Flächen & Raummanagement Software

Flächen & Raummanagement Software wird von Einrichtungsplanern verwendet, um die Nutzung von Büroflächen zu optimieren. Auf den Einzelhandel ausgerichtete Software für Flächen- und Raummanagement wird von Merchandising-Profis bei der Planung der Produktplatzierung in Geschäften verwendet.

Warum Capterra kostenlos ist
SpaceRunner ist eine webbasierte Planungs- und Verwaltungslösung, die Geräte, Assets und andere Daten auf virtuellen Bildern, Karten oder Grundrissen visualisiert. Du hast einen Raum. Du musst Informationen über diese Dinge in diesem Raum verfolgen. Informationen wie Garantie, Wartung, Teilenummern und Seriennummern. Du speicherst diese Informationen wahrscheinlich in Kalkulationstabellen, Ordnern und Verzeichnissen. SpaceRunner speichert all diese Informationen und mehr! Erfahre mehr über SpaceRunner SpaceRunner ist eine webbasierte Planungs- und Verwaltungslösung, die Geräte, Assets und andere Daten auf jedem virtuellen Bild visualisiert. Erfahre mehr über SpaceRunner
Mit OfficeSpace können Immobilienverwalter und Führungskräfte am Arbeitsplatz Umzüge ausführen und den Platz maximieren. Sieh genau, wie dein Arbeitsplatz genutzt wird, und sei deinen Platzanforderungen immer einen Schritt voraus. Kombiniere Immobilienkosten mit Auslastungskennzahlen, um Benchmarks für dein globales Portfolio zu erstellen. Führe problemlos kleine und große Umzüge durch. Stelle sicher, dass Desk Sharing perfekt für deinen Arbeitsbereich und deine Mitarbeiter funktioniert. Hole mehr aus deinem Arbeitsbereich heraus. Buche eine Demonstration und erfahre, warum Unternehmen zu OfficeSpace wechseln. Erfahre mehr über OfficeSpace Software OfficeSpace bietet Unternehmen die Tools und Einblicke, mit denen sie Umzüge einfach verwalten, gemeinsam genutzte Schreibtische anbieten und den Platz maximieren können. Erfahre mehr über OfficeSpace Software
Wisp is the only full-service space and occupancy management solution, delivered by the leader in workplace: configurable software with tailored implementation, SaaS, ongoing drawing maintenance, 30-60 day implementation, dedicated client services, scenario planning, and unlimited user licenses. Data is combined with interactive floor plans for real-time reporting. Real estate and facility teams excel with the right tools and metrics for strategic planning and daily management. Erfahre mehr über Wisp SaaS space & occupancy management solution with live reporting, CAD updates, planning tools, wayfinding, and more for CRE & facilities. Erfahre mehr über Wisp
Real-time scheduling, status boards, and maps for the meeting rooms, desks, and people in your office. Robin's platform lives alongside your existing Outlook or Google calendars, and any updates to a meeting room or desk across our web dashboard, mobile app, or room display automatically sync with the entire office calendar. Today Robin schedules meetings, desks, and people in thousands of offices around the world. Erfahre mehr über Robin Powered Real-time scheduling, status boards, and maps for the meeting rooms, desks, and people in your office. Use any device or calendar. Erfahre mehr über Robin Powered
Diagramm-Software, die automatische Formatierung, Hunderte von Vorlagen und einfache Diagrammfreigabe bietet. Erstelle Wohn- und Gewerbeflächenpläne, Grundrisse, Lagepläne, Bürolayouts, Baupläne und vieles mehr. Zeichne und drucke auf jeden Maßstab. SmartDraw läuft auf jedem mit dem Internet verbundenen Gerät und beinhaltet einen Windows PC-Download. Visio importieren, ändern und exportieren. Vollständige MS-Office-, Box- und G-Suite-Integrationen. Einfache Dateifreigabe und Zusammenarbeit. Erfahre mehr über SmartDraw Einfache Software für die Planung von Wohn- und Geschäftsräumen. Zeichne und drucke auf jeden Maßstab. Enthält 70 Diagrammtypen. Erfahre mehr über SmartDraw
Events2HVAC is the easy way to save energy, time, and money. It reduces energy use 20-40% by returning HVAC to unoccupied settings between events. Pre-start times ensure rooms are comfortable when the next event begins. Managers save 2-20 hours/week by NOT entering exception schedules for special events. Energy costs are reduced an average of $0.50 per square foot annually. Events2HVAC is powerful, flexible, and compatible with many systems. This software is the facility manager's autopilot! Erfahre mehr über Events2HVAC Reduces energy use 20-40% by returning HVAC to unoccupied settings between events. Powerful, flexible and compatible with many systems. Erfahre mehr über Events2HVAC
AgilQuest delivers workspace and meeting room booking software solutions for the modern workplace, alongside workplace analytics to answer your long and short term utilization questions. Our people-focused solutions help companies from enterprise to startup provide freedom and flexibility for employees, and measure and manage space, on-premise or in the cloud. AgilQuest solutions work on multiple interfaces including web browsers, smartphones, tablets, kiosks and digital signage. Erfahre mehr über AgilQuest Workplace booking software for organizations who wish to provide freedom and flexibility for employees or share space with others. Erfahre mehr über AgilQuest
Die mühelose, kostengünstige Möglichkeit, deinen Arbeitsplatz bis zu 30 % effizienter zu gestalten. Die Nutzung von Accordant erfordert keine CAD-Kenntnisse oder einen Abschluss in Architektur und bietet stattdessen nutzerfreundliche Drag-and-Drop-Funktionen. Genaue aktuelle Informationen können von allen, die sie benötigen, sofort abgerufen werden. Plane Handlungen, verfolge Belegungen und Leasing-Vorgänge, die Umfrageauslastung und vieles mehr – alles mit einem einzigen webbasierten Tool. Ein Muss für Unternehmen mit ein paar Hundert Schreibtischen bis hin zu großen multinationalen Konzernen. Erfahre mehr über Accordant Die mühelose, kostengünstige Möglichkeit, deinen Arbeitsplatz bis zu 30 % effizienter zu gestalten. Weder CAD-Kenntnisse noch ein Abschluss in Architektur sind erforderlich. Erfahre mehr über Accordant
Skedda is all about scheduling space and managing online bookings in a visual way. Skedda offers unique scheduling features for spaces such as booking and pricing conditions by time, day, user and space, and sharing and dependency rules. Accessed with a custom URL, single sign on is available with Google, Facebook, Twitter and Microsoft. Designed to help venues and communities manage their space! Skedda is for space-style scheduling and online bookings. A space may be a court, studio, room, hot desk, and so much more!
Moderne Organisationen nutzen neue Ansätze für Arbeitsplatzplanung, die durch mobile Technologien und eine dynamische Belegschaft überhaupt erst möglich werden. Das Space Management von FM:Interact unterstützt die Bedürfnisse von Einrichtungen, indem Tools für alternative Arbeitsplatzumgebungen bereitgestellt werden. Dies umfasst die Zuweisung von Gruppen bestimmter Räume auf einer Etage zu einer Zone oder Nachbarschaft und die Nutzung von grafischen Ansichten, um Zonen und Nachbarschaften auf deinen Etagen schnell zu identifizieren. Dieses Modul wurde entwickelt, um Facility- und Immobilienprofis einen vollständigen Überblick über Raum, Belegung und Nutzung zu vermitteln.
With iOFFICE's space management software, you can visualize your floor plans in real-time to see where people are sitting, plan moves with drag & drop functionality, and get key insights about your workspace. Understand how your employees are really using the space so that you can effectively plan the workspace to meet their needs and maximize use. Understand how your employees are using the space so that you can effectively plan the workspace to meet their needs and maximize use.
SpaceIQ is leading the digital transformation of the workplace with our cloud-based platform that turns facilities from cost centers into strategic business assets. SpaceIQ brings management tools and insights to help companies execute data-driven real estate decisions, increase operational excellence, and enhance employee experience. Reimagine Your Workplace(TM) at SpaceIQ.com. SpaceIQ provides the industry's most powerful, smart and easy-to-use CAFM/IWMS Facility Management Software for companies of every size
Space Designer 3D is an online application which lets users draw their floor plans in 2D, and walk through interior spaces in 3D. Online application to draw floor plans in 2D and visualize them in 3D.
Optix ist eine Mobile-First-Plattform, die die Verwaltung von gemeinsamen Räumen intelligent und intuitiv macht. Alle Tools, die du für einen modernen und vernetzten Arbeitsplatz benötigst. Optix ist eine Mobile-First-Plattform, die die Verwaltung von gemeinsamen Räumen intelligent und intuitiv macht.
Unternehmensraum- und Belegungsmanagementlösung für die Planung und Bewertung der Raumnutzung. Es können mehrere Planungsszenarien erstellt werden. Unternehmensraum- und Belegungsmanagementlösung für die Planung und Bewertung der Raumnutzung. Es können mehrere Planungsszenarien erstellt werden.
Planogram production and category management software for retailers. Planogram production and category management software for retailers.
P.O.C. System ist eine SaaS-Plattform mit einer einmaligen grafischen Oberfläche, die dir hilft, die gewerblichen Immobilien und Arbeitsbereiche deines Unternehmens zu maximieren. Es gibt zwei Standardlösungen. 1. Flächenmanagementsystem – speziell für Unternehmen, die Bürogebäude haben und verwalten oder Gewerbeimmobilien veräußern. 2. Sitzverteilungssystem – für mittelgroße Unternehmen und Coworking-Spaces für eine visuelle, einfach zu bedienende Plattform zur Verwaltung des Arbeitsbereichs und der Büroplatzverteilung. Saas-basierte Facility-Management-Software, die Unternehmen hilft, Platz- und Sitzverteilungen zu verwalten.
RELEX Solutions bietet ein integriertes Planungssystem für Einzelhandels- und Lieferketten, das für Kunden auf der ganzen Welt beeindruckende Ergebnisse liefert. Mit präzisen Nachfrageprognosen, automatischer Auffüllung, revolutionärer Raumplanung und Sortimentsoptimierung hilft RELEX Unternehmen, besser zu planen, mehr zu verkaufen und weniger zu verschwenden, egal wie schnell sich der Markt verändert. Die agile Technologie passt sich deinen sich verändernden Abläufen und Prozessen an, egal ob du ein schnell wachsender Herausforderer oder ein multinationales Unternehmen bist. RELEX Solutions bietet ein integriertes Einzelhandels- und Lieferkettenplanungssystem, das für Kunden weltweit beeindruckende Ergebnisse liefert.
QuickFMS is a cloud-based facility management software platform that provides your business with a modular system for automated management of your day-to-day business and infrastructure processes. It's a one-stop destination for organizing, structuring and running your business and infrastructure for maximizing your company's efficiency and performance. Whether you are an MNC or an SME, we ensure an all-around result for your company by helping you achieve a smoother operation. Cloud-based facility management tool that helps organize, structure and run all elements of your business for maximum performance.
WPA is the premier employee effectiveness platform. Our platform delivers fast and deep insights into the work behaviors that matter most of your teams, departments or whole organizations. WPA combines valuable information about activity patterns, value networks, culture, and other relevant information of the workforce. By visualizing the needs and wants of every team or population we excel at scaling the conversation about how to make work better. WPA is the premier employee effectiveness platform. WPA delivers fast and deep insights into the work behaviors that matter most to you
AutoCAD-based space planning solution that helps create accurate furniture layouts and office space plans. AutoCAD-based space planning solution that helps create accurate furniture layouts and office space plans.
Professional online 3d interior design software suitable for designers, architects, retailers, dealers and manufacturers. InnoPlanner come in many flavours, from basic designer accounts to white-label versions for ecommerce integration. An interior decoration 3D software accessible directly via browser without the hassle of installation or downloads.
WebCheckout is a browser-based scheduling and resource management software application designed for and used by Higher Education, Broadcast, Automotive and other institutions for AV and IT equipment inventory, media assets, rooms and people. WebCheckout integrates with central administrative systems and provides modules for patron self-booking, help desk, billing, personnel scheduling and more. Schedule, manage and maintain portable and fixed equipment and facility inventories.
Web-basiertes CAFM-System, das Institutionen dabei hilft, ihre Räumlichkeiten und Vermögenswerte besser zu verwalten.
Saas-based workplace optimization and workforce enablement solutions, enabling CRE professionals to manage and deliver todays modern workplace. Our solutions are designed to increase real estate portfolio utilization, streamline operations, and enable smarter, more productive work environments. Space planning software with portfolio modeling and workspace utilization tracking tools.
Trimble Manhattan provides a single system for managing the lifecycle & costs of real estate portfolios and facilities more efficiently and effectively. Its suite of modules cater to all aspects of real estate management - from financials, projects, lease administration and accounting; to maintenance, space planning, moves and energy management. Manhattan helps organisations make more informed business decisions, reduce costs, and increase operational, financial & environmental performance. Single system for the entire real estate lifecycle - from financials, lease and projects; to maintenance, space, asset & sustainability
Automate the day-to-day activities within your co-working space with door access, membership billing, & conference room bookings. Automate the day-to-day activities within your co-working space with door access, membership billing, & conference room bookings.
In Quant zeichnen und verwalten Kunden die Grundrisse tausender Filialen und veröffentlichen jedes Jahr Hunderttausende von Planogrammen. Dank der intelligenten automatischen Generierung von nach Umsatz optimierten Planogrammen basierend auf benutzerdefinierten Vorlagen ist es möglich, die Planogramme auch in großen Vertriebsnetzen mit unterschiedlichen Filialen auf dem neuesten Stand zu halten, ohne den Personalbedarf zu erhöhen. Cloud-Lösung für Raumplanung, Kategorienverwaltung, Planogramme, automatische Bestellung und Regaletiketten.

von Best Wave

(0 Bewertungen)
ReserveIt! - real-time agenda displays directly from Outlook or other calendar systems. No change in existing room reservation methods is required. ReserveIt! runs in the background and updates all of the room displays every minute throughout the building! Full control of the format - background, title, sub-title, footer, text font, style and color. Displays are available with built-in media players at less than $500 per room and may be powered via P.O.E. for inexpensive installation. Room agendas directly from Outlook or other calendar systems. Displayed outside each conference room and updated continually.

von WUN

(0 Bewertungen)
Verfügt über alle Tools, die benötigst, um einen intelligenten und verbundenen Arbeitsbereich mit Buchungs-, Mitgliedschafts- und Facility-Management zu entwickeln. Verfügt über alle Tools, die benötigst, um einen intelligenten und verbundenen Arbeitsbereich mit Buchungs-, Mitgliedschafts- und Facility-Management zu entwickeln.

von Guardian Global Systems

(0 Bewertungen)
Space Manager provides operational and strategic tools that aid clients in managing both traditional and agile workplaces. As a web-based system requiring little to no integration with existing IT, Space Manager allows users to record and plan churn, track space availability, and manage and report on space usage If there is any other relevant information needed please let us know! Space Manager providing workplace occupation, utilisation and performance reporting in both the traditional and Flexible Workplace

von Just Enough

(0 Bewertungen)
Retail space planning solution that allows planners to analyze planogram assortment and space utilization. Retail space planning solution that allows planners to analyze planogram assortment and space utilization.

von Retail Smart

(0 Bewertungen)
Micro-Software für die Raum- und Regalplanung, die 2D-Planogramm-Design, virtuelle 3D-Ansicht von Planogrammen und Echtzeitanalysen bietet. Micro-Software für die Raum- und Regalplanung, die 2D-Planogramm-Design, virtuelle 3D-Ansicht von Planogrammen und Echtzeitanalysen bietet.

von EasternGraphics

(0 Bewertungen)
Raum- und Einrichtungs-Planungstool, das es dir erlaubt, Innenentwürfe und fotorealistische Renderings in 3D mit dem 3D-Modellkatalog zu erstellen.

von Applied Predictive Technologies

(0 Bewertungen)
Designed to optimize space allocation through plan analysis and specific space recommendations by location and by category. Designed to optimize space allocation through plan analysis and specific space recommendations by location and by category.

von Planorama

(0 Bewertungen)
Digitalisierung von Einzelhandel und Merchandising für Hersteller und Einzelhändler.
Category management platform that automates the creation of data-driven planograms, localized assortment plans, and retail analytics. Category management platform that automates the creation of data-driven planograms, localized assortment plans, and retail analytics.

von Climbax Entertainment

(0 Bewertungen)
Automate your everyday tasks with Digicuro. Forget the spreadsheets, never lose a resource because of mis-management. We, at Digicuro have devised a solution so that you just focus on growth and expansion and our product will make it a cakewalk for other day to day management tasks. SaaS solution to end-to-end manage, automate, market and escalate the growth of your space.

von SpaceTrak

(0 Bewertungen)
Cloud software that radically simplifies occupancy planning and real estate forecasting saving significant time and costs. Cloud software that radically simplifies occupancy planning and real estate forecasting saving significant time and costs.

von Modulus Technologies

(0 Bewertungen)
Amspaces is leading coworking space management software for shared offices, flexible hubs, and coworking spaces. Amspaces is leading coworking space management software for shared offices, flexible hubs, and coworking spaces.

von Deskradar

(0 Bewertungen)
Find people, rooms, and utilities quickly with the application designed to create an interactive floor plan of your building or office. Find people, rooms, and utilities quickly with the application designed to create an interactive floor plan of your building or office.