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Über Stripe

Stripe macht es deinem Unternehmen leicht, sofort online mit dem Erfassen von Kreditkarten zu beginnen. Kein Händlerkonto oder Gateway erforderlich.

Erfahre mehr über Stripe

Vorteile:

I have been using Stripe for over 5 years and when I needed to update my legal documents due to a marriage, the customer service agents were amazing to work with.

Nachteile:

They can ruin your buiness and refund customers for no reason at all check comments all of the web Im not the only business they did this to.

Bewertungen zu Stripe

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit
4,5
Kundenservice
4,3
Funktionen
4,5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4

Weiterempfehlungsquote

8,5/10

Stripe hat eine Gesamtbewertung von 4,6 von 5 Sternen basierend auf 3.114 Nutzerbewertungen auf Capterra.

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Sandra
Founder
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Einzelhandel, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

So easy to use, great for small businesses

4,0 vor 2 Jahren
Untertitel auf Deutsch sind im Videoplayer verfügbar
Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Einfach und effektiv: Warum Unternehmen auf Stripe setzen sollten

5,0 vor 10 Monaten

Kommentare: Für mich ist Stripe nach wie vor der online Zahlungsanbieter, wenn es um die Bezahlung mit Kreditkarten auf Websites und Online Shops geht.

Vorteile:

Am besten gefällt mir die benutzerfreundliche Oberfläche, die eine nahtlose Zahlungsabwicklung ermöglicht. Dann überzeugt Stripe auch mit seinen transparenten Gebührenstrukturen, die für mich keine versteckten Kosten beinhalteten. Für mich war es ganz besonders wichtig, dass Stripe eine schnelle Integration in Websites und Apps ermöglicht.

Nachteile:

Da ich Stripe bereits seit Jahren nutze und auch weiterhin nutzen werde, gibt es kaum Nachteile aus meiner Sicht. Es kann gut möglich sein, dass Nutzer die als relativ hoch empfundenen Gebühren kritisieren, insbesondere im Vergleich zu anderen Zahlungsanbietern.

In Betracht gezogene Alternativen: Klarna, PayPal und Digistore24

Gründe für den Wechsel zu Stripe: Durch die einfache und unkomplizierte Möglichkeit Stripe in Websites, Online-Shops und Funnel zu integrieren.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Unternehmensberatung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Zeitdieb statt digitaler Helfer

1,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Ein digitales Zahlungsanbieter sollte aus meiner Ansicht als Nutzer (Unternehmerin) einfach in der Anwendung sein mit geringen Aufwänden für möglichst durchgängige Prozesse. Doch es gibt durchgängigen Prozesse, die Bank Anbindung funktioniert nicht, wie vieles.Die Rechnungserstellung wird versprochen, aber der Prozess wird weder im System gezeigt, noch im Tutorial. Wie soll das ohne Anleitung klappen? Gar nicht, bin frustriert.Das Tool nervt, weil es riesige Aufwände in der Administration verlangt und viele Blockaden durch Fehlermeldungen produziert, die den Prozess nicht zum Abschluss bringen.Der Mail Support kann angeblich nicht helfen, weil er nicht in die Anwendung schauen kann. So einen Quatsch habe ich nicht noch nie gehört - von einem angeblich digitalen Vorreiter.Der telefonische Support ist in den USA und kann auch nicht helfen.Kundenzentrierung und Kundenservice geht anders.Bei Hubspot wird im Chat zumeist direkt im Echtzeit-Chat die Frage beantwortet.Sonst per Mail mit einer Video-Aufnahme.Warum hat Stripe einen altmodischen nicht digitalen und nicht funktionieren Support?Das Unternehmen macht jede Menge Gewinn, investiert aber nicht gute Kundenerlebnisse.Unbedingt meiden und weitersagen.

Vorteile:

Zahlungen digital abwickelnPreis-Leistungsverhältnis

Nachteile:

Zu großer Aufwand in der Administration. Keine Hilfe durch SupportZu viele Blockaden im Ablauf

Florian
Inhaber in Deutschland
Gastgewerbe, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Kreditkartenzahlungen einfach und unkompliziert durchführen

5,0 vor 7 Monaten

Kommentare: Stripe ist für unseren Alltag wichtig, um Buchungen über unsere Website oder Upsells schnell und einfach per Kreditkarte zahlen zu können. Dies funktioniert einfach und zuverlässig.

Vorteile:

Gute Integration in unsere Tools in denen der Verkauf der Leistungen stattfindet, einfache Erstellung von Zahlungslinks

Nachteile:

Backend extrem undurchsichtig, kompliziert, weitere Zahlungsmethoden einzubinden

In Betracht gezogene Alternativen: CopeCart

Gründe für den Wechsel zu Stripe: Weil das Alternativprodukt keine Integration zu unseren Tools hatte

Arash
Arash
CEO in Deutschland
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: GetApp

Unglaublich schlechter Service

3,0 vor 3 Jahren

Vorteile:

Die einfache Einrichtung und die transparente Preisgestaltung.

Nachteile:

Der Service ist leider ungenügend. Wenn man keinen Ansprechpartner braucht, ist alles gut. Wenn jedoch ein Problem da ist, muss alles für Wochen stillgelegt werden. Solche Verluste kann man sich sparen. Ich war mit Stripe technisch sehr zufrieden. Leider hat der Service jegliches Vertrauen zerstört. Unsere Kunden müssen gerade über einem Monat auf Ihre Rückzahlung warten, da übe Stripe keine ansprechpartner da sind. Nachdem alles telefonisch dann besprochen wurde, wurde die Auszahlung weiterhin nicht geleistet. Ich werde die Angelegenheit nun an einen Anwalt weitergeben.

Heiko
CFO in Deutschland
Informationsdienst, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Modernes Toolset für alles rund um Abrechnung und Payment

4,0 letztes Jahr

Kommentare: Top Paymentlösung die einfach aufzusetzen und zu Integrieren ist. Schnittstellen funktionieren zuverlääsig.

Vorteile:

Kundenorientierte moderne zuverlässige Lösung, die einfach zu implementieren ist. Es kommen immer wieder Verbesserungen.

Nachteile:

Der Preis ist eher im oberen Segment. Könnte manchmal mehr deutsche Besonderheiten berücksichtigen.

Malte
Online-Marketing Manager in Deutschland
Design, Selbstständig
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Gutes Programm aber nicht immer geeignet

5,0 vor 7 Monaten

Vorteile:

Schöne Benutzeroberfläche zum Verwalten der Zahlungen, Rechnungen und Abonnements. In jede Anwendung integrierbar.

Nachteile:

Oftmals Probleme bei Einbindung der Schnittstelle in den Shop, Recht hohe Gebühren.

Christian
Inhaber in Deutschland
Buchhaltung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Umgang mit Kunden ist wirklich Mist.

3,0 vor 8 Monaten

Kommentare: Nach über einem Jahr Nutzung hat Stripe eine Prüfung durchgeführt. Bis dato gab es keine einzige Zahlungsanfechtung meiner Kunden. Stripe sagte nun, die Gefahr von Zahlungsanfechtungen sei bei uns sehr hoch. Sofort wurden Zahlungen gestoppt. Als Kunde hätte ich zumindest eine vorwarnung erwartet.

Vorteile:

Viele Zahlungsmöglichkeiten. Zahlungen tokenisiert. Wiederkehrende Zahlungen möglich.

Nachteile:

Buchhaltung ist schwierig, da Auszahlungen Rechnungen nicht einfach zuzuordnen sind.

Mathias
Geschaeftsfuehrer in Deutschland
Einzelhandel, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Enttäuschung pur..... danke für verlorene Zeit

2,0 vor 10 Monaten

Kommentare: nur für junge, des englischen mächtigen, Personen geeignet. Das ist schade...

Vorteile:

gar nix mehr, es ist einfach nur nervend, etwas flasch eingegebenes zu korrigieren, eine Löschung praktisch unmöglich

Nachteile:

Support nicht in heimatlicher Sprache (hier deutsch), Löschung nicht machbar ohne Hilfe.

Liyao
Gastronom in Niederlande
Restaurants, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Keine Auszahlungen mehr beim Stripe Payments /Sides Pay/SimplyDelivery

1,0 letztes Jahr

Kommentare: Verbrecher. Horror. Das Ende für Unternehmer und Start Ups.

Vorteile:

Das Zahlungsgerät sieht modern aus wie ein Handy

Nachteile:

Dass die Auszahlung nach 4 Wochen noch immer nicht erfolgt ist durch Stripe Payments. Mehr als 11.000,-Euro werden nicht ausgezahlt, sogar nach endlosen Mails, Telefonate und Support Kontakten.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Gesundheit, Wellness & Fitness, Selbstständig
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Top Empfehlungen

5,0 letztes Jahr

Vorteile:

Super einfache Integration in easy2. Meine absolute Empfehlung

Nachteile:

Gibt nichts was mir nicht gefällt. Zumindest noch nichts entdeckt.

Richard
IT in Österreich
Informationsdienst, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Zahlungsabwicklung für Webshops

4,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Bisher hat eigentlich alles ganz gut gepasst. Ein paar Übersichten sind dabei nicht ganz optimal, aber ansonsten macht die Zahlungsabwicklung damit Spaß!

Nachteile:

Hatte dazwischen ein Problem mit der Verbindung zu meiner Website, funktionierte aber wieder nach einem Update.

Pat
Pat
Owner/CEO in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Musik, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Best payment processing service for any business

5,0 letztes Jahr

Kommentare: 5-Star easy-to-use payment processing service, and any time further detail is needed on a transaction to help a customer or resolve an issue, Stripe provides great detail on all transactions making it possible to provide valuable information to customers to resolve issues, and ensure the customer gets what they pay for and the business receives the payment for goods/services as intended.

Vorteile:

The easiest to use, inexpensive fee structure and top-notch fraud prevention - Stripe is hands-down the best payment processing system I have used in my 10+ years leading Customer Support teams. With the exhaustive detail Stripe provides on every transaction, businesses and customers alike usually have an easy and secure experience checking out with Stripe.

Nachteile:

Very few cons if any with Stripe. They seem to get things right in most aspects.

In Betracht gezogene Alternativen: PayPal Commerce Platform und Worldpay POS

Warum Stripe gewählt wurde: Ease of use, integration with website POS management systems, fees, regions of availability

Zuvor genutzte Software: Worldpay POS

Gründe für den Wechsel zu Stripe: Better overall offering was provided by Stripe

Maria
Owner in USA
Alternative Medizin, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Best for small business

5,0 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: Great, hope that if I need customer service it is a better experience.

Vorteile:

Stripe was super easy to integrate, easy for clients to pay, and never have issues.

Nachteile:

I can't see a report detailing what client paid what, but my other program does that for me. Customer support when I switched banks took them 4 weeks of not listening to me to fix my accounts. They asked for the same documentation over 8 times literally. Once fixed though, it was fixed.

In Betracht gezogene Alternativen: Square Payments

Warum Stripe gewählt wurde: There are no fees with Stripe as I pass the processing fee onto the clients.

Gründe für den Wechsel zu Stripe: Ease of integration, no fees, and no equipment needed.

Bianca
Owner in USA
Automotive, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Fraud prevention is important!

3,0 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: Not at all good. After my issue with transaction fraud, I could not speak to customer service. It’s virtually impossible to get someone on the phone or just get help in general as a small business owner.

Vorteile:

The ease of use, there are times when I can’t talk on the phone with a customer because I had one with me in person. I could send them to my website to make their payment and it would process immediately.

Nachteile:

The fees taken per transaction and then the fees on top of that to transfer the funds and then the fees on top of that to keep the product. Too many fees Also, I had a customer dispute a transaction with her bank and won $2K. Stripe collected $2k from me and didn’t help me. I had the customer on camera, I had the contract with her signature and I had all emails/text messages from the customer. Stripe processed the dispute and lost. After that, I didn’t trust stripe. I stopped using them.

In Betracht gezogene Alternativen: Square Payments und Cash App

Warum Stripe gewählt wurde: I thought stripe would be cheaper. It turned out the same but I went back to square because I can always get someone on the phone to help.

Zuvor genutzte Software: Square Payments

Gründe für den Wechsel zu Stripe: I thought the process was easier. The sign up was easy but it cost me more in the long run because of the amount of loss I ran.

Niccolò
Cofounder, CTO in Italien
Automotive, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Endless possibilities, quick to implement, and great with integrations, but at a cost

4,0 vor 2 Monaten

Kommentare: Stripe works very well, it's not free, and the fees stack up quite quickly, especially if you're selling internationally. However, I think it's such a complete platform and setting up everything is free, that it's worth the cost of transactions.
We mainly use it with low-code solutions such as Bubble.io. The documentation and support is excellent. Also, should you expand to full code, the documentation is so complete that's always a safe bet.
It does the job, it's a "set-it-and-forget-it" product great for starting with very low budget, and scales tremendously well as you grow.

Vorteile:

We work a lot with no code, especially with Bubble.io apps. I've had the chance to integrate Stripe on various project and the speed of implementations, support and seamlessness is really what makes this solution stand out. The user portal in which you can create your products, set up discount codes and coupons, personalize subscriptions etc. is really useful and it allows to set up your shop in a few hours. We mainly use it for SAAS subscriptions and we've never had any problem with payments, processing speed or process clarity.

Nachteile:

Although setting up and starting out is free, the credit card commissions, exchange commissions and service for processing are quite high. Stripe eats a noticeable amount in fees, but still, it saves you so much time during the implementation and payment setup. As a startup it is really important to act quickly and have "set it and forget it" solutions for your infrastructure

In Betracht gezogene Alternativen: Shopify

Gründe für den Wechsel zu Stripe: Easy to integrate with Bubble.io apps, that are our main focus.

Angelica
Owner in USA
Bildungsmanagement, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

We are very happy with Stripe

5,0 vor 2 Monaten Neu

Vorteile:

We used a lot of payment gateways over the years and Stripe is the most reliable and easy to use. We highly recommend Stripe.

Nachteile:

That there is no recourse if someone unjustly demands a refund, but that is a bank issue, not a Stripe issue. But it is something the industry needs to address. :)

Billie
Owner, Teacher in Kanada
Gesundheit, Wellness & Fitness, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Stripe for Online Business Owners

5,0 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: I really have enjoyed using stripe! I am so grateful for a secure place to take clients payments.

Vorteile:

I really love that Stripe integrates with so many different platforms. I love that you can set up autopayments so that I can set up memberships with ease, and don't have to chase anyone down for their monthly fees.

Nachteile:

I wish that it was easier for folx to pay with debit, or paypal with stripe, so that all integrations could be in one place.

Jodi
Controller in USA
Immobilien, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

We love Stripe. I can monitor our payments very efficiently, and effectively.

5,0 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: We have never had any issues with Stripe. We find it to be a safe, and efficient way for our customers to pay.

Vorteile:

We like the ease of receiving payments and the safety of their monitoring system.

Nachteile:

There is nothing that I can think of that I can even say I don't like.

Anj
Cofounder and CEO in USA
Computer-Software, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Stripe is easy and flexible for setting up first-time billing for new products

5,0 vor 2 Wochen Neu

Kommentare: Stripe has been a great partner for enabling payments for products for us and the support on chat and phone has been crucial for our setup when documentation hasn't been enough.

Vorteile:

Pretty easy to set up many flexible options for subscriptions and has a simple UX for navigating metrics and overall health of the business. Great support too

Nachteile:

Wish ACH credit transfer method could be removed so autopay could be made easier. The whole process for setting up recurring payments initially is not too straightforward and required help for us

Amera
Owner in USA
Gesundheit, Wellness & Fitness, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Stripe for billing at a counseling practice

4,0 letzten Monat Neu

Vorteile:

Easy to use and to link to my client management software.

Nachteile:

I would prefer if the rate can be lower or if it was lowered based on how long you have been using stripe.

Steve
CMO in USA
Internet, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Super Easy to Set up and use

5,0 vor 2 Monaten

Vorteile:

The biggest benefit of this software is its ease of set up and use. Within minutes, you can set up a payment page or integrate with my website software.

Nachteile:

The fees are a little bit higher than I would like, but the ease of using the service makes it a no-brainer.

Shane
Founder & Owner in USA
Computer-Software, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Payment processing to suit your needs

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Originally, we were looking to implement metered subscriptions for our SaaS offering, and we needed something that would integrate with a solution for WordPress. Stripe had exactly what we needed, and has continued to be our preferred payments solution for any new services we offer.

Vorteile:

The flexibility of Stripe is enormous. Every little detail can be customized (or not), as your business needs dictate. The documentation and testing environments are extremely developer-friendly, the docs even include real examples from your activity in the testing environment. With all that, it's not difficult to get up and going with all the various implementations available. For the simplest use, signup, grab your keys, and plugin them into your e-commerce software.

Nachteile:

This was so much easier than working with PayPal, I really can't think of anything negative. But perhaps something I like "least"? That would probably be the settings section for tweaking things like payment receipts, logos, colors, etc. Seems I have to go hunting a bit to find just what I'm looking for, though it doesn't take long, and once you have it setup, it's not like you'll have to change the settings often.

Ryan
Vice President in USA
Internet, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Hands down the most flexible and easy to use website payment system

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Internet payments used to be a HUGE headache, constantly worrying about setup, security, security and more security, but Stripe has really changed the game. It's made it possible for us to provide online payments for customers who would never have been able to afford the programming to do such a thing, or be able to afford the security measures necessary to properly take payments on their own. This is especially true because apart from the fees taken from each transaction, there is no recurring fee, which is a real asset to smaller businesses who don't do as much volume. On top of all that, the fact that the system is nearly seamless -- and MORE secure -- for the end user inputting their credit card information, is a huge win.

Vorteile:

By far the best thing about Stripe is the way that it so easily integrates with nearly any shopping cart system or website payment plugin/application we've ever come across. Any need we've had to take web payments Stripe has been able to seamlessly connect to our system, including setting up some custom systems that in the past would have been way too complicated for us to do on our own.

Nachteile:

The biggest complaint we have -- and since we use it a lot for customers, the biggest gripe they have as well, is the way deposits are done. Instead of depositing the whole amount of the transaction, then debiting the fees, Stripe takes the fees out before the deposit -- so on a $10 transaction, you only see $9.50 (or whatever the amount comes out to be) deposited in your bank account and have to manually do the accounting to match that payment and the fees, etc. Admittedly, it's a small complaint, but I think it's the only thing that keeps us from using this 100% of the time.

In Betracht gezogene Alternativen: PayPal

Gründe für den Wechsel zu Stripe: We tried a few other options, but nothing really ever came close to giving us the kind of integration or ease of use that we get from a Stripe setup.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Fluggesellschaften/Luftfahrt, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

A no-nonsense payment gateway for businesses of all sizes

5,0 vor 3 Jahren

Vorteile:

The prime aspect that I love the most about stripe is its very easy deployment with its direct API integrations. As a start-up that processes information through different channels, having stripe has made it hassle-free and seamless to analyse, manage, & track all our inbound payments using just our smartphones. We have and are continuing to save unnecessary banking costs with stripe. The no-code payment feature is a seller to companies like us who are looking to get one-time instant payments.

Nachteile:

As the crypto market is gaining traction, especially with these alternative currencies going mainstream, it'd be great to have stripe regulate crypto in-bound payments as well. This is very critical for companies like us who consider crypto to be balance sheet assets.

In Betracht gezogene Alternativen: Klarna

Warum Stripe gewählt wurde: PayPal was not user-friendly nor was it pocket-friendly as well. When compared to stripe, the security features are a bit lagging.

Zuvor genutzte Software: PayPal

Scott
Administrative Assistant in USA
Rundfunkmedien, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Simply seamless

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Stripe is a vital tool for our Donor Department, as more and more of our donors choose to give with a credit card or debit card vs. gifts via check. The interface is easy to use, and I love the "Reports Overview " on the home page. I wish our donor CRM tool offered such convenient "at a glance" reports!

Vorteile:

I love the functionality. When our CRM software lets u know that a credit card gift was unable to process, I can go into Stripe and see how many times the system has retried the gift, as well as the decline code the donor's bank provided. Then when I call the donor I have a lot of info at my disposal. As far as the gifts that WERE processed correctly, it's very easy to export them into a simple spreadsheet, which I then submit to our Executive Director.

Nachteile:

My regret is that I haven't looked more into the functionality of the software. There are likely things that Stripe offers that we are not utilizing. A suggestion for the developers at Stripe may be to send their users helpful "Are you aware of this feature?" type emails / letters