set up, very helpful team

5,0 vor 7 Monaten

Vorteile:

We have been very happy with using Kontainer. It is very intuitive, both to set up and use, which is important as we have many external people using it. The team behind it is very nice and helpful, and always ready with advise or help. No complains with anything

Nachteile:

We have not had any complains internally nor externally.

In Betracht gezogene Alternativen: Frontify und Bynder

Gründe für den Wechsel zu Kontainer: It was a Danish company, it looked good both aesthetically and looked to be intuitive. We have been very happy we our choice.

Britt
Marketing Coordinator in Dänemark
Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Superb Multi-Functional Marketing Platform

4,0 vor 2 Monaten

Kommentare: The platform is easy to work in and further develops great functions on an ad hoc basis. Always very professional, fast and efficient support!

Vorteile:

Easy to navigate and very efficient and fast support!

Nachteile:

Appearance functionalities cold be a little more flexible.

In Betracht gezogene Alternativen: FotoWare DAM

Gründe für den Wechsel zu Kontainer: It appeared flexible and professional, which it has lived up to.

Trine
E-commerce customer service in Dänemark
Design, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Positiv feedback

5,0 vor 2 Monaten

Kommentare: Super satisfied, easy to use, and has the features I need for my work.

Vorteile:

It helps create a comprehensive overview and makes it easy to navigate through our various collections. It is user-friendly and simplifies the workflow.

Nachteile:

I like it all. Everything works perfectly.

Cecilie
Marketing Manager in Dänemark
Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Compliance and easily accessible materials for colleagues

4,0 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: Overall, a good experience that gives us the flexibility and structured storage we need from a DAM system.

Vorteile:

How it is linked-based. I like how it makes material easily accessible to our colleagues, and how material can be easily replaced. We are able to be GDPR compliant with the integrated workflows, which makes it easy for our colleagues to give consent. Your team provide good and flexible support and have made many changes based on our needs.

Nachteile:

The design options for each page could be more flexible - why do the folders have to be at the bottom of each page? Also, the file history is not always valid.

Viktor
Event and Marketing Platform Manager in Schweden
Medizinische Geräte, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

A great solution for our partner portal

5,0 vor 9 Monaten

Kommentare: Great customer support, and how easy the system is to use.

Vorteile:

How easy it was to set-up and the "permission" feature was exactly what we were looking for.

Nachteile:

It is a bit expensive compared to the competition.

In Betracht gezogene Alternativen: Skyfish

Gründe für den Wechsel zu Kontainer: It had all the features we were looking for.

Antwort von Kontainer

vor 9 Monaten

Thank you for your review and feedback!

Viktor
Fotoassistent in Dänemark
Einzelhandel, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Kontainer for picture storaing

4,0 vor 9 Monaten

Kommentare: Overall a very good user-friendly experience that lacked a fair number of features and had a number of bugs in the beginning, paired with a nice support-team, that makes every challenge possible to solve.

Vorteile:

Kontainer works very smoothly and is in general easy to use and has a very user-friendly design and interface. Kontainer is very well suited for storing and sorting pictures, so it is easier for employees to find what they are looking for.

Nachteile:

When we first started working with Kontainer, it took about a year before the most influential bugs were fixed, and the launch date fell much later than expected. The Kontainer-experience for us has not been a complete and done package, but more a "working-through-it-together" kind of thing, where there is always bugs that needs to be fixed, and features added. But this is also where Kontainer show a very positive side - their user support are very quick at responding and at helping and fixing your problems.

Antwort von Kontainer

vor 7 Monaten

Thank you for your review and valuable feedback!

Anne Sofie
Ecommerce product merchandiser in Dänemark
Einzelhandel, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Easy to use

4,0 vor 4 Monaten

Kommentare: Overall Kontainer is a great tool for managing all imagemateriel.

Vorteile:

its easy to use and search within the kontainer.

Nachteile:

Often it is very slow to download pictures.

Sermin
Head of Customer Relations in USA
Textilien, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great tool for images

5,0 vor 8 Monaten

Vorteile:

Convenient and user-friendly system that has a lot of different functions

Nachteile:

I don't have anything specific things that I dont like.

Antwort von Kontainer

vor 7 Monaten

Thank you for you review and feedback, Sermin!

Ajshe
E-Commerce Product Coordinator in Dänemark
Marketing & Werbung, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Bahne Kontainer

4,0 vor 4 Monaten

Vorteile:

Easy to organize images into different folders

Nachteile:

Downloading time can be slow from time to time

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bekleidung & Mode, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Kontainer

4,0 vor 8 Monaten

Vorteile:

Ability to create a folder with selected pictures and share by link

Nachteile:

Nothing comes to mind, no big issues with the system

Antwort von Kontainer

vor 7 Monaten

Thank you for your review!

Julie
Digital Marketing Coordinator in Dänemark
Design, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

PIM and DAM system

4,0 vor 9 Monaten

Kommentare: My overall experience is very good. I think that the system is perfect for us and the colleages are very helpfull.

Vorteile:

That you can have both your PIM and DAM system at one place. It is an easy system to navigate in.

Nachteile:

That it is still very new, so there is still some things that are under development.

Antwort von Kontainer

vor 9 Monaten

Thank you for your review Julie!

marianne
Sales coordinator in Dänemark
Geschäftsbedarf & -einrichtung, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

reveiw og kontainer

4,0 vor 9 Monaten

Kommentare: easy to use, nice to have for our customer

Vorteile:

it is easy to use, and we can refer customer

Nachteile:

a lot of features are still under development

Antwort von Kontainer

vor 7 Monaten

Thank you for your review and feedback Marianne!

Loic
Head of Digital in Dänemark
Möbel, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

I wouldn't have chosen any other DAM system!

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: This is the most versatile and price friendly DAM I have ever worked with. It has a fantastic support structure, so we always feel we have someone to suport us if needed.

Vorteile:

There are so many benefits to mention abou this software. The functionality is perfect for medium/big sized companies, the pricing is incredible to beat and their attitude to constanly improving their software accoring to customer feedback. Their support/chat is very responsive and helpful. Kontainer has strong integration possibilities with fx. our PIM system, Perfion. We no longer administer images in PIM, but do it instead in the very user friendly Kontainer interface. Markeintg use Kontainert for all their hi-res images for print and other colleteral, instead of saving images in various local folders/drives. Our external customers now use Kontainer to download our product images for their own print and web material.

Nachteile:

Kontainer feels like a relatively young company, so their sofware is maybe not as mature as the more high-end/expensive options on the market. This being said, Kontainer has ample functionality available, and is constantly adding new features. The tagging options can sometimes be a bit confusing when trying to set up, but as we have integrated Kontainer with an external PIM system, we only use the basics here.

In Betracht gezogene Alternativen: KeyShot

Warum Kontainer gewählt wurde: Replace outdated PIM/DAM/CMS systems.

Zuvor genutzte Software: Umbraco CMS

Gründe für den Wechsel zu Kontainer: Pricing was a major factor.

Cecilie
Buying and production assistent in Dänemark
Bekleidung & Mode, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Excellent working tool

5,0 vor 9 Monaten

Vorteile:

Its easy to manage when you learn to use the program. We save much time in sending pictures, videos and more to our customers. If you ever need help, then they have amazing support

Nachteile:

You need to spend some time learning how to use the program. But when you have learned everything it's easy

Antwort von Kontainer

vor 7 Monaten

Thank you for you review Cecilie!

Marie
Art Director in Dänemark
Möbel, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Easy navigation and user-friendly interface

4,0 vor 9 Monaten

Vorteile:

it is easy to navigate and all data can be collected in one place in a visual way.

Nachteile:

there could be more features, like a zoom button and more ways to sort and organise images and data.

Antwort von Kontainer

vor 7 Monaten

Thank you for your review. We always appreciate getting feedback, to keep making sure that our products meets your needs!