Ultimo Facility Management

Ultimo Facility Management Bewertungen

von Ultimo Software Solutions

excellent for facility management

Bewertet am 11.6.2019
Arkie M.
Senior IT Specialist
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 5.001-10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: it is exactly made for maintenance of medical devices, and for building (parts) management.
in time, the software is developping with the proceeding demands.

Nachteile: you have to learn some tips & trics te get the most out of it

Ultimo comes in handy

Bewertet am 7.6.2019
Jeroen T.
ICT-Beheerder
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Nice software to use in the daily work with lots of possibilities to discover

Vorteile: Work with different departments in the same tool, easy to use for employees, enable to customize for bussiness needs, Ultimo keeps envolving the software

Nachteile: Some functionality is 'old fashion' .. for instance not able to dubble click in a grid ... not able to connect a employees to more skillcategories

An addition for the department

Bewertet am 4.7.2019
Rachelle S.
Facility Management
Sport, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
3/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4/5
Kundenbetreuung
3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: The communication with the technical service is easier. We have insight into what needs to be done.

Vorteile: Ultimo is a software that is easy to learn. We use certain things every day to make our work even easier.

Nachteile: The costs for the software are expensive. New modules can be an addition, but are worth considering. Sometimes its postille to operate a part of a module, so you can split te costs.

My review

Bewertet am 21.3.2019
Roy V.
Medewerker automatisering
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
2/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3/5
Kundenbetreuung
3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Easy service requesting for less experience (tech) users

Vorteile: Building custom screens, filtering options.
Intergration options with iOT but also building acces systems.
Reservervation rooms. Knowledge tree

Nachteile: During migrations from version a to b, confilcts with fields and checkboxes on custom screens.
For specific in depth features you need a consultant. For example, when you make a service request for Technical Department and to have te option (for the user) to receive an e-mail when the (record) status change you need a Ultimo consultant (custom work).

Great tool for Facility Management

Bewertet am 5.7.2019
Steffi E.
Coordinator Facility Management
Einzelhandel, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: It is a great tool for any organisation for Facility Management and also fleed. I do not know if you can use it for other stuff, because we only use it for Facility Management and fleed. It is easy to use.

Vorteile: How you quick you can find the history of things (buildings, inventory, contracts)

Nachteile: That you have to fill in so much stuff that can be automated

Experiences

Bewertet am 21.3.2019
Mieke V.
Procesmanager
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
2/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3/5
Kundenbetreuung
3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Satisfied overall as an FMIS, but a bit behind other FMIS suppliers like Planon, Maximo etc.

Vorteile: Lot's of functionality and modules in this FMIS and IT and Facility in 1 sytem

Nachteile: Mobile device apps not developed yet. Needs to be easy for end users and employees to use mobile. also reservations module misses some features now.

Fmis system just in use

Bewertet am 21.3.2019
Lucy K.
Facility Manager
Landwirtschaft, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: we just started a few months ago, but really like the reports and the easy way our clients can use the system

Vorteile: we like the fact that the systems combines all the questions our clients ask us now

Nachteile: the complexity of the program. there is so much we can put in. we cannot oversee it right now

implementatie

Bewertet am 21.3.2019
Mandy V.
Procesmanager
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Some issue's around mobile use and reservations that does not contain all desired features

Vorteile: online self service module, room reservations, IT module

Nachteile: Mobile use is very poor compared to other FMIS systems (only Go now which is not very user friendly)

M Mediagebouw review

Bewertet am 21.3.2019
Cyrelle O.
hospitality coordinator
Rundfunkmedien, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: It's an easy to use program with a lot of features, specialized in all the upcoming media

Vorteile: It's easy to use and has many possibilities

Nachteile: Because our company bought specific modules, we still miss things and it's not possible to extend it
I

review

Bewertet am 21.3.2019
Jacqueline E.
service officer
Molkerei, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: none

Vorteile: it's easy to use, no problems for all users

Nachteile: nothing yet, only working with it for 4 months

Ultimo - The FMIS program solution

Bewertet am 21.3.2019
Martine B.
Senior Receptionist
Essen & Trinken, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We can see now how much bookings are made in our meeting rooms, how much lights need to be changed and where we can improve

Vorteile: The easy to use interface, as soon as you have all the data inserted in the program it's an easy to use customer friendly solution

Nachteile: A lot of data needs to be inserted before use

Ultimo

Bewertet am 21.3.2019
Yvette S.
Medewerker bedrijfsbureau
Gesundheit, Wellness & Fitness, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3/5
Kundenbetreuung
3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: In the beginning, there were a lot of big bugs

Vorteile: The new Ultimo 2018 looks very nice it works very quick and friendly

Nachteile: The little bugs
After the update, we missed a view things