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Über Webfleet

60.000 Kunden vertrauen auf Webfleet für Fuhrparkmanagement, zur Verbesserung der Disposition, der betrieblichen Effizienz und Kundenzufriedenheit.

Erfahre mehr über Webfleet

Vorteile:

There are much simpler and cheaper solutions out there from Plant-I and TruTrak.

Nachteile:

Not only are they slow in their responses often taking several days, but they are often wrong too. Sadly bad enough to bring their overall rating down to below average.

Bewertungen zu Webfleet

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit
4,3
Kundenservice
4,3
Funktionen
4,1
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,8

Weiterempfehlungsquote

7,4/10

Webfleet hat eine Gesamtbewertung von 4,3 von 5 Sternen basierend auf 60 Nutzerbewertungen auf Capterra.

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Nutzerbewertungen filtern (60)

Alexander
Chef in Deutschland
Möbel, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Wenn mann überzeugt ist!

5,0 vor 3 Monaten

Kommentare: Wenn einem ein Produkt hilft und Spaß macht.

Vorteile:

Dir Performance und das sehr häufig an mehr gedacht wird als man braucht. Somut entstehen neue Horzonte.

Nachteile:

Das Webfleet keine Führerscheinprüfung anbietet, ist ein riesen Minuspunkt. Hat uns schon mal dazu bewogen, Webfleet den Rücken zu kehren. Die monatlichen Kosten sind relativ hoch.

Thomas
Prokurist in Deutschland
Logistik & Lieferkette, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Webfleet im Alltag

4,0 vor 3 Monaten

Kommentare: Gesamteindruck ist positiv und eine echte Erleichterung in der Disposition im Alltag .

Vorteile:

- Standortgenauigkeit - Lenk und Ruhezeitzeiten (Tachomanager Plus) - Reports

Nachteile:

die Hardware , teileweise anfällig , auch der Wechsel der Geräte ist teilweise suboptimal

Franz-Albert
Controller in Deutschland
Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Bewertung Webfleet

5,0 vor 2 Monaten

Kommentare: sehr gut, wir sind in der Summe sehr zufrieden

Vorteile:

die Zuverlässigkeit un der Funktionsumfang

Nachteile:

könnte noch günstiger sein als Produkte der Konkurrenz

Karsten
Fuhrparkmanager in Deutschland
Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Perfekte Verfolgung :)

5,0 vor 2 Monaten

Kommentare: Super Software, Hardware manchmal zu teuer

Vorteile:

Mobile Verfügbarkeit, gute Daten aufbereitung

Nachteile:

Der Tachomanager hat viel potential, müsste moderner werden wie die webfleet. Automatische übersendung von berichten bei verstössen usw.

Klaus
Disponent in Deutschland
Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

unbedingt zu empfehlen

5,0 vor 3 Monaten

Kommentare: Der Gesamteindruck ist das man sich mit dem System befassen muss, dann passt das ganze Produkt.

Vorteile:

das ganze Konzept. Die eigentliche Arbeit mit WebFleet

Nachteile:

Das es auch zwischendurch Aussetzer hat.

Sinan
LKW Fahrer in Deutschland
Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Sehr zufrieden mit Webfllet

5,0 vor 3 Monaten

Kommentare: Sehr zufrieden mit Webfleet. Sehr gute und freundliche Mitarbeiter.

Vorteile:

Mir gefällt an Webfleet das ganze unternehmen

Nachteile:

Mir fällt da nichts ein. Das was ich brauche, habe ich.

Marcel
Verkehrsleiter in Deutschland
Logistik & Lieferkette, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Alles auf einen Blick

4,0 vor 2 Monaten

Kommentare: Ein tolles Gesamtprodukt mit Weiterentwicklungspotential.

Vorteile:

- einfache Bedienung - gute Gesamtübersicht - Tachomanager etwas umständlich zu anderen Marktbegleitern - Dashcam noch nicht ausgereift Thema Datenschutz

Nachteile:

- Dashcam noch nicht ausgereift Thema Datenschutz - Tachomanager etwas umständlich zu anderen Marktbegleitern

Sebastian
Versand und Logistik in Deutschland
Großhandel, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Tägliche Nutzung

4,0 vor 3 Monaten

Vorteile:

Übersichtliche Arbeitsfläche. Verschiedene Möglichkeiten eine Aufgabe zu erledigen.

Nachteile:

Man kann keine Gebiete sperren. Ich muss Wegpunkte setzen damit die Route nicht durch Belgien führt.

Steffen
Betriebsleiter in Deutschland
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Bedienoberfläche

5,0 vor 3 Monaten

Vorteile:

ist übersichtlich und lässt ich gut bedienen.

Nachteile:

Mein Verbesserungsvorschlag wurde sehr ernsthaft aufgenommen und nachgefragt seither habe ich aber nichts mehr davon gehört das ist schade.

Peter
Fuhrpark Leitung in Deutschland
Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Es läuft alles sehr gut soweit!

4,0 vor 3 Monaten

Vorteile:

Einfach Bedienung, sehr Übersichtlich. Vieles Selbst Erklärend

Nachteile:

Angebot an Daten, hier könnte mehr auf die Kundenbedürfnisse eingegangen werden.

Andreas
Kundendienstleiter in Österreich
Erneuerbare Energien & Umwelt, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Webfleet Scheu

5,0 vor 3 Monaten

Kommentare: Sehr gut.

Vorteile:

Überall einsetzbar, Optisch Ansprechend.

Nachteile:

Verbindung fällt manchmal aus.

Ralf
Fuhrparkverantwortlicher in Deutschland
Landwirtschaft, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Webfleet bei Deppe & Stücker GmbH

5,0 vor 3 Monaten

Vorteile:

Leichte Bedienung, Service, Zusammenarbeit mit Weinhöppl.

Nachteile:

Die Programmgestaltung rund um die Benutzergruppen.

Lynda
Operations Director in UK
Erholungseinrichtungen & -dienstleistungen, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Brilliant use to track your vehicles

5,0 vor 2 Monaten

Kommentare: Fourteen years and counting - best thing I ever did since my 4x4 was stolen. Now I feel safe in the knowledge that I would be ableto find them, if any went missing.

Vorteile:

Even in the basic format, it helps me no end. I can see road accidents and holdups which means I can divert my drivers. I can tell customers the location of my driver so they know how long it would take to get to them from that position.

Nachteile:

I like it and dislike nothing about it. All my vehicles are equipped with this.

SIMON
MANAGER in UK
Logistik & Lieferkette, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

WEBFLEET USE

4,0 vor 3 Monaten

Kommentare: I have used it for almost 9 years and find it very user friendly.

Vorteile:

I like it's ease of use, and the ability to use it on my phone.

Nachteile:

Can't really aim any criticism at it. Never had to do the the more complexed side.

Katerina
CEO in Spanien
Automotive, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

BE CAREFUL they are cheaters

1,0 vor 4 Jahren

Kommentare: The agent tell me that i need to sign the preorder contract to get the full presentation, and didn't send me the conditions, only description of devises and the order form. After we saw the presentation we think few days and decided that we don't need it, but they told us that we had already singed the normal contract, they just add to my order form conditions (without my sign) and somehow it transformed judicially into full signed contract. The company has very sly contract! if you sign it at the same moment you will be their slave! AT LEAST 3 YEARS. You can not cancel it even if you decide that you don´t need them the next day! You can not reduce the amount of trackers even if you don't have any cars anymore or don't use any trackers! The devises always miss connections with the GPS, so they always are useless at this time. During 2.5 years at least 7 devises was broken not because of someones fault and you need to wait them to be changed and pay for this time. They don show if someone will disconnect as was promised, only after someone reconnect it. and most interesting thing is that if your devise will broke in 2 years the won't change it because they have "WARRANTY" and doesn't meter that they are Rented and doesn't matter that exactly this devise have already changed and has less then 6 month! The most Awful company i have met in the Europe!

Vorteile:

The only good thing is a lightness of use

Nachteile:

Everything: the quality, support. and it is useless, because anyone can take out their tracker and you won't know about it till someone reconnect it

David
Operations Manager in USA
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Ah-mazing! TomTom really takes the cake when it comes to GPS and vehicle tracking systems!

5,0 vor 6 Jahren

Kommentare: Amazing & user friendly all around! A necessity for any transport related business!

Vorteile:

The software is a HUGE asset to any transportation business! Personally I work in the towing world and this has helped beyond my expectations. It also integrates with my current dispatching system which is more than i could ask for!

Nachteile:

Nothing comes to mind when i hear "con". The support alone makes this system unbeatable! If anyone can find a con in this software, i'd love to meet em!

Antwort von Bridgestone

vor 6 Jahren

David, Thank you for sharing your experience we love to hear from our customers!

Michal
CEO in Polen
Logistik & Lieferkette, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Very recommended

5,0 vor 2 Monaten

Vorteile:

- User friendly tools - High quality software - Many features - High quality customer service and technical support

Nachteile:

We had some issues with previous generation devices (not in use any more)

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung
Quelle: GetApp

Fantastic product BUJT with really pathetic support lacking knowledge about its own product

2,0 vor 7 Jahren

Vorteile:

Overall the product does exactly what it says it does - track your vehicles. In addition to that it is one of the few products that based on tracking of over 20,000 km when I look at the Tom Tom software odometer reading of any of my vehicles it is usually 50 km or less than the actual reading of the vehicle. If you know anything about GPS software packages that's impressive and it also means that the inbuilt service reminders of any type can also be trusted without question. Powerful stuff.

Nachteile:

Tom Tom would have to have one of the most rediculously poor support systems of any company that I have ever been involved with. In fact worse than an Australian Telco and thats saying something. Not only are they slow in their responses often taking several days, but they are often wrong too. Sadly bad enough to bring their overall rating down to below average.

Michal
Owner in Polen
Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Must have this

5,0 vor 3 Monaten

Vorteile:

Checking the current location of the vehicle

Nachteile:

Unable to share vehicle location, sometimes the client requires it and I don't have that option.

joseph
operations support officer in UK
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Fleet management

5,0 vor 2 Monaten

Vorteile:

very useful in keeping us updated with our fleet

Nachteile:

There is nothing i dislike about webfleet and would 100% recommend it to any company

Marlo
Founder in
Verwendete die Software für: Nicht angeboten
Herkunft der Bewertung

Best Customer Service in Show

5,0 vor 9 Jahren

Kommentare: As a new player in the medical transportation industry the integration of the WEBFLEET program has played an essential role in allowing us to make an immediate impact in our market. The system has been well received by all of our drivers and has proved to be extremely user-friendly. On the backend, the vast amount of analytical data collected by the system has allowed us to streamline and create the most efficient logistical process possible. In terms of customer service, there is not a company we work with who compares. Howard Sandberg, the account manager who works with directly with our company, has been an absolute joy. He has gone above and beyond making certain that everything is working seamlessly for us while adjusting to the new product. We look forward to using the WEBFLEET program as we continue grow. Bravo, Howard!

Roselie
Assistant of Sales Mangement in
Paket- & Frachtlieferung, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

My team and I are very happy with Webfleet services

5,0 vor 7 Jahren

Vorteile:

Very professional, prices are very reasonable and if you need any assistance with the system you are working with there is always someone ready to help you out.

Nachteile:

If you purchase the GPS tracking system there is only a 1 year warranty, it should be longer period for warranty

Ricky
Director in UK
Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Awful company, poor software, ZERO customer service

1,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Awful service. Once they have confused you into signing a contract (so many pages by the way, but no contracts for any other Telematics services...hmmm). They also COLD CALL. Its not the 80s guys. Cold callers are what puts fear into many people at home, the elderly, the vulnerable and its a practice that should be condemned to the history books.

Vorteile:

Nothing. There are much simpler and cheaper solutions out there from Plant-I and TruTrak. Do not waste your time.

Nachteile:

There are much simpler and cheaper solutions out there from Plant-I and TruTrak. Do not waste your time. I had been cold called by this company as we have a fleet of hire vehicles. I believed I was signing up for two devices for two years but apparently they signed me up for four which was never discussed in our phone calls. We have other telematics providers who during COVID happily offered us a pause in service as we had no work for months, many of our fellow hire companies in London went out of business. Plant-I gave us 4-5 months pause in payments but still kept the tracking live! They then reduced their costs from £8 to £4 per month per unit. TomTom Webfleet best price they could do was £11 per unit...for FOUR YEARS, its laughable. All other services have an app, TomTom do not...it costs extra. You literally could not make it up!

Jacques
comptable in Kamerun
Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Une nouvelle solution pour aider les entreprises avec un produit innovateur !

5,0 letztes Jahr

Kommentare: Les alertes permettent le suivi en temps réel, l'envoi des appels à mes conducteurs, le suivi du temps d'inactivité, le suivi des commandes, etc. Toute personne dans le secteur a besoin de ce système ......... l'investissement en vaut la peine

Vorteile:

Le logiciel est un énorme atout pour toute entreprise de transport! Personnellement, je travaille dans le monde du transport de marchandise et remorquage et cela a aidé au-delà de mes attentes. Il s'intègre également à mon système de répartition actuel, permet le suivi régulier ce qui est plus que ce que je pourrais demander!

Nachteile:

La seule difficulté ici réside au niveau de la mise à jour qui demande à ce qu'il soit fait 1 par 1 et c'est un manque de temps que ça coûte il faut changer cette manière.

Luke
Owner in USA
Versorgungsunternehmen, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Would not buy again.

4,0 vor 7 Jahren

Kommentare: Since day one, we have not been able to program a custom report for our needs to verify payroll hours. The software is very complicated to use compared to our old GPS software. I've had several dispatchers and office managers since we began using this system, and ALL of them have trouble with the software and have to call TomTom for help to setup basic components of the software. We have frequent issues with the hardware that require repeated trips to the local installers. One or two vehicles is constantly not reporting properly. We get nuisance reports of "vehicle being towed". Etc. I absolutely regret purchasing this GPS system. Our previous system was much more user friendly, we could customize the reports, and I used it every day. I hardly look at TomTom because it does not quickly give me the data I need.

Vorteile:

Driver safety info.

Nachteile:

Too complicated, difficult to setup. Unable to create the custom reports that we really need and used to review on a daily and weekly basis. It's more difficult to drill down and see basic information, routes etc. All users in my office complain about this software system and do not like it. Frequent hardware and installation issues, and the local service rep is awful.