Great compset rate checking tool!

Bewertet am 12.8.2019
Bojan G.
Business Development Manager
Outsourcing/Offshoring, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Great. A great rate monitoring software.

Vorteile: I have used Rate Tiger for over 2 years, before the company I worked for switched to a competitor software. As a Revenue Manager it was important to have an up to date daily overview of your compset pricing which is what Rate Tiger has been prioviding without a fault on a daily basis. I used the daily rate tiger reports as the basis for setting the hotel pricing strategy along with the pick up trends and other market information. This tool simply makes your life easier as you do not have to check day by day the competitor pricing, multiply this by 7 or 8 direct comeptitors etc. Simply a lifesaver.

Nachteile: Sometimes the rate infor wasn't up to date or available for some properties, prompting an error message. Overall no major issues to report.

Great System for a busy Revenue Manager

Bewertet am 31.8.2018
Claudia T.
Revenue Manager
Gastgewerbe, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Our Hotel is connected with the majority of travel agencies in less than 2 days, the connection is fast and therefore every channel has the most updated availability

Vorteile: its a very easy system to learn and to use, which is very important when you have limited time on a daily basis. mapping is extremely easy, in half a day you are connected with more than one agency.
Also, very important is the efficiency of the customer service!!

Nachteile: I honestly like the whole system, there is no function that I least like

pretty good

Bewertet am 27.3.2019
Jestin jose J.
REVENUE MANAGER
Gastgewerbe, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: it was not bad

Vorteile: user friendly and accurate user friendly and accurate user friendly and accurate user friendly and accurate

Nachteile: They have to ensure that enough training is given to hotel staff.

Easy to work with - but still some features that could be handled more efficient

Bewertet am 8.5.2018
Kerstin R.
Implementation Manager
Gastgewerbe, 5.001-10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
3 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
3 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: We have in the last 8 months done a lot of improvements with the tech team at Rate Tiger and made the system easier to handle. They have also improved and made it easier for the Revenue managers that uses the system on a daily basis for ARI. The reservation download to a lot of PMS systems are great - and also the possibility to get ARI upload from a lot of PMS system.

Nachteile: There are still a lot of manually handled setups that we think could easily be done automatically or on a higher level or a function of copy paste. When you handle setup for 150 propertys it takes a while before you are done with all setups.

sometimes good, most of the time negative

Bewertet am 4.5.2018
Izzo L.
Sales Manager
Gastgewerbe, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: don't know, when it works we appreciate the fact that you can update quickly all websites availability and rates

Nachteile: we have to check all websites everytime and we alwsays find mistakes both for availability and rates, seems it is good but not for our needs

User friendly.

Bewertet am 4.5.2018
Birgitta M.
hotel manager
Gastgewerbe, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: It is easy to use and we have not experienced many problems. It is a great help in our daily work with reservations.

Nachteile: When we update the booking status in rate tiger it sometimes takes more than two hours before it is updated on the booking websites.

Excellent customer service

Bewertet am 5.4.2017
Lene T.
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis

Kommentare: We are very pleased with Rate tiger as a channel manager and its functions. As most channel managers deliver the same type of product the factor which played an important role for us when choosing a system what the level of support we received. Rate Tiger has proven to be a great support in the set up stage as well as continue to support us in a very efficient matter once we experience and issue. Rate Tiger understand how big impact a techinal issue has on our business and are working hard to resolve an issue fast.